Olen ihastunut työpaikallani erääseen tyttöön, jonka nimee en vielä tiedä. Olen yrittänyt tonkia keinoilla millä hyvänsä hänen nimeensä tietoon, mutten vielä ole saanut. En tiedä, mikä siinä tytössä niin mielettömästi viehättää. En saa sitä hetkeäkään mielestäni pois. Jopa seuroissa tämä tyttö kummittelee mielessäni. Tämä tyttö hymyilee aina minulle, kun se tulee vastaan. Se on eri pistees, joten en sen vuoksi pääse tietää hänen nimeään. En tiedä, keltä kysyisi.. Vai kannattaako edes?
Onko tämä merkki uskon kuolemasta, kun ihastuu epäuskoiseen näin palavasti?
Hirveen vaikea tilanne!!
ihastuminen epäuskoiseen tyttöön
52
1807
Vastaukset
- 18+14=?
tuo sitä lihanhimoa? Tämä pitää kuolettaa syntinä pois, muuten ei säily uskossa.
- mommisk
lihanhimoja on kaikki sellaiset, jonne liha on vetämässä. liha voi vetää maailmallisiin rientoihin, seurustelusuhteisiin epäuskoisten kanssa sekä kaikkeen mikä eroittaa ihmisen elävästä uskosta.
me voimme rukoilla, että jaksaisimme taistella näitä lihanhimoja vastaan. Aina ei ole helppoa tämä taivallus!
- Onkohantuo
Ainahan voit ohjata hänet uskon tielle...
- työntekiijä.
Mun mielestä ihastuminen on ihan luonnollista. Ensin ihastutaan, sitten vasta rakastutaan.
Mulla on nyt palava halu tutustua tuohon tyttöön lähemmin. Enhän mä voi tietää, tuleeko siitä mitään. Mutta toisaalta haluan taistella näitä himoja vastaan.
Tyttö vain on niin sädehtivä ja kaunis. Ei mikään tällätty, vaan sellainen hillityn kaunis ja iloinen tyttö se.
Erityisesti sen hymy lämmittää mieltäni.
Tänään kokeilin plarata työpaikan ilmoitustaulua, jos siellä näkyisi hänen nimensä, mutta ei. Siellä oli vain pomojen nimiä.
En tajua, miksi olen niin palavasti ihastunut siihen tyttöön, etten saa sitä vain mielestäni pois. Tää on mulle ensimmäinen tällainen tilanne. Sit sitä vain unelmoi, että se tyttö tulis mulle jotai juttelee. Itellä ei ihan riitä pokka mennä yhtäkkii sen tytön luo jotain juttelee. Vai pitäiskö siltä muka yhtäkkii mennä kysyy neuvoja työntekoon, vaikka se tekeekin ihan eri hommia työpaikallamme :).. Se olisi hiukan läpinäkyvää.
En tiedä, onko tämä tyttö ihastunut minuun, mutta ainakin se hymyilee aina minut nähdessään. Töitä tehdessään usein silmät liimautuvat häneen kii. Haluaisin päästä tutustuu jotenkin tuohon tyttöön, niin saisi tietää, mitä se ajattelee. Mitkä ovat sen arvot jne. Mutta siihen liittyy kovat vaarat: Usko joutuu vaakalaudalle helposti. Tämän vuoksi tämä onkin erittäin vaikea tilanne. Tyttö sen kuin kummittelee mielessäni :( - Maivi*
työntekiijä. kirjoitti:
Mun mielestä ihastuminen on ihan luonnollista. Ensin ihastutaan, sitten vasta rakastutaan.
Mulla on nyt palava halu tutustua tuohon tyttöön lähemmin. Enhän mä voi tietää, tuleeko siitä mitään. Mutta toisaalta haluan taistella näitä himoja vastaan.
Tyttö vain on niin sädehtivä ja kaunis. Ei mikään tällätty, vaan sellainen hillityn kaunis ja iloinen tyttö se.
Tänään kokeilin plarata työpaikan ilmoitustaulua, jos siellä näkyisi hänen nimensä, mutta ei. Siellä oli vain pomojen nimiä.
En tajua, miksi olen niin palavasti ihastunut siihen tyttöön, etten saa sitä vain mielestäni pois. Tää on mulle ensimmäinen tällainen tilanne. Sit sitä vain unelmoi, että se tyttö tulis mulle jotai juttelee. Itellä ei ihan riitä pokka mennä yhtäkkii sen tytön luo jotain juttelee. Vai pitäiskö siltä muka yhtäkkii mennä kysyy neuvoja työntekoon, vaikka se tekeekin ihan eri hommia työpaikallamme :).. Se olisi hiukan läpinäkyvää.
En tiedä, onko tämä tyttö ihastunut minuun, mutta ainakin se hymyilee aina minut nähdessään. Töitä tehdessään usein silmät liimautuvat häneen kii. Haluaisin päästä tutustuu jotenkin tuohon tyttöön, niin saisi tietää, mitä se ajattelee. Mitkä ovat sen arvot jne. Mutta siihen liittyy kovat vaarat: Usko joutuu vaakalaudalle helposti. Tämän vuoksi tämä onkin erittäin vaikea tilanne. Tyttö sen kuin kummittelee mielessäni :(Tuohan nyt on normaalia nuorten elämää. Eihän ihastumisessa mitään pahaa ole, eikä kohdettaan voi itse valita. Mene reilusti juttelemaan tytön kanssa. Kyllä hätä keinot keksii ja rohkea rokan syö!
Jos pääsette keskusteluyhteyteen, kerro uskostasi mahdollisimman pian. Myöhemmin se on vaikeampaa. Pyydä seuroihin mukaasi. Vaikeaksi asia menee, ellei tyttö ole kiinnostunut ollenkaan uskon asioista. Silloin on parempi vain kaukaa ihailla ja rukoilla Jumalalta voimaa voittaa kiusaukset. Kyllä se tunne menee ohitse ja uusia ihastuksia tulee.
Minäkin olin aikoinani samassa työpaikassa epäuskoisen pojan kanssa, joka ihastui jostain syystä minuun. Keskustelimme uskon asioista ja pyysin häntä seuroihin. Hän oikein mielellään tuli mukaan, ja sai jonkin ajan päästä parannuksen armon.
Tsemppiä! työntekiijä. kirjoitti:
En tiedä, onko tämä tyttö ihastunut minuun, mutta ainakin se hymyilee aina minut nähdessään. Töitä tehdessään usein silmät liimautuvat häneen kii. Haluaisin päästä tutustuu jotenkin tuohon tyttöön, niin saisi tietää, mitä se ajattelee. Mitkä ovat sen arvot jne. Mutta siihen liittyy kovat vaarat: Usko joutuu vaakalaudalle helposti. Tämän vuoksi tämä onkin erittäin vaikea tilanne. Tyttö sen kuin kummittelee mielessäni :(Mikä on nimesi, minä olen vaikka Matti.
Missä tynnyrissä olet ollut tähän asti? Jokaisella on jo sen verran kasvatusta, että jos joku asia miellyttää, panudu siihen, ja kysy, jos Hän on vaikka vapaalla illalla, voitte käydä juomassa kupin kahvia.
- Kaikkea kuuleekin
Et tiedä nimeä, mutta uskon statuksen!
Hyvä kotikasvatus antaa mallin: "Minä olen Ville Virtanen X-osastolta, koetko tungettelevaksi, jos kysyn Sinun nimeäsi?" - mallista tuossa
olisi. MInäkin ihasti nharva se päivä tyttöihin, joita satun näkemään kaduilla ja missä milloinkin. Haaveissa on haaremin perustaminen. Kuitenkaan en koskaan tee mitään, vaan jatkan yhdestä ihastumisesta toiseen, ja jos joskus syntyy hytinää ja rytinää ja ähinää niin sehän on mukavaa vain. Niitä kannaata niin vakavasti ottaa. Sitä saattaa oppia kun elää.
Ja sen nimenhän voisi kysäistä. - vapauteen ja iloon
Jeesuksen nimessä ja veressä
- Vl-ukkeli...
Siinä tökerösti ne ukkelit antelevat toisilleen anteeksi kyselemättä. Näin se ei kuitenkaan oikeasti vl:ien keskuudessa mene. He saattavat kysyy, että haluatko sinä uskoa syntisi anteeksi. Jos haluaa, niin sitten saarnaavat. Siinä kielletyssä hedelmässä muutenkin moni kohta ontui pahemman kerran. Tytöt jopa rukoilivat suoraan taivaasta syntejään anteeksi.
- oikeassa uskossa
Vl-ukkeli... kirjoitti:
Siinä tökerösti ne ukkelit antelevat toisilleen anteeksi kyselemättä. Näin se ei kuitenkaan oikeasti vl:ien keskuudessa mene. He saattavat kysyy, että haluatko sinä uskoa syntisi anteeksi. Jos haluaa, niin sitten saarnaavat. Siinä kielletyssä hedelmässä muutenkin moni kohta ontui pahemman kerran. Tytöt jopa rukoilivat suoraan taivaasta syntejään anteeksi.
ihan turhaan syntejään Jumalalta pyytää anteeks kun vain vl.uskovainen ne pystyy anteeks antaan.
"Tytöt jopa rukoilivat suoraan taivaasta syntejään anteeksi." - ennenvanhaan
Vl-ukkeli... kirjoitti:
on ainakin ennen saarnattu, ilman kysymistäkin.
Onko tämäkin oppi muuttunut Voittosen aikana? - As
oikeassa uskossa kirjoitti:
ihan turhaan syntejään Jumalalta pyytää anteeks kun vain vl.uskovainen ne pystyy anteeks antaan.
"Tytöt jopa rukoilivat suoraan taivaasta syntejään anteeksi.".. tietoisia, että Raamatusta löytyy tähänkin vastaus. Olen lukenut Raamatun useampaan kertaan, enkä ole löytänyt sieltä kohtaa missä lukisi, että synnit saa anteeksi vain, jos Lessujen saarnajat saarnaa. Rukoilen puolestanne, että harso tippuisi silmiltänne ja tulisitte elävään uskoon, Jeesuksen Kristuksen nimessä.
- 1+1=19
mee kysyyn tytöltä se nimi se kyllä tietää sen varmaan.. ja pyydä sitä kaffeelle!
siitä se lähtee jos lähtee mut tuskinpa hän on epäuskoinen, vaikuttaa ihan normaalilta tytöltä.
Teillä lestoilla vaan satuu olee sairas mielikuvitus kun sellaisia epäuskoja itsellenne mietitte.- työntekiijä
En viitsi ruveta tungettelemaan. Tällainen käytös koettaisiin tungettelevaksi. Mun pitäisi ikäänkuin huomaamatta päästä tilanteeseen, jossa voisin vaihtaa jokusen sanan tuon tytön kanssa.
Ei oo helppoa keksiä, sillä työnpuolesta ei ainakaan järjesty tilanteita, jolloin voisin mennä tämän tytön kans juttusille.
Viime yönä näin tytöstä unta ja tässä unessa se tyttö sattui samaan aikaan taukohuoneeseen, kuin minä. Oikeasti tämä ei voi olla mahdollista, sillä tyttö käy eri taukotuvassa. Se työskentelee eri pisteessä ja niillä on myös oma taukotupansa. Kuitenkin näen tätä tyttöä jatkuvasti työtä tehdessä. Sen verran lähekkäin kun nämä pisteemme ovat toisistaan. Pitäiskö tehdä niin, että kun tyttö leimaa itsensä ulos, menen leimauskoneen vierelle ja katson hänen nimensä? Leimauskone on ilmoitustaulun vierellä. Menisin ikäänkuin tuijottelemaan ilmoitustaulua ja sit nurkkasilmäl vilkaisen leimauskonetta. Ääh. Ei taida onnistua. Johan työntekijätkin olisivat ihmeissään, mitä ihmettä mä yhtäkkii meen jotain ilmoitustaulua tillottaa kesken työpäivän :).
Tällä tytöllä päättyy työpäivä aina tunti ennen meitä. Hitsi, että se osaa olla nätti tyttö.
Mutta taidanko saada sitä koskaan?
Kannattaako edes yrittää, kun tyttö ei jaa samaa uskoa minun kanssani. - kerro kuin kävi!
työntekiijä kirjoitti:
En viitsi ruveta tungettelemaan. Tällainen käytös koettaisiin tungettelevaksi. Mun pitäisi ikäänkuin huomaamatta päästä tilanteeseen, jossa voisin vaihtaa jokusen sanan tuon tytön kanssa.
Ei oo helppoa keksiä, sillä työnpuolesta ei ainakaan järjesty tilanteita, jolloin voisin mennä tämän tytön kans juttusille.
Viime yönä näin tytöstä unta ja tässä unessa se tyttö sattui samaan aikaan taukohuoneeseen, kuin minä. Oikeasti tämä ei voi olla mahdollista, sillä tyttö käy eri taukotuvassa. Se työskentelee eri pisteessä ja niillä on myös oma taukotupansa. Kuitenkin näen tätä tyttöä jatkuvasti työtä tehdessä. Sen verran lähekkäin kun nämä pisteemme ovat toisistaan. Pitäiskö tehdä niin, että kun tyttö leimaa itsensä ulos, menen leimauskoneen vierelle ja katson hänen nimensä? Leimauskone on ilmoitustaulun vierellä. Menisin ikäänkuin tuijottelemaan ilmoitustaulua ja sit nurkkasilmäl vilkaisen leimauskonetta. Ääh. Ei taida onnistua. Johan työntekijätkin olisivat ihmeissään, mitä ihmettä mä yhtäkkii meen jotain ilmoitustaulua tillottaa kesken työpäivän :).
Tällä tytöllä päättyy työpäivä aina tunti ennen meitä. Hitsi, että se osaa olla nätti tyttö.
Kannattaako edes yrittää, kun tyttö ei jaa samaa uskoa minun kanssani.jos ei kokeile niin ei saa mitään, se on varmaa eli ei ne kotua tule hakeen joten niskasta kii ja toimeks ei siihen kuole jos ei onnaa.
Tsenppii ja menoks sano anni lenox... - huoria
työntekiijä kirjoitti:
Kannattaako edes yrittää, kun tyttö ei jaa samaa uskoa minun kanssani.pörrää ympärillä. Ota ja valitse!
- Kriitiko
työntekiijä kirjoitti:
Kannattaako edes yrittää, kun tyttö ei jaa samaa uskoa minun kanssani.tekstisi kaunokirjallisuuteen luettava tuote. Moni seikka viittaa siihen. Mutta syntyypähän keskustelua.
- työntekiijä.
huoria kirjoitti:
pörrää ympärillä. Ota ja valitse!
Sellaiseen en kuitenkaan alennu.
Pitää olla molempien aidosti rakastuneita toisiinsa.
Harvoin ihastun näin palavasti, mitä tuohon tyttöön, mitä vain en mielestäni pois saa. - työntekiijä.
kerro kuin kävi! kirjoitti:
jos ei kokeile niin ei saa mitään, se on varmaa eli ei ne kotua tule hakeen joten niskasta kii ja toimeks ei siihen kuole jos ei onnaa.
Tsenppii ja menoks sano anni lenox...Mutta onko muualla samankaltaisia yhtä ihastuttavia tyttöjä. Tämä on minulle ensimmäinen, johon ihastun ihan sydänpohjia myöten. Vielä en tiedä tämän tytön tarkempaa luonnetta, arvoja ja mielenkiinnon kohteita. Ensalkuun olisikin kiva saada tietää tytöstä enemmän.. Mutta kuinka uskaltaa lähestyä sitä, se on mulle edelleen vaikeeta. Viitsiä nyt mennä yhtäkkiä tytön luo ja sanoo, että morjesta, mitäs kuuluu :)
Toivottavsti järjestyis tilanne, jossa pystyisin vaihtamaan muutaman sanasen tämän tytön kanssa. - Anonyymi
työntekiijä. kirjoitti:
Mutta onko muualla samankaltaisia yhtä ihastuttavia tyttöjä. Tämä on minulle ensimmäinen, johon ihastun ihan sydänpohjia myöten. Vielä en tiedä tämän tytön tarkempaa luonnetta, arvoja ja mielenkiinnon kohteita. Ensalkuun olisikin kiva saada tietää tytöstä enemmän.. Mutta kuinka uskaltaa lähestyä sitä, se on mulle edelleen vaikeeta. Viitsiä nyt mennä yhtäkkiä tytön luo ja sanoo, että morjesta, mitäs kuuluu :)
Toivottavsti järjestyis tilanne, jossa pystyisin vaihtamaan muutaman sanasen tämän tytön kanssa.Kyllä niitä muitakin tod näköisesti on, itselläkin kaksi tuon tyyppistä tilannetta ollut, eikä kummaltakaan vasta kiinnostusta, ajallaan ohi mennyt ne tunteet about kahden vuoden kärvistelyn jälkeen, nuo on pahoja ihastumis muotoja nuo tuollaiset "todella palavasti" ihastumiset, 😥😥😥😥😥
- Ärriö
Jos tyttö ei käy paikkakuntasi rauhahyhdistyksellä, on hän todennäköisesti n.s. epäuskoinen.
Ensiksi sinun on päätettävä onko hänen epäuskoisuutensa ratkaiseva asia. Jos et missään tapauksessa halua epäuskoista puolisoa, niin unohda hänet. Paras keino silloin on ryhtyä katselemaan oman rauhayhdistyksesi tyttöjä.
Jos taas epäusko/usko ei ole sinusta ratkaisevan tärkeä, niin käy kiinni kuin leipään. Tuskin se tyttö sentään tappaa sinut jos rohkeasti rupeat tekemään tuttavuutta. Kyllä hän sitten ilmoittaa haluaako hän sinun seuraasi. Ujot pojut jäävät ilman, jos eivät uskalla. Kyllä joku muu vie hänet silloin.- le stadion
älä mieti, älä ajattele omaatuntoa, älä rupea tappelemaam omantunnon kanssa. hyvä flaksi käy niin pääset körölle duunin vessassa. lestanaisetkin antaa toosaa vaikka näyttelevät pyhimyksiä.
minun ohje on että kylmänviileästi otat yhteyden häneen etkä mieti sitä onko uskossa. onnen tunne on ihquu. - 5+5
miten mahtaa normaali tyttö suhtauta lesta heikkiin? ei varmasti suostu synnytysmasiinaksi.
- HIMOSTELIJA
5+5 kirjoitti:
miten mahtaa normaali tyttö suhtauta lesta heikkiin? ei varmasti suostu synnytysmasiinaksi.
ÄLÄ HIMOITSE AIDAN TAKANA OLEVAA VIHREÄMPÄÄ JA TUOREEMPAA RUOHOA SANOI VANHA AATAMI
- työntekiijä.
En erikseen katsele tyttöjä. Tunnen monia vl-tyttöjä, joiden kans olen myös tekemisissä. On paljon kivoja tyttöjä, muttei sellaista ole vielä sattunut eteen, johon olisin ihastunut.
Paitsi yksi oli, mutta sekin seurustelee nykyisin jonkin toisen kanssa.
Mä oon väliin miettinyt, että tarviiko sen puolison välttämättä olla samaa uskoa. Toisaalta, jaksaako sitä itse tässä uskossa, jos löytyy liian houkutteleva tyttönen liikkeen ulkopuolelta. Aika näyttää, miten käy.
Eilen tämä tyttö oli pukeutunut niin nätisti, etten voinut olla katsomatta häneen. Sellainen kaunis pitkä paita, jossa avoinainen kaula-aukko. Voi elämä, että osaa olla liian kaunis ja hurmaava..
En tiedä, miten saisin hänet mielestä pois, vai tarvisikokaan? - työntekiijä.
5+5 kirjoitti:
Ainahan voi sumplia nämä asiat. Parisuhteessa aina joutuu tekemään kompromisseja.
Tiedän pariskuntia, joissa toinen osapuoli ei ole vl. Epäuskoinen osapuoli saa käyttää ehkäisyä, eikä tästä tarvitse uskovaisen olla huolissaan. Toisaalta omatkin arvot voivat muuttua. Eli kumman tahansa. Mihinkään pakkomielenmuutoksiin ei pitäisi ikinä lähteä. Yhdenkään naisen ei ole pakko synnyttää, jos eivät halua. Vl-liikkeessä tämä synnyttäminen pohjautuukin yleensä vapaaehtoisuuteen. Ei haluta ehkäistä. Poikkeuksiakin varmasti on, mutta ne on aina henkilökohtaisia asioita, eikä niistä tarvitse tehdä tiliä kenellekkään! työntekiijä. kirjoitti:
En erikseen katsele tyttöjä. Tunnen monia vl-tyttöjä, joiden kans olen myös tekemisissä. On paljon kivoja tyttöjä, muttei sellaista ole vielä sattunut eteen, johon olisin ihastunut.
Paitsi yksi oli, mutta sekin seurustelee nykyisin jonkin toisen kanssa.
Mä oon väliin miettinyt, että tarviiko sen puolison välttämättä olla samaa uskoa. Toisaalta, jaksaako sitä itse tässä uskossa, jos löytyy liian houkutteleva tyttönen liikkeen ulkopuolelta. Aika näyttää, miten käy.
Eilen tämä tyttö oli pukeutunut niin nätisti, etten voinut olla katsomatta häneen. Sellainen kaunis pitkä paita, jossa avoinainen kaula-aukko. Voi elämä, että osaa olla liian kaunis ja hurmaava..
En tiedä, miten saisin hänet mielestä pois, vai tarvisikokaan?asiat ovat monasti uskovaisellekkin vaikeita. Ei uskovaisia aina löydy, varsinkaan parannuksen armon saaneille. Lapsuuden uskovaisilla saattaa olla helpompi löytää uskovainen puoliso.Onhan Jumalalla kuitenkin varaa tehdä myös epäuskoisesta uskovainen,
- työntekiijä.
weha kirjoitti:
asiat ovat monasti uskovaisellekkin vaikeita. Ei uskovaisia aina löydy, varsinkaan parannuksen armon saaneille. Lapsuuden uskovaisilla saattaa olla helpompi löytää uskovainen puoliso.Onhan Jumalalla kuitenkin varaa tehdä myös epäuskoisesta uskovainen,
Ja siionissamme on kyllä parannuksen armon saaneetkin saaneet vl-puolisoja.
Silti varmaan yksi jos toinenkin voi ihastua myös muihin, kuten mun kohdalla on tapahtunut.
Tänään oli tytön osalta jo pientä flirttiä nähtävissä. Ilmeisesti tämä tyttö on huomannut minut.
En minä sitä pahakseen pistäisi, jos pääsisin tutustumaan tuohon tyttöön vähän lähemmin. En nyt tarkoita, että suinpäin pitäis mennä joihinkin petihommiin, mitä monet ei vl:t saattavat heti ajatella. Haluaisin tietää tästä tytöstä vähän enemmän. Mitä hän harrastaa, mitkä ovat hänen mielenkiinnon kohteet yms. Voisihan tuon tytön kanssa käydä vaikka jossain kahvilassakin istumassa.
Aika näyttää, mihin suuntaan tämä tilanne kehkeytyy.. - näin on marjat
työntekiijä. kirjoitti:
Ja siionissamme on kyllä parannuksen armon saaneetkin saaneet vl-puolisoja.
Silti varmaan yksi jos toinenkin voi ihastua myös muihin, kuten mun kohdalla on tapahtunut.
Tänään oli tytön osalta jo pientä flirttiä nähtävissä. Ilmeisesti tämä tyttö on huomannut minut.
En minä sitä pahakseen pistäisi, jos pääsisin tutustumaan tuohon tyttöön vähän lähemmin. En nyt tarkoita, että suinpäin pitäis mennä joihinkin petihommiin, mitä monet ei vl:t saattavat heti ajatella. Haluaisin tietää tästä tytöstä vähän enemmän. Mitä hän harrastaa, mitkä ovat hänen mielenkiinnon kohteet yms. Voisihan tuon tytön kanssa käydä vaikka jossain kahvilassakin istumassa.
Aika näyttää, mihin suuntaan tämä tilanne kehkeytyy..eihän siihen tartte rakastua. Ja kun tuntee erilaisia ihmisiä voi verrata. Ja toisekseen
tyttö saattaa olla jossakin toisessa uskossa, ja voi olla paljon syvälisempi Kristitty kuin sinä.
Ett ole yhtään parempi(Vl) kuin hän, tai huonompi kuin hän.Vaikka olis esikoinen. - Pungalow
weha kirjoitti:
asiat ovat monasti uskovaisellekkin vaikeita. Ei uskovaisia aina löydy, varsinkaan parannuksen armon saaneille. Lapsuuden uskovaisilla saattaa olla helpompi löytää uskovainen puoliso.Onhan Jumalalla kuitenkin varaa tehdä myös epäuskoisesta uskovainen,
olevasi sinkku Miten se pitää ymmärtää kun et kuitenkaan sanonut hiljan olevan erossakaan ?
Pungalow kirjoitti:
olevasi sinkku Miten se pitää ymmärtää kun et kuitenkaan sanonut hiljan olevan erossakaan ?
erottu, eikä koskaan halutakkaan erota. Mutta en täällä ruveta omia asioita kertomaan.
- olet tosi hassu!
työntekiijä. kirjoitti:
Ainahan voi sumplia nämä asiat. Parisuhteessa aina joutuu tekemään kompromisseja.
Tiedän pariskuntia, joissa toinen osapuoli ei ole vl. Epäuskoinen osapuoli saa käyttää ehkäisyä, eikä tästä tarvitse uskovaisen olla huolissaan. Toisaalta omatkin arvot voivat muuttua. Eli kumman tahansa. Mihinkään pakkomielenmuutoksiin ei pitäisi ikinä lähteä. Yhdenkään naisen ei ole pakko synnyttää, jos eivät halua. Vl-liikkeessä tämä synnyttäminen pohjautuukin yleensä vapaaehtoisuuteen. Ei haluta ehkäistä. Poikkeuksiakin varmasti on, mutta ne on aina henkilökohtaisia asioita, eikä niistä tarvitse tehdä tiliä kenellekkään!Et tiedä tytöstä mitään ja horiset jo parisuhteista ja ehkäisystä. Mee ja nai sitä ensin ja kysy sitten, mitähän jos lyötäs hynttyyt yhteen. Siitä se kolmikymmenvuotinen sota alkaa.
- Anonyymi
Pungalow kirjoitti:
Ajattele jos tyttö onkin varattu.
- työntekiijä.
Askel askeleelta lähemmäks sitä kivaa tyttöä!
Tänään tämä tyttö moikkasi minua. Toivottavasti tämä tästä etenee lähempiin tuttavuuksiin.
Mua vain harmittaa, miksi en viitsinyt ruveta juttelemaan tytölle. En tiedä, mitä sanoisi. Ei varmaan olisi tullut moikattuakkaan, jos tyttö ei olis ensin moikannu mua.
Saa nähdä, mihin suuntaan tämä tilanne etenee!
Jos kaikki menee hyvin, niin voin pyytää tätä tyttöstä vaikka kahville jonnekin.- Abcdefgjh
Rohkeasti vaan kontaktia, ja kerro myös uskostasi. Kun kerrot arvostavasi omaa uskoasi paljon, tyttö ymmärtää että usko ei ole mikään teennäinen kulissiusko, ja osoitat, että sinusta löytyy selkärankaa ja vilpittömyyttä.
- työntekiijä.
Tänään oli sitten viimeinen päivä tälle viikolle.
Tämä ihanainen tyttö on palannut lomalta, olikohan se sairasloma vai mikä lie. Aivan jumalaisen kaunis!
Katteli pitkään minuun!
Vaihdeltiin jo katseita. Hän sieltä toisesta työpisteestään :)
Aah, että se osaa olla niin niin lumoava!!
Tämä tyttö on mitä ilmeisimmin sinkku, sillä varatut naiset eivät vaihtelisi katseita. Ennen hänen lomaa hän tuli minun viereeni minun tehdessäni jotain hommia.. Voi ku olisi ollut rohkeutta siinä kysyy tytöltä, että mitä hälle kuuluu. Musta tuntuu, että Jumala on tarkoittanut hänet minulle, vaikkei se olekkaan vl.
Toisekseen olen miettinyt paljon sitäki, että voisinko mä siinä asiassa vähän joustaa, ettei sen tytön tartttis olla uskovainen. Tämä tyttö on ollut mielessäni koko sen ajan, ku hän on ollut poissa.
Voi ku saisin hänet!
Tänään sitten päätin testata, että katsooko tyttö todella mua. Mä hymyilin sille ja se hymyili takaisin!
Ihana tyttö :D!
Harmi vain, että mulla loppui nyt aiemmin työpäivä, kuin hänellä. Yleensä hänellä loppuu työpäivä ennen mua...
Toivon mukaan meillä joskus loppuu yhtäaikaa, niin voisin jutella tälle tytölle. Voi kun hänen taukotilansa olisi samassa paikassa, kuin minunkin. No Jumala saattelee meidät yhteen jos saattelee. Tyttö on ollut minun jokaisessa unessa jo!- sinä siitä
elinikäisen riesan saat. Usko pois, nätin hymyn takana lymyää helevetinmoinen riivinrauta.
- metaskeema
Se, että sanot tyttöä epäuskoiseksi on merkki siitä, että olet uskonnon aivopesemä. Sinun kannattaisi jättää koko usko sikseen, niin pystyisit ajattelemaan fiksummin. Kun seuraavan kerran näet tytön, niin kysy onko hän sinkku ja pyydä puhelinnumero jos on. Sitten soitat ja sovit treffit.
- työntekiijä.
haluaisin kyllä toisaalta itselleni uskovaisen puolison, mutten vielä ole ketään uskovaista nähnyt, joihin olisin ihastunut yhtä syvästi, kun tuohon tyttöön. Outoa sinänsä, sillä mä en tunne sitä tyttöä paljo ollenkaan. Onkohan se niin, että niin kauan ne tytöt tuntuvat lumoavilta, kun niistä ei paljoo tiedä vai miten se menee?
Kyl noita vanhoillislestadiolaisissakin on tosi nättejä tyttöjä, mut yleensä harrastukset, mielenkiinnon kohteet yms, eivät ole sopineet yksiin. Toisekseen en ole saanut myöskään vastakaikua meikäläisten tyttöjen suunnalta. Yksipuolinen rakkaus ei anna oikein mitään... - metaskeema
työntekiijä. kirjoitti:
haluaisin kyllä toisaalta itselleni uskovaisen puolison, mutten vielä ole ketään uskovaista nähnyt, joihin olisin ihastunut yhtä syvästi, kun tuohon tyttöön. Outoa sinänsä, sillä mä en tunne sitä tyttöä paljo ollenkaan. Onkohan se niin, että niin kauan ne tytöt tuntuvat lumoavilta, kun niistä ei paljoo tiedä vai miten se menee?
Kyl noita vanhoillislestadiolaisissakin on tosi nättejä tyttöjä, mut yleensä harrastukset, mielenkiinnon kohteet yms, eivät ole sopineet yksiin. Toisekseen en ole saanut myöskään vastakaikua meikäläisten tyttöjen suunnalta. Yksipuolinen rakkaus ei anna oikein mitään...Uskovaiset naiset eivät ole kovin hyvä valinta, koska he eivät suostu käyttämään välttämättä ehkäisyä, vaikka siihen olisi tarvetta ja voivat muutenkin olla hankalia uskonnollisten periaatteidensa kanssa. Esimerkiksi seksi voi vaatia papin aamenen jne. Jos et tunne tuota ihastustasi tarkemmin, niin et luultavasti tiedä sitäkään aivan varmuudella, että kuinka vapaamielinen hän on. Voi olla, että hän onkin konservatiivinen.
- työntekiijä.
metaskeema kirjoitti:
Uskovaiset naiset eivät ole kovin hyvä valinta, koska he eivät suostu käyttämään välttämättä ehkäisyä, vaikka siihen olisi tarvetta ja voivat muutenkin olla hankalia uskonnollisten periaatteidensa kanssa. Esimerkiksi seksi voi vaatia papin aamenen jne. Jos et tunne tuota ihastustasi tarkemmin, niin et luultavasti tiedä sitäkään aivan varmuudella, että kuinka vapaamielinen hän on. Voi olla, että hän onkin konservatiivinen.
Tämä tyttö jotenkin lumoaa minut.
Yleensä tänä aikana on kuitenkin tietynlainen vapaa-mielisyys voimissaan.
Ei tietenkään voi yleistää, että kaikki ovat nyt vapaamielisempiä.
Konservatiiveja voi löytyä myös ateistien leireistä.
Toisaalta ateismin asteitakin on erejä.
Mua lähinnä pelottaa, miten lähipiirini suhtautuu, jos joskus tuon tytön ja minun tieni kohtaisivatkin.
Aika näyttää, mihin tämä tilanne etenee... - metaskeema
työntekiijä. kirjoitti:
Mua lähinnä pelottaa, miten lähipiirini suhtautuu, jos joskus tuon tytön ja minun tieni kohtaisivatkin.
Aika näyttää, mihin tämä tilanne etenee...Toivon sinulle onnea. Älä anna vanhempien odotusten latistaa elämääsi. Ainoasta elämästä kannattaa nauttia.
- Santa Kalaus
työntekiijä. kirjoitti:
Aika näyttää, mihin tämä tilanne etenee...Aika nayttää, että tämä tyttö tulee ennemmin tai myöhemmin vastaasi toisen kainalossa, jos vaan jahnaat, etkä uskalla tarttua toimeen.
- mietiskeleväinen...
metaskeema kirjoitti:
Toivon sinulle onnea. Älä anna vanhempien odotusten latistaa elämääsi. Ainoasta elämästä kannattaa nauttia.
...elämiä olisi vain yksi?
Entä jos niitä onkin useampia?
Kukaan ei voi tietää.
Et voi faktana sanoo, että tää elämä olisi ainut. Sen sijaan emme voi myöskään väittää, että muita elämiä olisi tämän lisäksi. Eli emme kertakaikkiaan voi tietää, mitä rajan tuolla puolen on!
- uskova äiti**
tunnetko hänet kuitenkin jo niin syvällisesti, että tiedät, että hän ei usko Jumalaan.
Vai tarkoitatko, että tiedät vain, että hän ei ole vanhoillislestadiolainen.
Monihan on uskossa vaikka ei ole vanhoillislestadiolainen. Ei kai teillä opeteta, että muut uskovaiset ovat "epäuskoisia"?
Jos näin teillä opetetaan, kiitä Taivaan Isää siitä, että hän on johtanut kohdallesi ei-vl ihmisen, joka toivottavasti olisi myös uskossa. Tämä asia avartaisi kovasti elämääsi. - nyt, joko
olet päässyt kylvämään siementä vakoon!
- työntekiijä.
Tämä tyttö, joka työskentelee samaan aikaan työpaikallani, ei enää vaikuta olevan kiinnostunut minusta. Tämä on vienyt jonkin verran kiinnostusta kyseistä tyttöä kohtaan, vaikka hän on kyllä kieltämättä sairaan kaunis tyttö. Ehkä se on ajatellut, ettei mua voi saadakkaan tai jotain. Ennen se kuikuili tuon tuosta ja kun testasin hymyilemällä, katsooko se mua, hän hymyili takaisin.
No sitten törmäsin erääseen kivaan meikäläiseen tyttöön. Myös tosi kaunis ja vaikuttaakin tosi kivalta.
Tänään pääsin hänen kanssaan juttuyhteyteen. Voi että osaa olla aito ja niin iloinen tyttö. Mikä parasta, sain hänen nimensä tietoon. Aika näyttää, tuleeko meidän välille mitään. Toisaalta olisi hyvä, jos tulisi jotain syvempää, niin pystyisin paremmin unohtamaan sen tytön siellä työpaikallani.- hyvä_
veli jätä tilaisuuttasi käyttämättä. Ei muuta ku porinoille ja kysäset vaan onko hänellä iltaisin vapaata ja kiinostasko lähtä käymään jossain vaikkapa kahvilla. Sit siellä kahvilla kerroit itsestäsi lyhyesti et "kuten varmaan olet huomannutkin ein ole samanlainen kuin miehet yleensä, koetappa arvata miksi olen erinlainen?"
Likka vastaa 110% varmasti joko näin "sä olet uskossa" tai tod. näk. "sinä olet niitä lestadiolaisia".
Nimimerkillä kokemusta on useita tapauksia vuosien varrella ja ei vl naiset todellakin haluu tutustua kunnon miehiin oli sitte vl tai hellari mut tänä pv arvostetaan uskonnollista vakaumusta. Ihan kaveri pohjalta kannattaa ehdottomasti tutustua paremmin ja sitäkautta hänkin saa paremman käsityksen elävästä uskosta.
- työntekiijä.
Eräs toinen nainen ihastui minuun työpaikallani, mutta mua ei kiinnosta se ollenkaan.
Tämä työskentelee samassa pisteessä, missä se minun ihastuksen kohdekkin.
Mutta tämä naikkonen ei pysy omassa pisteessään, vaan se tulla puskee aina ikään kuin ohikävelevänä meidän reviirille!
Olen ruvennut karttamaan tätä, koska en koe mitään tätä naista kohtaan. Hänelläkin on erit työajat, kuin minulla. Eli hän tulee aikaisemmin töihin ja lähtee myös aikaisemmin, kuin minä. He menevät normaalisti ihan eri ovesta ulos, kuin me. Perjantaina näin tämän naisen pääsevän töistä ja mä vauhdilla pakenin johonkin hyllyn taa. No onneton nainen jäi vain seisoskelee paikalleen ikään kuin olisi muka kännykkää näppäillyt. En mä pystyny kauan lymyämään hyllyn takana, koska en voisi tehdä töitä. Nainen huomasi, missä suunnalla minä olen ja hän lähti kävelemään räikeästi minuun päin valiten kauemman oven, mistä mennä ulos. Huh, miten läpinäkyvää. Tehdä nyt ihan turha lenkki jostain tosi kaukaa vain sen takii, että saa kävellä mun ohi!!
Yksi huono juttu tässä on se, että se mun kiinnostuksen kohde voi ruveta luulemaan, että minä olenkin kiinnostunut tästä pyrkyristä, joka lähentelee jo mua. Mä jouduin käymään eräällä päätteellä ja tuo pyrkyri huomas sen. Onneton muija tuli viereiselle päätteelle ja tillotti muhun päin. Käänsin sille selän törkeästi, mutta ei auta. Minne ikinä menenkin, tämä nainen tahtoo olla aina näköetäisyydellä. Rupeaa tosissaan ahdistaa tällainen!!
Jos tätä jatkuu kauan, saatan vielä avautua sille, että rupeahan katsomaan jotain toista ihmistä!! En aio ikinä antaa elämääni sille henkilölle.
Puhuin tässä taannoin myös siitä, että tutustuin yhteen meikäläiseen tyttöön. Harmikseni vain osoittautui, että eipä tuo tyttö taida ollakkaan täältä kotoisin. Hän oli vain käymässä, että se siitä. Nimen tiedän, mutta ei tullut kysyttyy, missä hän oikeesti asuu...
Tällasia vuodatuksia nyt- kurriiri
pittää ruveta työpaikalla vonkailee miehiä.
Ei kannate sekkoontua maaliman tyttöihin. Se, johon nää oot ihastunu, onki ihastunu taas johonki toiseen ja sitä rattaa. Näin se vain maalimassa mennee... - Uskova äiti
kurriiri kirjoitti:
pittää ruveta työpaikalla vonkailee miehiä.
Ei kannate sekkoontua maaliman tyttöihin. Se, johon nää oot ihastunu, onki ihastunu taas johonki toiseen ja sitä rattaa. Näin se vain maalimassa mennee...se vaan menee, kun on nuori ja koko elämä edessä. Ihanaa, mutta samalla hämmentävää aikaa. Rakastumista ja sydänsuruja. Ilon, myös surun kyyneleitä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772578On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512560Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732422Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672220Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl371932Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051759Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251254Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve51242Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411055Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054