Pohjan silta Tammisaaressa

FE-Sillanpää

Tiehallinnon mukaan Tammisaaresta Pohjaan menevällä reitillä olevaa siltaa (Hangon-Helsingin tie) ei avata huviveneille. Onko tietoa miten usein siitä menee läpi laivoja, joille siltaa avataan? Onko niistä tieto reilusti etukäteen?

Miksi sinne sitten pitäisi ylipäänsä mennä: Faces-festarit ovat muuttamassa Billnäsistä Pohjaan rantaan ja olisi kiinnostavaa päästä sinne purjeveneellä.

19

5653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • båtbryggan-1

      itse ajelen aika ajoin sillan ali ja kyllä sitä mielestäni avattiin kaikille jotka sillankupeessa olevaan numeroon soittivat viime kesänä???? Ihmettelinkin kovin miksi jotkut pienet moottoripurjehtijat ajelevat siltaa nostattaen masto ylhäällä vaikka eivät sitä mastoa käytä koko kesänä, pröystäilyäkö lienee?
      Olisiko sitten käytäntö muuttunut viime kesältä ja siltaa ei enää avata, en tiedä....mutta mutta aiemmin oli noin.

      • FE-Sillanpää

        Sorry, näinhän se onkin kun lukee tekstin uudelleen, eli sitä ei avata ruuhka-aikoina huviveneille, mutta muulloin kyllä.

        http://portal.fma.fi/sivu/www/fma_fi/merenkulun_palvelut/vaylat_kanavat/kanavat/aukioloajat#pohja

        Pohjan silta
        Puh. 0204 44 3017
        Käytettävissä ympäri vuoden, jos jääolosuhteet sallivat.
        Silta avataan vain tilauksesta,
        käytettävissä vuorokauden ympäri.
        Siltaa ei avata pelkästään vapaa-ajan liikenteelle
        ma - pe klo 6.30 - 8.00 ja 16.00 - 18.00 välisinä aikoina.


      • 18+9
        FE-Sillanpää kirjoitti:

        Sorry, näinhän se onkin kun lukee tekstin uudelleen, eli sitä ei avata ruuhka-aikoina huviveneille, mutta muulloin kyllä.

        http://portal.fma.fi/sivu/www/fma_fi/merenkulun_palvelut/vaylat_kanavat/kanavat/aukioloajat#pohja

        Pohjan silta
        Puh. 0204 44 3017
        Käytettävissä ympäri vuoden, jos jääolosuhteet sallivat.
        Silta avataan vain tilauksesta,
        käytettävissä vuorokauden ympäri.
        Siltaa ei avata pelkästään vapaa-ajan liikenteelle
        ma - pe klo 6.30 - 8.00 ja 16.00 - 18.00 välisinä aikoina.

        Tuleeko sinne joku paikalle avaamaan ympäri vuorokauden?


    • Terveksi

      Pohjan silta avataan 8-16 ja 18-22 huviveneilijöille muina aikoina pelkästään työveneille (rahtilaivat taxiveneet jne). En tiiä jos on muuttunut mutta viime kesänä ainakin toimittiin näin.

      • Skloddis

        Pitäisikö puhua monikossa silloista! Kaksi eri siltaa joudutaan avaamaan. Toinen on rautatiesilta. Joskus siltojen avaus kestää pitempään koska jos juna on matkalla Hangosta tai Karjaalta siltoja ei avata. Taitaa olla n. 15 minuutin sääntö junien suhteen.


      • Terveksi

        Rautatiesilta kestää suunnilleen 10min avauksesta kunnes se on kiinni taas, ja silta ei yleensa avata jos juna on lähtenyt hangosta tai karjaalta, ja silta saa avata sit kun juna on menny ohi ja on joko draksvikissä tai lappohjassa. Maantiesilta taas paljon helpompi ku sen pystyy melkein aina avata.


      • Skloddis

        Joopajoo mutta maantiesillan avaaminen ei auta ketään jos ei rautatiesiltaa avata yhtäaikaa.


      • rataliikenne

        Viime kesänä siinä radalla meni varmaan puolen tunnin välein kovaa kyytiä suuntaan ja toiseen sellainen juna joka oli oikeastaan vain yksi moottoroitu vaunu , niin ehtiikö ne siltaa paljon availemaan?


      • Skloddis

        Niin ja siinä välissä menee kilometrin pituisia rahtijuns letkoja mennen tullen Hangon satamaan!


      • Anonyymi
        Skloddis kirjoitti:

        Joopajoo mutta maantiesillan avaaminen ei auta ketään jos ei rautatiesiltaa avata yhtäaikaa.

        Itse asiassa voi auttaakin, monta kertaa on avattu niin et veneilijät saa odottaa siltojen välissä jos on tullut juna ja kello on lähestynyt 16. Niin silloinhan ne on säästäny 2 tuntii ku ei oo tarvinnu odottaa 18 asti kunnes ne on päässy läpi ku rautatiesilta saa avata 16-18 välissä mutta ei maantiesilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa voi auttaakin, monta kertaa on avattu niin et veneilijät saa odottaa siltojen välissä jos on tullut juna ja kello on lähestynyt 16. Niin silloinhan ne on säästäny 2 tuntii ku ei oo tarvinnu odottaa 18 asti kunnes ne on päässy läpi ku rautatiesilta saa avata 16-18 välissä mutta ei maantiesilta.

        Höpö höpö ei siihen väliin voi eikä saa jäädä sillä se juna silta aukeaa sivuun ja rekyylipää tarvitset tuon 5 metrin varoalueen kääntymiselle. Teoriassa tämä toimisi vain pohjasta Tammisaareen päin mutta sekin on toiveajattelua sillä vahti nostaa molemmat sillat aina yhtä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö ei siihen väliin voi eikä saa jäädä sillä se juna silta aukeaa sivuun ja rekyylipää tarvitset tuon 5 metrin varoalueen kääntymiselle. Teoriassa tämä toimisi vain pohjasta Tammisaareen päin mutta sekin on toiveajattelua sillä vahti nostaa molemmat sillat aina yhtä aikaa.

        Nå hyvä kun tiedät näköjään paljon tästä asiasta, silta kääntyy siihen suuntaan että vene pystyy odottaa siinä välissä. Just saying


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö ei siihen väliin voi eikä saa jäädä sillä se juna silta aukeaa sivuun ja rekyylipää tarvitset tuon 5 metrin varoalueen kääntymiselle. Teoriassa tämä toimisi vain pohjasta Tammisaareen päin mutta sekin on toiveajattelua sillä vahti nostaa molemmat sillat aina yhtä aikaa.

        Ja pelkästään maantiesilta nostetaan, rautatiesilta kääntyy ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pelkästään maantiesilta nostetaan, rautatiesilta kääntyy ;)

        Niinhän tuossa kirjoitettinkin että rautatiesilta kääntyy. 40 vuotta sillan alta säännöllisesti ajaneena voi vakuuttaa että siltojen väliin ei voi jäädä eikä saa. Sillat nostetaan aina yhtä aikaa se on ihan satavarma. Molemmin puolin siltoja on myös liikennevalot laivoille/veneille. Jos änget siltojen väliin punaisilla valoilla saat siltavahdilta semmoisen töräyksen että ikkunat tärisee. Harva turisti tietää että avattava silta oli ennen vanhaan toisella puolella, eli Tammisaaren sataman puolella. Se oli aikaa ennenkuin Hanko - Karjaa tietä nro 25 oli nykymuodossa olemassa. Kaikki tieliikenne meni Kråkholmenin läpi yksikaistaisella sillalla missä oli liikennevalot. Siihen vanhaan kääntösiltaan jäi aikoinaan eräs Esson bunkkerilaiva kiinni kun kapteeni ei tuntenut laivansa leveyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tuossa kirjoitettinkin että rautatiesilta kääntyy. 40 vuotta sillan alta säännöllisesti ajaneena voi vakuuttaa että siltojen väliin ei voi jäädä eikä saa. Sillat nostetaan aina yhtä aikaa se on ihan satavarma. Molemmin puolin siltoja on myös liikennevalot laivoille/veneille. Jos änget siltojen väliin punaisilla valoilla saat siltavahdilta semmoisen töräyksen että ikkunat tärisee. Harva turisti tietää että avattava silta oli ennen vanhaan toisella puolella, eli Tammisaaren sataman puolella. Se oli aikaa ennenkuin Hanko - Karjaa tietä nro 25 oli nykymuodossa olemassa. Kaikki tieliikenne meni Kråkholmenin läpi yksikaistaisella sillalla missä oli liikennevalot. Siihen vanhaan kääntösiltaan jäi aikoinaan eräs Esson bunkkerilaiva kiinni kun kapteeni ei tuntenut laivansa leveyttä.

        Ok mennään sillä kun olet niin kaikentietävä jumala 🙌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tuossa kirjoitettinkin että rautatiesilta kääntyy. 40 vuotta sillan alta säännöllisesti ajaneena voi vakuuttaa että siltojen väliin ei voi jäädä eikä saa. Sillat nostetaan aina yhtä aikaa se on ihan satavarma. Molemmin puolin siltoja on myös liikennevalot laivoille/veneille. Jos änget siltojen väliin punaisilla valoilla saat siltavahdilta semmoisen töräyksen että ikkunat tärisee. Harva turisti tietää että avattava silta oli ennen vanhaan toisella puolella, eli Tammisaaren sataman puolella. Se oli aikaa ennenkuin Hanko - Karjaa tietä nro 25 oli nykymuodossa olemassa. Kaikki tieliikenne meni Kråkholmenin läpi yksikaistaisella sillalla missä oli liikennevalot. Siihen vanhaan kääntösiltaan jäi aikoinaan eräs Esson bunkkerilaiva kiinni kun kapteeni ei tuntenut laivansa leveyttä.

        Olen ollut sillalla töissä ja ollaan kyllä avattu siltaa joskus niin että pelkästään maantiesilta ylös niin että yksittäinen purjevene on saanut odottaa siltojen välissä jos ei oltu saatu lupaa avata rautatiesillan. Koska muuten ne olisi joutunut odottaa 2h kello 18 asti.


    • Anonyymi

      Tää ei taas kuulu tähän eikä mihinkään, mutta taannoin intissä mentiin H2:lla Pohjanlahdelle ja kyllä silta avautui. En muista miten korkea paatti oli, mutta tarpeeksi korkea ettei mahtunut muuten. Onko ketään lukemassa, joka muistaa H-veneet ? Olimme varmaan kutakuinkin viimeisiä Öbiksen lisäksi jotka käyttivät niitä, eli siis meillä oli Hästiksessä H-2. Ajettiin sillä myöhään syksyllä Hästisestä Kotkaan, ja siinähän on "flaikkari", eli ulkoa ajettiin. Oli se säätämistä... Mä olin kokki, enkä ole koskaan ruokaa tehnyt, niin silloin tarvitsi noin 12:lle hengelle tehdä sapuskaa 2-liekkisellä kaasukeittimellä. No,eihän siitä hyvä seurannut, vaan aivan paskaa sapuskaa. Jouduin vielä nukkumaan takatilassa, joka oli kylmä tila ja sinne oli vielä matkaa varten tungettu about 1000 l:n vesitankki, ja lämmittiminä toimivat auton sisätilanlämmittimet. Ei ollut lämmintä ei... No joo, se siitä, takaisin tultiin ja vieläkin olen siitä kirjoittamassa. Valitettavasti, voisi joku todeta.

    • Anonyymi

      Pohjan kunnassa on ihan hyvin toimivia venepaikkoja, edullisia verrattuna Inkooseen ja puhdas vesi, koska Mustio-oja laskee viereen.

      Vesi on vapaata myös sinilevästä vuoden ympäri. Uida voi suoraan veneestä aina.

      Inkoolaisten kannattaa harkita veneen siirtoa Pohjaankin. Myös Tammifaanista löytyy kunnollisia venepaikkoja.

      • Anonyymi

        Eikös nuo vanhat äkenäsbot sano Tammefan, kun antavat sanoilleen painoa? Vastaa jotain suhnankeelen "jumal auta" huudahdusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1334
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      863
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      856
    Aihe