Olemme kaikki vanhoja tai vanhuksia. Kohta tapahtuu tuo "veivinheitto" ja ainakin minua kiinnostaa se mihin joudun.
Minua ei kiinnosta harpun soitto, en osaakaan. Kaiken ihanuuden ja täydellisyyden seuraaminenkaan ei kiinnosta.
Saanee siellä nyt ainakin kirkkoviiniä maistella, rakastaa ja näinollen rakastellakin. Taivashan täyttyy maailmasta käsin mutta onhan tuo miellyttävä tekotapa kai käytössä.
Isä Taivainenhan siellä valvoo mutta ei vaatine enää täydellisyyttä "pääsytutkinnon" suorittaneilta. Pahaa ei tietenkään saa ajatella tai tehdä.
Mihin päädymme?
38
474
Vastaukset
- matomatkamies maan
Taivas oli valtavan laaja ja ihmeellinen paikka.
Joukko kuolleita saapui taivaaseen ja enkeli esitteli uusille tulokkaille paikkoja.
Enkeli esitteli eri joukkojen kokoontumisia taivaassa:
"Nämä helluntalaiset tunnistaa ylistyslauluista.
Nämä polvistuneet seuraavassa huoneessa ovat rukoilevaisia.
Ja shhhh. Nyt hiivitään ihan hiljaa tämän seuraavan lukitun huoneen ohi.”
Joku uusista tulokkaista ihmettelee että miten taivaassa on jotain vaarallista?
”Ei siellä lukitussa huoneessa toki mitään vaarallista ollut”, enkeli toteaa.
”Siellä on vain joukko vanhoillislestadiolaisia, jotka uskovat olevansa ainoina täällä,
emmekä me halua pahoittaa heidän mieltään." - Lorena*
En halua herkutella kenenkään vakaumuksella, en myöskään aliarvioida niitä. Eräas mies kertoi käyneensä Taivaan portilla oli joku sydäri tms kohtaus. Portilla oli Pietari vastassa, hän näki kaksi salonkia, toisessa istui vain pari seetripuiden varjossa apean oloisina. Toisen suolen salongissa harput soivat kauniin kukkaisvuoren ympäröimänä. Herkkuja oli pöydässä vaikka minkäsorttisia.
Mies kysyi Pietarilta miksi toisella puolella oli niin tyhjää ja apeaa, onko se puoli helvetti, toisella puolen on iloitseva hauska tunnelma herkkuja vaikka minkäsorttisia. Pietari vastaamaan kun paratiisissa on niin vähän väkeä ei niille kannata satsata tarjoiluun ja oleiluun, helvettiin joutuu niin moni, siksi niille kannattaa varata hyvät kalaasit.
Työelämässä ollessa asiakkaat toivoivat meidän joutuvan helvettiin ja sen peräseinälle koska siellä on niin tulisen kuumaa. Joten sielun taivasosuus on ainakin minulta mennyttä unelmaa, ajattelen vain sittenhän olen vartaisteni seurassa. Tule vain Ruuneperi tähän samaan seuraan, kaverit tuntien, osaamme kyllä pitää hauskaa monella tavalla kunhan säilyisi puhe- ja laulutaitotaito siellä perillä ollessa.
Kari Tapio on paljon kokenut joten uskon hänen viisun sanomaan:
http://www.youtube.com/watch?v=sPxIa6RkZNkToivoisin, että tuhkani päätyisi niitylle, jossa kasvaa puna-apiloita, päivänkakkaroita ja kissankelloja.
Todennäköisesti päädyn joko uurnassa tai ilman sukuhautaamme.
Taivaasta en tiedä mitään, mutta helvetistä olen kuullut seuraavaa:
Siellä on suuret tynnyrit, jotka sisältävät "sitä ihtiään". Tulokkaat laitetaan kaulaa myöten seisomaan tynnyreihin. Vähän väliä piru huitasee viikattimella ja huutaa: -Kumartukaa!- Tähtisilmä **
Venlastiina kirjoitti:
Toivoisin, että tuhkani päätyisi niitylle, jossa kasvaa puna-apiloita, päivänkakkaroita ja kissankelloja.
Todennäköisesti päädyn joko uurnassa tai ilman sukuhautaamme.
Taivaasta en tiedä mitään, mutta helvetistä olen kuullut seuraavaa:
Siellä on suuret tynnyrit, jotka sisältävät "sitä ihtiään". Tulokkaat laitetaan kaulaa myöten seisomaan tynnyreihin. Vähän väliä piru huitasee viikattimella ja huutaa: -Kumartukaa!kotiin tultuani! Ruuneperin taivaan :D Kaunis, on taivasajatuksesi---- toivon sen toteutuvan kohdallasi, söpöin ajatus mitä kuvitella voi! Onnea vaan lähtölaskentaan.
Tähtisilmä ** kirjoitti:
kotiin tultuani! Ruuneperin taivaan :D Kaunis, on taivasajatuksesi---- toivon sen toteutuvan kohdallasi, söpöin ajatus mitä kuvitella voi! Onnea vaan lähtölaskentaan.
Tuossa meillä oli perusteilla lauliduo Lorenan kanssa. Miksi emme voisi laulaa trionakin. Olen innokas laulajakin ja laulanut karaokeakin.
Voisit tulla vaikka kuulijaksi ja katsojaksi. Minä voisin katsoa tähtisilmiisi kun laulamme, vaikka jotain tällaista:
Tähtisilmiesi tähden puhkee ruusut kukkimaan,
Sinun silmiesi tähden, minä tässä laulan vaan.
Kaiken maan ja taivaankin mä sulle antaisin,
kunhan tässä saan, katsoa suo silmihin.- Tähtisilmä **
Ruuneperi kirjoitti:
Tuossa meillä oli perusteilla lauliduo Lorenan kanssa. Miksi emme voisi laulaa trionakin. Olen innokas laulajakin ja laulanut karaokeakin.
Voisit tulla vaikka kuulijaksi ja katsojaksi. Minä voisin katsoa tähtisilmiisi kun laulamme, vaikka jotain tällaista:
Tähtisilmiesi tähden puhkee ruusut kukkimaan,
Sinun silmiesi tähden, minä tässä laulan vaan.
Kaiken maan ja taivaankin mä sulle antaisin,
kunhan tässä saan, katsoa suo silmihin.Tulen varmasti mukaan, nyt kyllä loistaa läpi kyynelten... niin kaunista en ole .....
- Hintriika*
Eräissä hautajaisissa 95-vuotias tuttavani sanoi papille, että hän ei kyllä millään jaksa enää niihin taivaan riemuihin osallistua, mieluummin hän vain kuolee pois ja kasvaa ruohoa miesvainajansa vieressä.
Omat murheeni (niin kuin ilonikin) meinaan lopettaa siihen viimeiseen hengenvetoon. Toivoisin pääseväni - siis tuhkani pääsevän - uimaan kalojen seuraksi tai ruuaksi mereen. Mutta mitä väliä sillä on, kun en enää itse tiedä, mihin pääsen/joudun?Olemme olleet näistä uskonasioita ainakin lähes samaa mieltä. Yhä useammin näköjään palaan näihin mietteisiin ja muutan käsityksiäni.
Sinä koet siis olevasi Jumalankieltälä eli ateisti. Hiljan eräs suomalainen professori tilitti menneisyyttään. Hän oli nuoruudessaan eronnut kirkosta ja oli yrittänyt etsiä perusteita omalle uakolleen.
Kun noita perusteita ei löytynyt hän koki olevansa ikäänkuin tyhjän päällä ja liittyi taas kirkkoon.
Ihmisetä menee kuollessa henki, ehkäpä se löytää uuden, terveen ja paremman asuinsijan.- Tähtisilmä **
Ruuneperi kirjoitti:
Olemme olleet näistä uskonasioita ainakin lähes samaa mieltä. Yhä useammin näköjään palaan näihin mietteisiin ja muutan käsityksiäni.
Sinä koet siis olevasi Jumalankieltälä eli ateisti. Hiljan eräs suomalainen professori tilitti menneisyyttään. Hän oli nuoruudessaan eronnut kirkosta ja oli yrittänyt etsiä perusteita omalle uakolleen.
Kun noita perusteita ei löytynyt hän koki olevansa ikäänkuin tyhjän päällä ja liittyi taas kirkkoon.
Ihmisetä menee kuollessa henki, ehkäpä se löytää uuden, terveen ja paremman asuinsijan.oli juuri noussut lumitaakkansa alta ja suoristunut nätisti, nyt se sai pari metriä lunta päällensä katolta!
Jos se kuolee, haluan sen mukaani taivaisiin, se on niin soma ja terhakka, miks' ei sekin voisi päästä mukaan, ja Cheriekin, ja Kössi hevonen ja Täplä. Olen ihan varma , että ne seuraavat minua minne kuljenkaan Taivaan tarhoissa, tule Hintrikka meijän mukaamme kaikki Koko Pirtti! - demeter
Ruuneperi kirjoitti:
Olemme olleet näistä uskonasioita ainakin lähes samaa mieltä. Yhä useammin näköjään palaan näihin mietteisiin ja muutan käsityksiäni.
Ihmisetä menee kuollessa henki, ehkäpä se löytää uuden, terveen ja paremman asuinsijan.oli varmasti professori, josta mainitsin. Kuuntelin häntä kerran meidän kirkossa (joka oli kerrankin täynnä väkeä) ja kyllä hän oli hyvin vaikuttava. On myös kirjoittanut kirjan "Yksinkertainen usko" ja ilmeisesti toinenkin on tulossa.
demeter kirjoitti:
oli varmasti professori, josta mainitsin. Kuuntelin häntä kerran meidän kirkossa (joka oli kerrankin täynnä väkeä) ja kyllä hän oli hyvin vaikuttava. On myös kirjoittanut kirjan "Yksinkertainen usko" ja ilmeisesti toinenkin on tulossa.
Ehkä minun olisi pitänyt nimikin mainita. Juuri meidän palstalla hänestä kuulin ja hämmästyin.
Eskola lienee samaa ikäluokkaamme kanssamme, ainakin likimain. Muistan nuoruudessani kuulleeni hänen mielipiteitään televisiossa. Olin silloin vielä ikäänkuin lapsenuskossani ja hänen kylmä ja laskelmoiva asenteensa kauhistutti. A.E. taisi olla siihen aikaan myös kommunisti. Lieneekö vielä?- Hintriika*
Ruuneperi kirjoitti:
Ihmisetä menee kuollessa henki, ehkäpä se löytää uuden, terveen ja paremman asuinsijan.En ala tällä palstalla käymään mitään väittelyitä. Olen moneen kertaan sanonut jo aikaisemmin, että kunnioitan toisten uskonnollista vakaumusta ja toivon kunnioitusta toisilta omaa uskonnotonta vakaumustani kohtaan.
En ole koskaan voinut erota kirkosta, kun en ole siihen yhteisöön ikinä kuulunut. Luulen tulevani toimeen loppuun saakka samoin eväin kuin vanhempani, useimmat ystäväni ja tuttavani, myös se 95-vuotias täti, josta kerroin ja joka elää edelleenkin. Minua on turha yrittää käännyttää. Enkä minä yritä käännyttää ketään.
Tämä riittäköön. - Aina sattuu ja tapah
Hintriika* kirjoitti:
En ala tällä palstalla käymään mitään väittelyitä. Olen moneen kertaan sanonut jo aikaisemmin, että kunnioitan toisten uskonnollista vakaumusta ja toivon kunnioitusta toisilta omaa uskonnotonta vakaumustani kohtaan.
En ole koskaan voinut erota kirkosta, kun en ole siihen yhteisöön ikinä kuulunut. Luulen tulevani toimeen loppuun saakka samoin eväin kuin vanhempani, useimmat ystäväni ja tuttavani, myös se 95-vuotias täti, josta kerroin ja joka elää edelleenkin. Minua on turha yrittää käännyttää. Enkä minä yritä käännyttää ketään.
Tämä riittäköön.Ei pidä kirjoitella sellaiselle aiheelle jatkoa josta tietää, voi tulla lunta tupaan ja rakeita porstupaan.
Asioista voidaan aina keskustella vaikka oltaisiin erimieltä. Lukaisin palstan en ole huomannut että kukaan sinua on mihinkään ollut käännyttämässä, voit olla huoleti sitä mieltä kun olet.
Ei siinä mitään, olihan Anneli Sauli eilen TV:ssä avoimena, kertoi olleensa koko ikänsä kommunisti siis liki 80v, punatähti oli rinnassa. Mutta se minua kirpaisee ja en ikinä ole hyväksynyt sitä että kommunisti apen hautakivessä oli yli 30v ajan vasemassa reunassa vapauden liekki ja oikeassa yläkulmassa Kremlin tähti hänen omasta määräyksestä. Kun sitten anoppi haudattiin siihen, lapset heittivät hautakiven jorpakkoon tilalle hankittiin uusi kivi ilman krumeluudeja.
Hyvin se appi pysyi liekin ja tähden alla tulenpalavana kommunistina vaikka vaimo ei sitä ihan ollutkaan. - Tähtisilmä **
Aina sattuu ja tapah kirjoitti:
Ei pidä kirjoitella sellaiselle aiheelle jatkoa josta tietää, voi tulla lunta tupaan ja rakeita porstupaan.
Asioista voidaan aina keskustella vaikka oltaisiin erimieltä. Lukaisin palstan en ole huomannut että kukaan sinua on mihinkään ollut käännyttämässä, voit olla huoleti sitä mieltä kun olet.
Ei siinä mitään, olihan Anneli Sauli eilen TV:ssä avoimena, kertoi olleensa koko ikänsä kommunisti siis liki 80v, punatähti oli rinnassa. Mutta se minua kirpaisee ja en ikinä ole hyväksynyt sitä että kommunisti apen hautakivessä oli yli 30v ajan vasemassa reunassa vapauden liekki ja oikeassa yläkulmassa Kremlin tähti hänen omasta määräyksestä. Kun sitten anoppi haudattiin siihen, lapset heittivät hautakiven jorpakkoon tilalle hankittiin uusi kivi ilman krumeluudeja.
Hyvin se appi pysyi liekin ja tähden alla tulenpalavana kommunistina vaikka vaimo ei sitä ihan ollutkaan.päädyn:) Omaan hyvään sänkyyni saunomisen jälkeen. Hyvää yötä, aamulla nähdään.
Hintriika* kirjoitti:
En ala tällä palstalla käymään mitään väittelyitä. Olen moneen kertaan sanonut jo aikaisemmin, että kunnioitan toisten uskonnollista vakaumusta ja toivon kunnioitusta toisilta omaa uskonnotonta vakaumustani kohtaan.
Tämä riittäköön.En yritä käännyttää, kiroitan vain. Kiitos mukanaolosta! Hyvää jatkoa!
Äitini eli lähes yhtä vanhaksi kuin Hintriikan täti. Loppuun asti hän oli kiinnostunut maailmasta ja tulevaisuudesta, ja kun elämän päättyminen oli väistämätöntä, hän kiinnostui tavattomasti tulevasta.
Hän kertoi, että jo edesmenneet omaiset jo odottavat, ja oma äiti oli käynyt vuoteen vierellä jo tapaamassa.
Hän suhtautui lähtöönsä uteliaisuudella ja innostuksella. Karmaisevalta tuntui, kun hän sanoi jo hyvästelleensä veljeni, koska tämä lähti työmatkalle, ja tulee vasta loppuviikolla. "Emme ehdi enää tavata", totesi hän.
Mysteeri se on. Kunpa itsekin osaisi aikanaan siitä innostua ja odottaa jännityksellä mitä tuleman pitää!- demeter
Ruuneperi kirjoitti:
Ehkä minun olisi pitänyt nimikin mainita. Juuri meidän palstalla hänestä kuulin ja hämmästyin.
Eskola lienee samaa ikäluokkaamme kanssamme, ainakin likimain. Muistan nuoruudessani kuulleeni hänen mielipiteitään televisiossa. Olin silloin vielä ikäänkuin lapsenuskossani ja hänen kylmä ja laskelmoiva asenteensa kauhistutti. A.E. taisi olla siihen aikaan myös kommunisti. Lieneekö vielä?kommunismiin viitanneet, sellainen ystävällinen nallekarhu hän oli. Nöyrtynyt isomman mysteerin edessä, vai miten sitä sanoisi. Kyllä Eskola yli seitsenkymppinen on. Minusta hänen "takinkääntönsä" on merkittävä. Antaisikohan se viitteitä siitä, että tiede ja usko lähestyvät toisiaan, että vastakkaisasettelun aika päättyisi?
Ruuneperi kirjoitti:
Eskola lienee samaa ikäluokkaamme kanssamme, ainakin likimain. Muistan nuoruudessani kuulleeni hänen mielipiteitään televisiossa. Olin silloin vielä ikäänkuin lapsenuskossani ja hänen kylmä ja laskelmoiva asenteensa kauhistutti. A.E. taisi olla siihen aikaan myös kommunisti. Lieneekö vielä?että ihminen vanhetessaan kypsyy kauniisti ja että hänellä on kanttia ilmaista muuttaneensa mielipidettään elämän suuristä kysymyksistä.
Sehän ei ole kovin tavallista, ja varsinkin aikaisemmin pidettiin ikään kuin miehekkäänä sitä,
että pitää oman näkemyksensä aivan härkäpäisesti, vaikka kaikki olisi muuttunut!
Avoimin mielin on elettävä!
Jos otamme esimerkiksi tämän talven, niin jos nytkin lähti hiihtämään Lappiin taikka Itävaltaan,
niin se tuntuu hiukan tyhmältä tai kaavamaiselta käyttäytymiseltä,
kun täällä hyvä tilaisuus menee silloin ohi.- demeter
satu kirjoitti:
että ihminen vanhetessaan kypsyy kauniisti ja että hänellä on kanttia ilmaista muuttaneensa mielipidettään elämän suuristä kysymyksistä.
Sehän ei ole kovin tavallista, ja varsinkin aikaisemmin pidettiin ikään kuin miehekkäänä sitä,
että pitää oman näkemyksensä aivan härkäpäisesti, vaikka kaikki olisi muuttunut!
Avoimin mielin on elettävä!
Jos otamme esimerkiksi tämän talven, niin jos nytkin lähti hiihtämään Lappiin taikka Itävaltaan,
niin se tuntuu hiukan tyhmältä tai kaavamaiselta käyttäytymiseltä,
kun täällä hyvä tilaisuus menee silloin ohi.että pysyisi avoimena, eikä pelkäisi tarkistaa mielipidettään.
Tuntuu kuitenkin, että vanhuus olisi melkein tarjoamassa tuota lahjaa, kun entiset varmuudet näyttävät murenevan ympäriltä yksi toisensa jälkeen ja yhä useammin joutuu sanomaan: minä en tiedä, täytyypä miettiä, voi se olla noinkin...
Totta, Satu, Lappi on tullut etelään. Ei tarvitse lähteä kauemmaksi - ja hiilijalanjälkikin pysyy pienenä... - demeter
Makriina kirjoitti:
Äitini eli lähes yhtä vanhaksi kuin Hintriikan täti. Loppuun asti hän oli kiinnostunut maailmasta ja tulevaisuudesta, ja kun elämän päättyminen oli väistämätöntä, hän kiinnostui tavattomasti tulevasta.
Hän kertoi, että jo edesmenneet omaiset jo odottavat, ja oma äiti oli käynyt vuoteen vierellä jo tapaamassa.
Hän suhtautui lähtöönsä uteliaisuudella ja innostuksella. Karmaisevalta tuntui, kun hän sanoi jo hyvästelleensä veljeni, koska tämä lähti työmatkalle, ja tulee vasta loppuviikolla. "Emme ehdi enää tavata", totesi hän.
Mysteeri se on. Kunpa itsekin osaisi aikanaan siitä innostua ja odottaa jännityksellä mitä tuleman pitää!Oma äitini odotti myös kuolemaa uteliaana, ehkä jo elämästä kyllänsä saaneena - vaikka hänen lahjaksi saamansa kiinnostava kirja jäikin lukematta.
Isäni kanssa hän ei kuolinvuoteelleenkaan päässyt sopuun, mikä jäi muuten niin rauhallisen lähdön varjoksi. Tästä syystä minun on ollut "pakko" omaksua sellainen ajatus, että "sovinto" voi tapahtua sydänten tasolla vielä senkin jälkeen, kun kuolema on erottanut.
- Laritsa M
...asialle jolle ei mahda mitään.
- vilosohvi
Tämän ketjun avaajan kysymykseen "Mihin päädymme" on helppo vastata.
Jos on kiltti, nöyrä, kuuliainen esivallalle ja kaiken aikaa hieman kyykyssä, pääsee taivaaseen. Siellä on kerrottu olevan elo kuin paratiisissa, mutta ei kuitenkaan niin hyvin, kuin muslimien taivaassa. Siellähän on kerrottu miesten saavan 17 neitsyttä heti ympärilleen. Näin ainakin lehtitietojen mukaan luvataan itsemurhapommittajille.
Jos taas olet hankala, arvostelet jatkuvasti valtaapitäviä, kirjoittelet näille palstoille vain kriittisiä kirjoituksia ja olet epäsympaattinen sekä epäempaattinen, päädyt manalaan, sinne alimpaan helvettiin.
Näin on kerrottu. Valtaeliitti uhkailee niin ja naureskelee meille.
Näin se menee.
Nyt on kuitenkin tullut muitakin näkemyksiä asioihin.
Esim. muslimimaailmassa on joku imaami tai ammani sanonut hiljattain, että itsemurhapommittajat eivät pääsekään taivaaseen vaan päinvastoin helvettiin.
Jos täällä luterilaisessa maailmassakin käännettäisiin asiat päinvastoin, niin se olisikin valtaeliitti, joka joutuisi manalaan ja me kansalaiset nauraisimme.
Uusia tulkintoja odotellessa, hyvää keskiviikko päivää! - *Kukkahame*
vilosohvi kirjoitti:
Jos on kiltti, nöyrä, kuuliainen esivallalle ja kaiken aikaa hieman kyykyssä, pääsee taivaaseen. Siellä on kerrottu olevan elo kuin paratiisissa, mutta ei kuitenkaan niin hyvin, kuin muslimien taivaassa. Siellähän on kerrottu miesten saavan 17 neitsyttä heti ympärilleen. Näin ainakin lehtitietojen mukaan luvataan itsemurhapommittajille.
Jos taas olet hankala, arvostelet jatkuvasti valtaapitäviä, kirjoittelet näille palstoille vain kriittisiä kirjoituksia ja olet epäsympaattinen sekä epäempaattinen, päädyt manalaan, sinne alimpaan helvettiin.
Näin se menee.
Esim. muslimimaailmassa on joku imaami tai ammani sanonut hiljattain, että itsemurhapommittajat eivät pääsekään taivaaseen vaan päinvastoin helvettiin.
Jos täällä luterilaisessa maailmassakin käännettäisiin asiat päinvastoin, niin se olisikin valtaeliitti, joka joutuisi manalaan ja me kansalaiset nauraisimme.
Uusia tulkintoja odotellessa, hyvää keskiviikko päivää!Siitä minne joudutaan rämän elämän jälkeen on vain yhden jos toisenkin arvailuja, siitä varmimmin saamme tiedon sitten joskus.
Kukaan kun ei ole tullut ilmaisemaan mitä siellä kuoleman jälkeisessä elämässä on, ja selveneekö se kenellekään ennen kuolemaan mennäänkö ylös vai alas.
Sisareni miehen kanssa oli joskus mielenkiintoisia keskusteluja näistä taivas asioista, ja hänen eräs mielipiteensä jäi tavallaan hauskasti elämään mieleeni.
Hän oli sitä mieltä että jos meistä kaikista tulee enkeleitä, niin sen huomaa sitten kun alkaa satamaan sulkia ja höyheniä, ja sitten hänkin alkaa saarnaamaan, aihetta ei ilmoittanut.
Eivät nämä kirkollisetkaan asiat hyvin vakavia ole, uskohan on iloinen asia, kyllä ihmisen pitää osata nauraakin silloin kun naurattaa.
¤Enkä minä usko siihen että Ruuneperi avasi ketjun käännytysmielessä!¤ - Lorena*
vilosohvi kirjoitti:
Näin se menee.
Uusia tulkintoja odotellessa, hyvää keskiviikko päivää!Olin ihmeissäni monien muiden tavoin kun Rauni-Leena Luukanen alkoi visioida näitä iäsyyskysymyksiä kaikennäköisillä utopistisilla ajatuksilla, nimenomaan rajatiedon näkemyksin.
Ristiriita hänen kirjoittamien kirjojen ja viran välillä oli melkoinen, olihan hän jossakin vaiheessa Lapin lääninlääkäri. Viimeiseksi hän on ottanut esille sikainfluenssa rokotukset.
Kuolemaa ei ole, Tähtien lähettiläs olivat varsin kiinnostavia lukea mutta oman järjen käyttö kirjaa lukiessa on hyvin tarpeellinen.
Googlettamalla löytyy rajatietokirjallisuudesta tietoja:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauni-Leena_Luukanen-Kilde - demeter
Lorena* kirjoitti:
Olin ihmeissäni monien muiden tavoin kun Rauni-Leena Luukanen alkoi visioida näitä iäsyyskysymyksiä kaikennäköisillä utopistisilla ajatuksilla, nimenomaan rajatiedon näkemyksin.
Ristiriita hänen kirjoittamien kirjojen ja viran välillä oli melkoinen, olihan hän jossakin vaiheessa Lapin lääninlääkäri. Viimeiseksi hän on ottanut esille sikainfluenssa rokotukset.
Kuolemaa ei ole, Tähtien lähettiläs olivat varsin kiinnostavia lukea mutta oman järjen käyttö kirjaa lukiessa on hyvin tarpeellinen.
Googlettamalla löytyy rajatietokirjallisuudesta tietoja:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauni-Leena_Luukanen-Kildeettä Rauni-Leena Luukanen olisi mediassa viime aikoina. Taisin lukea hänen kirjansa, mutta ei niistä oikein mitään käteen jäänyt. Kaikkihan on mahdollista, mutta ei koske jokaista.
Minua jotenkin häiritsi hänen aggressiivinen esiintymisensä. En jäänyt faniksi. - Lorena*
demeter kirjoitti:
että Rauni-Leena Luukanen olisi mediassa viime aikoina. Taisin lukea hänen kirjansa, mutta ei niistä oikein mitään käteen jäänyt. Kaikkihan on mahdollista, mutta ei koske jokaista.
Minua jotenkin häiritsi hänen aggressiivinen esiintymisensä. En jäänyt faniksi.Googleta R-L luukanen sikainfluenssa rokote. Suomen Kuvalehti (syksy 2009)referoi hänen näkemyksiä rokotteen vaikutuksesta. On taas pidettävä järki päässä kun tätäkin kannanottoa lukee. Onhan meitä kaikenlaisia huithapeleita maailma pullollaan.
- *Kukkahame*
Lorena* kirjoitti:
Googleta R-L luukanen sikainfluenssa rokote. Suomen Kuvalehti (syksy 2009)referoi hänen näkemyksiä rokotteen vaikutuksesta. On taas pidettävä järki päässä kun tätäkin kannanottoa lukee. Onhan meitä kaikenlaisia huithapeleita maailma pullollaan.
Tässä sitä nyt uudella tukalla kommentoidaan...☺
Olen lukenut sen Luukaisen kirjan, oli 38 transsitilassa kirjoitettu, vähän niin kuin profetoimista siirtymällä paikasta paikkaan.
Olen lukenut ja kuullutkin noita 'rajantakaisia' asioita, miksi kuitenkin kaikilla omat näkemykset, en ole kuullut näistä kahta saman suuntaistakaan kertomusta, siksi kai miettimistä riittää.
On sitten vielä sekin että saatanan voimat houkuttelee omilla konsteillaan täällä meitä, on vain omat tulkinnat mitkä liittyy pahojen mitkä hyvien voimiin, jokainen siitä päättäköön.
Se että yliluonnollista tapahtuu on monessa tullut esiin, se mikä elämän erottaa kuolemasta ja miten henkivoimat hallitsee säilyy varmaan salaisuutena, koska kukaan ei ole varsinaisesti tullut kertomaan.
Olen kaksi kertaa kokenut nk. rajavyöhykkeen, lapsuudessa uintireissu päättyi tiedottomuuteen, n 6 v sitten ison leikkauksen jälkeen olivat kokemukset aivan toista luokkaa.
Taitavat ne taivaalliset asiat kytkeytyä jotenkin tänne maanpäälliseen elämään, jospa vain täällä pitäisimme kanssakulkijoita arvokkaina ainakin samanarvoisina kuin itsemme, sillä tavalla elämästä voi myös nauttia.
- Jopsu n:o 1.
epätietoisuus siitä, mitä tämän elämän jälkeen on odotettavissa vai onko mitään.
Tuntuu hyvältä lukea erilaisista elämänkatsomuksista ja mietteistä siitä,
mitä kuolemamme jälkeen seuraa.
Sekä ateisteilla että kristityillä on ollut mielenkiintoisia ajatuksia,
arvostan sitä, ettei kukaan ole väittänyt omaa katsomustaan ainoaksi oikeaksi.
Sillä kukaan meistä ei tiedä.
Ainoa tuomittava on islami-itsemurhapommittajien "7:n neitsyen"-oppi,
sillä siinä samalla taas vahingoitetaan naisten itseisarvoa ihmisenä,
aivan yhtä arvokkaana kuin mieskin,
ja toisaalta houkutellaan nuori itsemurhapommittaja tappamaan itsensä.
JOS se ei ole tuomittava oppi, niin mikä sitten olisi?
.islamistien itsemurhapommittajista.
Millaisia äitejä siellä on, jotka sallivat tuon?
Vai ovatko naiset siellä niin miestensä alistamia, ettei heidän sanansa paina mitään
vaikka OMASTA pojasta on kyse?
Voisin kyllä...no, olkoon sanomatta!- Makriina ek
Naisitsemurhapommittajille on luvassa viinirypäleitä.
Ei edes tuonpuoleisessa ole tasa-arvoa.
Luin juuri tuolta mormonipalstalta, että sillä puolen rajaa naiset synnyttävät henkilapsia.
Iäti.
TAAS olen pudonnut pois. Pysyttekö te muut kirjautuneina kaiken aikaa?
- hururh
maan päällä, kirjoitellaan elämästä, nähdystä tästä, ei välitetä kieltävästä meit huruksi sanomasta.
- Tähtisilmä **
Minustakin elämä, niin kauan kuin se jatkuu on elämisen arvoinen. Taivasosuudesta voi kuvitella vaikka mitä
ihanaa, mutta varmaa on elämä täällä kauniilla pallollamme, sen kohta kukkiva maa, lehtien puhkeaminen viherjöimään, järvien kimalellessa auringon loisteessa. Poutapilvien vaellus sinisellä taivaalla,-----tummien metsien viileät varjot,---- enpä kauniinpaa tiedä. Rakkaus on kauneinta kokemuksista----kaikissa muodoissaan.
- Maalaismies*
Kuvittelen olevani rikkaruoho meidän Herramme puutarhassa. Aikanaan Hän isolla ruohonleikkurilla pistää kentän (minut mukaan lukien, tietenkin) matalaksi ja kompostoi seuraavaa kasvukautta varten. Minusta tullee hyvää humusta.
Näin onnellisesti kuvittelen itselleni käyvän hyvän elämäni päätteeksi.Miksi ruusuksi tai muiksi hyötykasviksi sinä kuvittelet muita. Koiranputki on minun osani tuossa katsannossa.
Jotain hyvää ja hauskaa haluaisin kokea lähdön jäleen. Kukaan ei ole lupauksistaan huolimatta tullut kertomaan mitään. Kuuluisin kahlekuningas, Houdini; lupasi tulla mutta lupukseksi jäi sekin.
Apilaa voisin aropupuna pureskella.- Lorena*
Aamu TV:ssä katselin Hannu Väisäsen trilogian viimeisen osan esittelyä. HV kuvasi, lentäessään isänsä hautajaisiin Jyväkylän yläpuolella, katseli koneesta järvimaisemaa ja oivalsi kaikesta pitää ottaa paras mahdollinen irti, joten isän hautajaisistakin on imettävä mettä, nuoltava hunajaa, kokemus on ainutkertainen.
Tämäkö on jälkipolven kunnioitus vanhempaa, isää kohtaan joka jokaisella voimansa rippeellä yksinhuoltajana kasvatti ja elätti 5 lasta, elämään omaa elämää, kukin niillä lahjoillaan joita hyvät haltijattaret olivat antaneet lapsille kummminlahjana.
Kirjoissa kuvataan kuinka kovan kohtalon saanut isä joutui tekemään työnsä ohella kaikennäköisiä lisätöitä, voidakseen tarjota perheelle edes minimi toimeentulon. Kyllä lapsikatras oli usein imenyt kaiken mahlan kaikella tavalla isän selkänahkasta.On huomioitava 40 - 50 luvulla sosiaalihuolto lapsilisineen oli lapsenkengissä.
Isä oli myös taiteellisesti lahjakas, kirjoitti runoja, kultasi kuluneiden hautakivien tekstejä Hailuotoa myöten. Isä ajoittain ryyppäsi, ei ihme, joskus hänenkin piti ns nollata itsensä, jaksaakseen jatkaa miltei mahdotonta taakkaansa, joka hänelle oli koitunut äidin kuoleman jälkeen. Niissä olosuhteissa katson isän selvinneen kohtalaisen hyvin. Nyt voidaan imeä mahlaa ja nuolla hunajaa kuvannoillisesti, kirjoittamalla hyvin myyviä miltei elämänkerta romaaneja siitä elämästä, jonka isä heille kaikilla mahdollisilla voimavaroillaan heille yritti antaa, itseään säästämättä.
Tietysti romaanit kulkevat faktan ja fiktion rajamailla, mutta aihe kumpuaa eletystä elämästä. Näinkö meitä muistetaan kun jätämme maallisen vaelluksemme. Kun tämä vaihe tulee, mietin miksi me vanhemmat yritämme antaa lapsillemme mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämää varten. Olemmeko liian epäitsekkäitä? Suoraan sanottuna, monen tämän päivän ihmiset rahkeet eivät veny siihen yrittäjyyteen, joka meidän ikäluokalle oli kunnia asia, jatkaa pystypäin silloinkin "kun elon mainingit korkeina käyvät". - Lorena*
Lorena* kirjoitti:
Aamu TV:ssä katselin Hannu Väisäsen trilogian viimeisen osan esittelyä. HV kuvasi, lentäessään isänsä hautajaisiin Jyväkylän yläpuolella, katseli koneesta järvimaisemaa ja oivalsi kaikesta pitää ottaa paras mahdollinen irti, joten isän hautajaisistakin on imettävä mettä, nuoltava hunajaa, kokemus on ainutkertainen.
Tämäkö on jälkipolven kunnioitus vanhempaa, isää kohtaan joka jokaisella voimansa rippeellä yksinhuoltajana kasvatti ja elätti 5 lasta, elämään omaa elämää, kukin niillä lahjoillaan joita hyvät haltijattaret olivat antaneet lapsille kummminlahjana.
Kirjoissa kuvataan kuinka kovan kohtalon saanut isä joutui tekemään työnsä ohella kaikennäköisiä lisätöitä, voidakseen tarjota perheelle edes minimi toimeentulon. Kyllä lapsikatras oli usein imenyt kaiken mahlan kaikella tavalla isän selkänahkasta.On huomioitava 40 - 50 luvulla sosiaalihuolto lapsilisineen oli lapsenkengissä.
Isä oli myös taiteellisesti lahjakas, kirjoitti runoja, kultasi kuluneiden hautakivien tekstejä Hailuotoa myöten. Isä ajoittain ryyppäsi, ei ihme, joskus hänenkin piti ns nollata itsensä, jaksaakseen jatkaa miltei mahdotonta taakkaansa, joka hänelle oli koitunut äidin kuoleman jälkeen. Niissä olosuhteissa katson isän selvinneen kohtalaisen hyvin. Nyt voidaan imeä mahlaa ja nuolla hunajaa kuvannoillisesti, kirjoittamalla hyvin myyviä miltei elämänkerta romaaneja siitä elämästä, jonka isä heille kaikilla mahdollisilla voimavaroillaan heille yritti antaa, itseään säästämättä.
Tietysti romaanit kulkevat faktan ja fiktion rajamailla, mutta aihe kumpuaa eletystä elämästä. Näinkö meitä muistetaan kun jätämme maallisen vaelluksemme. Kun tämä vaihe tulee, mietin miksi me vanhemmat yritämme antaa lapsillemme mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämää varten. Olemmeko liian epäitsekkäitä? Suoraan sanottuna, monen tämän päivän ihmiset rahkeet eivät veny siihen yrittäjyyteen, joka meidän ikäluokalle oli kunnia asia, jatkaa pystypäin silloinkin "kun elon mainingit korkeina käyvät".Oli siitä taiteellisten vanhempien mahlasta lapsikatras saanut paljon mettä, mahlaa ja hunajaa syntymälahjana elämän matkalle. Tässä näyte isän runosuonen sykinnästä.
"PÄIVÄÄ PÄIN
Säveltänyt: Artturi Rope
Sanat: Heikki Väisänen
"Näin reippaina marssimme päivää päin aseveljinä askelin varmoin. Oman liittomme puolesta rynnistäin aliupseerin toimin ja tarmoin. Ja puolesta kansamme pohjoisen aina iskemme riemuiten.
Lujan liittomme voiman me yhdistäin teemme työmmekin kestävin innoin ja vartemme suoraksi ryhdistäin aina laulamme raikuvin rinnoin. Hyvä kaunis ja oikea voittohon on tahtomme taipumaton.
Tämä joukko on seisonut pystyssä päin aina puolesta rauhan Suomen, siksi veljinä tahdomme vannoa näin vaikka turman jo toisikin huomen. On rakkaus maahamme horjumaton, aarre kallis se kansamme on.
Ja hetkellä päivämme päättyväin, liki tullessa tuonelan rantain, soi laulumme vienosti tyynnyttäin yli kuoleman sielumme kantain. Sinun luokses – kun vuoromme nukkua on – Sinun luoksesi voittamaton." - Lorena*
Lorena* kirjoitti:
Oli siitä taiteellisten vanhempien mahlasta lapsikatras saanut paljon mettä, mahlaa ja hunajaa syntymälahjana elämän matkalle. Tässä näyte isän runosuonen sykinnästä.
"PÄIVÄÄ PÄIN
Säveltänyt: Artturi Rope
Sanat: Heikki Väisänen
"Näin reippaina marssimme päivää päin aseveljinä askelin varmoin. Oman liittomme puolesta rynnistäin aliupseerin toimin ja tarmoin. Ja puolesta kansamme pohjoisen aina iskemme riemuiten.
Lujan liittomme voiman me yhdistäin teemme työmmekin kestävin innoin ja vartemme suoraksi ryhdistäin aina laulamme raikuvin rinnoin. Hyvä kaunis ja oikea voittohon on tahtomme taipumaton.
Tämä joukko on seisonut pystyssä päin aina puolesta rauhan Suomen, siksi veljinä tahdomme vannoa näin vaikka turman jo toisikin huomen. On rakkaus maahamme horjumaton, aarre kallis se kansamme on.
Ja hetkellä päivämme päättyväin, liki tullessa tuonelan rantain, soi laulumme vienosti tyynnyttäin yli kuoleman sielumme kantain. Sinun luokses – kun vuoromme nukkua on – Sinun luoksesi voittamaton."Tuolla muualla huudetaan "kuoleman kymmentä" mikä kymmen se sellainen on. Jokainen miestä elää omaa elämäänsä sellaisena kun sen parhaimmaksi näkee. Ei kuolemaa tule odotella ja elää sen odotuksen toivossa, nyt on nyt ja eletään ilistaan niillä voimavaroilla joita meillä on. Ei kuolema anna viestiä nyt on sun vuoros, se tulee ennalta aavsitamatta. Miksi tuhtata päiviä pohdiskeluun.
Eläntätä päivää joka nyt on menossa. Yritän etsiä aina uusia vivahteita kaikkiin päiviin se tekee elämän mielekkääksi. Eipähän sitten ole jälkipolvilla pähkäilemistä mummi eli elämäntöntä elämää.
Olen tälläkin hetkellä kalustamassa kotiani uuteen uskoon, vanhat romppet kaatopaikoille tai sitten SPR: Konttiin. Elän nyt, en sitten tuhkattuna.
Mitä ajattelette, yritän veteraanien elämään luoda uusia virikkeitä toimimalla viihdytysjoukoissa. - Tähtisilmä **
Lorena* kirjoitti:
Tuolla muualla huudetaan "kuoleman kymmentä" mikä kymmen se sellainen on. Jokainen miestä elää omaa elämäänsä sellaisena kun sen parhaimmaksi näkee. Ei kuolemaa tule odotella ja elää sen odotuksen toivossa, nyt on nyt ja eletään ilistaan niillä voimavaroilla joita meillä on. Ei kuolema anna viestiä nyt on sun vuoros, se tulee ennalta aavsitamatta. Miksi tuhtata päiviä pohdiskeluun.
Eläntätä päivää joka nyt on menossa. Yritän etsiä aina uusia vivahteita kaikkiin päiviin se tekee elämän mielekkääksi. Eipähän sitten ole jälkipolvilla pähkäilemistä mummi eli elämäntöntä elämää.
Olen tälläkin hetkellä kalustamassa kotiani uuteen uskoon, vanhat romppet kaatopaikoille tai sitten SPR: Konttiin. Elän nyt, en sitten tuhkattuna.
Mitä ajattelette, yritän veteraanien elämään luoda uusia virikkeitä toimimalla viihdytysjoukoissa.Vai tarkoitatko täällä yleensä. Siinä sinulla onkin valmiuksia, ainakin olen kokenut sinut tarmokkaaksi ja tervejärkiseksi tyypiksi joka et turhia haikaile. No, joissakin suhteessa ehkä elämän opettamaa realismia miespyrkyreihin nähden, kokemus kai sen opettaa.
Kylläpä minä olen viettänyt suojattua kotielämää, kun ajattelen avioliiton satamassa, ja suoraan koulun penkiltä:D On jäänyt paljon elämän ns. raadollisuudesta tajuamatta, mutta työtovereita ja ihmisiä on niissä puitteissa tullut seurattua. Täällähän ei eroitu kuin pintapuolisesti kanssakirjoittajat, riippuen siitä miten ilmentävät itseään. Aitous kyllä eroittuu, jos sitä on, luullakseni, jatka vain viihdyttämistä, itse en nyt ole sillä tuulella, jos koskaan olenkaan viihdyttämisen vuoksi ollut. moikka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33411125IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3477701Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut842253Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?862097Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1371922Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61571- 1101241
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin521034Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26878MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312772