kateellisuudesta

rajatilallinen

Sairastan epävakaata persoonallisuushäiriötä, ja olen nykyisin kateellinen muille heidän elämästään.
Itse olen surkimus joka elää huonossa suhteessa, lihon ja paisun enkä edes tee työtä mistä pidän. En vain osaa muutakaan kuin olla näin. Voimavarat ei riitä mihinkään. Haluaisin olla hoikka ja energinen, onnellinen ja menevä. Oikeastaan sellainen kun olin ennen.
Katselen tuttavieni kuvia facebookista, rakastuneita pariskuntia jotka lomailevat onnellisesti. saan lukea heidän profiilistaan kuinka he käyvät lenkillä töiden jälkeen, heillä on kaunis ja viihtyisä koti, he jaksavat siivota ja touhuta.
Mitäs minä teen?
Istun ja ihmettelen päivät läpeensä että milloin se elämä oikein alkaa!? Olen kohta kolmekymppinen nainen, en mikään teini enää! Masennun ja ahdisyun entisestään muiden onnesta ja kivasta elämästä.
Itse painin epävakauteni ja oman itseni kanssa. Taistelen ja riitelen, masennun ja suutun. Olen hermostunut ja äkkipikainen koko ajan.
samalla elän kuin haavemaailmassa tajuten kokoajan sen, millainen haluaisin olla.

:'(

3

258

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaahas

Ite oon kakssuuntainen ja epävakaa persoona, huomaan kans että oon jotenkin katkera elämälle.
      Jos mää olisin "normaali" mulla olis työpaikka, kauan haaveksimani omakotitalo ja uskaltaisin ajaa ajokortin.
      Tuolloin kun tulee noita hetkiä että oon kateellinen ja katkera, yritän miettiä mitä mul on . esim. katto päänpäällä, kuntoutustuki jolla pärjäilen jotenkuten, vanhemmat, veli , muutama ystävä, miniläppäri, töllö, eli huomaankin että paljon huonomminkin vois mennä..

• -
      Olen samaa mieltä, olet hyvin kateellinen. Kateus laajasti nähtynä
      on asenne hyvää vastaan, se kohdistuu myös itsessään olevaan
      hyvään. Odotat, että elämä alkaisi itsestään ilman sinun
      aktiviteettiasi. Olet kateutesi uhri.

Sinun tulisi nähdä että olet itse omaa hyvääsi vastaan. Jos hyväksyt
      tämän, on mahdollista muuttaa tilannetta. Itse parhaiten tiedät
      mistä olisi hyvä aloittaa. Kannattaa käyttää vapaata tahtoaan itsensä
      hyväksi ja sallia itsensä nauttia elämän rikkaudesta.

• etcetera

Kateudessa ei ole mitään pahaa, se vaan kertoo sinulle mitä itse haluaisit. Ja psykoanalyyttisesti ajatellen: ei voi olla kateutta ellei ole minuutta eli ole onnellinen: sinulla on minuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      101
      3611
    2. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      33
      1398
    3. 83
      1252
    4. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      73
      1069
    5. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      333
      1009
    6. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      65
      866
    7. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      141
      863
    8. Kysymys miehille ...

Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil
      Sinkut
      287
      770
    9. Tämmöistähän tämä meillä ollut

Sanatonta rakkautta.
      Ikävä
      54
      749
    10. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      74
      734
    Aihe