Nykyinen yökerhojen tilanne on muuttuva – vanhat yökerhot menevät kiinni ja ne korvataan uusilla yökerhoilla vai tuleeko niiden tilalle jotai AIVAN UUTTA? Yökerhojen viikkokin on monimutkaistunut ja puolistunut. Samassa yökerhossa eri viikon päivänä voi olla erillaset ikärajoitukset ja erilaisia teemoja. Klubit taistelevat asiakaista entistä kovemmin. Nykyisin klubin asiakkaalle ei vaan riittaa että yökerhossa on kiva olla, vaan he vaativat entistä erikoisempia asioita – onko se suosittu DJ, ilmainen sisäänpääsy vai joku esitys. 19.2.2010 NightCityLife:n yhden suosikin, Freda 51, sijaan on avattu uusi illanviettopaikka, nimeltä Burleski. Burlesque / Burleski on esittävän taiteen laji, joka on visuaalinen ja värikäs sekoitus eri taiteenlajeja, kuten teatteria, tanssia, komediaa, performanssia, musiikkia, vanhoja vaudeville- sekä kabareeteattereiden perinteitä höystettynä annoksella luovaa riisumista (strip) ja kiusoittelua (tease), eli stripteasea. (http://www.helsinkiburlesque.com/HBF/mita-on-burleski). Helsingissä burleski laji on alkanut esittää v.2007 alkaen, tänäkin vuonna Helsinki Burlesque Festival oli vietty helmikuussa, mutta vain SK-ketjun uuden yökerhon avaus synnytti todellinen kiinnostus tähän esittymis-lajiin. Kävimme Burleskin avajaisissä katsomassa vastaako uusi yökerho omaa nimeä vai löytyykö sisältä jotain muuta. Sisustukseltaan se on varmaasti enemmän keski-ikäisten makuinen, yökerhossa on 24v-iän rajoitus . Monien muiden SK-ravintoloiden konseptin mukaisesti Burleskissa on eri näköisiä ja kokoisia tiloja, joilla on eri tarkoituskin. Sieltä löytyy paikkaa sekä tanssimiseen, että rauhallisempaankin illanvetoon. Sisustuksella on käytetty kaikenlaisia elementteja kuten lintuhäkkejä, patsaita ja valotauluja. Burleskin idea on viihdyttää ja yllätä vieraat. Tässä on se riski, että ette ole vältämättä tyytyväisiä ohjelmaan. Avajaisissä suurin osa yleistöä oli pukeutunut burleski tyylin mukaisesti, mikä, pakko myöntää, oli melkoista silmänruokaa. Mutta onnistuuko uusi yökerho pitää vieraitakin ”burleski”-tasolla? Muistamme miten vaativa pukukoodi oli Luxin toiminnan alussa. Lenkarissa olevat henkilöt eivät päässeet portsarin ohi. Ajan myötä ei ollut enää mitään pukuvaatimuksia, mutta samalla klubin laatu ja taso olivat jo menneet... Emme tarkoittakaa että pitää aloittaa vaatimaan tiettyä pukukoodia Burleski pääsyä varten, mutta yökerho voisi motivoida vieraita pukeutumaan teeman mukaisesti. Burleskin kehitysjohtaja Sonck kuvailee ohjelmistoa Voice:n haastatelussa Moulin Rouge -tyyppiseksi. Ensimmäisen viikon perustella voimme sanoa, että ehkä se on lian korkea tavoite tälle yökerholle, mutta täydellisyyttä kannattaa tavoitella, eikös vain? Kuitenkin onpas kiva että Helsingissä on uusi yökerho, joka voi tuoda asiakkaille jotain uutta. Kerro oma mielipide ja osallistuu Burleski kyselyyn http://www.nightcitylife.net/blogifin.htm
burleski klubi Helsingissä
3
1779
Vastaukset
- antisedula
Oliko tää mainos? Ainakin kieli on taas surkeaa :)
Käsittämätöntä, mutta niin SK-tyylistä.. kaikki tehdään vähä sinne päin ja vuokratavaralla. - Lateef
Ei helllvetti Seppo K. En usko että kukaan oikeesti burleskista kiinnostunut tuonne räkälään menee. Mutta toisaalta teinilissut ja -pojat menee seduloihin ihan intopiukeena, oli ne sitten miten paskoja tahansa. Seppoa kiinnostaa vain sisustella niitä sen baareja mutta musiikki on aina sitä yhtä ja samaa. Byäääh. En tykkää.
- teinilissu
Väärässä olet. Tuolla Burleski Clubissa on nimittäin tyhjää illasta toiseen, eli paikka ei kiinnosta edes niitä teinilissuja ja -poikia. Taitaa olla nurin aika nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483