matkatavarat JKL:lla

SFO-LAX

Lento finnair/AA hki-JFk-SFO. Usaatteko sanoa, tarviiko JKL:lla tehdä matkatavaroille jotain vai siirretäänkö ne automaattisesti AA:n koneeseen? Lento varattu Finnairilta, joten kyseessä on yhteistyössä tehtävä lento.

Entä täytyykö itse mennä lähtöselvityksen kautta vai lukeeko suomesta saadussa lentolipussa jo JFK:kin lähtöportti valmiina?



Kiitos kovasti etukäteen avusta :)

6

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luggage

      Heti maahantuloviranomaisista selvittyäsi hae matkatavarasi hihnalta ja vie ne tulliin. Tullisedän/tädin mahdollisiin kysymyksiin vastattuasi raijaat tavarasi läheiselle yhteyslentotiskille, josta ne laitetaan hihnalle ja jatkolennollesi. Näin on aina USA:han saavuttaessa, ensimmäisessä laskeutumispaikassa hoidetaan kaikki virallisuudet ennen jatkolentoja.

      Jos, todennäköisesti ei, sinulle Suomessa jo annetaan jatkolentosi portin numero JFK:lla, muista tarkistaa JFK:lle saavuttuasi onko portin numero pysynyt samana vai onko se vaihtunut, kuten saattaa hyvinkin käydä.

      Jos sinulla on paluulento ja samaa reittiä, niin silloin sinun ei tarvitse JFK:llä hakea matkatavaroitasi, vaan ne siirretään automaattisesti, jos lentosi ovat samalla lipulla. Katso vain, että San Franciscosta lähtiessä matkalukkuusi kiinnitettävässä lappussa lukee HEL.

      • Kesällä

        Kiitos kovasti vastauksestasi :)

        Yhteyslennolle on aikaa noin 2 h, ehtiiköhän siinä ajassa tekemään kaiken tuon? Onneksi lähtee sentään samasta terminaalista.

        Paluulento ei ole samaa reittiä, vaan takaisin tullaan Los angeleista.


      • USA:n asukas
        Kesällä kirjoitti:

        Kiitos kovasti vastauksestasi :)

        Yhteyslennolle on aikaa noin 2 h, ehtiiköhän siinä ajassa tekemään kaiken tuon? Onneksi lähtee sentään samasta terminaalista.

        Paluulento ei ole samaa reittiä, vaan takaisin tullaan Los angeleista.

        siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
        Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
        Welcome to USA!


      • 00800
        USA:n asukas kirjoitti:

        siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
        Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
        Welcome to USA!

        Olen vaihtanut samalla lailla konetta JFK:lla ja hyvin olen aina ehtinyt.Aikaa taisi olla just kans 2 tuntia.
        On ollut virkailijoita riittävästi ja maahantulomuodollisuudet menivät suht vikkelästi.


      • elokuuta odotellessa
        00800 kirjoitti:

        Olen vaihtanut samalla lailla konetta JFK:lla ja hyvin olen aina ehtinyt.Aikaa taisi olla just kans 2 tuntia.
        On ollut virkailijoita riittävästi ja maahantulomuodollisuudet menivät suht vikkelästi.

        Mukava kuulla, että vaihtoaika on riittävä :) Soittelin Finnairillekin ja tiedustelin asiasta. Vaihtoaika on laskettu sen mukaan, että siinä periaatteessi pitäis ehtiä hyvin vaihtamaan konetta. Ja jos esim. Finnair myöhässä, eikä sen takia jatkolennolle ehdi, niin järjestävät korvaavan lennon. Joten senkään takia ei tarvitse jännittää :)

        Olemme aiemminkin lentäneet JFK:lle, mutta kertaakaan ei olla siellä konetta vaihdettu.


      • USA:n asukas kirjoitti:

        siita mina viikonpaivana ja mihin aikaan paivaa lentosi saapuu. Jos suurinpiirtein samaan aikaan saapuu KLM, British Airways, SAS, Aer Lingus, Malev jne. ja jokaisessa on 300 matkustajaa niin voit kai jo arvata etta kaksi tuntia on aika vahan. Hitaampanakin aikana voi varautua siihen etta juuri sinun passijonossasi on joku joka yrittaa maahan vippaskonstilla ja pysayttaa koko homman.
        Heti maahantulohalliin saavuttuasi etsi kasiisi joku virkailija ja sano:"I've got a connecting flight in two hours." Kylla ne yrittavat nopeuttaa systeemia ja saada sinut sille lennolle. Jos ei onnistu, niin sitten vaan AA:n tiskille, jarjestavat sinut seuraavalle lennolle, niita menee suht. tiheasti ainakin paivalla.
        Welcome to USA!

        Tuon immigrationin takia vaihdan konetta mieluummin Euroopassa ja lennän BA:lla, KLM:llä tai LH:lla suoraan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe