Olen havittelemassa I-korista Lagunaa käyttöautoksi (hätsbäk tai farmari, melko samantekevää). Mikä moottori on paras / kestävin? Tarkoitan sekä ennen faceliftiä että sen jälkeen. Käsittääkseni 1,6-litrainen on liian laiska ja V6 on harvinainen ja hankala huoltaa. Luonnollisesti kaikkien vanhojen Lagunoiden moottorit alkavat jo vaatia isompia remontteja enemmän tai vähemmän.
Lagunan vikaisuudesta en niinkään välitä. Korjaan itse jos pystyn ja paja hoitaa loput jos on liian vaikeita juttuja. Tarvitsen mukavaa ja tilavaa käyttöautoa ja vanhat Lagunat näyttävät olevan edullisia.
Vanhojen Lagunoiden moottorit
8
619
Vastaukset
- aika varma peli
Tjaah olisikohan lagunan 1.8 moottoria aika varma ja kestävä käsittääkseni tuosta moottorista on jalostettu mm diesel moottoreita ja huhujen perusteella olisi aika kestävä moottori siis 8 venttillisenä jolla ajaisi paljon mm volvossa 440 ja 460 löytyy samaa moottoria samoin renault 19:sesta. Ei kai silloin tuo moottori voi olla ihan huonokaan jos siitä on jatko jalostettu diesel moottoreita mm sylinteritilavuutta kasvattamalla tai iskunpituutta muuttamalla
- Kakkoset mitä sattuu
Jos hyviä ykköslagunoita sattuu kohdalle, niin eiku käyttöön. Samoin Megane. Ikiliikkujiahan noi on verrattuna näihin uudempiin viritelmiin. Vahvinta perustekniikkaa mitä Renulla on koskaan ollut. Joidenkin mielestä ne 8-venttiiliset on ne parhaat, mutta kyllä 16v on myös hyvä valinta.
- reilusti rellusti
Ei muuta kun kauppaan ja kaupantekoon, 1,8 tai 2,0 litran 8-venttiilinen kone kestää ja muutenkin auto on todella luotettava vanhanakin, itse ajanut 2,0 jo 12 vuotta ja matka jatkuu...
- Laguopekka
Minulla kokemusta 2,0 litraisesta 8-venttiilisestä. Siinä on hyvä auto. Minun autolla oli ajettu pois vaihtaessa 270 000km. Normaali huoltojen lisäksi piti vaihtaa laturi. Vesi pumppu meni 210 000km, kun sitä ei vaihdettu jakopään remmin vaihdon yhteydessä, siis oma moka.
Muuten toimi hienosti eikä ole kovin iso ruokainenkaan ainakaan tie ajossa.- GMT
olen ollut varsin tyytyväinen I kopan Laguun vm:98 jossa 2,0 8valve kone mittarissa on nyt tasaan 300tkm
itse olen ajanut 75tkm neljän vuoden aikana, paitsi normaali huollot niin ainoastaan ne surullisen kuu-
luisat alapallonivelet on vaihdettu samoin jousituen kääntölaakerit ja laturi,sekä jarrulaikat palat eteen.
Ja tietysti jakopään emmeet ja vesipumppu on vaihdettu, koppa on ehjä ja ruosteeton, joten suosittelen
jos löytyy vähänajettu I koppanen Lagu 1998-00 niin voi saada halvalla hyvän käyttöpirssin jossa on hyvät
ajoominaisuudet ja varsin hiljainen kyyti ennenkaikkea tilava auto, alkupään II koppasia sietää varoa! - 98lagu
GMT kirjoitti:
olen ollut varsin tyytyväinen I kopan Laguun vm:98 jossa 2,0 8valve kone mittarissa on nyt tasaan 300tkm
itse olen ajanut 75tkm neljän vuoden aikana, paitsi normaali huollot niin ainoastaan ne surullisen kuu-
luisat alapallonivelet on vaihdettu samoin jousituen kääntölaakerit ja laturi,sekä jarrulaikat palat eteen.
Ja tietysti jakopään emmeet ja vesipumppu on vaihdettu, koppa on ehjä ja ruosteeton, joten suosittelen
jos löytyy vähänajettu I koppanen Lagu 1998-00 niin voi saada halvalla hyvän käyttöpirssin jossa on hyvät
ajoominaisuudet ja varsin hiljainen kyyti ennenkaikkea tilava auto, alkupään II koppasia sietää varoa!ei oo olluihmeitä kunnes 197 tkm ja startti pask.na sitä riemua nyt menossa toimii ..ei ...toimii.ei ja muistettava jakohihnanvaihto ajallaan muuten ok ja hiljaisin auto mikä ollu jäänee plussalle kokonaisuus ja suuri tavaratila :)
- Rellu tutuksi
Kyseisessä moottorissa on aina moottorin totaalinen hajoaminen pelkona. Kerran oon jo vaihtanu moottorin ja kahdesti on ollut todella lähellä... Moniuraremmi ja sen kiristin on akilleen kantapää kyseisessä moottorissa, kiristin ei kestä sitä mitä sille luvataan ja särkee sitten laturinremmin.. Okei, äkkiähän sitä luulee, etteihän tossa mitään, MUTTA moniura- ja jakopäänremmi on samassa tilassa kampiakselin päässä ( niitä ei ole eristetty toisistaan ) ja moniuraremmin hajotessa menee riekaleet jakopäänremmin mukana nokka-akselin ympärille hyppäyttäen jaon pieleen. Ei kerenny kissaa sanoa moottoritiellä, kun rengas vingahti ja moottori sammui, tuli kerralla valmista.... EIKÖ ole muuta auto vaihtoehtoa kuin rellu, kaikista surkein kestämään. Hyvä ajaa ja tilava, muttei paljon ole iloa, kun on aina jotain vikaa... PS. 2-korisessa on mm sähköinen rattilukko ja kun Relluissahan on paljon sähkövikoja, auto kulkee muttei ratti käänny........
- undercover22222
Ks. otsikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793