Raskaus ja silti kuukautiset??

Esikoista_odottava

Hei!

Kyselisin että onko ihan normaalia että minulla tuli aivan olemattomat kuukautiset vaikka juuri raskaaksi tulin? Ja kuinka monet kuukautiset keskimäärin voi tulla vaikka olisi raskaana? Koska muistaisin lukeneeni tällaisesta joskus että kuukautiset saattaa silti tulla alussa vaikka on raskaana, mutta kuinka monet? Neuvoja esikoista odottavalle kiitos!

6

1282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Ruskea tuhru on normaalia (mulle tuli 3 krt, viikolla 12 viimeisen kerran) mutta kirkas "kuukautisveri" kertoo että jotain on vialla. Eli oliko se ruskeaa tuhrua vai kirkasta punaista? Ja olet varma että olet edelleen raskaana?

• poikkeustapaus

Ei varmaan ole tavallista, mutta minulle tuli täysin normaalit runsaat kuukautiset, vaikka olin jo raskaana. Raskaus todettiin kaksi viikkoa kuukautisten jälkeen ultrassa. Mitään selitystä en oikeastaan saanut. Lääkäri sanoi, että joillekin vain käy näin. Sen jälkeen odotusaikana ei ole kuitenkaan tullut kuukautisia ja nyt olen jo 8. raskauskuukaudella.

No minulle tuli ihan "normaalit" (kärsin hypermenorreasta) kuukautiset siitä huolimatta että olen raskaana. Ne tulivat vain kerran, mutta olen kuullut että joillekkin on tullut useammatkin.

Ultrassa olikin kiva yllätys kun todettiin että masuaukki onkin vanhempi kuin mitä "pitäisi".

Tuhruttelu on normaalia ja alussa johtuu kuulemma alkion porautumisesta kohdun limakalvolle (verisuonia katkee ja tihkuu verta, istukka alkaa muodostua). Runsas vuoto on lähes poikkeuksetta keskenmeno eli vain hyvin hyvin harvalla tulee normaalit kuukautiset raskausaikana.

• Esikoista_odottava

Kiitos vastauksista! Olen edelleen siis raskaana (ensimmäiselle vastaajalle, joka kysyi tätä), ja kuukautiset eivät olleet normaalit, jos niitä voi kuukautisiksi edes kutsua, en tarvinnut sidettä/tampoonia edes, pissalla käydessä huomasin pyyhkiessä että vessapaperiin jäi myös jotain haaleaa punaista.

Hyvä jos tämän takia nyt ei tarvitse huolestua sentään. :)

• INFO-tietoa

Suosittelisin kaikkia, varsinkin esikoistaan odottavia lukemaan allaolevan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8811135

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27