Olen 18v tyttö ja nyt syksyn ja talven aikana on ilmaantunut ongelmia vatsan kanssa. Maha myllertää jatkuvasti, varsinkin iltaisin. Ilmavaivoja on paljon normaalia enemmän ja vatsa on toisinaan kipeä juuri tuon ilman kerääntymisen vuoksi. Uloste on lähes aina löysää. Syksyllä todettiin myös anemia, hemoglobiini 100. Nyt parin viime kuukauden aikana suuhun on tullut aftoja, joita minulla on normaalisti erittäin harvoin, ei välttämättä edes yhtä vuoden aikana. Ensin epäilin että olisi laktoosi-intoleranssi ja laktoosittoman maidon juonti helpottikin oireita pariksi viikoksi kunnes oireet jatkuivat samanlaisina laktoosittomasta maidosta huolimatta. Voisivatko oireet viitata keliakiaan?
Onko mahdollisesti keliakiaa?
Teiskuri
1
729
Vastaukset
- voi tai sitten ei
Voisivat. Mutta se ei tarkoita sitä että sulla on keliakia, koska oireet voivat viitata moneen muuhunkin. Mene lääkäriin jotta ottavat ensin verikokeen ja sitten tähystykseen. Voit myös ostaa kotitestin apteekista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4422936Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys202546Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372225- 1251991
Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2491639Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2081284Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861240Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71235Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1511223Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel281198