Tervehdys,
Ostin tuossa kuukausi takaperin Salomonin Equipe 9 luistelusukset, ja olen tuskaillut voitelun kanssa. Pohjan muoto on nimittäin hieman kaareva poikittaissuunnassa, joten sikli ottaa vain reunoilta voiteet pois. Jos keskiosasta haluaa kuvion näkyviin, pitää sikliä joko taivuttaa kaarelle tai sitten hinkata harjalla käsi puuduksiin. Onko tämä nyt ihan normaalia vai onko sukset maanantaipari?
Suksen pohjan käyryys
7
1538
Vastaukset
- Pyry-Tuisku
Normaalisti pohja on tehtaalta tulevan hionnan jälkeen suora. Koveruus voi tulla esim. uunituksesta tai muuten liian kuumalla voitelusta. Siklausta voi yrittää puolisko kerrallaan, mutta hidastahan se niin on. Kannattaa valittaa kauppiaalle.
- bojer
kuin kauppaan takaisin, sillä pilalliset kalut ovat. Tietysti ne tarjoavat siellä hiontaa oikaisuksi, mutta vaadi uudet sukset. Koska kyllä se pohja siinä hionnassa ohenee jos sitä aletaan hiomalla oikomaan, ja sinne jää vähemmän hiontavaraa tulevia hiontoja varten. Kyllä sen suksenpohjan poikkileikkaus pitää olla suora ettei sieltä tarvitse mistään kourunpohjalta voiteita siklata.
- mulli..
oot tainnut vedellä liian kuumalla raudalla. yritä saada vaihdettua uudet sukset mutta jos ei onnistu voi ne
yrittää hioa suoriksi. - salomon-ss..
Niin pääset vaivastasi eroon.Itsellä oli pohjat kuperat ja ammattisiklarin jälkeen pohja oli täysin suora.
Tai reklamaatio liikkeeseen mutta mahdollisesti saat joko paremmat tai samanlaiset,suomeen tuleva hyllytavara on vuosien mittaan muuttunut kakkoslaaduksi,markkinat on muualla.- e10sk
Salomonin suksissa on tosiaan voitelua hidastava kuperuusongelma. Itsellä on 6 paria equipe kymppejä ja viidessä niistä on kupera pohja. Parit olen hiotuttanut suoraksi. Itse asiassa huomasin vapaan tyylin suksissa että kupera pohja toimi paremmin kuin oikaistu.
- kouru
e10sk kirjoitti:
Salomonin suksissa on tosiaan voitelua hidastava kuperuusongelma. Itsellä on 6 paria equipe kymppejä ja viidessä niistä on kupera pohja. Parit olen hiotuttanut suoraksi. Itse asiassa huomasin vapaan tyylin suksissa että kupera pohja toimi paremmin kuin oikaistu.
hommassa nyt jonkinlainen käsiteongelma? Jos pohja on keskeltä korkeammalla niin silloin se on kupera. Jos taas reunat ovat korkeammalla niin silloin se on kovera. Ymmärtäisin jos sinulla olisi pohjat koverat, niin se varmasti parantaisi luistelupotkua koska suksenreuna on ottavampi. Jos taas pohja on kupera, niin silloinhan suksi potkussa karkaa helpommin alta koska se on keskeltä korkeammalla. Oli miten oli, niin molemmat ovat viheliäisiä voideltavia, eli pohjan täytyy olla suora.
- e10sk
kouru kirjoitti:
hommassa nyt jonkinlainen käsiteongelma? Jos pohja on keskeltä korkeammalla niin silloin se on kupera. Jos taas reunat ovat korkeammalla niin silloin se on kovera. Ymmärtäisin jos sinulla olisi pohjat koverat, niin se varmasti parantaisi luistelupotkua koska suksenreuna on ottavampi. Jos taas pohja on kupera, niin silloinhan suksi potkussa karkaa helpommin alta koska se on keskeltä korkeammalla. Oli miten oli, niin molemmat ovat viheliäisiä voideltavia, eli pohjan täytyy olla suora.
Koveraa pohjaa tarkoitin. Meni vähän termit sekaisin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207