Hei,
Minulla rv6 6 ja kävin viime pe varhaisultrassa yksityisellä. Ja raskaus oli kohdussa, ruskuaispussi näkyi, mutta sikiön ääniä ai vielä kuulunut. Ti seuraavan kerran ultraan. Onko normaalia, ettei äänet vielä kuulunut. Mulla on epäsäännöllinen/joskus pitkäkin kierto..
Sikiön äänet ei kuulunut
16
1590
Vastaukset
- miranda 33
tuo ole ihan normaalia, ettei kuulu vielä tuolla viikolla. sydänhän alkaa lyömään vasta rv 7 eteenpäin.
- ......
Siis kyllä syke NÄKYY, ei se kuulu. Ja näkyy jo 5 jotain viikolla. Sydän alkaa lyömään kun sikiön ikä on 25 vrk. Mä kävin 6 5 ja hyvin näkyi. Eli kysyjän tapauksessa raskaus on alkanut ehkä myöhemmin tai laite millä katsottu on ollut joku tosi huono. Mittaamalla alkion pituus saadaan raskausviikot.
- lokamamma
...... kirjoitti:
Siis kyllä syke NÄKYY, ei se kuulu. Ja näkyy jo 5 jotain viikolla. Sydän alkaa lyömään kun sikiön ikä on 25 vrk. Mä kävin 6 5 ja hyvin näkyi. Eli kysyjän tapauksessa raskaus on alkanut ehkä myöhemmin tai laite millä katsottu on ollut joku tosi huono. Mittaamalla alkion pituus saadaan raskausviikot.
Mie kävin ultrassa 5 5 ja lääkäri totesi, ett saas nähdä löytyykö sydämen syke.
Pienen etsimisen jälkeen se löytyikin :)
Paljon tosiaan riippuu laitteen herkkyydestä jne...
Ja varmasti asiaan vaikuttaa tuo epäsäännöllinen kierto eli raskaus ei vain ole niin pitkällä :)
Rauhallisesti vaan odottelet Ti:ta - 4+4
...... kirjoitti:
näkynyt kolmessa raskaudessa viikoilla 5 .
Tuo että sydän alkaisi lyödä vasta viikoilla 7 on ihan puppu"tietoa"!!!!!
- hazel25
Muistan hyvin, että lähdin ekasta lääkärintarkastuksesta(vko 10 2) itku kurkussa pois kun en sydänääniä kuullut, vaikka dopplerissa ne oli näkynyt. Vauva vaan liikku niin vikkelään alta pois. Tämän jälkeen vko 12 5 oli eka ultraääni, missä näin ihanan sykkeen, siellä sitä ei kuunneltu.Eli varsinaisesti kuulin äänet vasta vko 14 2. Joten no worries. Tänään on laskettuaika, mutta vaavia ei vielä kuulu. Esikoista odottelen:)
- ---
Tzemppauksesta:) Toivottavasti se sydän sykkii sitten tiistaina... Toiveikas olo on kyllä itsellä sen suhteen, että kaikki on kunnossa! :)
- hmm...
ei muuten näy yhtään mitään, siinä vain kuuluu....
Ei noilla aloittajan viikoilla haettukaan mitään ÄÄNTÄ, vaan sitä että syke ylipäätään NÄKYY. - hazel25
hmm... kirjoitti:
ei muuten näy yhtään mitään, siinä vain kuuluu....
Ei noilla aloittajan viikoilla haettukaan mitään ÄÄNTÄ, vaan sitä että syke ylipäätään NÄKYY.Voi olla, en ole doppler asiantuntija. Lääkäri silloin vain sano mulle, että kun yritti dopplerilla kuunnella sydänääniä, että nyt ei saa niitä kuulumaan, mutta kone näytti välillä 160 lyöntiä/min, että se syke siellä kuitenkin oli. Eli kaipa se jonkun lukeman sykkeestä kuitenkin näyttää. Olin ehkä hieman epätarkka, ei siitä siis sykkimistä katsella niin kuin ultrassa.
- ......
hazel25 kirjoitti:
Voi olla, en ole doppler asiantuntija. Lääkäri silloin vain sano mulle, että kun yritti dopplerilla kuunnella sydänääniä, että nyt ei saa niitä kuulumaan, mutta kone näytti välillä 160 lyöntiä/min, että se syke siellä kuitenkin oli. Eli kaipa se jonkun lukeman sykkeestä kuitenkin näyttää. Olin ehkä hieman epätarkka, ei siitä siis sykkimistä katsella niin kuin ultrassa.
noilla aloittajan viikoilla sykkeen näkyä. mutta jos sulla on epäsäännöllinen keirto, niin raskaushan on voinut alkaa myöhemmin? tsemppiä sulle!
- hennaliina
hohhoh.. meidän rakkaassa teekoossa kuuluu sydänäänet vasta joskus 11-14 viikoilta alkaen. on nii "nykyaikainen" laite.
- 2+2
menevät nyt vellit ja puurot sekaisin.
Toiset kirjoittavat ULTRASSA näkyvästä sykkeestä, toiset taas dop. kuultavasta sykkeestä! (joka tosin näkyykin, sille joka sitä käyttää) - .....
2+2 kirjoitti:
menevät nyt vellit ja puurot sekaisin.
Toiset kirjoittavat ULTRASSA näkyvästä sykkeestä, toiset taas dop. kuultavasta sykkeestä! (joka tosin näkyykin, sille joka sitä käyttää)katsotaan syke, ei siis kuunnella. ja syke näkyy 5 viikolla, aina! jos ei näy joko sikiöllä ei ole kaikki kunnossa tai raskaus alkanut myöehmmin. näin yksinkertaista. dopplerilla sit kuullaan vasta joskus rv 10 jälkeen.
- Tupla37+4
..... kirjoitti:
katsotaan syke, ei siis kuunnella. ja syke näkyy 5 viikolla, aina! jos ei näy joko sikiöllä ei ole kaikki kunnossa tai raskaus alkanut myöehmmin. näin yksinkertaista. dopplerilla sit kuullaan vasta joskus rv 10 jälkeen.
Olisi kiva jos tulisit kertomaan mitä siellä ultrassa sanottiin tiistaina..
- mama08
Tupla37+4 kirjoitti:
Olisi kiva jos tulisit kertomaan mitä siellä ultrassa sanottiin tiistaina..
Mulla säännöllinen kierto ja edellisessä raskaudessa viikolla 7 ei vielä näkynyt ultrassa sykettä, mutta ultrattiin viikon päästä uudestaan ja sitten syke näkyi. Ultrien mukaan sikiön koko vastasi koko ajan viikkoja, joten ei huolta ap! Ja terve lapsi tuli, nyt kohta 2vee.
- ----
mama08 kirjoitti:
Mulla säännöllinen kierto ja edellisessä raskaudessa viikolla 7 ei vielä näkynyt ultrassa sykettä, mutta ultrattiin viikon päästä uudestaan ja sitten syke näkyi. Ultrien mukaan sikiön koko vastasi koko ajan viikkoja, joten ei huolta ap! Ja terve lapsi tuli, nyt kohta 2vee.
Ultrassa näkyi selvä syke. Olen aivan onnesta sekaisin :) Helpotti aivan todella paljon, ja nyt tämä odottaminen tuntuu jälleen konkreettisemalta.. Viikkoja ei tosiaan ollut kuin se 5 4. Vaikkakin kuukautisten mukaan pitäisi olla jo 7 4.
Pitkän kierron/epäsäännöllisen kierron omaavaat joutuu näköjään laskettua aikaa "pidentämään". Kuvat saatiin pikkusesta kotiin. peräti 3mm pitä se oli :)
- Hiihuujee
Vauvan sydänääniä koitettiin löytää rv 13 1. Lääkäri sanoi, ettei niitä välttämättä vielä siinäkään vaiheessa kuule, mutta kyllä ne sitten löytyivät.
Ei siis kannata huolehtia, jos sydämenlyönnit on kuitenki ultrassakin näkyny!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225604- 324940
- 292834
- 342384
- 372078
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121621
- 261582
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291509