Bergamo-->Rooma

Valporggi...

Erityityisesti Rooman Rouvalta haluaisin kysyä (mielihyvin muutkin saavat vastata):
* vietetäänkö Italiassa Vappua miten?? Onko Vappuaattona juhlintaa, entäs Vappupäivänä. Ovatko kaikki kaupat/ostoskeskukset kiinni Vappupäivänä. Meillä on tarkoitus lentää vappuaattona Bergamoon ja jatkaa sieltä seuraavalla viikolla Roomaan. Onkohan mitään järkeä matkustaa tuo väli junalla??? Otan kiitollisena vastaan kaikki tiedot ja vinkit!!!

10

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BGY-CIA

      > Onkohan mitään järkeä matkustaa tuo väli junalla???

      Taloudellisesti ei kovin järkevä. Ryanairin lentolippu Bergamo - Rooma Ciampino maksaa jopa alle 20 euroa, yleensä n. 30, kun junalippu (norm. hinta) noin 90. Junamatka yhdellä vaihdolla kestää reilut 4 tuntia. Elämys kuitenkin jonkunlainen se on. Nopea junarata, liian vain paljon tunneleja vuoristossa, maisemia jää näkemättä.

    • Rooman rouva

      suurinpiirtein samalla tavalla kuin muuallakin. Vapunaatto ei ole mitenkään erikoinen päivä ja vapunpäivä on virallinen vapaapäivä mutta monet myymälät, supermarketit ja ravintolat ovat avoinna. Italiassa ei ole mitään erikossääntöjä aukioloista. Kirkolliset säännöt ovat sitten ihan erikseen. En tiedä miten on tapana Bergamossa...
      Ryan Air tai joku muu halpalentoyhtiö kannattaa ottaa Rooman ja Bergamon välillä. Useimmat halpalentoyhtiöt lentävät Ciampinon kentältä Roomasta, sinne on lyhempi matka keskutasta kuin Fiumicinon kentälle. Ciampinoon ollaan vetämässä metrolinjaa ihan perille saakka mutta en tiedä koska Ciampinon metroasema avataan, vai liekkö jo avattu. Tähän asti Ciampinoon on päässyt useammlla eri tavalla, halvin tapa on mennä metrolla Anagninaan ja siitä Cotralin bussilla lentokentälle.

      • maalaismatkaaja

        Hei nyt, anteeksi maalaisuuteni, kun olen käyttänyt vähäisillä ulkomaanlennoillani vai noita 'oikeita' lentoyhtiöitä, Finnaireja ja muita Lufthansoja ja mitä Itävallan koneita. Ja nyt ekaa kertaa etsin näitä paljon halvempia yhteyksiä Ryanairilla, mutt Tampereelta kyll taisi päästä Bergamoon, mutt empä osannutkaan enää hakea sieltä jatkoyhteyttä Roomaan, jonne haluaisimme päästä - eikä halvempi yhteys olisi mitenkään pahasta ellei sitt Bergamossa tarvis majoittua, tms.
        Pitääkö nuo matkat, esim Tampaere - Bergamo ja Bergamo Rooma tilata/ostaa erikseen vai saako ne jostain tilattua/varattua ns yhtenä lentona Tampere - Rooma? vaikka välilaskulla Bergamossa...
        ja pitääkö silloin Bergamossa siirtää matkatavaransa itse seuraavaan koneeseen eli kirjautua taas uudelle lennolle, niin kuin matkan alkaessakin?

        Toki jokin muukin yhteys voisi tulla kyseeseen


      • kuukleen
        maalaismatkaaja kirjoitti:

        Hei nyt, anteeksi maalaisuuteni, kun olen käyttänyt vähäisillä ulkomaanlennoillani vai noita 'oikeita' lentoyhtiöitä, Finnaireja ja muita Lufthansoja ja mitä Itävallan koneita. Ja nyt ekaa kertaa etsin näitä paljon halvempia yhteyksiä Ryanairilla, mutt Tampereelta kyll taisi päästä Bergamoon, mutt empä osannutkaan enää hakea sieltä jatkoyhteyttä Roomaan, jonne haluaisimme päästä - eikä halvempi yhteys olisi mitenkään pahasta ellei sitt Bergamossa tarvis majoittua, tms.
        Pitääkö nuo matkat, esim Tampaere - Bergamo ja Bergamo Rooma tilata/ostaa erikseen vai saako ne jostain tilattua/varattua ns yhtenä lentona Tampere - Rooma? vaikka välilaskulla Bergamossa...
        ja pitääkö silloin Bergamossa siirtää matkatavaransa itse seuraavaan koneeseen eli kirjautua taas uudelle lennolle, niin kuin matkan alkaessakin?

        Toki jokin muukin yhteys voisi tulla kyseeseen

        Käytä hyväksi maatuntemustasi ja matkusta Tampere-Helsinki junalla ja lennä Helsinki-Rooma väli tai katso lentoyhtiöiden sivuilta vaihtoehtoja Tampere-Rooma välille.


      • maalaismatkaaja
        kuukleen kirjoitti:

        Käytä hyväksi maatuntemustasi ja matkusta Tampere-Helsinki junalla ja lennä Helsinki-Rooma väli tai katso lentoyhtiöiden sivuilta vaihtoehtoja Tampere-Rooma välille.

        no olipas erinomainen neuvo - kas kun en huomannutkaan ajatella, että maatuntemus auttaisi asiaa...
        mutt sorry nyt vaan, mutt näsäviisastelusi ei juuri auttanut epätietoista maalaismatkaajaa - vastauksesi kun ei ollut vastaus kysymykseeni, koska Tampereelta ei ainakaan Ryanairin sivun mukaan ole yhteyttä Roomaan. Ja siksi halusin kysellä miten nuo reitit löytää ja pitääkö joka lento/lennon osa ostaa erikseen ja kantaa matkatavaransa koneesta/lennosta toiseen, vai käykö niiden siirtyminen, niin kuin matkatoimistosta ostetulla matkalla, automatic eikä matkustajan tarvi itse siirrellä pakaasejaan ja kirjautua taas uudelle lennolle esim Bergamossa.


      • maalaismatkaaja
        maalaismatkaaja kirjoitti:

        no olipas erinomainen neuvo - kas kun en huomannutkaan ajatella, että maatuntemus auttaisi asiaa...
        mutt sorry nyt vaan, mutt näsäviisastelusi ei juuri auttanut epätietoista maalaismatkaajaa - vastauksesi kun ei ollut vastaus kysymykseeni, koska Tampereelta ei ainakaan Ryanairin sivun mukaan ole yhteyttä Roomaan. Ja siksi halusin kysellä miten nuo reitit löytää ja pitääkö joka lento/lennon osa ostaa erikseen ja kantaa matkatavaransa koneesta/lennosta toiseen, vai käykö niiden siirtyminen, niin kuin matkatoimistosta ostetulla matkalla, automatic eikä matkustajan tarvi itse siirrellä pakaasejaan ja kirjautua taas uudelle lennolle esim Bergamossa.

        ...ja esim Googlaamalla 'lennot Tampere - Rooma' antaa vastauksiksi kyllä esim liki kelvollisen Air Baltickin reilun satasen lennoista alkaen, mutt ei se Ryanarista mitään kerro... eikä sen muutaman kympin lennoista. Ja niistähän minä apuja kyselin, mutt olkoon


      • k.
        maalaismatkaaja kirjoitti:

        ...ja esim Googlaamalla 'lennot Tampere - Rooma' antaa vastauksiksi kyllä esim liki kelvollisen Air Baltickin reilun satasen lennoista alkaen, mutt ei se Ryanarista mitään kerro... eikä sen muutaman kympin lennoista. Ja niistähän minä apuja kyselin, mutt olkoon

        Helsingistä lentää Roomaan, en tarkoittanut että Ryanairilla pääsee.
        Ihmettelin vain miksi vaikeuttaa matkustamista Italian päässä kun maatuntemuksellasi voit järjestää lähtömaassa näppärämmän reitin. Tietenkin jos on pakko käydä Bergamossa niin reitti on eri.


      • roomaan!
        maalaismatkaaja kirjoitti:

        no olipas erinomainen neuvo - kas kun en huomannutkaan ajatella, että maatuntemus auttaisi asiaa...
        mutt sorry nyt vaan, mutt näsäviisastelusi ei juuri auttanut epätietoista maalaismatkaajaa - vastauksesi kun ei ollut vastaus kysymykseeni, koska Tampereelta ei ainakaan Ryanairin sivun mukaan ole yhteyttä Roomaan. Ja siksi halusin kysellä miten nuo reitit löytää ja pitääkö joka lento/lennon osa ostaa erikseen ja kantaa matkatavaransa koneesta/lennosta toiseen, vai käykö niiden siirtyminen, niin kuin matkatoimistosta ostetulla matkalla, automatic eikä matkustajan tarvi itse siirrellä pakaasejaan ja kirjautua taas uudelle lennolle esim Bergamossa.

        Kävimme syyslomalla Roomassa niin, että mennessä vaihdoimme konetta Bergamossa. Menimme käsimatkatavaroilla ja aikaa oli ihan riittävästi. Kenttä on pieni eikä ongelmaa olisi ehtinyt tulla matkatavaroillakaan. Mutta matkatavarat olisi siis pitänyt ottaa ulos ja laittaa uudelleen koneeseen. Menimme siis lokakuussa ja arkena. Joskus muulloin voi tietty ruuhkaa ollakin. Toki koneet olivat varsin täysiä tuolloinkin.


      • maalaismatkaaja
        roomaan! kirjoitti:

        Kävimme syyslomalla Roomassa niin, että mennessä vaihdoimme konetta Bergamossa. Menimme käsimatkatavaroilla ja aikaa oli ihan riittävästi. Kenttä on pieni eikä ongelmaa olisi ehtinyt tulla matkatavaroillakaan. Mutta matkatavarat olisi siis pitänyt ottaa ulos ja laittaa uudelleen koneeseen. Menimme siis lokakuussa ja arkena. Joskus muulloin voi tietty ruuhkaa ollakin. Toki koneet olivat varsin täysiä tuolloinkin.

        Kiitos, sinä vastasit jo kysymykseenikin.
        Ja se toinen osa, ett ne matkan osat pitänee siis varata/ostaa kaikki erikseenkö?
        Niiden yhdistelmien etsiminen vain on melkoista hakuammuntaa, mutta oonhan nyt saanut jo parikin vaihtopaikkaa eli yhteyttä välille Tampera-Rooma Ryanairillakin lentäen. Aikataulut on mulle vielä epäselvät, mutta niidenkin selvittämiseen on vielä onneksi aikaa.

        Kiitos vastaajille ja muille reittiensä kertojille eli kaikille tiedon jakajille!
        Siksihän me muutkin täällä 'kuleksimme'


      • maalaismatkaaja
        k. kirjoitti:

        Helsingistä lentää Roomaan, en tarkoittanut että Ryanairilla pääsee.
        Ihmettelin vain miksi vaikeuttaa matkustamista Italian päässä kun maatuntemuksellasi voit järjestää lähtömaassa näppärämmän reitin. Tietenkin jos on pakko käydä Bergamossa niin reitti on eri.

        ...no oiskohan tuosta rahan luopumisen vaikeudesta kyse, kun/jos kiinnostuu siitä vielä halvemmasta mahdollisuudesta...
        Ei silti sinunkin esittämäsi vaihtoehdot tuntuivat varsin kelvollisilta esim Finskiin verrattuna. Kiitos siitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe