vaarallisia?

........

voiko kissa olla vaarallinen ihmiselle? millainen on kissan purentavoima?
kokemuksia?

6

521

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tappajakissa

No jos se sinun nukkuessa iskee hampaansa sinun kaulavaltimoon niin se on menoa sitten. Tuntuu kyllä oudolta, että kissa haluaisi niin tehdä.

• hshjus

totta kai voi. on sillä kynnet ja hampaat, mutta ei se nyt ihmisen kimppuun hyökkää, jos siin terve kissa

• Meillä ainoa raisumpi kissatapaus on Nekku-kolli, joka kyllä ärähtää jos siihen koskee hänen mielestään väärään aikaan väärällä tavalla. Pääsääntöisesti olen tottunut ajattelemaan kissoja ystävällisinä olentoina. ( kaiken kaikkiaan olen tuntenut 6 aikuista kissaa ja kahdeksan pentua). Tietysti jos kissaa ärsyttää niin että se rupeaa sähisemään ja puollustautumaan, mutta tässä tilanteessa on kyllä yleensä aikaa karata... Tai jos läski kissa menee vauvan päälle nukkumaan... Tai jos iho tulehtuu herkästi kissanraapaisuista (niitä nimittäin tulee)...

On varmaan kissoja, jotka ovat pahansisuisia, mutta siihenkin on usein syynä olosuhteet.

• tappaja kisuja!!

Ikää on kuin paljo? Vai oletko kenties jälkeenjäänyt? Kissahan on suomen vaarallisimpia eläimä ja kissat tappavat vuosittain satoja ihmisiä suomessa! Eli seuraavan kerran kun näet pienen pörröisen tappaja kissan suosittelen juoksemaan pakoon henkesi edestä,ääliö!

• Anonyymi

Korjaus tuohon viimeisimpään, niin 20 vuoden
      aikana on kissa tappanut ihmisiä noin 5

• Anonyymi

Kyllä. Ja ei. Kotioloissa ihmisen kanssa elämään tottunut, leikattu kissa on mitä mukavin eläin, kun palvelut toimivat, ja se on terve noin keskimäärin.
      Reviiriään tai itseään puolustava ihmiseen tottumaton kissa on vaarallinen petoeläin. Sama koskee, jos vento vieras ihminen saapuu reviirille, kissan kotiin- omat ihmisensä kissa tuntee, mutta jos vento vieras yrittää esim ottaa väkisin syliin, kissa puolustautuu yleensä, tai pyrkii karkuun.
      Kissan puruvoima ei ole kummoinen, mutta saa se hiiren, myyrän ja räkättirastaan hengiltä. Vähintään nuo tuommoiset.
      Kissalla on neljä kulmahammasta, jotka muistuttavat minkä tahansa villin kissapedon kulmahampaita. Ne ovat melko teräväkärkiset, ja uppoavat ihmisen käteenkin luuta myöten jos kissa niin haluaa.
      Mutta kokonaisuutena ajatellen kissa ei ole vaarallinen ihmiselle: vieras kissa ei yleensä edes lähesty ihmistä. Jos sellainen on yliystävällinen, kyseessä on toksoplasmoosia sairastava kissa, jonka käyttäytymiseen toksoplasmoosi vaikuttaa.
      Kivussaan kissa voi olla oikeasti vaarallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1737
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      40
      910
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      792
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe