Kiitos, joku teistä vastaisisi kommenttiini.
Kuvat nettiin ilman toisten lupaa (henkilö kuvassa) voi johtaa suuriin vaikeuksiin. Eikös ole epäoikeudenmukaista, jos joku valokuvaaja tekee tuolla tavoin? Entisessä työpaikassani olin laittamassa ruokia ja esimieheni kysyi että saako hän valokuvata minua, niin kysyin että miksi, niin hän sanoi vain yllätyksenä. Muutaman epävarma kyselyni jälkeen minua siis otettiin kuva joka oli ns. "annettu lupa". Kuvassa siis laitoin ruuan uuniin hymyillen. Muutaman viikon jälkeen esimieheni näytti minulle hänen työhuoneessaan kuvan minusta, jossa oli pistetty nettiin! Vaikka yhtiön nettisivusto oli esikatselu-muotona, eli ei siis julkinen, tajuatteko kuinka siitä seuraa? Olin raivoissaan hänen tyhmyyksistä! Vaikka hän pyysikin minulta anteeksi tästä asiasta, luuleeko hän että vuosien päästä leppyisisin? Eikös ole enemmän luotettavampaa, jos asiat kerrotaan etukäteen? Minun nykyisessä työpaikassa, jossa käsitellään nettisivustoa, työntekijät kertovat minulle, että he pyrkii aina kunnioittamaan ihmisten päätöksiä ja kertovat aina etukäteen valokuvien laittamista nettiin. Se on paljon luotettavampaa verrattuna toisen ihmisen yllätys-hölmöys. Esim. sinä henkilö, josta me keskustelimme filmikameroitten kuvat nettiin sekä sanomalehtiin, mitä mieltä olet tästä asiasta?
Kuvat nettiin ilman lupaa
5
587
Vastaukset
- anonyymikk0
Annoit luvan ottaa kuvan, et antanut lupaa laittaa nettiin. Tosin työpaikalla on vähän riskiä alkaa hyppimään pomon silmille. Saattaa olla että työsuhteen kesto lyhenee merkittävästi. Pomosi saattaa yhtäkkiä keksiä ettet ole pätevä hommiisi, saat muutaman huomautuksen ja sitten saatkin lopputilin ja tilallesi otetaan joku toinen.
- anonyymi
Ei irtisanominen johtunut valokuvauksesta ollenkaan vaan kaunan takia. Puoli vuotta myöhemmin karkasin ulkomaille ja kun palasin Suomeen, en halunnut olla enää siellä kyseisessä työpaikassa. Lopputili johtuivat siis kaunan ja ihmissuhdeongelmien vuoksi, ei valokuvauksesta. Siis kaunan vuoksi. Mutta eihän tässä valokuvaamisessa ole silti järkevä, varsinkin siinä kohdassa mitä se kyseinen henkilö teki.
- anonyymi
Nykyaikana digikamerat ovat kehittyneet paljon paremmaksi, että valokuvaamisen jälkeen kamera kytketään koneelle ja muutaman klikkauksen jälkeen kuvat menevät suoraan kovalevylle plus nettiin (kuten IRC, SumoPaint ja Worth1000). Skannaaminen (niin filmille tarkoitettu sekä tavallinen kuvaskanneri kartonkikuvan kanssa) kestää jonkin aikaa ja siksi digikamera on paljon nopeampi verrattuna skannerista.
- panonyymi.
anonyymi kirjoitti:
Nykyaikana digikamerat ovat kehittyneet paljon paremmaksi, että valokuvaamisen jälkeen kamera kytketään koneelle ja muutaman klikkauksen jälkeen kuvat menevät suoraan kovalevylle plus nettiin (kuten IRC, SumoPaint ja Worth1000). Skannaaminen (niin filmille tarkoitettu sekä tavallinen kuvaskanneri kartonkikuvan kanssa) kestää jonkin aikaa ja siksi digikamera on paljon nopeampi verrattuna skannerista.
Liittyy asiaan?
- yritän uudestaan...
panonyymi. kirjoitti:
Liittyy asiaan?
Itse mainitsit lopputilistä. Tarkennettuna sanon että minä otin lopputilin omatahtoisesti, ei sitä että pomo antoi minulle potkut. Motiivina on kauna. Mutta muutenkin tällä hetkellä puhun valokuvista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2401938- 1881607
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461240Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50952- 40779
- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30751Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21740Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23722Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637