Mistä saisi maskisuojan Skoda Octaviaan toi pahvisuoja on niin ruman näköinen
Mistä maskisuoja Skoda Octavian
136
13726
Vastaukset
- alatukivarsi
Hae vaan reippaasti LIDL:listä banaanilaatikko - jos satut löytään, niillä kun on ollut melkoinen menekki torstain jälkeen - ja leikkelet siitä sitten sopivan kokoisen.
PS. Muista laittaa siittä laatikosta teksti "PREMIUM" eteenpäin niin koko autokin näyttää sitten vähän premiumilta. Näin sellasen yhdessä Audissa ja se oli tosi hyvännäköinen.- Junamatkustaja
Seuraava ohje, kiitos.
- brrrrrrrrrrr
Junamatkustaja kirjoitti:
Seuraava ohje, kiitos.
eikä käytä junaa
- alatukivarsi
Junamatkustaja kirjoitti:
Seuraava ohje, kiitos.
Otsikossa parempi ohje.
- vittupaskaripuli
siirry sinne minne aurinko ei paista osastolle, kiitos ja pyllistys ....
- Anonyymi
Kiitos vinkistä! Kiitos! Tero
- ajojuitsi
Imuilman kerääjässä on kuin luotu kaksi reikää siihen hommaan , laita niistä nippusiteillä puolet syyläristä peittävä esim. neopreenipala.
-jää muutenkin maskin alle niin ei urpot vituile.- Mullakin Ocu
50x60cm kokoinen palanen sopivaa materiaalia(pahvi, uretaani tms.) ja laita se koepellin alle suoraan jäähdyttimen eteen. Muista ottaa pois kun kelit lämpenee.
- Pieru- 007
Mullakin Ocu kirjoitti:
50x60cm kokoinen palanen sopivaa materiaalia(pahvi, uretaani tms.) ja laita se koepellin alle suoraan jäähdyttimen eteen. Muista ottaa pois kun kelit lämpenee.
Jäähdyttimen eteen vaan kunnollinen peitto säleikön ulkopuolelle. Syyläriä ei sa tukkia,siinäpä ne naattikorvat virheen tekeekin.
- ajojuitsi
Pieru- 007 kirjoitti:
Jäähdyttimen eteen vaan kunnollinen peitto säleikön ulkopuolelle. Syyläriä ei sa tukkia,siinäpä ne naattikorvat virheen tekeekin.
Puolet peittoon. Siellä on sähköfelkit konehuoneessa ja mittaritaulussa lämpömittari. Mulla on ollut koko talven jaei mitään ropleemaa .Lämpömittari tönöttää nätisti puolvälissä;)..Ja jos joku on niin naattikorva että vielä keitättää padan niin ansaitsee kyllä;)
- 23
ajojuitsi kirjoitti:
Puolet peittoon. Siellä on sähköfelkit konehuoneessa ja mittaritaulussa lämpömittari. Mulla on ollut koko talven jaei mitään ropleemaa .Lämpömittari tönöttää nätisti puolvälissä;)..Ja jos joku on niin naattikorva että vielä keitättää padan niin ansaitsee kyllä;)
joissa pahvi laitettu syylärin eteen ja kun flekti lähtee pyörimään niin siivet taipuu syyläriä kohden koska ei saa ilmavirtausta kuten pitäisi,seurauksena syylärin rikkoontuminen!
Mutta sinä tietenkin kaikentietävänä olet huomioinut sen! - ajojuitsi
23 kirjoitti:
joissa pahvi laitettu syylärin eteen ja kun flekti lähtee pyörimään niin siivet taipuu syyläriä kohden koska ei saa ilmavirtausta kuten pitäisi,seurauksena syylärin rikkoontuminen!
Mutta sinä tietenkin kaikentietävänä olet huomioinut sen!Peitteeni ,neopreenin pala, tulee tässä tapauksessa jäähdyttäjän etupuolelle hieman irti- ja siis kolmannen kerran "vain puolet peittoon" toiselle laidalle jää siis flekti. Flekti on muutenkin syylärin konehuoneen puolella ja vielä hyvin koteloitu.
Muuten hyvä huomio niille joilla näin ei ole.
Kiitos siitä;) - Syyläri Sulo
23 kirjoitti:
joissa pahvi laitettu syylärin eteen ja kun flekti lähtee pyörimään niin siivet taipuu syyläriä kohden koska ei saa ilmavirtausta kuten pitäisi,seurauksena syylärin rikkoontuminen!
Mutta sinä tietenkin kaikentietävänä olet huomioinut sen!saa muutenkaan osittain peittää ,erilainen lämpölaajeneminen voi rikkoa syylärin päät. Höpö - pojut.
- Nahkapääjuippi
Mullakin Ocu kirjoitti:
50x60cm kokoinen palanen sopivaa materiaalia(pahvi, uretaani tms.) ja laita se koepellin alle suoraan jäähdyttimen eteen. Muista ottaa pois kun kelit lämpenee.
Mikä älykääpiön vinkki, kyllä posahtelee. Peitto ulkopuolelle.
- ajojuitsi
Nahkapääjuippi kirjoitti:
Mikä älykääpiön vinkki, kyllä posahtelee. Peitto ulkopuolelle.
Mummot posahtelee.
Älkääs nyt naurattako. Jäähdyttäjä! Se tärisee ja vatkaa ,jäähtyy ja lämpiää ,paskaantuu ja saa osumia. kivistä ja paskasta. Kestää sitä 250.000km kunnes kennostoon tulee pieni korroosioreikä. Ja syyläri kusee. MUTTA ei ole moksiskaan puoliikkaasta peittämisetä. Älkää olko urpoja urpot;) - O¨¨O
ajojuitsi kirjoitti:
Mummot posahtelee.
Älkääs nyt naurattako. Jäähdyttäjä! Se tärisee ja vatkaa ,jäähtyy ja lämpiää ,paskaantuu ja saa osumia. kivistä ja paskasta. Kestää sitä 250.000km kunnes kennostoon tulee pieni korroosioreikä. Ja syyläri kusee. MUTTA ei ole moksiskaan puoliikkaasta peittämisetä. Älkää olko urpoja urpot;)pitäisin silti pahvin tai mikä-lie-levyn irti syylärin kennosta. Ei tiiviisti jäähdyttäjää vasten. Tietenkin voi peitteen ottaa pois kun selittelee huollossa silmät pyöreenä että "en kyllä tiedä miksi se ylikuumeni".
- vanhavw
23 kirjoitti:
joissa pahvi laitettu syylärin eteen ja kun flekti lähtee pyörimään niin siivet taipuu syyläriä kohden koska ei saa ilmavirtausta kuten pitäisi,seurauksena syylärin rikkoontuminen!
Mutta sinä tietenkin kaikentietävänä olet huomioinut sen!oppisesti suoja asennetaan molemmin puolin syyläriä jotta ilmankierto pitää lämpimänä ja ahtovetoruuvi talveksi pois.
- pahviko ikuista?
ajojuitsi kirjoitti:
Peitteeni ,neopreenin pala, tulee tässä tapauksessa jäähdyttäjän etupuolelle hieman irti- ja siis kolmannen kerran "vain puolet peittoon" toiselle laidalle jää siis flekti. Flekti on muutenkin syylärin konehuoneen puolella ja vielä hyvin koteloitu.
Muuten hyvä huomio niille joilla näin ei ole.
Kiitos siitä;)Itsekin tehtailin viime viikolla pahvista täysin maskin säleikön ja sen alapuolisen osan peittävän suojan. Halpaa oli: pahvin sain ilmaiseksi ja 75 kpl nippusidepussi maksoi 3,5 euroa. Kyllä noilla muutaman talven menee! =)
Mutta asiaan... En ymmärrä, miksi jäähdyttimestä pitäisi jättää vain puolet peittoon: käytän maskisuojaa vain -10 astetta tai kylmemmässä säässä. Tuskinpa parin millin paksuinen pahvi pystyy kaikkea ilmavirtausta kuitenkaan estämään (ei sen taakse ainakaan mitään tyhjiötä synny) ja noin kylmässä säässä pienikin virtaus takuulla riittää. No, voihan sitä vielä kaventaa reunaosista.
Mutta kysymys: maskisuojani on tosiaan pahvista. Mites kun osuu jonkinlainen sadesää talvella? Siitä maskisuojastahan tulee entinen. Joku tietenkin sanoo, että "ota etukäteen pois". No, nippusiteillä kiinni, niin ei viitsisi jatkuvasti eestaa kiinnitellä ja irroitella.
Eli miten te muutkin tee-se-itse-pahvista-maskisuoja-veikot olette hoitaneet ongelman?
- niksipirkka++
Mene lähimpään K-kauppaan ja pyydä pahvilaatikko, jossa on PIRKKA logo.
Hieman askartelua saksien ja nippusitojien kanssa, niin vot... siinä oiva maskisuoja. Muista taiteilla PIRKKA logo keskelle maskia!- q1q
Naistenlehtien lukija Lukija UOTINEN,
- Skooda on Uto
Joilla ei ole varaa ostaa Skodaa ,ajelevat vanhalla riisikupilla. Vanhinkin Skoda on vielä heille kallis.
- ajojuitsi
Okei. Jos ei kotikonstit kelpaa niin täältä sitten vaan.
Not mee;)
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Skoda-Octavia-II-front-grille-winter-cover- 17
Tuon tilasin saa nähdä koska tulee.
- määkin
17 kirjoitti:
Tuon tilasin saa nähdä koska tulee.
Kun saat tuotteen, viitsitkö kertoa kokemuksista, mitä tuli maksamaan toimituskuluineen ja kauanko toimitus kesti.?
Kiitti - P.Alikka
määkin kirjoitti:
Kun saat tuotteen, viitsitkö kertoa kokemuksista, mitä tuli maksamaan toimituskuluineen ja kauanko toimitus kesti.?
Kiittituolta puljusta tuota kokoluokkaa olevat tavarat tulee n.viikossa. ja toimituskulut ~20€ luokkaa.
- suojamaski
tampereella toimittaa postitse kotiin!
- skodisti mäkin
heidän nettisivuiltaan, niin eipä näyttänyt viimasuojia olevan valikoimissa.
Istuinsuojia ja kokopeitteitä kyllä, mutta ei pelkkään maskiin.
Vai onko asian takana jotain muutakin? Tai sinä olet ostanut kokopeitteen, josta olet Fiskarseilla leikannut sopivan suikaleen? =) - H#¤%
skodisti mäkin kirjoitti:
heidän nettisivuiltaan, niin eipä näyttänyt viimasuojia olevan valikoimissa.
Istuinsuojia ja kokopeitteitä kyllä, mutta ei pelkkään maskiin.
Vai onko asian takana jotain muutakin? Tai sinä olet ostanut kokopeitteen, josta olet Fiskarseilla leikannut sopivan suikaleen? =)Tammar-Suoja teki ennen, vaan ei tee enää. samoin Vallu tai Wälly tai mikä se oli, on lopettanut valmistuksen. Mutta ehkä merkkihuollosta voi mennä kysymään. Talvihan tästä taas kohta tulee.
- H#¤%
H#¤% kirjoitti:
Tammar-Suoja teki ennen, vaan ei tee enää. samoin Vallu tai Wälly tai mikä se oli, on lopettanut valmistuksen. Mutta ehkä merkkihuollosta voi mennä kysymään. Talvihan tästä taas kohta tulee.
Kyllä tuolla Wälly Oy:n nettisivuilla näyttäis olevan myynnissä maskisuojia. Tekstissä lukee kyllä "jäädyttimen talvisuojia" mutta kyllä se varmaan jäähdytintä tarkoittaa. Sieltä tilailemaan tai sitten jälleenmyyjältä, joita on kuulemma 97 paikkakunnalla.
- 15+5=?
H#¤% kirjoitti:
Tammar-Suoja teki ennen, vaan ei tee enää. samoin Vallu tai Wälly tai mikä se oli, on lopettanut valmistuksen. Mutta ehkä merkkihuollosta voi mennä kysymään. Talvihan tästä taas kohta tulee.
Kyllä Tammer-Suoja tekee niitä maskisuojia edelleen. Ei vain myy suoraan kuluttajille.
Tilaamalla jälleenmyyjän kautta maskisuojia Tammer-Suojasta saa edelleen kuluttajakin. - GT/&/&UGYER
15+5=? kirjoitti:
Kyllä Tammer-Suoja tekee niitä maskisuojia edelleen. Ei vain myy suoraan kuluttajille.
Tilaamalla jälleenmyyjän kautta maskisuojia Tammer-Suojasta saa edelleen kuluttajakin.Mistäs me sen tietäisimme, tekeekö vai ei, kun firman nettisivuilla EI OLE mitään mainintaa sellaisista. Eikä jälleenmyyjistäkään ole mitään listaa. Mistä niitä jälleenmyyjiä sitten tietää kysellä?
- 17+9=?
GT/&/&UGYER kirjoitti:
Mistäs me sen tietäisimme, tekeekö vai ei, kun firman nettisivuilla EI OLE mitään mainintaa sellaisista. Eikä jälleenmyyjistäkään ole mitään listaa. Mistä niitä jälleenmyyjiä sitten tietää kysellä?
En tiedä itsekään jälleenmyyjistä muista kuin Polar-Autovarusteen.
Itse tilasin firmalle tuolta noita suojia, joten sain ihan suoraan Tammer-Suojasta ostettua ne. - Noin 50 euroa
15+5=? kirjoitti:
Kyllä Tammer-Suoja tekee niitä maskisuojia edelleen. Ei vain myy suoraan kuluttajille.
Tilaamalla jälleenmyyjän kautta maskisuojia Tammer-Suojasta saa edelleen kuluttajakin.Tämä tarina on tosi. Menkää ja tilatkaa.
- Kalevala.
GT/&/&UGYER kirjoitti:
Mistäs me sen tietäisimme, tekeekö vai ei, kun firman nettisivuilla EI OLE mitään mainintaa sellaisista. Eikä jälleenmyyjistäkään ole mitään listaa. Mistä niitä jälleenmyyjiä sitten tietää kysellä?
Tampereelle
- Gerberi
Kysyn vaan miksi tuota suojaa tarvitaan??
Oma 1,9 tdi lämpiää normaaliin lämpötilaan näillä kovillakin pakkasilla ja suht nopestikin.
Diesel auto on tarkoitettu pitempiin ajomatkoihin, ei nurkka ajoon.- Välijäähdytin^
Et taida olla hereillä? Dieselmoottorit hajoavat talvella jos niitä ei suojata ajoviimalta.
- 14+3=?
Moottori lämpenee nopeammin kun nokka on peitetty kovilla pakkasilla viimalta.
Polttiaineen kulutus laskee (erityisesti jos autossa on tehtaan Webasto joka turhaan viiman ansiosta huutaa täydellä teholla vähän väliä) kovilla pakkasilla.
Diesel auto kun on tarkoitettu siihen ajoon mitä omistaja sillä ajaa, et sinä määritä mihin ajoon se on tarkoitettu. Toiset ajaa sillä lyhyempää ajoa ja toiseet pidempää. Tästä johtuen eri ihmisillä on eri tarpeita omaan autoonsa. - Dieselkujettaja
14+3=? kirjoitti:
Moottori lämpenee nopeammin kun nokka on peitetty kovilla pakkasilla viimalta.
Polttiaineen kulutus laskee (erityisesti jos autossa on tehtaan Webasto joka turhaan viiman ansiosta huutaa täydellä teholla vähän väliä) kovilla pakkasilla.
Diesel auto kun on tarkoitettu siihen ajoon mitä omistaja sillä ajaa, et sinä määritä mihin ajoon se on tarkoitettu. Toiset ajaa sillä lyhyempää ajoa ja toiseet pidempää. Tästä johtuen eri ihmisillä on eri tarpeita omaan autoonsa.- mutta vaikuttaa siltä ,että tässäkin ketjussa on paljon kokemattomia pöllöjä. Sellaisiakin Amiksia joilta pitäisi dieselauto ottaa pois.
- Ch05
Dieselkujettaja kirjoitti:
- mutta vaikuttaa siltä ,että tässäkin ketjussa on paljon kokemattomia pöllöjä. Sellaisiakin Amiksia joilta pitäisi dieselauto ottaa pois.
Taannoin ennen "Amisaikaa" oli monessakin automobiilissa moottoritilassa sellainen rullaverho, joka oli mahdollista jopa ratin takaa säätää lämpötilan kannalta sopivaan asentoon syylärin eteen. Eipä taida nykyään löytyä?
Tosin tämä juttu ei näihin turbodieseleihin auta nokkapeiton veroisesti, mutta tulipahan mieleen moinen. - oli huippukeksintö
Ch05 kirjoitti:
Taannoin ennen "Amisaikaa" oli monessakin automobiilissa moottoritilassa sellainen rullaverho, joka oli mahdollista jopa ratin takaa säätää lämpötilan kannalta sopivaan asentoon syylärin eteen. Eipä taida nykyään löytyä?
Tosin tämä juttu ei näihin turbodieseleihin auta nokkapeiton veroisesti, mutta tulipahan mieleen moinen.Jo 60-luvulla oli mossessa sellainen sälekaihdin periaatteella toimiva peltisermi konehuoneessa ja kabiinissa komea kromattu T-kahva mistä sitä portaallisesti säädettiin. Sen parempaa ei vielä ole keksitty. Siis oikein ylivertaista neuvostotekniikkaa. Nyt yritetään selvitä vahatermareitten kanssa, mutta se ei vaan aina riitä pohjoisissa olosuhteissa.
Itsellä ollut käytössä saneerasusmatosta tehty suoja jäähdytinkennon edessä. Se on sen verran jäykkää, että ei mene kiinni jäähdyttimeen, joten flekti voi imaista välistä ilmaa, jos esim. ruuhkassa sattuu tarvimaan . Olen pitänyt suojaa jopa 9 kk vuodessa ilman mitään ongelmia (626).
Pienijäähdyttimisissä autoissa (Fiat, Alfa ym.) voi aiheutua keittämisongelmia, jos suoja on kovin tiivis, mutta tarkkailua varten on toki lämpömittarit olemassa. Näissäkin selviää kun laittaa lämppärin täysille. Se laskee sopivasti lämpöjä jopa 30 asteen helteelläkin.
- Kana ei kukko
Osta Skodakaupasta vihreä kukko-tuulitakki ja leikkaa selkämys irti. Pistä parilla nippusiteellä Skodan keulalle niin että logo näkyy eteenpäin. Vau miten hieno kukkosuoja hajoavan diiselin suojaksi.
- TojoTerolle
takaisinkutsua Toyotalle tulossa moottoriongelmien vuoksi!
- Monesko moottori?
TojoTerolle kirjoitti:
takaisinkutsua Toyotalle tulossa moottoriongelmien vuoksi!
Unohdit että ne on itäauto Skoda jonka moottorit laukeaa. Kannattaa tilata Skoda vähintään kahdella moottorilla jos aikoo koko talven yrittää ajella.
- kalle kustaa
Monesko moottori? kirjoitti:
Unohdit että ne on itäauto Skoda jonka moottorit laukeaa. Kannattaa tilata Skoda vähintään kahdella moottorilla jos aikoo koko talven yrittää ajella.
audi- skoda -seat- vwv -toyota . Kaikki itäautoja ollut, ja on . Toiset vaan syvemmältä idästä.
Paitsi että englannissa tehdään huonoimmat Länsitojotat ja niistä huonoista huonoin on ollut Auris.....kaikki lepattaa. Japsiautoa varten ei Destian yleensäkään kannattaisi teitä oikaista , kun harakiriautolla ei suoraan ajaminen ole nautinto vaan lähinnä kärsimys;)
Tekisivät edes penkit autoihinsa. Tosin idässä istutaankin lattialla...
- Reikänaama
Lisäkysymys edelliseen. Kumpi reikä kannattaa peittää. Alailmanaukot vai puskurin yläpuolinen
aukko.- Outoja autoja
Molemmat, mutta syytä silmäillä moottorin lämpömittaria, kuormituksesta ja kierrosluvusta riippuu myös kuin lämpiää.
Siitä välijäähdyttimen kondenssivesi ongelmasta senverran, että alilämpöisessä moottorissa, lyhyttä pätkäajoa ajaen sitä varmasti syntyy enempi. Kunnollinen moottorinlämmitys helpottaa asiaa aina.
En suosittelisi ajamaan välijäähdytteistä autoa varsinkaan kovemmilla pakkasilla lämpimään talliin ja edestakaisin tätä rataa, tietää pahoja ongelmia.
- sopii
siihen rumaan skeidaasi todella hyvin
- itäAUTO
kyllä skoda kulkee kun sen pahvin laittaa eteen. Minä pidän myös pieniä kynsitulia konehuoneen alla ainaskin jos pakkasta on yli 10 astetta. Kyllä scoutti lähtee hyvin. Mutta yksi kyssäri; millä hitolla saisi sen mahorkan hajun pois ?
- . .
käy peseytymässä. Edes kerran kuukaudessa.
- :::::
. . kirjoitti:
käy peseytymässä. Edes kerran kuukaudessa.
Siihen voi laittaa toyotan pölynkapselin muuhun ei toyotan osat kelpaa :)
Sen voi hakea romuttamolta siellä niitä on mahdottomasti halvalla - Etsivä2
::::: kirjoitti:
Siihen voi laittaa toyotan pölynkapselin muuhun ei toyotan osat kelpaa :)
Sen voi hakea romuttamolta siellä niitä on mahdottomasti halvallajos tarvitset viimasuojaa Skodaasi. Ainakin meillä Pörhö myy käyviä viimasuojia Audeihin ja muihin
VAG firman tuotteisiin. Kysyvä ei tieltä eksy. - Hepokulta
Etsivä2 kirjoitti:
jos tarvitset viimasuojaa Skodaasi. Ainakin meillä Pörhö myy käyviä viimasuojia Audeihin ja muihin
VAG firman tuotteisiin. Kysyvä ei tieltä eksy.Voiko joku selvittää, saako sellaisen viimasuojan Octaviaan laittaa? Ainakin muutama vuosi sitten mahantuoja kielsi peittämästä maskia millään tavalla.
- nimimerkki erkki
Hepokulta kirjoitti:
Voiko joku selvittää, saako sellaisen viimasuojan Octaviaan laittaa? Ainakin muutama vuosi sitten mahantuoja kielsi peittämästä maskia millään tavalla.
Jos siitä jää kiinni niin vähintään 5 vuotta nasahtaa ehdotonta.
- o=o
nimimerkki erkki kirjoitti:
Jos siitä jää kiinni niin vähintään 5 vuotta nasahtaa ehdotonta.
Paljonko sulla on ikää? Paljonko on älykkyysosamäärä? Kysymys oli tietysti siitä, että jos kone ottaa lämpöjä ja leikkaa kiinni tai jotain, niin otatko vaan pokkana maskisuojan pois ja huollossa tyhmänä selittelet että "em mää vaan tiä minkä takia se ylikuumeni".
- ajojuitsi
o=o kirjoitti:
Paljonko sulla on ikää? Paljonko on älykkyysosamäärä? Kysymys oli tietysti siitä, että jos kone ottaa lämpöjä ja leikkaa kiinni tai jotain, niin otatko vaan pokkana maskisuojan pois ja huollossa tyhmänä selittelet että "em mää vaan tiä minkä takia se ylikuumeni".
Onko kokemusta? 15 autoa omistaneena sanoisin että koneet rikotaan kylmänä potkimisesta ( =ajamisesta)ja huollon puutteesta. mm,öljylaaduissa säästämällä. Kun noita kilsoja mulle tulee niin kerronpa muutamat ajomäärät ennenkuin autoni menivät vaihtoon. Autox 360.000km Autoxx 410.000km ,auto Auto xxx 270.000km . Kaikissa käytetty neopreenipalaa syylärin edessä. Nykyisessä vasta 60.000km takana.
- Jump.Panen
Hepokulta kirjoitti:
Voiko joku selvittää, saako sellaisen viimasuojan Octaviaan laittaa? Ainakin muutama vuosi sitten mahantuoja kielsi peittämästä maskia millään tavalla.
kunhan ottaa kesäksi pois.Laakkonen(kehoittivat käyttämään) myy tarvikesuojia, samoja mitä tammer-suojakjn.
Ajojuitsin linkissä näkyvän suojan olen nähnytkin yhdessä Ocussa,käy todella siististi paikalleen. Saa vain konepeltiin,ei puskurin alle.Ei taida olla vielä facelift malleihin!
Harmi ettei ole saatavana kuin netin välityksellä,itse alan siinä vaiheessa epäillä tilauksien mielekkyyttä kun pyydetään tilinumeroa. - o0=0o
Jump.Panen kirjoitti:
kunhan ottaa kesäksi pois.Laakkonen(kehoittivat käyttämään) myy tarvikesuojia, samoja mitä tammer-suojakjn.
Ajojuitsin linkissä näkyvän suojan olen nähnytkin yhdessä Ocussa,käy todella siististi paikalleen. Saa vain konepeltiin,ei puskurin alle.Ei taida olla vielä facelift malleihin!
Harmi ettei ole saatavana kuin netin välityksellä,itse alan siinä vaiheessa epäillä tilauksien mielekkyyttä kun pyydetään tilinumeroa.Ultimate-vW foorumilta lainattu kirjoitus vuodelta 2006 koskien Skoda Octaviaa:
"Muistattehan, että viimasuojan käyttö eliminoi moottorivaurion sattuessa valmistajan sekä maahantuojan myöntämät takuut.
Tämän antoi maahantuoja vastaukseksi kun kyselin omaani vuosi sitten moista laitetta...jäi sitten laittamatta"
Lieneekö ohjeistus muuttunut? - käytän
o0=0o kirjoitti:
Ultimate-vW foorumilta lainattu kirjoitus vuodelta 2006 koskien Skoda Octaviaa:
"Muistattehan, että viimasuojan käyttö eliminoi moottorivaurion sattuessa valmistajan sekä maahantuojan myöntämät takuut.
Tämän antoi maahantuoja vastaukseksi kun kyselin omaani vuosi sitten moista laitetta...jäi sitten laittamatta"
Lieneekö ohjeistus muuttunut?ohjelmassa Vw:n maahantuojan neuvo oli välijäähdyttimien kondenssivesi ongelmiin:Viimasuojan käytöllä voi vähentää kys.ongelmaa!
- kk 4.2 l sataselle
käytän kirjoitti:
ohjelmassa Vw:n maahantuojan neuvo oli välijäähdyttimien kondenssivesi ongelmiin:Viimasuojan käytöllä voi vähentää kys.ongelmaa!
Eikös maahantuojalla ja tehtaalla ole mitään vastuuta toimitella noita viimasuojia, jos kerran ovat epäonnistuneet välijäähdyttimen ja moottorin suhteen? Mielestäni tässä olisi nyt valituksen paikka meillä kaikilla uusia autoja kyseisillä VW:n moottoreilla ostaneilla.
Esim. Delta Auto toimitti aiemmin kaikkiin Fiat Ducato malleihin kyseisen suojan luovutushuollon yhteydessä, koska niissäkään ei moottori saavuttanut talvipakkasilla kyllin nopsasti normaalia käyntilämpötilaa, eli kuluukin sitten nopeammin, jos alilämpöisenä pyörii.
On todella ala-arvoista palvelua Helkama Autolla ja VW:a maahantuovalla yrityksellä. - 6+6=?
kk 4.2 l sataselle kirjoitti:
Eikös maahantuojalla ja tehtaalla ole mitään vastuuta toimitella noita viimasuojia, jos kerran ovat epäonnistuneet välijäähdyttimen ja moottorin suhteen? Mielestäni tässä olisi nyt valituksen paikka meillä kaikilla uusia autoja kyseisillä VW:n moottoreilla ostaneilla.
Esim. Delta Auto toimitti aiemmin kaikkiin Fiat Ducato malleihin kyseisen suojan luovutushuollon yhteydessä, koska niissäkään ei moottori saavuttanut talvipakkasilla kyllin nopsasti normaalia käyntilämpötilaa, eli kuluukin sitten nopeammin, jos alilämpöisenä pyörii.
On todella ala-arvoista palvelua Helkama Autolla ja VW:a maahantuovalla yrityksellä.Jepulis. Kannattaisihan niitä varmaan toimittaa, mutta kun ei ole moisia tarvinnut ennen tätä talvea kovinkaan monessa volsussa tai skodassa, joten aika hukkaan olisivat menneet aiemmin.
Eikö se nyt mitenkään uppoa ihmisille, että tämä talvi on ollut hieman poikkeuksellinen ja sen vuoksi aika moni asia on ollut autoilussakin toisin tänä talvena.
Ei mitään suurta neroa tarvita kun ajattelee, että tuleeko moista talvea todennäköisesti koskaan enää näiden nyt myytyjen autojen elinikänä, joten kannattaako siihen varautua?
Ja ihan taas voisi käyttäjäkin itse ajatella jotain, eikä aina koittaa esittää niin uusavutonta. Järkikin sanoo, että jos auto käy kokoajan kylmänä niin asialle olisi jotain tehtävä ennen kuin se särkyy. Pitääkö kaikki näille uusavuttomille vääntää rautalangasta ja tulla kädestä pitäen neuvomaan?
Oikeasti kuinka tyhmä pitää olla? - kk 4.2 sataselle
6+6=? kirjoitti:
Jepulis. Kannattaisihan niitä varmaan toimittaa, mutta kun ei ole moisia tarvinnut ennen tätä talvea kovinkaan monessa volsussa tai skodassa, joten aika hukkaan olisivat menneet aiemmin.
Eikö se nyt mitenkään uppoa ihmisille, että tämä talvi on ollut hieman poikkeuksellinen ja sen vuoksi aika moni asia on ollut autoilussakin toisin tänä talvena.
Ei mitään suurta neroa tarvita kun ajattelee, että tuleeko moista talvea todennäköisesti koskaan enää näiden nyt myytyjen autojen elinikänä, joten kannattaako siihen varautua?
Ja ihan taas voisi käyttäjäkin itse ajatella jotain, eikä aina koittaa esittää niin uusavutonta. Järkikin sanoo, että jos auto käy kokoajan kylmänä niin asialle olisi jotain tehtävä ennen kuin se särkyy. Pitääkö kaikki näille uusavuttomille vääntää rautalangasta ja tulla kädestä pitäen neuvomaan?
Oikeasti kuinka tyhmä pitää olla?Kyllä täällä pohjoisen ja idän suunnalla on näitä pakkasia ollut kuitenkin silloinkin, kun etelämpänä oltu nollakeleissä.
oletkos 6 6=? noiden surkeaa palvelua harjoittavien yritysten jommankumman puolen palkkalistoilla? Meinaan syyttelet tuossa nyt meikää uusavuttomaksi, olen kuitenkin autonkorjauspuolen ammattilainen ja takuulla osaan sentään nokkapeitot laitella!!
Olennaista on, että jos pienikulutuksista autoa ei osata tehdä sellaiseksi, että se sietää myös "pikkusiperian", = -10-30 asteen pakkasia, niin vastuunsa tuntevat autonvalmistajat/maahantuojat/myyjän huolto, kyllä voisivat tehdä jotain asiakastyytyväisyyden eteen.
Jumankauta eihän nuo maskisuojat ihmeitä kustanna, jos sillä pärjää. Toinen asia, esim. Skodan kohdalla, kun huoltoneuvojat kertoilevat,ettei tehdas anna lupaa noiden laittamiseen ja siksi ei saatavillakaan. Kysyin piruuttani syksyllä asiaa.
Itse olen pitänyt polttoainekäyttöistä lisälämmitintä kovemmilla pakkaskeleillä lisäämässä moottorin lämpöä ja tietysti samalla saa sisätiloihinkin muutakin, kuin "lehmän henkäyksen".
Että semmoista uusavuttomuutta, kuitenkin olen edelleen sitä mieltä, että jos ja kun autoja myydään näille toistaiseksi talvisin kylmillekin seuduille, on pallo ja vastuu autojen valmistajalla, sitä varten ne takuuvelvoitteet ovat olemassa, ainakin toistaiseksi. - Hepskukkelis
6+6=? kirjoitti:
Jepulis. Kannattaisihan niitä varmaan toimittaa, mutta kun ei ole moisia tarvinnut ennen tätä talvea kovinkaan monessa volsussa tai skodassa, joten aika hukkaan olisivat menneet aiemmin.
Eikö se nyt mitenkään uppoa ihmisille, että tämä talvi on ollut hieman poikkeuksellinen ja sen vuoksi aika moni asia on ollut autoilussakin toisin tänä talvena.
Ei mitään suurta neroa tarvita kun ajattelee, että tuleeko moista talvea todennäköisesti koskaan enää näiden nyt myytyjen autojen elinikänä, joten kannattaako siihen varautua?
Ja ihan taas voisi käyttäjäkin itse ajatella jotain, eikä aina koittaa esittää niin uusavutonta. Järkikin sanoo, että jos auto käy kokoajan kylmänä niin asialle olisi jotain tehtävä ennen kuin se särkyy. Pitääkö kaikki näille uusavuttomille vääntää rautalangasta ja tulla kädestä pitäen neuvomaan?
Oikeasti kuinka tyhmä pitää olla?Jos maskinpeitto on tosiaan tarpeellinen niin
a) sellaisen pitäisi kuulua auton varusteisiin
b) ohjekirjassa pitäisi olla iso varoitustarra:
"HUOM KYLMÄLLÄ ILMALLA AUTOLLA EI SAA AJAA ILMAN MASKIN PEITETTÄ. MOOTTORISSA VAHINGOITTUMISEN VAARA". - o0O=
käytän kirjoitti:
ohjelmassa Vw:n maahantuojan neuvo oli välijäähdyttimien kondenssivesi ongelmiin:Viimasuojan käytöllä voi vähentää kys.ongelmaa!
Neuvo tietysti koski vain sen maahantuojan vastuulla olevia autoja. Skodalla on eri maahantuoja.
- ylpiälapaanen
Hepskukkelis kirjoitti:
Jos maskinpeitto on tosiaan tarpeellinen niin
a) sellaisen pitäisi kuulua auton varusteisiin
b) ohjekirjassa pitäisi olla iso varoitustarra:
"HUOM KYLMÄLLÄ ILMALLA AUTOLLA EI SAA AJAA ILMAN MASKIN PEITETTÄ. MOOTTORISSA VAHINGOITTUMISEN VAARA".Viihtyvyyskysymys. Palelu on vapaaehtoista.
Eipä nää murheet yleensä koske bensa-autoja. Siksipä täällä riittää äimistelijöitä. - näin on
o0O= kirjoitti:
Neuvo tietysti koski vain sen maahantuojan vastuulla olevia autoja. Skodalla on eri maahantuoja.
myy masknisuojia tarvikeosana Skodiin,sarjan hinta n.60€!
- Jänkhä-juunas
näin on kirjoitti:
myy masknisuojia tarvikeosana Skodiin,sarjan hinta n.60€!
saako asentaa? Onko Helkaman siunaus asialle? Lue ylempää.
- 14+19
Jänkhä-juunas kirjoitti:
saako asentaa? Onko Helkaman siunaus asialle? Lue ylempää.
Helkama-Auto.
P.0985981,tekninen neuvonta
Kerro edes yksi järkevä syy miksi ei saisi asentaa!
Luuletko että Laakkonen myy maskisuojia vastoin maahantuojan ohjeita? - >^>^>
14+19 kirjoitti:
Helkama-Auto.
P.0985981,tekninen neuvonta
Kerro edes yksi järkevä syy miksi ei saisi asentaa!
Luuletko että Laakkonen myy maskisuojia vastoin maahantuojan ohjeita?Kuten tuolla ylempänä kirjoitin, Helkama on vuonna 2006 kieltänyt kaikenlaisten maskisuojien asentamisen. Siinä ne perustelut. Kertokaa nyt joku, onko tuo kielto virallisesti kumottu.
- kärsisi
>^>^> kirjoitti:
Kuten tuolla ylempänä kirjoitin, Helkama on vuonna 2006 kieltänyt kaikenlaisten maskisuojien asentamisen. Siinä ne perustelut. Kertokaa nyt joku, onko tuo kielto virallisesti kumottu.
Luulen, että Helkama-Auto ei ole ainut tuossa suhteessa. Jos nokan peiittää tiiviisti, niin kyllä kesään mennessä voi tulla jo ylikuumenemisongelmia. Urpoja kun riittää, niin parempi kieltää maskisuoja kaikilta. Ilmeisesti moottorivaurioita ei ole esiintynyt siinä määrin, että viimasuojaa olisi tarvis suositella ja onhan se imagokysymyskin. Ihan kuin Sitikan C5:lla, surullisen kuuluisa esimerkki huohottimen jöäätymisongelmista muutama talvi sitten. Ymmärtääkseni tuon kanssa sitten kehotettiin viimasuojaa käyttämään. Tuskin omistajalle tuottaa kovastikaan vaivaa moisen asentaminen. Ainakin omassa Skodassa ei oikein suojaa saa viritetyksi kuin suoraan jäähdyttimen päälle.
35... 40 asteen ulkolämpötilassakin moottori pelaa ongelmitta. Jos nyt kovilla pakkasilla viimasuojan avulla moottoritian ja imuilman lämpötilaa onnistutaan nostamaan vaikka lähelle nollaa ja muutenkin pitämään tila kuivana, niin ei siinä vielä riskeistä voi puhua!
Väitän, että pakkasilla ei yksikään kunnossa oleva bensa-auto tien poskeen olisi hyytynyt, jos viimasuojaa olisi käytetty. Niinkuin on nähty, omistaja saattaa olla maksumies pakkasen aiheuttamissa moottorivaurioissa, vaikka kyseessä olisi tyyppivika. Ei sitä jäähdytintä tarvtse ilmatiiviisti tukkia. - ohjeistaja
Hepskukkelis kirjoitti:
Jos maskinpeitto on tosiaan tarpeellinen niin
a) sellaisen pitäisi kuulua auton varusteisiin
b) ohjekirjassa pitäisi olla iso varoitustarra:
"HUOM KYLMÄLLÄ ILMALLA AUTOLLA EI SAA AJAA ILMAN MASKIN PEITETTÄ. MOOTTORISSA VAHINGOITTUMISEN VAARA".ohjekirjassa pitäisi olla iso varoitustarra:
"HUOM KYLMÄLLÄ ILMALLA SKODA AUTOLLA EI SAA AJAA. MOOTTORISSA VAHINGOITTUMISEN VAARA". - 2+14=?
kk 4.2 sataselle kirjoitti:
Kyllä täällä pohjoisen ja idän suunnalla on näitä pakkasia ollut kuitenkin silloinkin, kun etelämpänä oltu nollakeleissä.
oletkos 6 6=? noiden surkeaa palvelua harjoittavien yritysten jommankumman puolen palkkalistoilla? Meinaan syyttelet tuossa nyt meikää uusavuttomaksi, olen kuitenkin autonkorjauspuolen ammattilainen ja takuulla osaan sentään nokkapeitot laitella!!
Olennaista on, että jos pienikulutuksista autoa ei osata tehdä sellaiseksi, että se sietää myös "pikkusiperian", = -10-30 asteen pakkasia, niin vastuunsa tuntevat autonvalmistajat/maahantuojat/myyjän huolto, kyllä voisivat tehdä jotain asiakastyytyväisyyden eteen.
Jumankauta eihän nuo maskisuojat ihmeitä kustanna, jos sillä pärjää. Toinen asia, esim. Skodan kohdalla, kun huoltoneuvojat kertoilevat,ettei tehdas anna lupaa noiden laittamiseen ja siksi ei saatavillakaan. Kysyin piruuttani syksyllä asiaa.
Itse olen pitänyt polttoainekäyttöistä lisälämmitintä kovemmilla pakkaskeleillä lisäämässä moottorin lämpöä ja tietysti samalla saa sisätiloihinkin muutakin, kuin "lehmän henkäyksen".
Että semmoista uusavuttomuutta, kuitenkin olen edelleen sitä mieltä, että jos ja kun autoja myydään näille toistaiseksi talvisin kylmillekin seuduille, on pallo ja vastuu autojen valmistajalla, sitä varten ne takuuvelvoitteet ovat olemassa, ainakin toistaiseksi.Niin uusavuttomia ovat siis ne jotka eivät osaa hankkia sitä maskinsuojaa jos kerran kokee ja huomaa auton olevan kylmä.
Ei moista ole aiemmin oikeastaan kaivannut etelämmässä ja harva autonvalmistaja tai maahantuoja mitoittaa asiat vain pohjois-Suomea varten, kun suurin osa markkinoista on etelässä - myös Suomessa.
Niin ja niitä maskinsuojia saa niitä valmistavista liikkeistä kunhan ostaa. Moiset ostin omiin Skodiin ja Volsuihin kun näytti siltä että pakkaset jatkuvat pitkään. Jos kerran ongelma on sinulla pohjoisemmassa niin mikset valita siitä pohjoisen myyjille? - 14+18=?
kärsisi kirjoitti:
Luulen, että Helkama-Auto ei ole ainut tuossa suhteessa. Jos nokan peiittää tiiviisti, niin kyllä kesään mennessä voi tulla jo ylikuumenemisongelmia. Urpoja kun riittää, niin parempi kieltää maskisuoja kaikilta. Ilmeisesti moottorivaurioita ei ole esiintynyt siinä määrin, että viimasuojaa olisi tarvis suositella ja onhan se imagokysymyskin. Ihan kuin Sitikan C5:lla, surullisen kuuluisa esimerkki huohottimen jöäätymisongelmista muutama talvi sitten. Ymmärtääkseni tuon kanssa sitten kehotettiin viimasuojaa käyttämään. Tuskin omistajalle tuottaa kovastikaan vaivaa moisen asentaminen. Ainakin omassa Skodassa ei oikein suojaa saa viritetyksi kuin suoraan jäähdyttimen päälle.
35... 40 asteen ulkolämpötilassakin moottori pelaa ongelmitta. Jos nyt kovilla pakkasilla viimasuojan avulla moottoritian ja imuilman lämpötilaa onnistutaan nostamaan vaikka lähelle nollaa ja muutenkin pitämään tila kuivana, niin ei siinä vielä riskeistä voi puhua!
Väitän, että pakkasilla ei yksikään kunnossa oleva bensa-auto tien poskeen olisi hyytynyt, jos viimasuojaa olisi käytetty. Niinkuin on nähty, omistaja saattaa olla maksumies pakkasen aiheuttamissa moottorivaurioissa, vaikka kyseessä olisi tyyppivika. Ei sitä jäähdytintä tarvtse ilmatiiviisti tukkia.Itse en ole kuullutkaan mistään kielloista käyttää maskisuojaa ja huoltokaan ei ole mitään asiasta maininnut useampi auto on ollut maskisuoja nokalla huollossakin tänä talvena.
Olivat jopa laittaneet se takaisin kun asensivat akkulaturin johtosarjan eli kait luulisi heidän jotain sanoneen jos moista eivät saisi tehdä.
Ei äkkiä tule minullekaan mieleen miksi ei maskisuojaa saisi käyttää kun volsuliikkeetkin niitä myyvät.
Ymmärrän sen, että on olemassa näitä tolloja käyttäjiä jotka eivät ymmärrä tehdä mitään ennen kuin auto on 'jo liekeissä'. Samaan kastiin ilmeisesti kuuluvat nämä tunarit jotka eivät osaa oma-aloitteisesti suojaa hankkiakaan, vaan valittavat kun on kylmä ja kylmä ;) - Jumppanen.
>^>^> kirjoitti:
Kuten tuolla ylempänä kirjoitin, Helkama on vuonna 2006 kieltänyt kaikenlaisten maskisuojien asentamisen. Siinä ne perustelut. Kertokaa nyt joku, onko tuo kielto virallisesti kumottu.
autosi seinään jos Helkama käskee niin tehdä?
- >^>^>
Jumppanen. kirjoitti:
autosi seinään jos Helkama käskee niin tehdä?
ennenkuin tommosia typeriä tänne kirjoitat. Ehkä sinun pitäisi lyödä päätäsi seinään. Mieluummin betoniseen. Takuuehdot on takuuehdot, jos et sitä tajua. Sitäpaitsi minulle on turha vinettää, koska kysymys ei ollut minun autostani, jos viitsisit tehdä muutakin kuin soittaa poskea, niin olisit lukenut, että tätä asia oli käsitelty eräällä toisella palstalla jota vain referoin.
Edelleenkään en ole täältä keneltäkään saanut virallista tietoa, salliiko Skodan maahantuoja maskinpeitot vai ei. - özlöngörmön
2+14=? kirjoitti:
Niin uusavuttomia ovat siis ne jotka eivät osaa hankkia sitä maskinsuojaa jos kerran kokee ja huomaa auton olevan kylmä.
Ei moista ole aiemmin oikeastaan kaivannut etelämmässä ja harva autonvalmistaja tai maahantuoja mitoittaa asiat vain pohjois-Suomea varten, kun suurin osa markkinoista on etelässä - myös Suomessa.
Niin ja niitä maskinsuojia saa niitä valmistavista liikkeistä kunhan ostaa. Moiset ostin omiin Skodiin ja Volsuihin kun näytti siltä että pakkaset jatkuvat pitkään. Jos kerran ongelma on sinulla pohjoisemmassa niin mikset valita siitä pohjoisen myyjille?Joka tapauksessa auton ohjekirjasta puuttuu punaisilla kirjaimilla laadittu varoitus
"HUOM AUTOLLA EI SAA AJAA PAKKASELLA ILMAN VIIMASUOJAA. MOOTTORIVAURION VAARA!" - hhkklliiuuyyt
14+18=? kirjoitti:
Itse en ole kuullutkaan mistään kielloista käyttää maskisuojaa ja huoltokaan ei ole mitään asiasta maininnut useampi auto on ollut maskisuoja nokalla huollossakin tänä talvena.
Olivat jopa laittaneet se takaisin kun asensivat akkulaturin johtosarjan eli kait luulisi heidän jotain sanoneen jos moista eivät saisi tehdä.
Ei äkkiä tule minullekaan mieleen miksi ei maskisuojaa saisi käyttää kun volsuliikkeetkin niitä myyvät.
Ymmärrän sen, että on olemassa näitä tolloja käyttäjiä jotka eivät ymmärrä tehdä mitään ennen kuin auto on 'jo liekeissä'. Samaan kastiin ilmeisesti kuuluvat nämä tunarit jotka eivät osaa oma-aloitteisesti suojaa hankkiakaan, vaan valittavat kun on kylmä ja kylmä ;)kas kun volsuliikkeet eivät ota kantaa Skodan asioihin, niillä on eri maahantuoja. Ja lopeta tuo tunareiksi haukkuminen, jos auto ei toimi ilman viimasuojaa niin se pitäisi olla auton varusteissa mukana ja ohjekirjassa pitäisi olla maininta siitä, että autolla ei saa ajaa pakkasella ilman viimasuojaa.
- Jumppanen.
>^>^> kirjoitti:
ennenkuin tommosia typeriä tänne kirjoitat. Ehkä sinun pitäisi lyödä päätäsi seinään. Mieluummin betoniseen. Takuuehdot on takuuehdot, jos et sitä tajua. Sitäpaitsi minulle on turha vinettää, koska kysymys ei ollut minun autostani, jos viitsisit tehdä muutakin kuin soittaa poskea, niin olisit lukenut, että tätä asia oli käsitelty eräällä toisella palstalla jota vain referoin.
Edelleenkään en ole täältä keneltäkään saanut virallista tietoa, salliiko Skodan maahantuoja maskinpeitot vai ei.täältä virallista tietoa,miksi et kysy maahantuojalta jos asia noin kovasti vaivaa,laitettiinhan sinulle kertaalleen p,numerokin? Kopauta omaa nuppiasi seinään,jos alkaisi sen jälkeen "virallinen2 tieto löytyä!
- Virallinen valvoja
Jumppanen. kirjoitti:
täältä virallista tietoa,miksi et kysy maahantuojalta jos asia noin kovasti vaivaa,laitettiinhan sinulle kertaalleen p,numerokin? Kopauta omaa nuppiasi seinään,jos alkaisi sen jälkeen "virallinen2 tieto löytyä!
Maskisuojan käyttöaika ohi tältä talvelta,jos vielä paikallaan niin poistakaa huomenna!
Palataan aiheeseen ensi talvena! - 17+17=?
hhkklliiuuyyt kirjoitti:
kas kun volsuliikkeet eivät ota kantaa Skodan asioihin, niillä on eri maahantuoja. Ja lopeta tuo tunareiksi haukkuminen, jos auto ei toimi ilman viimasuojaa niin se pitäisi olla auton varusteissa mukana ja ohjekirjassa pitäisi olla maininta siitä, että autolla ei saa ajaa pakkasella ilman viimasuojaa.
Oletpa nero. Skodalla ja Volsulla on tosiaan eri maahantuoja. Skodan huollosta tuossa kirjoittelinkin kun Skoda palstalla ollaan, jollet ymmärtänyt :)
Volsuliikekin myy niitä maskisuojia jopa Skodan malleihin, jos sitä ihmettelit miksä volsusta tuossa myös kirjoitettiin. Volsujen rakenne on kuitenkin aika pitkälti sama kuin Skodien, joten olisi suuri ihme jos Skoda jotenkin 'kärsisi' maskisuojasta ja Volsu ei.
Ja missäänhän ei ole sanottu, että Skodalla ei saa ajaa ilman viimasuojaa pakkasessa. Se vain vähentää sitä riskiä kohdata se paljon puhuttu välijäähdyttimen jäätymisongelma. Jos koittaisit taas lukea mitä kirjoitetaan etkä vastailisi mitä sattuu. - 16+4=?
özlöngörmön kirjoitti:
Joka tapauksessa auton ohjekirjasta puuttuu punaisilla kirjaimilla laadittu varoitus
"HUOM AUTOLLA EI SAA AJAA PAKKASELLA ILMAN VIIMASUOJAA. MOOTTORIVAURION VAARA!"Ja samalla pitää lisätä tyhmiä käyttäjiä varten pari sataa tuhatta muuta lausetta - kuka niitä sitten enää lukisi?
Ja kuka sitä sitten lukisi, kun eivät nytkään lue perus asioita sieltä :) - jäpä jäpä
16+4=? kirjoitti:
Ja samalla pitää lisätä tyhmiä käyttäjiä varten pari sataa tuhatta muuta lausetta - kuka niitä sitten enää lukisi?
Ja kuka sitä sitten lukisi, kun eivät nytkään lue perus asioita sieltä :)Jos auto hajoaa ilman maskisuojaa niin onhan se selvä että siitä pitäisi olla varoitus manuaalissa. Minkä minä sille voin jos sinä olet niin tyhmä, että et osaa etkä viisi lukea mitä ohjekirjassa sanotaan.
- 10+3=?
jäpä jäpä kirjoitti:
Jos auto hajoaa ilman maskisuojaa niin onhan se selvä että siitä pitäisi olla varoitus manuaalissa. Minkä minä sille voin jos sinä olet niin tyhmä, että et osaa etkä viisi lukea mitä ohjekirjassa sanotaan.
Missä on sanottu, että Skoda hajoaa ilman maskisuojaa?
Jos tarkoitat näitä viime aikaisia keskusteluja välijäähdyttimen jäätymisestä niin se ei ole mikään 'automaattinen' ongelma, eikä sitä ilmene kaikissa autoissa. Vastaavalla rakenteella autoja on ollut jo vuosia liikenteessä ja vasta tänä talvena ongelma nousi esiin kun talvi oli pitkään niin kylmä. Ja ongelmia ilmeni etupäässä tietynlaisessa ajossa olevia autoja, ei kaikkia.
Jos taas viitsisi lukea edes osan näistä kirjoituksista niin varmaan sisäistäisit ehkä osan näistä asioista ja osaisit vastailla asiaakin.
Kertauksena sinullekin - maskinsuoja vähentää tuota välijäähdyttimen jäätymisen riskiä - se ei tarkoita, että jokaiseen Skodaan tarvitaan maskinsuoja tai että jokainen sen tarvitsee. Useimmat kun pärjäävät ilmankin. Miksi siis väittää ohjekirjassa että maskisuoja tarvitaan?
Ja itsehän en väittänyt etten lue ohjekirjaa vaan totesin ettei moni muu sitä tee - kannattaisiko sen verran panostaa siihen lukutaitoon että ymmärtäisi mihin edes vastaa - olihan siinä monta sanaa ja monta lausetta, mutta koita nyt pinnistää :) - fk45gjkgi589
17+17=? kirjoitti:
Oletpa nero. Skodalla ja Volsulla on tosiaan eri maahantuoja. Skodan huollosta tuossa kirjoittelinkin kun Skoda palstalla ollaan, jollet ymmärtänyt :)
Volsuliikekin myy niitä maskisuojia jopa Skodan malleihin, jos sitä ihmettelit miksä volsusta tuossa myös kirjoitettiin. Volsujen rakenne on kuitenkin aika pitkälti sama kuin Skodien, joten olisi suuri ihme jos Skoda jotenkin 'kärsisi' maskisuojasta ja Volsu ei.
Ja missäänhän ei ole sanottu, että Skodalla ei saa ajaa ilman viimasuojaa pakkasessa. Se vain vähentää sitä riskiä kohdata se paljon puhuttu välijäähdyttimen jäätymisongelma. Jos koittaisit taas lukea mitä kirjoitetaan etkä vastailisi mitä sattuu.Joskus tuntuu, että tänne aktiivisimmin kirjoittelevat vain ne, joilla kaikki palikat eivät ole kohdallaan. Jos volkkarin liike myy viimasuojaa Skodaan, niin se ei tarkoita, että Helkama olisi hyväksynyt maskisuojan käytön. Vaikka moottorit ovatkin samoja, ja käytännössä maskisuojan käyttö on yhtä hyvä tai yhtä huono, pointti on siinä, miten maahantuoja suhtautuu mahdollisiin laukeamisiin. Kukaan ei ole vielä täällä sitä osannut sanoa, mutu-juttuja kyllä on esitetty. Teoreettistahan se on, että kone ylikuumenisi maskin peittämisen takia, mutta jos maahantuoja on joskus kieltänyt maskin peittämisen, niin tähän vedoten se kieltäytyy kaikista korjauksista.
"Missään ei ole sanottu että Skodalla ei saa ajaa ilman viimasuojaa". Sinähän se puudelin ydin juuri onkin. Jos ahtoputkeen tiivistyy vettä ja se menee koneeseen, aiheuttaen konerempan, pitäisihän siitä varoittaa käyttäjiä, eikö totta? Jios koettaisit sinäkin ymmärtää mistä tässä on kysymys, eikä vain huudella. - 35+rjger06
10+3=? kirjoitti:
Missä on sanottu, että Skoda hajoaa ilman maskisuojaa?
Jos tarkoitat näitä viime aikaisia keskusteluja välijäähdyttimen jäätymisestä niin se ei ole mikään 'automaattinen' ongelma, eikä sitä ilmene kaikissa autoissa. Vastaavalla rakenteella autoja on ollut jo vuosia liikenteessä ja vasta tänä talvena ongelma nousi esiin kun talvi oli pitkään niin kylmä. Ja ongelmia ilmeni etupäässä tietynlaisessa ajossa olevia autoja, ei kaikkia.
Jos taas viitsisi lukea edes osan näistä kirjoituksista niin varmaan sisäistäisit ehkä osan näistä asioista ja osaisit vastailla asiaakin.
Kertauksena sinullekin - maskinsuoja vähentää tuota välijäähdyttimen jäätymisen riskiä - se ei tarkoita, että jokaiseen Skodaan tarvitaan maskinsuoja tai että jokainen sen tarvitsee. Useimmat kun pärjäävät ilmankin. Miksi siis väittää ohjekirjassa että maskisuoja tarvitaan?
Ja itsehän en väittänyt etten lue ohjekirjaa vaan totesin ettei moni muu sitä tee - kannattaisiko sen verran panostaa siihen lukutaitoon että ymmärtäisi mihin edes vastaa - olihan siinä monta sanaa ja monta lausetta, mutta koita nyt pinnistää :)Seatista, Volkkarista, Skodasta, ilmeisesti jopa Audista on hajonnut koneita, koska ahtoputkeen tiivistynyt vesi on mennyt pesään. Jos viimasuojalla olisi voitu poistaa tämä ongelma, niin miksi siitä ei ole laitettu infoa ohjekirjaan?
Missään ei ole sanottu, että Skoda hajoaa ilman maskisuojaa, mutta Kuningaskuluttaja-ohjelmassa Volkkarin edustaja nuivasti totesi, että Seatissa olisi pitänyt käyttää maskisuojaa niin konerikko olisi voitu välttää. Onko penis ja pippeli sama asia? - 15+7=?
fk45gjkgi589 kirjoitti:
Joskus tuntuu, että tänne aktiivisimmin kirjoittelevat vain ne, joilla kaikki palikat eivät ole kohdallaan. Jos volkkarin liike myy viimasuojaa Skodaan, niin se ei tarkoita, että Helkama olisi hyväksynyt maskisuojan käytön. Vaikka moottorit ovatkin samoja, ja käytännössä maskisuojan käyttö on yhtä hyvä tai yhtä huono, pointti on siinä, miten maahantuoja suhtautuu mahdollisiin laukeamisiin. Kukaan ei ole vielä täällä sitä osannut sanoa, mutu-juttuja kyllä on esitetty. Teoreettistahan se on, että kone ylikuumenisi maskin peittämisen takia, mutta jos maahantuoja on joskus kieltänyt maskin peittämisen, niin tähän vedoten se kieltäytyy kaikista korjauksista.
"Missään ei ole sanottu että Skodalla ei saa ajaa ilman viimasuojaa". Sinähän se puudelin ydin juuri onkin. Jos ahtoputkeen tiivistyy vettä ja se menee koneeseen, aiheuttaen konerempan, pitäisihän siitä varoittaa käyttäjiä, eikö totta? Jios koettaisit sinäkin ymmärtää mistä tässä on kysymys, eikä vain huudella.En missään sanonut, että volsuliikkeen myynti tarkoittaisi että Helkama on maskisuojan hyväksynyt.
Kirjoitin kyllä että ei huolto maininnut sitä kielletyksi kun sen huoltoa tehdessä poisti ja siihen takaisin laittoi - huolto oli siis Skoda huolto. Enempää en väittänyt tuota selvittäneeni ja perusteluni kieltämisen ontumiselle oli se, että VV-Autohan sitä nyt suosittelee. Volsujen ja Skodan tekniikka on käytännössä samaa, joten aika vaikeata on Helkaman väittää ettei heillä tekniikka kestä maskisuojaa.
Ja seuraavalle joka ei osaa itse ajatella niin en tosiaankaan tuon enempää väitä tuosta tietäväni ja en tiedä Helkaman virallista kantaa.
"Jos ahtoputkeen tiivistyy vettä ja se menee koneeseen, aiheuttaen konerempan, pitäisihän siitä varoittaa käyttäjiä, eikö totta?"
Tuo mahdollisuus on kaikissa välijäähdytetyissä autoissa olemassa - mainitaanko siitä joka ikisen auton yhteydessä? - 9+12=?
35+rjger06 kirjoitti:
Seatista, Volkkarista, Skodasta, ilmeisesti jopa Audista on hajonnut koneita, koska ahtoputkeen tiivistynyt vesi on mennyt pesään. Jos viimasuojalla olisi voitu poistaa tämä ongelma, niin miksi siitä ei ole laitettu infoa ohjekirjaan?
Missään ei ole sanottu, että Skoda hajoaa ilman maskisuojaa, mutta Kuningaskuluttaja-ohjelmassa Volkkarin edustaja nuivasti totesi, että Seatissa olisi pitänyt käyttää maskisuojaa niin konerikko olisi voitu välttää. Onko penis ja pippeli sama asia?Lukutaito on näköjään vaikea laji.
"Jos auto hajoaa ilman maskisuojaa niin onhan se selvä että siitä pitäisi olla varoitus manuaalissa. Minkä minä sille voin jos sinä olet niin tyhmä, että et osaa etkä viisi lukea mitä ohjekirjassa sanotaan. "
Tuossahan väitettiin edellä että auto hajoaa ilman maskisuojaa ja vaadittiin siitä mainintaa ohjekirjaan.
Näinhän ei ole. Siihen vastasin jollet huomannut.
"Missään ei ole sanottu, että Skoda hajoaa ilman maskisuojaa, mutta Kuningaskuluttaja-ohjelmassa Volkkarin edustaja nuivasti totesi, että Seatissa olisi pitänyt käyttää maskisuojaa niin konerikko olisi voitu välttää. Onko penis ja pippeli sama asia? "
Katsopa uudestaan se ohjelma. Penikset tai pippelit sieltä puuttuvat, mutta maahantuojan edustaja toteaa, että konerikolta olisi näissä ohjelmassa käsitellyissä tapauksissa MAHDOLLISESTI vältytty. Ei siellä sanottu, että maskisuojaa OLISI PITÄNYT käyttää. Jos moinen ohje/määräys annettaisiin nin se tulisi tosiaan olla ohjekirjassa, mutta sitähän tuossa olen koittanut selittää, ettei moista ohjetta ole annettu, vaikka osa moista väittää. Se vain ei tunnu osalle millään uppoavan tajuntaan.
Ymmärrystä taas puuttuu siitä mitä sanotaan ja kirjoitetaan. - 67hu4885
9+12=? kirjoitti:
Lukutaito on näköjään vaikea laji.
"Jos auto hajoaa ilman maskisuojaa niin onhan se selvä että siitä pitäisi olla varoitus manuaalissa. Minkä minä sille voin jos sinä olet niin tyhmä, että et osaa etkä viisi lukea mitä ohjekirjassa sanotaan. "
Tuossahan väitettiin edellä että auto hajoaa ilman maskisuojaa ja vaadittiin siitä mainintaa ohjekirjaan.
Näinhän ei ole. Siihen vastasin jollet huomannut.
"Missään ei ole sanottu, että Skoda hajoaa ilman maskisuojaa, mutta Kuningaskuluttaja-ohjelmassa Volkkarin edustaja nuivasti totesi, että Seatissa olisi pitänyt käyttää maskisuojaa niin konerikko olisi voitu välttää. Onko penis ja pippeli sama asia? "
Katsopa uudestaan se ohjelma. Penikset tai pippelit sieltä puuttuvat, mutta maahantuojan edustaja toteaa, että konerikolta olisi näissä ohjelmassa käsitellyissä tapauksissa MAHDOLLISESTI vältytty. Ei siellä sanottu, että maskisuojaa OLISI PITÄNYT käyttää. Jos moinen ohje/määräys annettaisiin nin se tulisi tosiaan olla ohjekirjassa, mutta sitähän tuossa olen koittanut selittää, ettei moista ohjetta ole annettu, vaikka osa moista väittää. Se vain ei tunnu osalle millään uppoavan tajuntaan.
Ymmärrystä taas puuttuu siitä mitä sanotaan ja kirjoitetaan.Peniksellä ja pippelillä tarkoitin nyt dzoukin kautta vihjata, että Seat ja Volkkari ja Skoda ovat tavallaan samoja tapauksia. Taisi olla huono vertaus kun ei mennyt perille. Minulla on tuo video tallessa, mutta en viitsi sitä nyt alkaa kelailemaan, mutta kyllähän ukkeli siinä vihjaisi, että maskisuojaa olisi pitänyt käyttää. Ja tässäkin threadissa monet huutelevat että korjaus pitää mennä omaan piikkiin jos ei pahvia nokalla ole. Itse olen edelleen tasan eri mieltä. Jos moottorissa on sellainen suunnitteluvirhe, että kylmällä ilmalla siinä on hajoamisen vaara, niin pitäisihän valmistajan ryhtyä toimenpiteisiin vaaran minimoimiseksi. Volkkariukkeli oli sitä mieltä, että siitä ei ole tarpeellista informoida. Okei, korjatkoon sitten hajonneet koneet mukisematta. Jos tälle linjalle mennään, niin kissahaan ei saa laittaa pesukoneesen, eihän?
- 765j768
15+7=? kirjoitti:
En missään sanonut, että volsuliikkeen myynti tarkoittaisi että Helkama on maskisuojan hyväksynyt.
Kirjoitin kyllä että ei huolto maininnut sitä kielletyksi kun sen huoltoa tehdessä poisti ja siihen takaisin laittoi - huolto oli siis Skoda huolto. Enempää en väittänyt tuota selvittäneeni ja perusteluni kieltämisen ontumiselle oli se, että VV-Autohan sitä nyt suosittelee. Volsujen ja Skodan tekniikka on käytännössä samaa, joten aika vaikeata on Helkaman väittää ettei heillä tekniikka kestä maskisuojaa.
Ja seuraavalle joka ei osaa itse ajatella niin en tosiaankaan tuon enempää väitä tuosta tietäväni ja en tiedä Helkaman virallista kantaa.
"Jos ahtoputkeen tiivistyy vettä ja se menee koneeseen, aiheuttaen konerempan, pitäisihän siitä varoittaa käyttäjiä, eikö totta?"
Tuo mahdollisuus on kaikissa välijäähdytetyissä autoissa olemassa - mainitaanko siitä joka ikisen auton yhteydessä?"Tuo mahdollisuus on kaikissa välijäähdytetyissä autoissa olemassa - mainitaanko siitä joka ikisen auton yhteydessä?"
No ei mainita, mutta jos siinä on kerran tuollainen suunnitteluvirhe, niin kyllä pitäisi. En tiedä kuinka herkästi eri konetyypeissä tuo on mahdollista, mutta volkkarin koneiden osalta tuo ainakin on karvaasti koettu. Citroen tietääkseni ohjeistaa käyttämään maskisuojaa tarvella, muut automerkit eivät piittaa käyttäjistään. - Kissa mikrossa
67hu4885 kirjoitti:
Peniksellä ja pippelillä tarkoitin nyt dzoukin kautta vihjata, että Seat ja Volkkari ja Skoda ovat tavallaan samoja tapauksia. Taisi olla huono vertaus kun ei mennyt perille. Minulla on tuo video tallessa, mutta en viitsi sitä nyt alkaa kelailemaan, mutta kyllähän ukkeli siinä vihjaisi, että maskisuojaa olisi pitänyt käyttää. Ja tässäkin threadissa monet huutelevat että korjaus pitää mennä omaan piikkiin jos ei pahvia nokalla ole. Itse olen edelleen tasan eri mieltä. Jos moottorissa on sellainen suunnitteluvirhe, että kylmällä ilmalla siinä on hajoamisen vaara, niin pitäisihän valmistajan ryhtyä toimenpiteisiin vaaran minimoimiseksi. Volkkariukkeli oli sitä mieltä, että siitä ei ole tarpeellista informoida. Okei, korjatkoon sitten hajonneet koneet mukisematta. Jos tälle linjalle mennään, niin kissahaan ei saa laittaa pesukoneesen, eihän?
käyttöohjeessa ei ole mainintaa ettei saa laittaa kissaa koneeseen!
Vag.n käsikirjassa ei myöskään ole mainintaa ettei maskisuojaa saa käyttää,jären käyttö sallittua kummassakin tapauksessa! - 15+19=?
765j768 kirjoitti:
"Tuo mahdollisuus on kaikissa välijäähdytetyissä autoissa olemassa - mainitaanko siitä joka ikisen auton yhteydessä?"
No ei mainita, mutta jos siinä on kerran tuollainen suunnitteluvirhe, niin kyllä pitäisi. En tiedä kuinka herkästi eri konetyypeissä tuo on mahdollista, mutta volkkarin koneiden osalta tuo ainakin on karvaasti koettu. Citroen tietääkseni ohjeistaa käyttämään maskisuojaa tarvella, muut automerkit eivät piittaa käyttäjistään."No ei mainita, mutta jos siinä on kerran tuollainen suunnitteluvirhe, niin kyllä pitäisi. En tiedä kuinka herkästi eri konetyypeissä tuo on mahdollista, mutta volkkarin koneiden osalta tuo ainakin on karvaasti koettu."
Se on ennemminkin laskelmoitu riski - ei vain volsuissa vaan kaikissa välijäähdytetyissä moottoreissa.
Samalaisia laskelmoituja riskejä ovat monet muutkin, mm. öljyn kierron estyessä (partikkeleita vaikka öljy sihdissä liikaa) tai öljyn huvetessa (vaikka öljypohjan haljettua) moottori leikkaa kiinni. Pelkästään tyhjäkäyttämällä joitain moottoreita kylmänä pitkään saa niihin aikaan jo paljon kulumista - harkittu riski sekin.
Volsuissa se on nyt realisoitunut tämä välijäähdyttimen jäätyminen niin että se on saanut huomiota osakseen.
Sitä en osaa sanoa onko ongelma vain siksi niin paljon esillä volsussa että niitä on paljon Suomessa liikenteessä vai onko ongelma oikeasti jotenkin suurempi volsuissa. Näitä tapauksia ei ole kuin muutama itsellä tiedossa. Kuningaskuluttajan 'lähde' sadoille tapauksillehan oli tämä Suoli24 palsta joka on kuuluista provopellejen kirjoituksista, joten sitä ei voi oikein pitää 'luotettavana' lukuna. Maahantuoja ei esittänyt mitään lukuja ja toisaalta ei kait niihin voisi luottaakaan kovin sokeasti.
Jos todellisia lukuja kuitenkin laskettaisiin kymmenissäkin niin silloinkin ongelma on suhteutettuna autojen määrään aika pieni, eikä vielä osoita volsun olevan tälle ongelmalle erityisen herkkä. Toki herkempi kuin muut voisi todeta. Mutta voisiko tuota vielä kutsua suunnittelivirheeksi - sitä en oikein vielä sanoisi.
Mutta tottakai tämä on suuri v*ituksen aihe juuri noille auton omistajille jota tämä koskettaa, en sitä väitä.
" Citroen tietääkseni ohjeistaa käyttämään maskisuojaa tarvella, muut automerkit eivät piittaa käyttäjistään. "
Sitikalla maskinsuoja on sen vuoksi, että tuuletin hajoaa lumipyrystä, sillä ei ole mitään tekemistä välijäähdyttimen kanssa. Maskinsuoja on sitikoissa vakiona myös osassa vapareissa. Sitä tulee käyttää sen vuoksi, ettei jäähdyttäjän tuuletin hajoaisi. On ohjeistettu auton ohjekirjassakin. - 12+20=?
67hu4885 kirjoitti:
Peniksellä ja pippelillä tarkoitin nyt dzoukin kautta vihjata, että Seat ja Volkkari ja Skoda ovat tavallaan samoja tapauksia. Taisi olla huono vertaus kun ei mennyt perille. Minulla on tuo video tallessa, mutta en viitsi sitä nyt alkaa kelailemaan, mutta kyllähän ukkeli siinä vihjaisi, että maskisuojaa olisi pitänyt käyttää. Ja tässäkin threadissa monet huutelevat että korjaus pitää mennä omaan piikkiin jos ei pahvia nokalla ole. Itse olen edelleen tasan eri mieltä. Jos moottorissa on sellainen suunnitteluvirhe, että kylmällä ilmalla siinä on hajoamisen vaara, niin pitäisihän valmistajan ryhtyä toimenpiteisiin vaaran minimoimiseksi. Volkkariukkeli oli sitä mieltä, että siitä ei ole tarpeellista informoida. Okei, korjatkoon sitten hajonneet koneet mukisematta. Jos tälle linjalle mennään, niin kissahaan ei saa laittaa pesukoneesen, eihän?
Penis ja pippeli on väärä vertauskuva. Seat on yleensä Siitin, siitä tajuaisi vertauksesi helpommin :)
"Jos moottorissa on sellainen suunnitteluvirhe, että kylmällä ilmalla siinä on hajoamisen vaara, niin pitäisihän valmistajan ryhtyä toimenpiteisiin vaaran minimoimiseksi."
Moottoreissa on muitakin 'suunnitteluvirheitä'. Hajoavat jos niistä öljy on vähissä, eivät toimi jos tankissa ei ole polttoainetta, käyvät kylmempänä kylmemmällä säällä - kuumalla vaativat jäähdytystä jne.
Kyllä noista suurin osan itsestään selviä kuten pitäisi olla se maskinsuojakin - näin kovaa talvea vain ei ole ollut pitkiin aikoihin niin ihmiset alkavat unohtaa miten varautua siihen - myös autoillessa.
Tämä välijäähdyttimen jäätymisongelmahan ilmenee etupäässä tietyllä ajotyylillä, joten se ei kosketa kaikkia volsujen omistajia ja vaatii tämän talven kaltaiset olot eli pitkään kylmää ja ei juuri lainkaan lauhaa. Siinä mielessä maahantuojan edustaja oli oikeassa, että aikamoisen paniikin saisivat aikaan huoltojen tiskille jos asiasta alkaisivat kirjeitä lähetellä.
Tuossa ohjelmassa muuten annettiin ymmärtää, että ongelma koskisi tiettyjä vuosimalleja - ne autot jotka siinä esiintyivät taisivat vain olla paljon uudempia ja kaikki mitkä itsellä on tiedossa ovat paljon uudempia malleja. Sikälikin sen Kuningaskuluttajan jaksoa tiedot olivat mitä sattuu.
Jos itseä tuo askarruttaa tämä ongelma niin kannattaa varmaan käydä oma auto tarkastuttamassa jossain huollossa. Volsuissa välijäähdyttimeen kertyy aina tietty määrä semmoista öljymössöä jonka itse pyydän aina joka huollossa putsaamaan pois sieltä. Tuo on se mihin useimmissa volsun moottoreissa sitä öljyä 'kuluu'. Pariin otteeseen kun olen joutunut välijäähdyttimen putkia ottamaan huoltojen tieltä itsekin niin sieltä on aina löytynyt hieman öljyä.
Tuon osaa tehdä muutkin kuin merkkihuollot, jollei niihin luota. - SKODA forever
Virallinen valvoja kirjoitti:
Maskisuojan käyttöaika ohi tältä talvelta,jos vielä paikallaan niin poistakaa huomenna!
Palataan aiheeseen ensi talvena!Veikkaan, että näin epätavallisen kuuman kesän jälkeen tulemme kolmen kuukauden päästä nauttimaan epätavallisen kylmästä talvesta.
Täytyy nyt päättää, hankinko jostain tuon virallisen viimasuojan vai väkerränkö sen itse noilla nippusiteillä ja pahvilla. Onko sen viimasuojan asennus muuten sitä tasoa, että tavallinen kädellinen selviytyy siitä vai vaatiiko se jonkin erikoistyökalun? - Skodailijakin
SKODA forever kirjoitti:
Veikkaan, että näin epätavallisen kuuman kesän jälkeen tulemme kolmen kuukauden päästä nauttimaan epätavallisen kylmästä talvesta.
Täytyy nyt päättää, hankinko jostain tuon virallisen viimasuojan vai väkerränkö sen itse noilla nippusiteillä ja pahvilla. Onko sen viimasuojan asennus muuten sitä tasoa, että tavallinen kädellinen selviytyy siitä vai vaatiiko se jonkin erikoistyökalun?Täällä E-Suomessa on niin pirun kylmää juuri nyt!
Itse laitoin pahvin Octavian säleikön sisäpuolelle ja vedin siihen kiinni kuudella nippusiteellä. Pahvin alaosa on piukasti kiinni, yläosa on hieman irti, mutta eipä tuo kai haittaa. Palotila on melko iso, joten tilaa pieneen liikkeeseenkin on. Siis siihen mikä tulee ilmanvastuksesta.
- Kannatan rumuutta
Poikkeapa Etolassa. Tai vaikka retkeilytarvikeliikkeessä.
- Hepokulta
Kysyin, tekevätkö he vielä noita viimasuojia, ja ketkä toimivat heidän jälleenmyyjinään. Eipä ole mitään vastausta kuulunut. Ei paljon markkinointi sitten kiinnosta.
- LAATUPELI
Ne homot laulaa loputonta samaa värssyään. Ostakaa uusi Superb, siellä se on korjattu, maskista puolet on ummessa.
- 1+14=?
LAATUPELI kirjoitti:
Ne homot laulaa loputonta samaa värssyään. Ostakaa uusi Superb, siellä se on korjattu, maskista puolet on ummessa.
Ainoa vain, ettei se maski ole oikeasti ongelma vaan se alempi puskurin avonainen kohta :)
Se on avoin kaikissa volsuissa samalla tavalla, jotta ahtoilma saadaan jäähdytettyä, jäähdytin toimii, ilmastointi toimii jne.
Ei oikeastaan ollut suuri ero sen itse maskin tukkimisella, mutta tuolla alaosan tukkimisella oli viime talvena.
Noissa maskinsuoja-seteissä yleensä tulee molemmat osat eli toinen itse maskiin ja toinen puskurin alaosaan. - Jupp^is
LAATUPELI kirjoitti:
Ne homot laulaa loputonta samaa värssyään. Ostakaa uusi Superb, siellä se on korjattu, maskista puolet on ummessa.
Olen luullut että homolla tarkoitetaan poikkeavaa sukupuolista taipumusta. Edellinen kirjoittaja käyttää sitä sanaa ihan niin kuin se tarkoittaisi ketä tahansa ihmistä.
- Säilytä tasosi!
Juttusi vaikuttaa olevan roikkupersefarkkuja käyttävän amiksenkeskeyttäjän tasoa. Ehdotan juuri sinulle kukallisen vahakankaan hankkimista.
- HeIIApoIiisi
Edellisellä kirjoittajalla (säilytä tasosi!) tuntuu olevan kovin hyökkäävä ja kärjistetty kirjoitustyyli. Jos kysyjällä on halu saada pahvin tilalle paremman näköinen viimasuoja, niin miksi on syytä lähteä tylyyn kielenkäyttöön? Vai oliko vastaus johonkin muuhun kirjoitukseen, kuin aloitusviestiin, eikä kirjoittaja ollut osannut kohdentaa sitä oikein?
- 7+7=?
Ei löydy semmoista missä olisi ala- ja yläosa. Se muovinen on taas etelän hörhöjen keksintö - ei auta kunnolla.
Näyttää toki hienolta :) - jvl
7+7=? kirjoitti:
Ei löydy semmoista missä olisi ala- ja yläosa. Se muovinen on taas etelän hörhöjen keksintö - ei auta kunnolla.
Näyttää toki hienolta :)Pörhön autoliike on myynyt ainakin aikoinaan (voi olla että myy vieläkin) merkki ja malli kohtaisia vag autojen maskin viima suojia. muistaakseni -99 passattiin maksoi ~50e
- Eleg
Ja samaa saa SuperSkodasta alle 30 eur toimituskulut.
- 3+2=?
Eleg kirjoitti:
Ja samaa saa SuperSkodasta alle 30 eur toimituskulut.
Toimituskulut vain on sen toisen 30e :)
- -
Sä maskisuojalla teet?
- sokaad
laakkosesta hain maksoi 45 € asentivat samaan hintaan
- ahmedinserkku
Laakkonen on ylihintainen huijari kauppa jossa käyvät pienellä chiguitalla varustetut epävarmat ja itsetunto-ongelmista kärsivät keski-ikäiset miehet.
POIKOT!
HIK
ps. haluan avioitua kissani kanssa ja perustaa perheen. Haluaisimme lapsiksemme muutaman strutsin. Palvomme aladdinin lamppua ja käymme joka päivä uhraamassa chiguitamme laakkoselle!
AHH ihanaa saada uskoa alladin.
MA TYKKA ALADDIN!!!
- Halpa ja hyvä
Tee sabluuna pahvista ja mene suutarin juttusille.
- Hyvää Joulua
Tuttuni joka on Skodan merkkihuollossa töissä ja ajaa uudella 1.6 TDI Octavialla, vastasi kun kysyin neuvoa maskisuoja tarpeeseeni omaan uuteen Octaviaan.
Laita pahvia alimman ilmanottoaukon suojaksi maskin ja lauhduttajan väliin ja siinä se on,hänellä on itsellään se pahvi siellä ala ilmanottoaukon takana ja se on mustaa pahvia joten ei näy mihinkään jos se on jollekkin teille kyselijöistä ongelmana.
Eli ylemmän aukon tukkiminen ei hyödytä, vaan alempi ainakin uudessa 1.6 TDI Octaviassa umpeen.
Sama pätee myös bensamoottorisiin octavioihin,alempi ilmanotto tukitaan.
Muistakaa seurata lämpömittaria kun ilmat lauhtuu,ei sitten tule ikävää yllätystä ylikuumeenneella moottorilla. - honky tonk klonk
Hyvää Joulua kirjoitti:
Tuttuni joka on Skodan merkkihuollossa töissä ja ajaa uudella 1.6 TDI Octavialla, vastasi kun kysyin neuvoa maskisuoja tarpeeseeni omaan uuteen Octaviaan.
Laita pahvia alimman ilmanottoaukon suojaksi maskin ja lauhduttajan väliin ja siinä se on,hänellä on itsellään se pahvi siellä ala ilmanottoaukon takana ja se on mustaa pahvia joten ei näy mihinkään jos se on jollekkin teille kyselijöistä ongelmana.
Eli ylemmän aukon tukkiminen ei hyödytä, vaan alempi ainakin uudessa 1.6 TDI Octaviassa umpeen.
Sama pätee myös bensamoottorisiin octavioihin,alempi ilmanotto tukitaan.
Muistakaa seurata lämpömittaria kun ilmat lauhtuu,ei sitten tule ikävää yllätystä ylikuumeenneella moottorilla.Meilläpäin kaikki pahvilaatikot ovat sitä ruskeaa pahvia ja niissä lukee Chiquita tai muuta vastaavaa...
Mitä tulee lämpöjen nousuun, niin kannattaa olla tarkkana, sillä moottorin lämmöt saattaa nousta nopeammin kuin lämpömittari ehtii seurata perässä. - Mustaa pahvia on
honky tonk klonk kirjoitti:
Meilläpäin kaikki pahvilaatikot ovat sitä ruskeaa pahvia ja niissä lukee Chiquita tai muuta vastaavaa...
Mitä tulee lämpöjen nousuun, niin kannattaa olla tarkkana, sillä moottorin lämmöt saattaa nousta nopeammin kuin lämpömittari ehtii seurata perässä.Teilläpäin ei sitten ole ilmeisesti kauppoja? honky tonk klonk.
Kun käyt lähikaupassa ja kysyt myyjältä tai kauppiaalta onko heillä antaa paksua mustaa pahvia mikä on tullut jonkin tuotteen pakkausmateriaalina ja jäänyt heille turhaksi. voit melko helposti huomata ettei teilläpäin ole kovin ylelliset valikoimat pahvinkaan suhteen jos vastaus minkä saat kuuluu, ei ole.
Meilläpäin on ollut jopa valkoisia Chiquita laatikoita,että sillee.
- kauhukaapeli jarmo
voi herranjumala on siinä solumuoville lyöty hintaa
eihän tää nyt voi olla niin vaikeeta
yläpuolisen ritilikön voi "tukkia" vaikka jo syksyllä niin ei syksypaska/sade ymv tule kaarevasta ritiliköstä sisuksille , erittäin tyylikkään musta-pleksisen saat vaikka super-skodasta . koko yläpuolisella aukolla ei ole käytännössä mitään virkaa , päin vastoin . kaikki turbon aukon eteen osuva isompi paska päätyy mahd. putsarille (on toki se roskareikä kontilaan) , kyl alakautta kesälläkin vaadittava ilmankierto järjestyy ihan riittävästi koska sitä sitä tilaa on ruhtinaallisesti välissä ja jos maski ylhäältä on tukittu ni eipähän karkaa mihinkään vaan se pakkaa sieltä viimeistään syyläreiden läpi/ahtimelle
muistelen 80 luvun passattia joka otti tarvittavan ilman ainoastaan VW-aukon lävitse ja ei ollut lämpöongelmia , esim 4-koppasessa golffissakin lamppujen välinen ritilikkö on feikki , se on alta ummessa , kaikki tarvittava ilma tulee alakautta
alamaskia tarvitaan kovimmille pakkasille , lämmöt ei kirraa liikaa nollakelissäkään koska todellakin tuota tilaa on keulan ja syylärisarjan välissä todella paljon , nollakelissäkin siellä tilassa on ihan riittävän viileää (ilmavirtauksen tarve on illuusio , kyse on lämpötilasta, ei muusta ja siihen ei ilmavirtausta välttämättä tarvita)
- Mittari tapissa..
Uretaania syylärin aukot täyteen, niin kyllä lämpiää.
- ahdistunutko?
ah mikä viisaus sinussa asukaan.
- ei ole
mitään järkeä peittää maskia, se häiritsee sen suuniteltua toimintaa.
- Ei ongelmallinen
Miksei saisi olla ruma? Mene retkeilytarvikeliikkeeseen ja osta retkipatja. Siitä leikkaat naapurillekin, jos hänellä on tarvetta suojata maskinsa.
- helppo nakki
Honkkarista kynnysmatto, maksoi 3 €. Sen kun tiputti ilm. laitteen kennon ja jäähdyttimen väliin, niin homma hoitui minuutissa. Voi pitää hyvinkin lokakuu- huhtikuu eikä lämpö nouse missään olosuhteissa.
MUTTA jos kuuntelee Esson baarissa kaikkien alojen asintuntijoita, niin mikään ratkaisu ei ole hyvä.
- jorma jakomäestä
Onneksi lauhtui, kun kaikkialta on viimasuojat loppu. Toiset Jormat ehtivät ennen minua, onneksi lupailivat uusia jouluksi myyntiin.
- V8 NARVI
Pahvia maskiin...siis onko nyt 2000- luku? Onko nää skodat jotain pilailutavaraa vai?
Maksaako joku rahaa ko. vehkeistä? Ei ymmärrä. - LADAAA
Vastaus viestiketjun aloittajalle.
Viimasuojuksen saa skodaan siten, että etsi jostain hyvän kokoinen vuori lunta.
Kiihdytä halppis wolkkarisi huippunopeuteen ja jysäytä auton romusi viiksineen sinne.
ei tuuli humise! - maskisuojaaja
Kannattaa lapioida suojasäällä säleikkö täyteen lunta. Pysyy sitten pakkasella ummessa. Oikeastaan kannattaa suoraan kaataa kone konetilaan niin kestää vaikka olisi vähän lämpöasteita - ja kovettuu vielä paremmin.
- Anonyymi
Et tarvitse kuin palan pahvia ja pari nippusidettä.
Pirkkaniksi. - Anonyymi
Minun moskvits scandinaviassa on vaijerikäyttöinen kaihdin syylärissä. Kovilla pakkasilla vedän nupista kaihtimen kiinni ja taas mossessa tarkenee. Skodaankin tämän saa lisähinnasta.
- Anonyymi
Vieläkö nuo itäautot tarvitsevat viimasuojan, skodat ei koskaan kehity.
- Anonyymi
Mistä tuommoisia punatähti-sirppi-vasara suojia saisi voisi lahjoittaa ja peittää ”hymyjä”?
- Anonyymi
No.... toisaalta joissakin bmw : eissäkin on semmonen kaihdin...
- Anonyymi
Lidlistä hain pahvilaatikot keulapahveiksi.
- Anonyymi
Mitä väliä kun autokin niin saatanan ruman näköinen?
- Anonyymi
Politrukin hymyä ei sas peittää!
Kansankomissaari- Anonyymi
Erittäin tärkeä kommentti! Kiitos! Tero
- Anonyymi
Tuning maskia ei ole saatavissa, wiimasuojalla peität muodot.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1683142
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541809Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461774Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571628- 771554
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3361448Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m771271The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201258- 1581092
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251075