Onko kellään kokemusta rajusta hiusväriallergiasta?

Darkfairy

Värjäsin hiukset n 3vkoa sitten ja pää alkoi pikkuhiljaa oireilla. Olen värjännyt mustalla värillä hiuksia n parin vuoden ajan melko tiuhaan kun tyvikasvu tulee esiin. Lueskelin tuossa että juuri musta on hyvinkin allergisoiva pitkällä ajalla. Nyt vaan sitten taitaa loppua :) Mutta kysymys on että miten hemmetissä tän saa menemään ohi!!!!? Päänahka kutiaa, korvat on ihottumalla jne... Onko muilla saman kokeneilla ollut mistään apua. Uskallanko kokeilla värinpoistoa tms.? Vai ajanko vaan pään kaljuks (mikä ei hirveästi houkuta näin naisihmisenä)

2

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astmaatikko.....

      Älä ainakaan kokeile värinpoistoa! Mene lääkäriin, saat sieltä lääkkeet. Kortisoniliuosta päänahkaan esimerkiksi.

    • msda

      Silloin kun itse epäilin hiusväriaineallergiaa(tuli päänahkaan värjäyksen jälkeen rakkoja) ja luin paljon kyseisestä aiheesta. Itse kans värjäsin lähes 10vuotta mustalla(onneksi ei kuitenkaan allergiaa todettu). Mustassa hiusvärissä käytetään kaikista eniten PPD nimistä ns. väriainetta ja tämä on juuri sellainen aine mikä allergisoi eniten. PPD:tä käytetään oikeastaan kaikissa kestoväreissä lukuun ottamatta muutamia vaaleita värejä ja juurikaan tässä värinpoisto "värissä" ei pitäisi PPD:tä olla. Älä kuitenkaan luota siihen että kampaajat ovat valistuneita asiasta tai vaivautuisivat ottamaan asioista selvää, itse olen joutunut hiusväriaineallergiasta itse selvittämään. Mutta tuon tämän hetkisen oireet saat pois menemällä lääkäriin. Suosittelen myös hiusväriaineallergiatestien tekoa(itse kävin yksityisellä, maksoi, mutta tulipa selvyys). Jos selviää, että olet allerginen PPD:lle, niin et voi enää koskaan värjätä hiuksiasi kestoväreillä. Kevytväreistä en osaa tarkemmin sanoa. Itse käytän tällä hetkellä hajusteetonta(allergiatesteissä selvisi hajusteallergia) suoraväriä, suoraväriä voi käyttää niin pitkään kunnes ei ole harmaita, se ei nimittäin peitä harmaita. Itse löysin valistuneen kampaajan, joka osasi ottaa allergiat tosissaan ja hänellä on vaihtoehtoja myös allergisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe