Kani REPI karvojaan

HELP!

Hei! Mulla on puolisen vuotta vanha tyttö- ja poikakani. Kummatkin on eri häkissä, ettei seksuaalinen mielenkiinto herää liian suureksi=) Kummatkin on ulkona häkistä n. neljä tuntia päivässä. Ongelmani koskee tyttökania. Se ei anna ottaa kiinni eikä syliin, juoksee aina pakoon kuin hullu. Se on kyllä kesy, ja tulee itse syliin, se ei siis ole arka, ei vain tykkää jos se väkisin otetaan syliin. No joo, eilen mennessäni nukkumaan huomasin sen nyökyttelevän voimakkaasti päätään, aivan kuin sillä olisi ollut kurkussa jotain, jonka se olisi yrittänyt saada pois. Sitten huomasin, että se repi karvojaan. Se ei vain vähän nyppinyt, vaan näytti siltä, kuin se pakokauhun omaisesti olisi yrittänyt saada itseään kaljuksi. Repi karvoja ihan hullun lailla, ja joka paikasta. Päästin kanin vapaaksdi, ajattelin, jos uusi pohjamateriaali (kissanhiekka) vaikka kutittaa tai ärsyttää se ihoa. Kani ei sylkenyt suustaan karvoja, vaan piti karvatupot suussaan. Yritin ottaa niitä pois, mutta kuten jo kerroin, koska se ei pidä väkisin kiinni ottamisesta, kani pinkoi pakoon, kun yritin nappasta karvat pois. Pari kertaa kävi näin. Sitten yritin taas, ja yhtäkkiä kani läsähti maahan kyljelleen makaamaan, ja hengitti nopeasti, ja hengitys tuntui vähän rahisevan. Ajattelin, että jos pohjamateriaali ottaa sitä hengiykseen. Päätin antaa kanin nukkua huoneessani seuraavan yön. Se on jo pitkään tehnyt pesää joka paikkaan. Illalla se sitten hyppäsi viereeni sängylle, ja alkoi tas raapia sängyn lakanaa ja peittoa. Sitten se väkipakolla tunkeutui peiton alle viereeni, ja jäi siihen istumaan. Kun nostin peiton, oli se aivan täynnä karvoja. Isoja tuppoja joka paikassa! Poimin karvat ja laitoin ne kanin eteen, ja katsoin, mitä se tekee. Se otti karvoja suuhunsa ja alkoi asetella siitä. Pesänteko? Se ei voi olla raskaana. Sitten käärin itseni peittoon, ettei kani pääsisi peiton alle, koska en saanut unta en kutitukselta. Tämä "ujo" kani sitten kävi oikein väivalloin riuhtomaan peittoa ja tunkemaan itseään peiton alle, ja yritti puraista olkapäätäni. Työsin kanin pois, mutta se puski takaisin, eikä yhtään pelännyt vaikka tönin sitä pois koko ajan. Nyt se on taas ihan normaalilla tuulella. Ei revi karvoja eikä hengitä oudosti. Mistähän tämä eilinen johtui? Valeraskautta? Se on kyllä vähän lihonnut ja sen nisät on kasvaneet ja se makaa aina kyljellään, eli kyllä sillä on vähän valeraskauden merkkejä. Olisiko tämä eilinen ollut sitä? Kiitos kaikille, jotka ede jaskoi lukea loppuun!

12

2808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

      varmaan valeraskautta...

    • Cactus

      Mä luulen kans, että se voi olla sitä valeraskautta. Mun entinen kani repi myös itsestään karvoja ja vei niitä häkin nurkkaan ja väsäsi sinne pesää. Heiniä se kuljetti myös suussaan joka paikkaan :) Se oli huvittavan näköistä.

      Kanisi rahiseva hengitys? En osaa sanoa muuta kuin, että kanisi varmaan hengästyi kun yritit ottaa karvoja sen suusta ja se juoksi kovalla kiireellä karkuun. Kun se ei jaksanut enää juosta, se varmaan päätti pitää tauon ja lysähti kyljelleen. Valeraskaus menee ohi muutamassa päivässä. Onnea pupujen kanssa!

    • Rallis

      Mulla on kaksi tyttökania ja aivan samat oireet! Kevät tekee kanit valeraskaiksi mutta ei syytä huoleen, se menee ohi! Toinen kaneistani teki todella upean pesän itselleen.. pettyi pahasti kun tuli häkkisiivon aika! Mutta siis ei hätiä, kaikki ok! Varo vain, ettei kani tukehdu karvapalloihin jos se nielee niitä vahingossa!

      • ADALMIINA

        Oletko varma ettei voi olla raskaana. nimittäin kerta riittää..hengitys nimittäin voi johtua supistelusta!kokemusta on.toivon että olisi vain valeraskaus.Anna tehdä touhunsa rauhassa sittenhän sen näkee mitä tapahtuu....


      • kanitäti
        ADALMIINA kirjoitti:

        Oletko varma ettei voi olla raskaana. nimittäin kerta riittää..hengitys nimittäin voi johtua supistelusta!kokemusta on.toivon että olisi vain valeraskaus.Anna tehdä touhunsa rauhassa sittenhän sen näkee mitä tapahtuu....

        kyseessä on valeraskaus, pupujen kanssa elämäni touhunneena olen nähnyt vastaavaa aiemmin, minulla on pikkuinen kääpiöpupu joka tekee valtavan pesän itsestään koja kevät. Tällähetkelä on lähes kaljuksi itsensä nyppinyt.Karvat kasvaa kyllä takaisin. Suosittelen että leikkaisit uroksen jotta pääsisivät yhteen, kani on hyvin sosiaalinen eläin ja varmana olisivat elämäänsä tyytyväisempiä kun saisivat olla yhdessä. =)


    • Tupuna.Tuisku

      Hei tarvitsen apua !minulla on kaksi poika kania samassa häkissä.ei huolta ne toimii hyvin yhdessä mutta .toinen pupustani on alkanut nyppiä karvoja ja makaa maassa no todella usein sen lisäksi se on rauhoittunut aika paljon .mutta en tiedä mikä sillä on .toivon että autatte .se voisi olla valeraskautta mutta se on poika se pupu joten niin! Toivon pikaista apua!!

      • Zedä

        Vie lääkärille näytille, voi olla kipuja jossain jota se helpottaa nyppimällä.


    • Valeraskaus

      Valeraskaus.

      Mutta muistakaa erottaa häkitkin hyvin, kaltereiden läpi lisääntyminen on kaneilla erittäin yleistä.

    • Tupuna.Tuisku

      Kiitos .vinkistä 😉😃Mutta kuinka kauvän Tämä voi jatkua jos se on valeraskautta.??
      Huom
      Kanin on myös mennyt toisen kanin päälle ja alkanut täryytämää takajalkoja.Mistä Tämä voi johtua ja miksi se tekee niin mitä se tarkoittaa ????

    • Tupuna.Tuisku

      Hei .voiko olla mahdollista että kun kani nylkyttää niin on kyseessä oikea raskaus vai valeraskautta
      ????toivon vastausta

    • Tupuna.Tuisku

      Mistä voi erottaa tyttö ja poika kanin??? HELP

    • Anonyymi

      Minulla on poikakani ja se nuolee hirveästi itseään, narskuttaa hampaita ja repii itsestään karvoja.
      Mitä teen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe