Asperger ja seurustelu

Hans A.

Onko Asperger miehen mahdotonta löytää seurustelukumppania? Asperger naiselta se onnistuu ainakin, sillä kaikki tuntemani assinaiset ovat löytäneet kumppanin, mutta ystäviä heillä ei ole juuri ollenkaan. Eli naiselta nuo ominaisuudet hyväksytään helpommin?

36

4888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan,

Kyllä mä ainakin tunnen assi miehiä joilla on kumppani ja vastaavasti itselläni assinaisena ei kyllä koskaan ole pidempää seurustelu suhdetta ollut...

• lonely:(

Se on ihan yhtä vaikeaa as naisilla!!!

• jokuaussi

Ei ainakaan itellä onnistu..

• asdfghjklööö
        jokuaussi kirjoitti:

Ei ainakaan itellä onnistu..

mut mittäi tuo haitannee?

ei sudenkuoppaan syöksytä, kun on järki sieltä poies olla.

turha murhettia, sääli tulkoon niitä kohden, jotka ovat rengastetut.

olkaamme vapaat kuin käet kesällä

• Jenny

Niin kertokaahan joku, miten assinainen saa miehen. Itsellä ei 30 v ikään mennessä vielä minkäänlaista kokemusta miehistä.

• ^

Menet johonkin sellaiseen paikkaan, jossa on vain sinua vuosia vanhempia tai nuorempia ihmisiä ja yrität saada niiden kanssa jonkinnäköistä keskustelua aikaan. Vaihtoehtoisesti voit myös antaa heidän yrittää ottaa sinuun yhteyttä. Mikäli noilta ihmisiltä löytyy kykyä vastavuoroiseen kommunikaatioon voi käydä hyvin.

• ^
        ^ kirjoitti:

Menet johonkin sellaiseen paikkaan, jossa on vain sinua vuosia vanhempia tai nuorempia ihmisiä ja yrität saada niiden kanssa jonkinnäköistä keskustelua aikaan. Vaihtoehtoisesti voit myös antaa heidän yrittää ottaa sinuun yhteyttä. Mikäli noilta ihmisiltä löytyy kykyä vastavuoroiseen kommunikaatioon voi käydä hyvin.

ps. mihin sinä miehiä tarvitset? Aito Asperger viihtyy kaikkein parhaiten yksin.

• niinkö?
        ^ kirjoitti:

ps. mihin sinä miehiä tarvitset? Aito Asperger viihtyy kaikkein parhaiten yksin.

Eli ne, joilla on diagnosoitu Asperger, mutta joilla on seurustelukumppani tai jotka ovat naimisissa, eivät ole aitoja Aspergereja?

• jeohg
        niinkö? kirjoitti:

Eli ne, joilla on diagnosoitu Asperger, mutta joilla on seurustelukumppani tai jotka ovat naimisissa, eivät ole aitoja Aspergereja?

Tuossahan sanottiin että viihtyy parhaiten yksin ei väitetty etteivätkö voisi olla as-diagnosoituja (väärin perustein)

• niin mutta...
        jeohg kirjoitti:

Tuossahan sanottiin että viihtyy parhaiten yksin ei väitetty etteivätkö voisi olla as-diagnosoituja (väärin perustein)

Mutta seurustellessa ja avioliitossahan joutuu olemaan jatkuvasti toisen kanssa.

• jeohg
        niin mutta... kirjoitti:

Mutta seurustellessa ja avioliitossahan joutuu olemaan jatkuvasti toisen kanssa.

Niin, siksi useimmat assit eivät haluakaan avioitua kenenkään kanssa. Se, että on jokin hyvin läheinen ystävä, jonka kanssa voi jakaa elämän ilot ja surut useimmiten riittää. Mitä eroa on muuten mielestäsi ystävällä ja seurustelukumppanilla?

• tämä ero
        jeohg kirjoitti:

Niin, siksi useimmat assit eivät haluakaan avioitua kenenkään kanssa. Se, että on jokin hyvin läheinen ystävä, jonka kanssa voi jakaa elämän ilot ja surut useimmiten riittää. Mitä eroa on muuten mielestäsi ystävällä ja seurustelukumppanilla?

Seurustelukumppanilla tarkoitin tyttö/poikaystävää.

• jeohg
        tämä ero kirjoitti:

Seurustelukumppanilla tarkoitin tyttö/poikaystävää.

Eikö yleisesti ottaen ystävä tarkoita juuri toista ihmistä vai voisiko mielestäsi ystävä olla myös jokin eläin? Eläimen kanssahan voi myös seurustella, usein jopa intensiivisemmin kuin toisen ihmisen.

• jeohg
        jeohg kirjoitti:

Eikö yleisesti ottaen ystävä tarkoita juuri toista ihmistä vai voisiko mielestäsi ystävä olla myös jokin eläin? Eläimen kanssahan voi myös seurustella, usein jopa intensiivisemmin kuin toisen ihmisen.

Kysyisin vielä mitä eroa on poika/tyttöystävällä seurustelukumppanina?

• tämä ero
        jeohg kirjoitti:

Kysyisin vielä mitä eroa on poika/tyttöystävällä seurustelukumppanina?

Seksi

• ei tarkoita
        jeohg kirjoitti:

Jos sanon tyttöystävä tai poikaystävä, tarkoitan jonkun kanssa parisuhteessa olevaa.

• jeohg
        tämä ero kirjoitti:

Seksi

Puhutko mies- vai naisnäkökulmasta käsin?

• jeohg
        ei tarkoita kirjoitti:

Jos sanon tyttöystävä tai poikaystävä, tarkoitan jonkun kanssa parisuhteessa olevaa.

Parisuhdehan voi perustua pelkästään myös kiintymykseen.

• as-mies
        ^ kirjoitti:

Hyvähän se on sanoa, itse en osaa chitchatia ym.p@skan/tyhjän jauhantaa ollenkaan.

• 7
        as-mies kirjoitti:

Hyvähän se on sanoa, itse en osaa chitchatia ym.p@skan/tyhjän jauhantaa ollenkaan.

Mitä tarkoittaa chitchat?

• not important
        jeohg kirjoitti:

Puhutko mies- vai naisnäkökulmasta käsin?

Sillä ei ole merkitystä

• important
        not important kirjoitti:

Sillä ei ole merkitystä

Vaan?

Eli millaiset ominaisuudet sinulle toisessa ihmisessä merkitsevät eniten?

Sellaisetko, joiden kautta voit tuntea saavasi toiselta jotain tai olevasi arvokas hänen silmissään? Jos niin mikä siinä toiselta "saamisessa" tuntuu niin hyvältä?
        Onko seksi ainut joka sinulle jotain merkitsee? Entä mitä sen jälkeen? Osaatko antaa toiselle kaiken sen takaisin mitä olet häneltä saanut?

• mies vai nainen
        important kirjoitti:

Vaan?

Eli millaiset ominaisuudet sinulle toisessa ihmisessä merkitsevät eniten?

Sellaisetko, joiden kautta voit tuntea saavasi toiselta jotain tai olevasi arvokas hänen silmissään? Jos niin mikä siinä toiselta "saamisessa" tuntuu niin hyvältä?
        Onko seksi ainut joka sinulle jotain merkitsee? Entä mitä sen jälkeen? Osaatko antaa toiselle kaiken sen takaisin mitä olet häneltä saanut?

Sanoin ettei sillä ole merkitystä, olenko mies vai nainen.

• selventäisitkö
        mies vai nainen kirjoitti:

Sanoin ettei sillä ole merkitystä, olenko mies vai nainen.

Eli? Mitä tahdot?

• tätä
        selventäisitkö kirjoitti:

Eli? Mitä tahdot?

Halusin vain sanoa, että itsellänikin on Asperger, mutta en viihdy yksin loputtomasti. Kyllä minusta on mukava jutella ihmisten kanssa. Parisuhdetta/avioliittoa en pidä mahdottomana. Mutta onhan ystävällä ja tyttö/poikaystävällä selkeä ero. Ensimmäisen kanssa ollaan ystäviä normaalisti ja jälkimmäistä rakastetaan. Ei tavallisen ystävän kanssa mennä sänkyyn. Ei seksi todellakaan ole ainoa asia, joka minulle parisuhteessa merkitsisi.

• ..... ... ....
        tätä kirjoitti:

Halusin vain sanoa, että itsellänikin on Asperger, mutta en viihdy yksin loputtomasti. Kyllä minusta on mukava jutella ihmisten kanssa. Parisuhdetta/avioliittoa en pidä mahdottomana. Mutta onhan ystävällä ja tyttö/poikaystävällä selkeä ero. Ensimmäisen kanssa ollaan ystäviä normaalisti ja jälkimmäistä rakastetaan. Ei tavallisen ystävän kanssa mennä sänkyyn. Ei seksi todellakaan ole ainoa asia, joka minulle parisuhteessa merkitsisi.

Mitä eroa on "olla ystävä normaalisti" tai "rakastaa" jotain ihmistä? Minä ainakin rakastan sitä ainoaa ystävääni mikä minulla on jäljellä mutten koskaan tahtoisi mennä hänen kanssaan sänkyyn ts. harrastaa seksiä vaikka hän on minulle todella tärkeä ihminen ystävänä ja välitän hänestä ja hän minusta. Ehkäpä juuri sen vuoksi hänestä välitänkin että hän osaa kuunnella ja arvostaa minua, jolloin myös yritän toimia häntä kohtaan samoin. Edellisellä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä fyysisen läheisyyden kanssa, mitä asperger-henkilö voi inhota aistipoikkeavuuksistaan johtuen.

• tämä ero
        ..... ... .... kirjoitti:

Mitä eroa on "olla ystävä normaalisti" tai "rakastaa" jotain ihmistä? Minä ainakin rakastan sitä ainoaa ystävääni mikä minulla on jäljellä mutten koskaan tahtoisi mennä hänen kanssaan sänkyyn ts. harrastaa seksiä vaikka hän on minulle todella tärkeä ihminen ystävänä ja välitän hänestä ja hän minusta. Ehkäpä juuri sen vuoksi hänestä välitänkin että hän osaa kuunnella ja arvostaa minua, jolloin myös yritän toimia häntä kohtaan samoin. Edellisellä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä fyysisen läheisyyden kanssa, mitä asperger-henkilö voi inhota aistipoikkeavuuksistaan johtuen.

Ero on se, että rakkaus on romanttinen tunne. Tietysti omaa lasta rakastetaan eri tavalla kuin miestä/vaimoa.

• eroa ei ole
        tämä ero kirjoitti:

Ero on se, että rakkaus on romanttinen tunne. Tietysti omaa lasta rakastetaan eri tavalla kuin miestä/vaimoa.

Eikö todellisessa rakkaudessa, joka mm. syvän ystävyyden kauttakin voi myös ilmetä, painoneta tunteita, mielikuvitusta ja vapautta kuten romantiikassakin?

Edellisen perusteella on vaikea yrittää ymmärtää/päästä selville siitä, kuinka joku voi ilmoittaa pystyvänsä erottamaan rakkauden, romantiikan ja ystävyyden toisistaan niiden perimmäisessä tarkoituksessa liittyivätpä käsitteet avioliittoon, seurustelusuhteeseen, omaan tai jonkun toisen lapseen, lemmikkiin tai mihin muuhun tahansa kahden elollisen olennon välillä vallitsevaan suhteeseen.

• as-mies
        7 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa chitchat?

smalltalk

• 7
        as-mies kirjoitti:

smalltalk

Kiitos tiedosta. Itse en osaa tiedostaa mikä puheissani on smalltalkia tai mikä jotain muuta, tavallisimmin pohjaan kaiken keskusteluni toisten kanssa johonkin asiapitoiseen, joskus lyhyemmin joskus pidemmin ilmaistuna. Voidaanko smalltalkiksi lukea ainoastaan lyhyet lauseet vaiko jopa pidemmät puheenvuorot jostain täysin tyhjänpäiväisestä aiheesta josta ei ole kenellekään mitään käytännön hyötyä senhetkisessä tilanteessa?

• 20+13
        7 kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Itse en osaa tiedostaa mikä puheissani on smalltalkia tai mikä jotain muuta, tavallisimmin pohjaan kaiken keskusteluni toisten kanssa johonkin asiapitoiseen, joskus lyhyemmin joskus pidemmin ilmaistuna. Voidaanko smalltalkiksi lukea ainoastaan lyhyet lauseet vaiko jopa pidemmät puheenvuorot jostain täysin tyhjänpäiväisestä aiheesta josta ei ole kenellekään mitään käytännön hyötyä senhetkisessä tilanteessa?

7=aspergerinfo

• maybemaybenot
        eroa ei ole kirjoitti:

Eikö todellisessa rakkaudessa, joka mm. syvän ystävyyden kauttakin voi myös ilmetä, painoneta tunteita, mielikuvitusta ja vapautta kuten romantiikassakin?

Edellisen perusteella on vaikea yrittää ymmärtää/päästä selville siitä, kuinka joku voi ilmoittaa pystyvänsä erottamaan rakkauden, romantiikan ja ystävyyden toisistaan niiden perimmäisessä tarkoituksessa liittyivätpä käsitteet avioliittoon, seurustelusuhteeseen, omaan tai jonkun toisen lapseen, lemmikkiin tai mihin muuhun tahansa kahden elollisen olennon välillä vallitsevaan suhteeseen.

Voi olla. En ole asiaa pohtinut noin syvällisesti.

• ¢£¤¥ÆæßÇçÑñýÿ¿¡

Joo ei mullakaan vaikka oon 40 ja erittäin hyvännäköinen, käyttäydyn joka paikassa mahdollisimman korrektisti ja muut huomioonottavasti sekä olen joidenkin sanojen mukaan hyvin fiksu. Ainakin täällä missä asun ihmiset ovat mulle sanoneet noin vaikken itse välttämättä yhdy heidän mielipiteisiinsä.

• still lovin you

Tapsin aivan ihanan miehen, mutta minusta tuntui ettei hän ole ihan rivikansalainen. Jokin salaisuus tai valhe siinä oli. Epäilin (käytöksestä), että hän on assi. Kummaliista soutamista ja huopaamista. Hän olisi tahtonut lähestyä, mutta ei sitten kuitenkaan. Jokin pidätteli häntä.
      Oireita oli monen kirjavasti, mutta olin jo siinä vaiheessa korviani myöden rakastunut häneen. Olisin ollut valmis, vaikka siihen uutiseen, että hän on assi.
      Mutta koska hän ei sitä kertonut, vaan päätti jäädä yksin...minun oli luovuttava ja sanottava näkemiin. En missään nimessä tahdo olla väkisin lähellä.

Kertokaa assit sille toiselle. Jos joku roikkuu näkösällä vuoden päivät ja olette itsekkin kiinnostuneita, niin ottakaa riski, että se kaikki onnistuisi. Kertomalla. Yhdessä ne karitkot, ylä- ja alamäet kestetään. Elämää sekin. Kuin torjua lopun ikä "ei se kuitenkaan onnistu".

Ei ole olemassa täydellistä tai täysin tervettä.

• as-mies

Mikset sinä lähestynyt häntä? Assit monesti ihailevat itsenäisesti ajattelevia ja toimivia ihmisiä. Itse olisin ainakin otettu, jos nainen tekisi aloitteen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe