Ärsyttävä nauru

ärsyyntyjä

Olen ollut masennuksen ja ahdistuksen vuosi kuntoutustuella ja tuntuu, että masennus ja ahdistus alkaisi helpottaa.
Kuitenkin huomaan itsessäni omituisia piirteitä, esim. sellaiset kaverit, jotka aina kun heille soitan, kiljaisevat ylipirteästi (siis minun mielestäni) "moiiiiiiiiiiiii" ja sen jälkeen joka kerta nauravat kuin tikahtuakseen! Joka ikinen kerta, vaikka sitten kun puhelu etenee niin voivat ollakin huonolla tuulella, väsyneitä, jotain kurjaa tapahtunut. Sitten siinä jossakin välissä kuitenkin johonkin kommentiini ("onpa tänään satanut paljon lunta"), taas hillitön naurunpuuska, mikä ei mitenkään liity siihen asiaan mitä puhutaan.

Mietin, että miksi olen muuttunut tällaiseksi turhasta ärsyyntyjäksi?! Eihän minua pitäisi ihmisten tuollaiset tavat ärsyttää, vika on mulla korvien välissä varmaan.

Siis esim. sellainen, että jos satun soittamaan jollekin silloin kun hän on vaikka jossain hassussa tilanteessa, niin silloin "ymmärrän" naurun, eikä se minua ärsytä ollenkaan, jos nauru liittyy johonkin, mikä naurattaa. Siis minua ärsyttää sellainen "tyhjän nauraminen". Tässä ei ole kysymys siitä, että jotenkin luulisin, että ko. henkilö nauraisi minulle.

Sitten huomaan, että minua on alkanut ärsyttämään joskus esim. kaupassa jonkin tuntemattoman ihmisen ilme. Ihan suunnattomasti.

Mistä helkkarista tällainen johtuu? Olenko muuttunut ilkeäksi ja katkeraksi ihmiseksi? Vai liittyykö jotenkin ahdistus/masennukseen?

5

1921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aliinas

Kylhän toi voi mun mielestä liittyä ahdistukseen/masennukseen. Kyl muakin on joskus nyppiny iloiset ihmiset

• karpassieni69

itellä on koko aika päällä masennus ja ahdistus mutta yleensä puhuttu vaan masennuksesta. Yks päivä koulussa tuli tunnilla iha pakonomainen tarve huutaa että täällä on joku ylimääränen, vaikka siellä ei ketään muuta ollutkaan. Samalla tunnilla alkoi psykoottiset oireet yhtäkkiä. Näin hämärän, pelottavan hahmon tulevan kohti ja kuulin ihmeellisisä pelottavia ääniä päässäni. Menin paniikkiin ja mut vietiin sairaalaan. Siinä luokkalaiset muut ihmetteli mitä hemmettiä täällä tapahtuu. Sain harjavallasta lääkkeitä masennukseen (sertralin 50mg) ja psykoottisuuteen (Risperdal 1mg=ennaltaehkäiseväksi) tuntuu useinkin että taitaa olla turhan pienet annokset kun ei auta paskan vertaa enää. Taitaa tulla immuuniks.

• Humbrol

Se on ihan normaalia että tuollainen tekonauru ärsyttää. Muttei ehkä niinkään se että jonkun tuntemattoman ilme ärsyttää kaupassa.

• ...........

tuollainen kuvaamasi nauru ärsyttää ketä tahansa! ei mulla tuollaisia kavereita ole jotka tyhjää nauravat. Yhden ihmisen tunnen, sukulainen, jolla on tapana nauraa vähän joka välissä (lähinnä se kuulostaa tekonaurulta).. ehkä se on joku hänen tapa peittää hermostumista tms.
      No on siihenkin jo tottunut.. mutta ei kai tuo nyt ihme ole jos tuollainen ärsyttää välillä?

Mut koeta ajatella, että se nyt on vain hänen tapansa. Ja jospa koettaisit löytää ystäviä vähän erityyppisistä ihmisistä.. ei ole pakko kaveerata sellaisen kanssa, joka on "ärsyttävä" eikä samalla aaltopituudella.

• siili3

Pakko nostaa tällainen vanha ketju esiin - oletteko huomanneet, että tuollainen ärsyttävä tekonauraminen on trendikästä? Kaikki viihteellisten TV-kanavien juontajat nauravat joka toisen repliikkinsä perään typerää tekonaurua.

Tuokin älytön trendi rantautui ensin Helsinkiin. Sain töihin puheluita esim. aikakauslehtien yhteyshenkilöiltä, jotka hekottelivat mielipuolisen kuuloisina, kun keskustelimme siitä, milloin toimitusjohtajamme tavoittaisi. Sitten se tuntui leviävän kulovalkean lailla kaikkeen myyntityöhön ja jos ei muuta, niin jokainen puhelu pitää ainakin lopettaa typerään höröttämiseen.

Kai siinä koetetaan kuulostaa iloiselta, vaikka vaikutelma on kyllä täysin absurdi. Omaksutaan vaan ameeriikasta kaikki mahdollinen, niin hitto että vaikutetaan fiksuilta.

Ihan s-tanan ärsyttävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      90
      6352
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3803
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3170
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe