Vanhojen Lagunoiden moottorit

undercover22222

Olen havittelemassa I-korista Lagunaa käyttöautoksi (hätsbäk tai farmari, melko samantekevää). Mikä moottori on paras / kestävin? Tarkoitan sekä ennen faceliftiä että sen jälkeen. Käsittääkseni 1,6-litrainen on liian laiska ja V6 on harvinainen ja hankala huoltaa. Luonnollisesti kaikkien vanhojen Lagunoiden moottorit alkavat jo vaatia isompia remontteja enemmän tai vähemmän.

Lagunan vikaisuudesta en niinkään välitä. Korjaan itse jos pystyn ja paja hoitaa loput jos on liian vaikeita juttuja. Tarvitsen mukavaa ja tilavaa käyttöautoa ja vanhat Lagunat näyttävät olevan edullisia.

8

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika varma peli

      Tjaah olisikohan lagunan 1.8 moottoria aika varma ja kestävä käsittääkseni tuosta moottorista on jalostettu mm diesel moottoreita ja huhujen perusteella olisi aika kestävä moottori siis 8 venttillisenä jolla ajaisi paljon mm volvossa 440 ja 460 löytyy samaa moottoria samoin renault 19:sesta. Ei kai silloin tuo moottori voi olla ihan huonokaan jos siitä on jatko jalostettu diesel moottoreita mm sylinteritilavuutta kasvattamalla tai iskunpituutta muuttamalla

    • Kakkoset mitä sattuu

      Jos hyviä ykköslagunoita sattuu kohdalle, niin eiku käyttöön. Samoin Megane. Ikiliikkujiahan noi on verrattuna näihin uudempiin viritelmiin. Vahvinta perustekniikkaa mitä Renulla on koskaan ollut. Joidenkin mielestä ne 8-venttiiliset on ne parhaat, mutta kyllä 16v on myös hyvä valinta.

    • reilusti rellusti

      Ei muuta kun kauppaan ja kaupantekoon, 1,8 tai 2,0 litran 8-venttiilinen kone kestää ja muutenkin auto on todella luotettava vanhanakin, itse ajanut 2,0 jo 12 vuotta ja matka jatkuu...

    • Laguopekka

      Minulla kokemusta 2,0 litraisesta 8-venttiilisestä. Siinä on hyvä auto. Minun autolla oli ajettu pois vaihtaessa 270 000km. Normaali huoltojen lisäksi piti vaihtaa laturi. Vesi pumppu meni 210 000km, kun sitä ei vaihdettu jakopään remmin vaihdon yhteydessä, siis oma moka.
      Muuten toimi hienosti eikä ole kovin iso ruokainenkaan ainakaan tie ajossa.

      • GMT

        olen ollut varsin tyytyväinen I kopan Laguun vm:98 jossa 2,0 8valve kone mittarissa on nyt tasaan 300tkm
        itse olen ajanut 75tkm neljän vuoden aikana, paitsi normaali huollot niin ainoastaan ne surullisen kuu-
        luisat alapallonivelet on vaihdettu samoin jousituen kääntölaakerit ja laturi,sekä jarrulaikat palat eteen.
        Ja tietysti jakopään emmeet ja vesipumppu on vaihdettu, koppa on ehjä ja ruosteeton, joten suosittelen
        jos löytyy vähänajettu I koppanen Lagu 1998-00 niin voi saada halvalla hyvän käyttöpirssin jossa on hyvät
        ajoominaisuudet ja varsin hiljainen kyyti ennenkaikkea tilava auto, alkupään II koppasia sietää varoa!


      • 98lagu
        GMT kirjoitti:

        olen ollut varsin tyytyväinen I kopan Laguun vm:98 jossa 2,0 8valve kone mittarissa on nyt tasaan 300tkm
        itse olen ajanut 75tkm neljän vuoden aikana, paitsi normaali huollot niin ainoastaan ne surullisen kuu-
        luisat alapallonivelet on vaihdettu samoin jousituen kääntölaakerit ja laturi,sekä jarrulaikat palat eteen.
        Ja tietysti jakopään emmeet ja vesipumppu on vaihdettu, koppa on ehjä ja ruosteeton, joten suosittelen
        jos löytyy vähänajettu I koppanen Lagu 1998-00 niin voi saada halvalla hyvän käyttöpirssin jossa on hyvät
        ajoominaisuudet ja varsin hiljainen kyyti ennenkaikkea tilava auto, alkupään II koppasia sietää varoa!

        ei oo olluihmeitä kunnes 197 tkm ja startti pask.na sitä riemua nyt menossa toimii ..ei ...toimii.ei ja muistettava jakohihnanvaihto ajallaan muuten ok ja hiljaisin auto mikä ollu jäänee plussalle kokonaisuus ja suuri tavaratila :)


    • Rellu tutuksi

      Kyseisessä moottorissa on aina moottorin totaalinen hajoaminen pelkona. Kerran oon jo vaihtanu moottorin ja kahdesti on ollut todella lähellä... Moniuraremmi ja sen kiristin on akilleen kantapää kyseisessä moottorissa, kiristin ei kestä sitä mitä sille luvataan ja särkee sitten laturinremmin.. Okei, äkkiähän sitä luulee, etteihän tossa mitään, MUTTA moniura- ja jakopäänremmi on samassa tilassa kampiakselin päässä ( niitä ei ole eristetty toisistaan ) ja moniuraremmin hajotessa menee riekaleet jakopäänremmin mukana nokka-akselin ympärille hyppäyttäen jaon pieleen. Ei kerenny kissaa sanoa moottoritiellä, kun rengas vingahti ja moottori sammui, tuli kerralla valmista.... EIKÖ ole muuta auto vaihtoehtoa kuin rellu, kaikista surkein kestämään. Hyvä ajaa ja tilava, muttei paljon ole iloa, kun on aina jotain vikaa... PS. 2-korisessa on mm sähköinen rattilukko ja kun Relluissahan on paljon sähkövikoja, auto kulkee muttei ratti käänny........

    • undercover22222

      Ks. otsikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe