parissa vuodessa tullut niin ettei kärryillä ole pysynyt, mikä olisi järkevin hankinta päivittää EOS 40D?
Pääasiassa luontokuvaus sekä jonkinverran urheilutapahtumia kuten jokkiskisat yms.
Uusia malleja
11
395
Vastaukset
- noh...
Saat todennäköisimmin enemmän uutta valokuvaukseen hankkimalla uusia objektiiveja kuin päivittämällä kameraa.
- Canonisti minäkin
Jos valovoimainen kaksisatanen on jo plakkarissa, niin sitten varmaan 5D tai 7D olisi askel parempaan. Komppaan kuitenkin edellistä siinä, että ensin lasitavarapuoli kuntoon.
- kennonkokoko
valmiina, laajakulmasta 300mm 2.8 saakka, 300mm hankittu pari kuukautta sitten, jokiin aika sitten oli vielä uuden karhea 300-800 5.6 sigmonster mutta luovuin siitä sen koon ja painon vuoksi, eipä silti etteikö sitä jaksanut kantaa mutta kuvauskuntoon laittaminen vei aikansa, soveltui kyllä hyvin esim lintutorneista kuvaamiseen. 300 millinen on näppärä luonnossa liikkuessa ja lintuja kuvatessa. Miettinyt vaan että pitäisikö siirtyä croppikennosta askel eteenpäin..
- Canonisti minäkin
kennonkokoko kirjoitti:
valmiina, laajakulmasta 300mm 2.8 saakka, 300mm hankittu pari kuukautta sitten, jokiin aika sitten oli vielä uuden karhea 300-800 5.6 sigmonster mutta luovuin siitä sen koon ja painon vuoksi, eipä silti etteikö sitä jaksanut kantaa mutta kuvauskuntoon laittaminen vei aikansa, soveltui kyllä hyvin esim lintutorneista kuvaamiseen. 300 millinen on näppärä luonnossa liikkuessa ja lintuja kuvatessa. Miettinyt vaan että pitäisikö siirtyä croppikennosta askel eteenpäin..
Sekä cropilla että täyskennolla on paikkansa luontokuvauksessa. Koska croppirunkosi on ihan hyvä peli vielä, niin jos taskunpohjaa polttelee ostaisin vitosen. Perussettinä repussa olisi vitonen 100mm macron tai viisikymppisen kanssa ja kädessä kolmisatanen nelikymppisen kanssa. Seuraavaksi sitten vaihtoon aikanaan nelikymppinen vuoden parin päästä.
Toinen vaihtoehtoinen tapa lähteä kasvattamaan mahdollisuuksia on paluu filmiin. Jos kinari ei tunnu järkevältä, niin hyviä keskareita normaaliobjektiivilla saa tonnilla. Diaprojektori siihen päälle muutamalla satasella. Keskaridian heittämienn seinälle on hiukan jotain muuta, kuin edes HD tykki pystyy antamaan.
Minulle tuntematon vaihtoehto on palkki. Sillä on omat vannoutuneet kannattajansa maisemakuvaajissa. - kennonkokoko
Canonisti minäkin kirjoitti:
Sekä cropilla että täyskennolla on paikkansa luontokuvauksessa. Koska croppirunkosi on ihan hyvä peli vielä, niin jos taskunpohjaa polttelee ostaisin vitosen. Perussettinä repussa olisi vitonen 100mm macron tai viisikymppisen kanssa ja kädessä kolmisatanen nelikymppisen kanssa. Seuraavaksi sitten vaihtoon aikanaan nelikymppinen vuoden parin päästä.
Toinen vaihtoehtoinen tapa lähteä kasvattamaan mahdollisuuksia on paluu filmiin. Jos kinari ei tunnu järkevältä, niin hyviä keskareita normaaliobjektiivilla saa tonnilla. Diaprojektori siihen päälle muutamalla satasella. Keskaridian heittämienn seinälle on hiukan jotain muuta, kuin edes HD tykki pystyy antamaan.
Minulle tuntematon vaihtoehto on palkki. Sillä on omat vannoutuneet kannattajansa maisemakuvaajissa.on ollut niin rankoilla luontokuvausretkillä mukana että olen sitä päivää odottanut milloin se sanoo sopimuksen irti, ei todellakaan ole kuvattu vain aurinkoisina kesäpäivinä vaan olen kuvannut sateella ja pakkasessa eli mitä kurjempi keli ulkona niin silloin kuvaamaan koska olen hakenut vähän vaihtelua juuri tuon sateen yms avulla, aina vaan tahtoo kalusto saada kosteutta sateella vaikka kuinka yrittää suojella ja kolhujakin tulee kun hakeutuu paikkoihin missä olosuhteet on mitä on, sillä luonnoneläimetkin hakeutuvat usein juuri tuollaisiin esim ihmiselle hankala kulkuisiin paikkoihin. Siksi ajattelin harkita jo toisen rungon hankintaa tuon nelikymppisen rinnalle. Filmikamera kulkee kyllä yhä mukana mutta enemmän kuvaan digillä..toisaiseksi vielä. Tyytyväinen olen ollut tuohon nelikymppiseen.
- minierkki.
kennonkokoko kirjoitti:
on ollut niin rankoilla luontokuvausretkillä mukana että olen sitä päivää odottanut milloin se sanoo sopimuksen irti, ei todellakaan ole kuvattu vain aurinkoisina kesäpäivinä vaan olen kuvannut sateella ja pakkasessa eli mitä kurjempi keli ulkona niin silloin kuvaamaan koska olen hakenut vähän vaihtelua juuri tuon sateen yms avulla, aina vaan tahtoo kalusto saada kosteutta sateella vaikka kuinka yrittää suojella ja kolhujakin tulee kun hakeutuu paikkoihin missä olosuhteet on mitä on, sillä luonnoneläimetkin hakeutuvat usein juuri tuollaisiin esim ihmiselle hankala kulkuisiin paikkoihin. Siksi ajattelin harkita jo toisen rungon hankintaa tuon nelikymppisen rinnalle. Filmikamera kulkee kyllä yhä mukana mutta enemmän kuvaan digillä..toisaiseksi vielä. Tyytyväinen olen ollut tuohon nelikymppiseen.
Kuulostaa siltä ettei seuraavan rungon kohdalla kannata tinkiä ainakaan sääsuojauksesta. 5D tai muu vähän enemmän työkaluksi suunniteltu kestää paremmin kovia olosuhteita kuin peruskarvalakit.
- Simo10
Jos oletetaan, että 40D kestäisi vielä hyvänkin tovin, niin mikä olisi se suurin syy, miksi haluat päivitystä siihen? Mitä ominaisuuksia kaipaat lisää? Mihin et ole ollut tyytyväinen?
Jos pääosin olet ollut siihen tyytyväinen, mutta silti haluat vaihtaa sen varmuuden vuoksi jo seuraavaan, niin 50D ja 7D ovat ne lähinnä vastaavat vaihtoehdot. 7D vie jo ainakin puolta luokkaa korkeammalle, esim sarjakuvausnopeutensa ansiosta. Joten jos halajat vähän ekstraa nykyiseen, niin siinähän se tämän päivän vaihtoehto olisi.
5D:ssä tulisi isompi kenno, mutten välttämättä näe siitä kovinkaan isoja etuja noissa mainitsemissasi kuvauskohteissa, niissähän juuri kuvausnopeus voi olla yhtä tärkeää. Isompaan kennoon pääsee tietysti myös 1D:n avulla, eikä kuvausnopeudesta tarvitse tinkiä. Hintaa sillä on tosin selkeästi enemmän kuin noilla alemman luokan laitteilla.- kennonkokoko
siksipä täältä vähän kyselen mielipiteitä koska haluan että on mahdollisuus sarjakuvaukseen mikä onnistuu tuolla 40D:llä ihan ok mutta taas isompi kenno ehkä olis ihan jees, tuo 1D menee jo sitten aika tyyriiks, en ole seurannut juurikaan mitä markkinoilla on tarjolla, välillä vaan vilahtelee mainoksia uusista malleista mutta en tiedä mitä ne tarjoaa käyttäjälle. Eli hinnan vuoksi on ehkä pysyteltävä croppikennossa jos haluan säilyttää sarjakuvausnopeuden tuon 40D:n tasolla, ainakin tuo noin 6 kuvaa/s.
- Simo10
kennonkokoko kirjoitti:
siksipä täältä vähän kyselen mielipiteitä koska haluan että on mahdollisuus sarjakuvaukseen mikä onnistuu tuolla 40D:llä ihan ok mutta taas isompi kenno ehkä olis ihan jees, tuo 1D menee jo sitten aika tyyriiks, en ole seurannut juurikaan mitä markkinoilla on tarjolla, välillä vaan vilahtelee mainoksia uusista malleista mutta en tiedä mitä ne tarjoaa käyttäjälle. Eli hinnan vuoksi on ehkä pysyteltävä croppikennossa jos haluan säilyttää sarjakuvausnopeuden tuon 40D:n tasolla, ainakin tuo noin 6 kuvaa/s.
Sen sarjakuvausnopeuden menettää, jos siirtyy 5D:hen. Ei ole vielä kehitys kulkenut tuolta osin kovinkaan paljon eteenpäin. Nikonillahan oli jo D3, jossa olisi sekä sarjakuvausnopeutta että kinokenno, tosin hintaakin enemmän kuin 5D:ssä, muttei sen enempää kuin 1D:ssäkään.
Joten edelleen jää vaihtoehdoiksi se 50D ja 7D. Noista ensimmäinen on siis pieni päivitys 40D:hen, mutta 7D olisi jo hieman selkeämpi parannus. - runkoa juuri nyt
kennonkokoko kirjoitti:
siksipä täältä vähän kyselen mielipiteitä koska haluan että on mahdollisuus sarjakuvaukseen mikä onnistuu tuolla 40D:llä ihan ok mutta taas isompi kenno ehkä olis ihan jees, tuo 1D menee jo sitten aika tyyriiks, en ole seurannut juurikaan mitä markkinoilla on tarjolla, välillä vaan vilahtelee mainoksia uusista malleista mutta en tiedä mitä ne tarjoaa käyttäjälle. Eli hinnan vuoksi on ehkä pysyteltävä croppikennossa jos haluan säilyttää sarjakuvausnopeuden tuon 40D:n tasolla, ainakin tuo noin 6 kuvaa/s.
Monet merkit viittaavat siihen, että kannattaa odottaa tehtaalta päivitystä. Nyt kannattanee päivittää vain lasitavaraa.
- Markku-3
1D mark III, loistava kamera suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394