Pieni, korkea huone - maalausvinkkejä?

tuleva äiti

Hei, suunnittelen tulevan lastenhuoneen maalausta. Huone on kooltaan 260x400 eli tuollainen vähän pitkula. Korkeutta 310 eli vähän normaalia korkeampi. Väriksi olen ajatellut vihreää http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/sisustajan_varikartta/k387.2387.xhtml .

Nyt hieman epäilyttää vetää kaikki seinät tuolla vihreällä, siis että tuleekohan liian tumma lopputulos? Yhdellä seinällä on valkoisia komeroita joten se hieman keventää tunnelmaa. Joitakin vuosia sitten oli tapana maalata yksi huoneen seinä värikkäämmällä maalilla, mutta eikö se ole hieman jo out? Eikä ehkä toimisikaan näin pienessä 'kopissa'. Onko teillä jotain vinkkejä? Laitanko vain rohkeasti kaikki vihreäksi:)

3

1010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laana

Meillä on pieni lastenhuone maalattu sinisella värillä jossa on jokseenkin sama tummuusaste. Katonrajassa on tummansininen boordi. Sen ansiosta syntyy vaikutelma että katto tulee lähemmäksi ja huone on tilavampi. Sellainen toimii mahdollisesti teilläkin.
      Boordin voi maalata tai lastenhuoneeseen saa kaupastakin hauskoja paperiboordeja. Vinyylipintainen paperiboordi jossa on puhdas pohjaväri sopii maalatulle seinälle. Liimaus onnistuu tapettiliisterilla ja sen voi helposti poista tarvittaessa.

• sisustusapu

Ei ole mielestäni liian tumma. Valkoisen kaappiseinän lisäksi yhdellä seinällä on varmaan ikkuna. Jos epäröit, voit jättää ikkunaseinän valkoiseksi. Tai ainakin verhot voisisvat olla vaaleat.

Katto tulee alemmas ja antaa lisää tilan tuntua, jos se on lattiaa tummempi. Käyttäisin sinuna myös vaaleita kalusteita. Kun kyse on pienestä pojanviikarista, liian hillitty vihreä-valkoinen voi kuitenkin olla tylsä, esimerkiksi astetta kirkkaampi sininen voisi hyvin sopia piristeväriksi.

• valkoisten kaappien antavan tuon vivahduksen huoneeseen.

Huonetta saa matalammaksi, kun maalaa 250 cm ylöspäin toisella värillä. Joskun olen nähnyt sellaisen ratkaisun.

Aikaisemmin mainittu boordinauha myös ajaa samaa asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe