Meillä on asunto joka on ostettu lainalla kokonaan 158.000,lainaa otettiin kerralla kuitenkin 170.000e,kodinkoneisiin mm tuo 12.000e.
Velkaa tällä hetkellä vielä noin 163.500.
Asunto on myynnissä.
Välittäjä arvioi asunnon arvoksi 170-175.000e.
Välityspalkkio 2.9%(sisältääalv),sisältäen kaiken paitsi lehti-ilmoitukset.
JOS asunto myydään 170.000 mikä on välittä'jän osuus?
Missään ei huomattu et olis ollu puhe otetaanko palkkio velattomasta hinnasta tai mistä?
MIKÄ on tässä tapauksessa velaton hinta?
Jos missää paperissa ei lue et velattomasta hinnasta palkkio voiko siihen luottaa?
2.Asia:Meillä on tuossa 170.000e kiinteä korko,5v.Ottaako pankki jotain ylimääräistä rahaa myyntitapauksessa?
Miten on?
Maija/Iisalmi
1
356
Vastaukset
- Pyöreä neliö
Velaton hinta on asunnon myynithinta osuus taloyhtiön veloista. Käytännössä tämä tarkoittaa teidän tapauksessanne (kun kerran ette termiä tunne) sitä että velaton hinta on se teidän asuntonne myyntihinta.
Tässä tapauksessa siis välittäjän palkkio on 170 000 euron myyntihinnasta 4930 euora
2. Katsokaa lainasopimuksestanne. Jos siellä lukee, että velan voi maksaa ennenaikaisesti niin sitten ei tule sanktioita. Pankki on myös voinut lisätä kohdan jossa todetaan, että se voi laskuttaa teiltä heille koituvat korkotappiot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986908- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551238Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251954- 41929