Tuulimuna!!!

tintti90

Olen nyt luultavasti rv 5 4. Kävin alkuviikosta verikokeessa ja hcg oli vain 70. Minulla epäillään tuulimunaa. En ole käynyt vielä ultrassa, mutta JOS minulla todetaan tuulimuna, saako sen itse päättää valitseeko lääkkeellisen tyhjennyksen vai kaavinnan??? Minua pelottaa se lääkkeellinen aivan kauheasti, henkisesti ja fyysisesti.. :'( pelottaa se kipu mikä siinä tulee ja vuoto. Ja minulla on pienen pieni ongelma myös, kun en saa pillereitä nieltyä!! on niin paha sihtikurkku ollut aina! että jos ( en todellakaan halua) joutuisin ottamaan ton lääkkeellisen niin saako niitä mitenkää murskata tai pureskella sitä lääkettä?? Haluaisin ehdottomasti kaavintaan, mutta mietin että saako sitä itse päättää ollenkaan?!? ja millä rv se kaavinta korkeintaan voidaan tehdä? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne! :) olen erittäin peloissani.. :'(

9

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tintti90

      Olisi kiva tietää, olen aivan paniikissa.. :/

      • jklöhotgoufö

        Moi,

        Itse koin keskenmenon viimeviikolla. piti olla vk:lla 10 mutta kehitys oli päättynyt jo vk 6. Minulta ei edes kysytty "kumman haluan" lääkkeellisen tyhjennyksen vai kaavinnan.
        Sain 6 tablettia kotiin ja kuului imeskellä. Joten sen suhteen voit huoletta unohtaa murheesi lääkkeiden nielemisen vaikeudesta.
        Lisäksi pelkäämäsi kivut... No ne on kamalat, sitä ei voi kieltää mutta ota tarpeeksi särkylääkettä niin niistäkin selviää. Pahin urakka kestää n. 2 tuntia. Vuotoa itselläni ei todellakaan ole tullut luristen vaikka monet niin väittää. Kun otat rauhallisin mielin, selviät asian fyysisestä puolesta aivan varmasti.

        Itse pelkäsin/pelkään edelleen että joudun kaavintaan. Tarkistus että kohtu tyhjentynyt on vasta 2 vk päästä. mutta kuitenkin nyt jo ihan hyvä olla ja kivut takanapäin!
        Lääkkeellinen tyhjennys on montakertaa ystävällisempi kohdulle kuin kaavinta. Kaavinta saattaa vaurioittaa kohdun limakalvoja ja sen jälkeen pitää odottaa ennen kuin voi yrittää uutta raskautta. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, vuotojen loputtua voi jo heti yrittää uutta raskautta!

        Tsemppiä sinulle!


      • tintti90
        jklöhotgoufö kirjoitti:

        Moi,

        Itse koin keskenmenon viimeviikolla. piti olla vk:lla 10 mutta kehitys oli päättynyt jo vk 6. Minulta ei edes kysytty "kumman haluan" lääkkeellisen tyhjennyksen vai kaavinnan.
        Sain 6 tablettia kotiin ja kuului imeskellä. Joten sen suhteen voit huoletta unohtaa murheesi lääkkeiden nielemisen vaikeudesta.
        Lisäksi pelkäämäsi kivut... No ne on kamalat, sitä ei voi kieltää mutta ota tarpeeksi särkylääkettä niin niistäkin selviää. Pahin urakka kestää n. 2 tuntia. Vuotoa itselläni ei todellakaan ole tullut luristen vaikka monet niin väittää. Kun otat rauhallisin mielin, selviät asian fyysisestä puolesta aivan varmasti.

        Itse pelkäsin/pelkään edelleen että joudun kaavintaan. Tarkistus että kohtu tyhjentynyt on vasta 2 vk päästä. mutta kuitenkin nyt jo ihan hyvä olla ja kivut takanapäin!
        Lääkkeellinen tyhjennys on montakertaa ystävällisempi kohdulle kuin kaavinta. Kaavinta saattaa vaurioittaa kohdun limakalvoja ja sen jälkeen pitää odottaa ennen kuin voi yrittää uutta raskautta. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, vuotojen loputtua voi jo heti yrittää uutta raskautta!

        Tsemppiä sinulle!

        Eli miten ne sit niinkun toimii jos ne imeskellään? Jos ymmärsin oikein? Tämäkin jo rauhoittaa mieltäni kovasti jos ne saa imeskellä.. (vaikka tyhmältä saattaa kuulostaakkin...)


      • hmm...
        tintti90 kirjoitti:

        Eli miten ne sit niinkun toimii jos ne imeskellään? Jos ymmärsin oikein? Tämäkin jo rauhoittaa mieltäni kovasti jos ne saa imeskellä.. (vaikka tyhmältä saattaa kuulostaakkin...)

        tapaanhan lääke toimii, imeskelee sen tahi nielee kokonaisena, kyllähän se elimistöön imeytyy....


      • moisesta
        hmm... kirjoitti:

        tapaanhan lääke toimii, imeskelee sen tahi nielee kokonaisena, kyllähän se elimistöön imeytyy....

        Enpäs ole kuullutkaan imeskeltävistä keskeytyspillereistä..Itselläni laitettiin ihan alapäähän kolme pientä pilleriä..johan alkoi tapahtua....


      • tintti90
        moisesta kirjoitti:

        Enpäs ole kuullutkaan imeskeltävistä keskeytyspillereistä..Itselläni laitettiin ihan alapäähän kolme pientä pilleriä..johan alkoi tapahtua....

        Etkö ottanu suun kautta ollenkaan?


      • AahYaDonia
        tintti90 kirjoitti:

        Etkö ottanu suun kautta ollenkaan?

        Mullakin oli viikko sitten keskenmeno ja ne tabletit laitettiin alapäähän ja sit suun kautta kaksi tablettia, jotain särkylääkettä mut se auttoi enkä tuntenut mitään kipua. Tunsin vaan kauheeta surua :( .. mutta mä toivon ettei sulla ole mitään tuulimunaa ja, että raskaus etenis hyvin.
        Voimia kaikille


      • Ninni80
        AahYaDonia kirjoitti:

        Mullakin oli viikko sitten keskenmeno ja ne tabletit laitettiin alapäähän ja sit suun kautta kaksi tablettia, jotain särkylääkettä mut se auttoi enkä tuntenut mitään kipua. Tunsin vaan kauheeta surua :( .. mutta mä toivon ettei sulla ole mitään tuulimunaa ja, että raskaus etenis hyvin.
        Voimia kaikille

        Mun raskaus päättyi kanssa pari viikkoa sitten keskenmenoon raskausviikolla 10. Se alkoi vähäisellä ruskealla vuodolla, joka seuraavana päivänä muuttui kirkkaaksi. Menin päivystykseen ja siellä todettiin raskauden olleen tuulimuna. Annettiin neljä tablettia, joiden piti antaa liueta suussa.

        Lääkkeiden ottamisesta noin tunnin jälkeen alkoi tosi kovat fyysiset oireet. Vatsaa kouristeli, oksenteliln ja vuotoa tuli paljon. Kaikkein rajuinta vaihetta kesti noin kolme tuntia. Myöhempinä päivinä tuli jonkin verran kouristuksia ja vuoto jatkui runsaana.

        Kokonaisuudessaan keskenmeno oli yllättävän rankka fyysisesti, mutta kyllä sen kestää ja pahin vaihe menee kuitenkin muutamissa tunneissa ohi. Nyt kun fyysinen kipu on poissa surun ja menetyksen tunteet vahvistuvat.

        Toivon kovasti, että raskautesi etenee kuitenkin hyvin!


    • erästytsi

      Elikkä ne tabletit voi imeskellä/niellä ja samat menee myös alakertaan. Mulla tänään tehtiin lääkkeellinen, koska oli tuulimuna. Kivut oli verrattavissa menkkakipuihin, mutta aikaisemmin tehdyssä lääkkeellisessä kivut oli helvetilliset. Nehän ovat supistuksia, sattuuhan synnytyskin, mutta tuplasti enemmän. :)

      Kuuma suihku auttaa, voit myös pyytää sellasen "kuuma-pakkauksen", jota voit pidellä massun päällä. Antaa myös tarvittaessa kipupiikin tms.

      Mulla ainakin tuulimunan takia haluttiin tehdä kaavinta, että ne voi ottaa näytteitä raskausmateriaalista. Pyynnöstäni tekivät kuitenkin lääkkeellisen, eli etköhän sinne kaavintaan pääse. Tosin kaavinta rankka alapäälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe