masis ja raskaus

napsu82

olen ollut 8kk lääkityksellä, citalopram 40mg/60mg ja mirtazapin 15mg/ 30mg. nyt raskaana vko 12. psykin lääkärin mukaan turvallisia lääkkeitä, mut löytyykö kohtalotovereita jotka jo synnyttäneet tai pidemmällä? huolenani on sikiön hyvinvointi, itselläni kokeiltu lääkkeiden vähentämistä kahteen eri otteeseen ja johtaneet sairaalaan osastolle. eli ilman lääkkeitä en pärjää vielä. aikaisempi lapseni on 4v ja sisarusta hänelle todella on toivottu ja toivotaan. entä lähenevä synnytys ja lääkkeiden alasajo? kokemuksia kellään? ja onko mahdollista imettää, vai estävätkä lääkkeet sen täysin. tiedän mahdollisista vauvan vieroitusoireista, apteekin kautta saanut paljon tärkeitä tietoja. jos kohtalotovereita niin vastailkaapa!

2

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erik.sh.

nyt ole kovin kummoinen infon saanti paikka.
      Soita tänne:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437

Sinne ne lääkäritkin soittavat konsultoidakseen.

Itse pystyin lopettamaan antidepressantin jo suunnitteluaikana.

Otahan mahdollisimman paljon selvää asioista.

Kun SSRI-lääke pitäisi ajaa alas kokonaan ennen synnytystä niin mitenköhän mahtaa sitten sinun vointisi käydä? Toki tuo Nassa-lääkekin olisi hyvä olla pois käytöstä hyvissä ajoin ennen synnytystä.

Itse olen työni puolesta nähnyt näitä vieroitusoireisia vastasyntyneitä.

• napsu82

kiitos tiedosta, soitin ja sain kuulla että kumpaakin lääkettä on "turvallista" käyttää, on seurattu ja sikiölle ei ole aiheutunut vaurioita. ja lääkkeet ajetaan alas vain äidin kunnon niin salliessa, voidaan kokeilla jo vähentämistä asteittain valvotusti raskausaikana. synnytyksen jälkeen jos äidillä on edelleen lääkitys päällä, vauva tulee kärsimään vieroitusoireista, mutta nekin on kuulemma hoidettavissa kun henkilöstö vain tietää heti äidin lääkityksestä.
        imettäminenkin on ihan sopivaa, vaikka pieniä määriä lääkeaineita imeytyykin maitoon.
        ajattelin itse ottaa puheeksi lääkärini kanssa että pienennettäisi annoksiani vielä vähän, ettei vauva joutuisi lääkityksestäni kärsimään. tietty kaikki tapahtuu vain jos oma kuntoni pysyy vakaana eikä romahda niin kuin viimeksi.
        kiitos vielä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 606
      9908
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2448
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      210
      1805
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1583
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      1010
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      43
      963
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      862
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      852
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      822
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      80
      766
    Aihe