Rammstein Wikipediassa

stewen

http://en.wikipedia.org/wiki/Rammstein

Tuolla Rammsteinin englanninkielisellä Wikipedia-sivustolla on ollut jo pitkään melkoinen kinastelu siitä että pitäisikö bändiä kutsua metalliyhtyeeksi vai rockyhtyeeksi.
Minä kuulun siihen enemmistöön jonka mielestä bändi pitää esitellä joko sanoilla "Rammstein is a german metal band" tai "Rammstein is a german industrial metal band" mutta siellä on muutama "paremmin tietävää" itsepäistä idioottia jotka jatkuvasti muuttavat bändin rockbändiksi, ja adminit eivät puutu tähän asiaan vaan he saavat jatkaa vapaasti.

Eli jos olet samaa mieltä kanssani että Rammstein ei tosiaankaan ole rockbändi niin auta tarkkailemalla Wikipediaa ja vaihda bändi heti takaisin metallibändiksi kun rockbändi-tyypit ovat taas iskeneet siellä.

7

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon merkkejä

      Toi on kyllä tosi tärkeä asia. Eihän yhtyettä voi enää kuunnella jos sille laitetaan väärä tyylilaji Wikipediassa!!!

      Kyllä tosin itsekin sen ennemmin industrialmetalliksi laskisin, ei sen puoleen.

      • uuuuhhh

        Niin no, ei kai kukaan nyt sellaista väitäkään että bändi olisi jotenkin pilalla jos se leimataan rockbändiksi, mutta kyllä se kieltämättä vähän vituttaa kun Wikipedian perustamisesta lähtien Rammstein on kuvattu metallibändiksi, ja nyt yhtäkkiä joku "paremmin tietävä" on saanut älynväläyksen että Rammstein onkin rockbändi, ja hän nyt jatkuvasti muokkaa Rammsteinin takaisin rockbändiksi kun joku yrittää vaihtaa sen metalliksi.


    • sdfgladsf

      Mikä perkeleen vimma teillä kakaroilla on saada kaikki mahdollinen lokeroitua jonkin typerän genrenimen alle? Mitä helvetin pahaa siinä on, että Rammsteinia joku sanoo rock-bändiksi? Vitun tollot, eikö se ole yks ja sama millä nimikkeellä mitäkin yhtyettä milloinkin kutsutaan, eikö pääasia ole se, miltä bändi kuulostaa, eikä se, millä nimikkeellä sitä joku perkeleen finninaama haluaa kutsua?

      Pahinta mitä musiikille ikinä on tapahtunut on genreajattelun yleistyminen. Ottakaa lapsiparat musiikki musiikkina ja viitatkaa kintaalla sille, millä nimellä sitä kutsutaan... Eihän sillä oikeasti VOI olla pienintäkään merkitystä!

      • fefwefw

        No eihän siinä ookaan mitään pahaa jos jossakinpäin maailmaa joku tyyppi pitää Rammsteinia rock-bändinä, mutta se että hän sitten yrittää massiivisesti saada Rammsteinin VIRALLISEKSI genreksi rock Wikipedian kautta, niin se on jo vähän liikaa!

        Se tyyppihän yrittää saada Rammsteinia Wikipedian kautta virallisesti rock-bändiksi.
        Ja minä en muuten siihen suostu. Tähän asti bändi on ollut metalli-bändi, eikä yksi pelle saa sitä muuttaa.


      • 243e
        fefwefw kirjoitti:

        No eihän siinä ookaan mitään pahaa jos jossakinpäin maailmaa joku tyyppi pitää Rammsteinia rock-bändinä, mutta se että hän sitten yrittää massiivisesti saada Rammsteinin VIRALLISEKSI genreksi rock Wikipedian kautta, niin se on jo vähän liikaa!

        Se tyyppihän yrittää saada Rammsteinia Wikipedian kautta virallisesti rock-bändiksi.
        Ja minä en muuten siihen suostu. Tähän asti bändi on ollut metalli-bändi, eikä yksi pelle saa sitä muuttaa.

        se, että jossain lukee jotain, kuuntelemasta ja pitämästä Rammsteinista?

        Ei ymmärrä ei. Tuo on täysin järjetöntä.


      • lammassaari_
        243e kirjoitti:

        se, että jossain lukee jotain, kuuntelemasta ja pitämästä Rammsteinista?

        Ei ymmärrä ei. Tuo on täysin järjetöntä.

        Vaikka Wikipedian tekstin merkitys voidaan tosiaan kyseenalaistaa, niin ymmärrän kyllä otsikon avaajaa ainakin siten, että kun mm. The Beach Boys ja Rammstein selitetään Wikipediassa samanlaisiksi bändeiksi (molempien kohdalla lukee vain "Rock band") niin jotain on kyllä pielessä.

        Älkää ymmärtäkö väärin, minulla ei ole mitään Beach Boyseja vastaan, itse asiassa Rammstein ja The Beach Boys ovat suurimmat yhtyesuosikkini, mutta hei kamaan...onhan yhtyeiden musikin ero kuin yön ja päivän välillä:

        http://www.youtube.com/watch?v=nHWicNDkbpw
        http://www.youtube.com/watch?v=38IGF5Zrwp0


      • ,m.,.m
        lammassaari_ kirjoitti:

        Vaikka Wikipedian tekstin merkitys voidaan tosiaan kyseenalaistaa, niin ymmärrän kyllä otsikon avaajaa ainakin siten, että kun mm. The Beach Boys ja Rammstein selitetään Wikipediassa samanlaisiksi bändeiksi (molempien kohdalla lukee vain "Rock band") niin jotain on kyllä pielessä.

        Älkää ymmärtäkö väärin, minulla ei ole mitään Beach Boyseja vastaan, itse asiassa Rammstein ja The Beach Boys ovat suurimmat yhtyesuosikkini, mutta hei kamaan...onhan yhtyeiden musikin ero kuin yön ja päivän välillä:

        http://www.youtube.com/watch?v=nHWicNDkbpw
        http://www.youtube.com/watch?v=38IGF5Zrwp0

        ymmärrän avaajaa ainoastaan siten, että hän on vielä sen verran nuori, että hänelle itse musiikkia tai bändiä/artistia enemmän merkitsevät muut seikat, kuten imago, genremäärittely ja se mitä naapurin Veijo-Kyllikki asiasta tykkää.

        Eihän sillä nyt oikeasti hyvät ihmiset voi olla merkitystä, jos jossain wikipediassa lukee jotain? Jos on, niin jotain on pielessä sen suhteen, mitä musiikilta odottaa. Pahasti pielessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe