Ulkosuodattimesta

Kalamamma

Olisi työn alla hommata 240 litraiseen akvaani ulkosuodatin koska tämän hetkinen sisäsuodatin ei ole tarpeeksi tehokas. Kurkkasin eräästä Kalakunkun antamasta linkistä Eheimin suodatinta mutta järkytyin hinnasta (tarjouksessa noin 220e). Eikö todellakaan ole mitään halvempia toimivia vaihtoehtoja?? Mites nämä Atmanit ja Haileat, toimivatko ollenkaan vai mitä ovat? ks. http://www.akvaterra.fi/at002.html
Lisäksi pelottaa ruveta käyttämään ulkosuodatinta kun ei minkäänlaista kokemusta itsellä tai tutuilla kyseisestä härvelistä, tuskin nyt sentään ihan mitään ydinfysiikkaa on mutta silti. Parhaassa tapauksessa vaan tapan lemmikkini ja hommaan kaupan päälle vesivahingon ja sähköiskun.. meikän tuurilla.
No joka tapauksessa joudun ilmeisesti kyseisen pömpelin kaloilleni hommaamaan joten pakko kai tällaisen blontinkin on oppia käyttämään ja huoltamaan ko. laitetta mutta toivoisin vain ettei tarttis sentään mennä muksujen säästöpossuille.. :/

8

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalamamma

      Niin ja vielä sen verran, että mikä sen pumppaustehon nyt sitten pitäisi olla 240l akvaarioon? Eikö toi 700l/h olis aika soppeli, vai? Keksittekö tossa Atman CF-600 jotain syytä miksei se kävisi? Tuon akvaterran myyntikosepti-osion teksti kuulosti sen verran järkeenkäyvältä että voisin hyvinkin ajatella tilaavani ko. putiikista. Vai onko jollain huonoja kokemuksia?

    • fish KING

      Kyseessä on kuitenkin akvan sydän... itsekin työttömänä kuitenkin lemmikkieni hyvin vointi ajaa joskus omien tarpeideni edelle, työttömyys korvauksista pari kolme kertaa 50-70 €gee takan nurkalle kuivumaan niin asiallinen ulkosuodatin on tienattu.
      Noi Eheimin ja Fluvalinkin suodattimet on käyttö iältään ikuisia, mitä ei todellakaan voi sanoa noista halppis versioista ;/ kun aikasi etsit, löydät tota Eheimin PRO II taatusti alle kahdella sadalla eurolla, massoineen kaikkineen :)

      Mulla on ollut ulkosuodattimia akvoissani aina, kohta viisitoista vuotta, koskaan ei Eheimi ole pettänyt kun sitä muistaa huoltaa.
      Imukupit on kulutus tavaraa mutta jos noi jostain kilkkaa niin ehkä !! tiivisteistään, yhteen olen sellaisen varaosasarjan joutunut ostamaan.

      • Kalamamma

        Jesh, pitää vaan yrittää säästää vaikkei ton kotihoidontuen kanssa tod. oo hurraamista.. :( Työttömyyskorvauskin olisi paljon parempi. Nyt jo tienaan niin paljon extraa kun tuet antavat periksi (viikonloppuaamuisin 6-11 kivat työvuorot..) ja tuntuu ettei riitä mihinkään. Uskon kyllä kokemuksen syvää rintaääntä, mutta ihan mielenkiinnosta, oletko kunkku itse koskaan kokeillut noita halvempia versioita? Tai tiedätkö jonkun jolla niistä on huonoja kokemuksia? Kun kuitenkin niiden kanssa taitaa olla sama kuin monien muidenkin vempaimien, merkki maksaa vaikka osat tehdään samalla linjalla samassa paikassa (lue:Kiinassa).


      • fish KING
        Kalamamma kirjoitti:

        Jesh, pitää vaan yrittää säästää vaikkei ton kotihoidontuen kanssa tod. oo hurraamista.. :( Työttömyyskorvauskin olisi paljon parempi. Nyt jo tienaan niin paljon extraa kun tuet antavat periksi (viikonloppuaamuisin 6-11 kivat työvuorot..) ja tuntuu ettei riitä mihinkään. Uskon kyllä kokemuksen syvää rintaääntä, mutta ihan mielenkiinnosta, oletko kunkku itse koskaan kokeillut noita halvempia versioita? Tai tiedätkö jonkun jolla niistä on huonoja kokemuksia? Kun kuitenkin niiden kanssa taitaa olla sama kuin monien muidenkin vempaimien, merkki maksaa vaikka osat tehdään samalla linjalla samassa paikassa (lue:Kiinassa).

        ... siksi paansaankin laadun puolesta, vaikkei itelläkään noihin oisi varaa, no, kolmos sarjalaiset Eheimit jää vielä hyllyyn niin kauan kuin noita PRO II sarjasia saa :)

        Halpis versioissa, ja Eheimin vanhemmissa ämpäri ulkosuodattimissa on paljon huonoja puolia;
        - muovi osat ei kestä vääntöä ja huolto toimen piteistä johtuvia auki/kiinni rasituksia, kauaa
        - moottorit pitää rasittavaa surinaa joka on laadukkaissa suodattimissa lähes olematon
        - letkujen ja putkien liitokset tuppaavat vuotamaan ;( vääränlainen muovi seos väsyy kosteuden ja paineen alla

        Surkeita ulkosuodattimia tulee myös itäblokin maista.

        Eheim, Fluval, Sera, Tetratec ... siinä varmimmat, loppu onkin kiinni käyttäjän mieltymyksistä, itse oon tottunut ton Eheimin huolto helppouteen, siksi ne on mun mielestä parhaita suodattimia.
        - PRO II, 3 sarjalaiset ulkosuodattimista
        - uusi Aquabioball ja PickUp mallit sisäsuodattimista

        Muilla on myös toimivia konstruktioita, kannattaa tutustua tarjontaan konkreettisesti ennen osto päätöstä.

        EN OLE MAKSETTU MAINOS =/


      • Kalamamma
        fish KING kirjoitti:

        ... siksi paansaankin laadun puolesta, vaikkei itelläkään noihin oisi varaa, no, kolmos sarjalaiset Eheimit jää vielä hyllyyn niin kauan kuin noita PRO II sarjasia saa :)

        Halpis versioissa, ja Eheimin vanhemmissa ämpäri ulkosuodattimissa on paljon huonoja puolia;
        - muovi osat ei kestä vääntöä ja huolto toimen piteistä johtuvia auki/kiinni rasituksia, kauaa
        - moottorit pitää rasittavaa surinaa joka on laadukkaissa suodattimissa lähes olematon
        - letkujen ja putkien liitokset tuppaavat vuotamaan ;( vääränlainen muovi seos väsyy kosteuden ja paineen alla

        Surkeita ulkosuodattimia tulee myös itäblokin maista.

        Eheim, Fluval, Sera, Tetratec ... siinä varmimmat, loppu onkin kiinni käyttäjän mieltymyksistä, itse oon tottunut ton Eheimin huolto helppouteen, siksi ne on mun mielestä parhaita suodattimia.
        - PRO II, 3 sarjalaiset ulkosuodattimista
        - uusi Aquabioball ja PickUp mallit sisäsuodattimista

        Muilla on myös toimivia konstruktioita, kannattaa tutustua tarjontaan konkreettisesti ennen osto päätöstä.

        EN OLE MAKSETTU MAINOS =/

        Selema pyy, taidan alkaa pikku hiljaa kallistua kuitenkin ton Eheimin kannalle. Mutta mites sitte noi Classicit, onko niissä käytettävyyden kannalta suuri ero Pro II:seen? Kyselin vähän oman kylän akvaliikkeestä ja suositteli, että pitäisin nykyisen Eheimin Pick-Upin mekaanista putsausta hoitamassa ja ostaisin siihen kaveriksi Hailea H-12:sen (on kuulemma erittäin hyvä hinta-laatusuhde). Kyseisessä putiikissa ei Eheimin Pro -sarjaa tällä hetkellä ollutkaan, tilattua kuulemma olisi saanut mutta maksaa maltaita. Eheimin Classicia ja Eccoa löytyy sekä Seraa ja tätä Haileaa. Jos kuitenkin tilaisin ton Pro II niin voisinko laittaa nykyisen Pick-Upin vaihdossa vai kannattaisiko se siinäkin tapauksessa jättää rullaamaan? Vitsi kun tuntuu että mitä enemmän asiaa selvittää sitä enemmän menee pää pyörälle :( Jokaisella kun tuntuu olevan vähän erilainen näkemys asiasta.


      • Kalamamma
        Kalamamma kirjoitti:

        Selema pyy, taidan alkaa pikku hiljaa kallistua kuitenkin ton Eheimin kannalle. Mutta mites sitte noi Classicit, onko niissä käytettävyyden kannalta suuri ero Pro II:seen? Kyselin vähän oman kylän akvaliikkeestä ja suositteli, että pitäisin nykyisen Eheimin Pick-Upin mekaanista putsausta hoitamassa ja ostaisin siihen kaveriksi Hailea H-12:sen (on kuulemma erittäin hyvä hinta-laatusuhde). Kyseisessä putiikissa ei Eheimin Pro -sarjaa tällä hetkellä ollutkaan, tilattua kuulemma olisi saanut mutta maksaa maltaita. Eheimin Classicia ja Eccoa löytyy sekä Seraa ja tätä Haileaa. Jos kuitenkin tilaisin ton Pro II niin voisinko laittaa nykyisen Pick-Upin vaihdossa vai kannattaisiko se siinäkin tapauksessa jättää rullaamaan? Vitsi kun tuntuu että mitä enemmän asiaa selvittää sitä enemmän menee pää pyörälle :( Jokaisella kun tuntuu olevan vähän erilainen näkemys asiasta.

        ..niin vai tarkoititko ämpärillä kenties juuri tuota Classicia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe