masis ja raskaus

napsu82

olen ollut 8kk lääkityksellä, citalopram 40mg/60mg ja mirtazapin 15mg/ 30mg. nyt raskaana vko 12. psykin lääkärin mukaan turvallisia lääkkeitä, mut löytyykö kohtalotovereita jotka jo synnyttäneet tai pidemmällä? huolenani on sikiön hyvinvointi, itselläni kokeiltu lääkkeiden vähentämistä kahteen eri otteeseen ja johtaneet sairaalaan osastolle. eli ilman lääkkeitä en pärjää vielä. aikaisempi lapseni on 4v ja sisarusta hänelle todella on toivottu ja toivotaan. entä lähenevä synnytys ja lääkkeiden alasajo? kokemuksia kellään? ja onko mahdollista imettää, vai estävätkä lääkkeet sen täysin. tiedän mahdollisista vauvan vieroitusoireista, apteekin kautta saanut paljon tärkeitä tietoja. jos kohtalotovereita niin vastailkaapa!

2

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erik.sh.

      nyt ole kovin kummoinen infon saanti paikka.
      Soita tänne:

      http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437


      Sinne ne lääkäritkin soittavat konsultoidakseen.

      Itse pystyin lopettamaan antidepressantin jo suunnitteluaikana.

      Otahan mahdollisimman paljon selvää asioista.

      Kun SSRI-lääke pitäisi ajaa alas kokonaan ennen synnytystä niin mitenköhän mahtaa sitten sinun vointisi käydä? Toki tuo Nassa-lääkekin olisi hyvä olla pois käytöstä hyvissä ajoin ennen synnytystä.

      Itse olen työni puolesta nähnyt näitä vieroitusoireisia vastasyntyneitä.

      • napsu82

        kiitos tiedosta, soitin ja sain kuulla että kumpaakin lääkettä on "turvallista" käyttää, on seurattu ja sikiölle ei ole aiheutunut vaurioita. ja lääkkeet ajetaan alas vain äidin kunnon niin salliessa, voidaan kokeilla jo vähentämistä asteittain valvotusti raskausaikana. synnytyksen jälkeen jos äidillä on edelleen lääkitys päällä, vauva tulee kärsimään vieroitusoireista, mutta nekin on kuulemma hoidettavissa kun henkilöstö vain tietää heti äidin lääkityksestä.
        imettäminenkin on ihan sopivaa, vaikka pieniä määriä lääkeaineita imeytyykin maitoon.
        ajattelin itse ottaa puheeksi lääkärini kanssa että pienennettäisi annoksiani vielä vähän, ettei vauva joutuisi lääkityksestäni kärsimään. tietty kaikki tapahtuu vain jos oma kuntoni pysyy vakaana eikä romahda niin kuin viimeksi.
        kiitos vielä !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe