Onnellinen assi

Onni matkassa

Onko Assius vaan pelkkää kurjuutta ja epäonnistumisia ihmissuhteissa yms?..Olen sitä mieltä että asseissa löytyy valtaosa jotka ovat Onnellisia ja nauttivat elämästään täysillä! Varmasti on myös niitäkin jotka parisuhteessa ja ihmisuhteissaan pärjäilevät ok. Oma lapseni on assi ja hän onnellinen ihminen-muistan kun pienenä sanoi kun ei osannut jotain liikuntahomma-että mä olenkin tämmöinen konemies! Ei muuten oppinut koskaan luistelemaan eikä hiihtämään..vaan ei ole haitannut....Mielipiteitä..sana on vapaa...

9

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AUTISMISM

      Itse olen onnellinen. Ainut, mikä saa joskus maahan, ovat toiset ihmiset. Elämä itsessään on ihanaa.

      • tottuus

        Minä tiedän erään tuttavan perheen pojan joka on hyvin onnellinen vaikka ehkä vanhemmat eivät niinkään...


      • AUTISMISM
        tottuus kirjoitti:

        Minä tiedän erään tuttavan perheen pojan joka on hyvin onnellinen vaikka ehkä vanhemmat eivät niinkään...

        Ehkä vanhempien pitäisi alkaa elää itsenään, ei muiden kautta.


    • Breda

      Nimimerkki "Onni matkassa" räväyttää väitteen: "Olen sitä mieltä että asseissa löytyy valtaosa jotka ovat Onnellisia ja nauttivat elämästään täysillä!"

      Hmmm. Asseista onnellisia jopa valtaosa? Toivottavasti. Voisin jopa allekirjoittaa tuon, sillä asiasta on kertynyt paljon omaa kokemusta.

      Assien onnellisuus näkyy tällä keskustelupalstalla lievästi sanoen aika huonosti. Ehkä se johtuu siitä, että nekin onnelliset assit, jotka erehtyvät piipahtamaan täällä, joutuvat lukemaan, miten täällä osuvasti multinikkeilijäksi nimetty todellinen olemassaoleva henkilö on yrittänyt toistuvasti teilata ja ajaa pois kaikki fiksusti kirjoittavat kommentoijat, esim. minut eli Bredan. Niinpä onnellisten assien piipahduksesta tänne on tullut lyhyt. Tietysti. Eihän kukaan onnellinen (eikä onnetonkaan) assi jaksa kuunnella tai lukea onnetonta tahallista riitelyä ja trollikuraa.

      Miksi minä eli Breda sitten yhä olen täällä. Siksi, että minua kiinnostaa onnellisena assina se,
      mitä löytyy ja paljastuu onnettomien assien onnettomien kirjoitusten alta. Eniten on paljastunut ketjussa "Asperger ja kaverisuhteet". Lukekaa koko ketju niin ymmärrätte. Minua esim. kiinnostaa se, miten väärin sellainen assi, joka kärsii luetun ymmärtämisen häiriöstä, voi asiallisia tekstejäni "lukea". Todella uskomattoman väärin. Pohdin, voiko sellainen ihminen lukea oikein edes omia kirjoituksiaan. Onko jollakulla lukihäiriön asiantuntijalla tarkempaa tietoa tästä?

      Trollausongelma ei saa minua pois miltään keskustelupalstalta, koska (toisin kuin joku on jo täällä ehtinyt luulla) osaan suhtautua trolliviesteihin vapautuneen huvittuneesti eli tunnistan ne enkä enää provosoidu niistä, osaan siis ignoroida trolliviestit. Se, että osaan ignoroida, ei tarkoita sitä, että poistun palstalta, jos joku pelokas trollihyypiö vähänkin siihen kehottaa. Ignorointi ei millään lailla tarkoita itse trollaamisongelmasta vaikenemista. Ignoroinnin osaa jo moni ja yhä useampi oppii koko ajan. Ja sekin opitaan näkemään, että kun trollaaminen tunnistetaan ja sanotaan ääneen niin aluksi jokainen trolli kiistää kaiken ja samalla reagoi trollaamalla ja öykkäröimällä lisää entistä näkyvämmin. :-) Onko se nähty täälläkin. Todellakin! Tullaanko sitä täällä vielä näkemään. Todennäköisesti. Trollaaminen on kuin alkoholismi, se ei lopu ennen kuin ihminen on juonut/trollannut itsensä riittävän pohjalle.

    • Breda

      (tämä on suoraa jatkoa edelliselle viestilleni, koska tämä kaikki ei mahtunut yhteen viestiin)

      Tämän ketjun otsikko on Onnellinen assi. Uskon todella, että hyvin moni itsensä löytänyt assi on onnellinen. Uskon myös, että jos assi on onnellinen niin hän ei saa täällä Suomi24:ssä aikaan vilkasta keskustelua varsinkaan onnellisuudesta. Miksi. Siksi että täällä on sellainen onneton ja negatiivinen keskustelukulttuuri, jota vaivaa ainakin 4 sitkeää ongelmaa:
      1) trollaaminen eli keskustelujen tahallinen häiritseminen
      2) herjaamisen ja vihapuheen luuleminen rohkeudeksi tai sananvapaudeksi
      3) keksittyjen uutisten levittämisen ja lisääntyneiden valemedioiden kritiikitön jäljittely
      4) narsistinen projektio eli aiheellisen kritiikin keinotekoinen kääntäminen kriitikkoa vastaan

      Nythän sen näemme. Syntyykö tässä ketjussa vilkasta ja raikasta keskustelua assien onnellisuudesta. Vai uppoaako se positiivinen ja todellinen aihe siihen, mihin täällä on viime aikoina moni hyvä aihe uponnut, eli siihen, että taas jostain tänne ilmestyy joku tätä itsehallintoreviirinään pitävä ymmärryshäiriöinen provoaja ja naputtelee tänne tyypillisiä omia tekstikaukaloitaan, jotka tunnistaa alati vaihtuvista nimimerkeistä, perusteettomasta ja tahattoman koomisesta Breda-vastaisuudesta ja mm. siitä, että niistä hänen tekstikaukaloistaan löytyy niin usein alatyylin sanoja, jotka tarkoittavat ulostetta.

      Mitä täällä Suomi24:n autismi-keskustelupalstalla oikein pitäisi tehdä. Ehdottomasti suuria uudistuksia. Ainakin ensimmäisenä otsikon sana 'autismi' pitäisi korvata sanalla 'autisminkirjo', koska täällä puhutaan eniten siitä, mikä on autisminkirjon yleisin ilmenemismuoto. Se ei ole autismi vaan AS.

      Onnellisuus on täältä kaukana. Olenko minä eli Breda ensimmäinen, joka olen sen todella ja äänekkäästi huomannut. Käsi ylös, jos joku kuvittelee, että minä olen sen aiheuttanut. Ongelman ensimmäinen näkijä usein tuomitaan, koska harhaisesti uskotaan, että hän on sen ongelman aiheuttaja. Tällaista harhauskoa on täälläkin vilahdellut. Ajoittain siis kaikki viisauskin on ollut täältä kaukana.

      Kiistatonta on, että tänne kaivataan todella suuria muutoksia. Alatyylinen trollikuran heittely on jonkun vastuulla, hänet on tavalla tai toisella paljastettava, nimettävä ja bannattava. Itseään täällä mainostava "aspergerinfo" voisi tulla mukaan talkoisiin ja ensimmäisenä käsi raamatulla vannoa, että sillä ei ole mitään yhteyksiä tähän valitettavasti olemassaolevaan ja tämän palstan keskusteluja estävään ja häiritsevään öykkäröijään. Olisi todella hyvä, jos tänne toistuvasti paukahtanut alatyylinen julkinen rienaaja saataisiin kiinni ja hänen nilkkoihinsa saataisiin kiinnitettyä samanlainen nilkkatunnistin kuin ampumahiihtäjillä. Silloin hän ei enää voisi piiloutua muiden selän taakse ja väittää, että häntä muka ei ole olemassakaan. Metoo-kampanja, johon osallistun, on tullut jo talkoisiin mukaan. Tätä on kaivattu. Sen huomaa, kun juttelee kenen tahansa täällä käyneen assin kanssa.

      Olen nuuhkaissut tämän palstan ilmaa. Ei hyvä. Lopuksi on pakko todeta, että tälle palstalle kaivataan herranjumala valtavasti tervettä raikasta kunnon tuuletusta.

    • lähdetäänpäalusta

      Älä viitsi. Kukaan ei jaksa lukea noita stooryjasi. Uskoisit nyt vain, että kaikki eivät ole samanlaisia, edes assit. Et sinä voi ketään kehoittaa tekemään yhtään mitään, tosin voit kannustaa sekä olla trollailematta mm. täällä. Yhteisöllisyys lähtee toisten kunnioittamisesta, mitä sinä et ole tehnyt pitkiin aikoihin, joten mene itseesi teorisointiesi sijaan. Voisi helpottaa elämääsi Yksinäinen assihan olet. Satunaisia tuttavuuksia lukuunottamatta. Avaa mielesi myös trolleille, pidättäydy jäätävän tiukkapipoisesta keski-ikäisen naisihmisen mutuilusta maailmankaikkeudelle. Tosta.

    • As744

      hyvin kirjoitettu

    • sivullinen_

      Mielestäni ei kerro onnellisuudesta, jos pitää haukkua koko ajan jotain multinikkeilijäksi luultua olentoa. Sekään ei kerro onnellisuudesta, että haukkuja ei kerro mitään itsestään vaan sensaatiohakuisesti koko ajan kehuu itseään ja vielä kertoo käyvänsä jossain vertaitukiryhmässä. Aika todella typerää käytöstä.

    • Breda

      Multinikkeilijä reagoi hyvin odotetusti. Se älähtää, johon kalahtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe