apua,kissa söi tupakan

huolettaa...

Kannattaako mun hirveästi huolestua ku kissa on syönyt tupakkaa..varmaksi en osaa sanoa onko se syönyt vain yhdestä tupakasta pään vai onko se syönyt yhden kokonaisen ja yhdestä pään mutta silti huolestuttaa..
onko kellään kokemusta..
kannattaako mun lähteä kiikuttamaan sitä eläinlääkärille vai mitä..siitä on suurin piirtein nyt tunti aikaa (kello on nyt n.13.50) eikä mun mielestä mitään erityistä kissan käyttäytymisessä ole..äsken se oli ehkä hieman vilkkaampi kuin ennen mutta mitään muuta poikkeavaa ei ole ollu..
auttakaa...

7

3797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valelääkäri

      Enpä usko, että olisi syönyt kokonaisen tupakan. Onhan se niin pirun pahan makuista. Yritä selittää sille, että tupakka on terveydelle vaarallista. Mutta jos oikeasti olisi toista savuketta niellyt niin luultavasti kuumetta tulee. Tuolla tavallahan aikoinaan on saatu armeijassa vp:tä.

      • huolettaa...

        joo mulla tuli kans heti tuo armeija-juttu mieleen..mäki kyllä epäilen ettei se kokonaista oo syöny ku tuskin se filtteriä ois syöny..se kyllä tietää että tupakka on vaarallista..se aina rupeaa huutamaan mulle ja miehelle kun näkee meidät tupakka suussa..ja yrittää katkaista sen..
        TOIVOTTAVASTI sille ei ilmene mitään oireita..jospa se ei kuolis siihen..


      • voi käydä pahasti
        huolettaa... kirjoitti:

        joo mulla tuli kans heti tuo armeija-juttu mieleen..mäki kyllä epäilen ettei se kokonaista oo syöny ku tuskin se filtteriä ois syöny..se kyllä tietää että tupakka on vaarallista..se aina rupeaa huutamaan mulle ja miehelle kun näkee meidät tupakka suussa..ja yrittää katkaista sen..
        TOIVOTTAVASTI sille ei ilmene mitään oireita..jospa se ei kuolis siihen..

        ON vakavaa, tiedän tapauksen jossa koira on kuollut syötyään kadulta tupakan jämän. Nopeasti siis vähintäänkin soitto eläinlääkärille, voi käydä varsin pahasti jos tilannetta pitkittää!

        Jos ihmiselle syömisestä nousee kuume, voi verrata kissaan joka on kuitenkin huomattavasti pienempi eläin.


      • lääkäriin
        voi käydä pahasti kirjoitti:

        ON vakavaa, tiedän tapauksen jossa koira on kuollut syötyään kadulta tupakan jämän. Nopeasti siis vähintäänkin soitto eläinlääkärille, voi käydä varsin pahasti jos tilannetta pitkittää!

        Jos ihmiselle syömisestä nousee kuume, voi verrata kissaan joka on kuitenkin huomattavasti pienempi eläin.

        Kyllä, lääkäriin! Oireet voivat tulla näkyviin vasta hitaasti, mutta siinä vaiheessa voi olla jo myöhäistä.

        Nikotiinimyrkytytksen oireet eläimillä:

        -Oksentelu, ripuli
        -Yliaktiivisuus
        -Sydämen lyöntitiheyden nouseminen
        -Kuolaaminen
        -Lihaskouristukset ja -nykäykset
        -Vatsakipu
        -Lihasheikkous,
        -Refleksien häviäminen
        -Heikko pulssi
        -Raajojen ja korvalehtien kylmyys


      • Valelääkäri
        voi käydä pahasti kirjoitti:

        ON vakavaa, tiedän tapauksen jossa koira on kuollut syötyään kadulta tupakan jämän. Nopeasti siis vähintäänkin soitto eläinlääkärille, voi käydä varsin pahasti jos tilannetta pitkittää!

        Jos ihmiselle syömisestä nousee kuume, voi verrata kissaan joka on kuitenkin huomattavasti pienempi eläin.

        No kyllä varmasti kissan verimäärällä myrkkyjen imeydyttyä rupeaa jossain tuntumaan. Sillä kun tuo pulssi on muutenkin jo niin korkealla. Näin siinä tapauksessa, että se on tosiaaan sen tupakan syönyt, mutta kun ei se ainakaan matolääkettä ota vaikka sen laimentaisi litraan kermaviiliä:)


      • kyllä-
        Valelääkäri kirjoitti:

        No kyllä varmasti kissan verimäärällä myrkkyjen imeydyttyä rupeaa jossain tuntumaan. Sillä kun tuo pulssi on muutenkin jo niin korkealla. Näin siinä tapauksessa, että se on tosiaaan sen tupakan syönyt, mutta kun ei se ainakaan matolääkettä ota vaikka sen laimentaisi litraan kermaviiliä:)

        Aloitusviestissähän oli jo mainittu tuo normaalia vilkkaampi käytös, joka tuon listan mukaan on yksi myrkytyksen oireista.


    • Juuuu-u

      15-45 min yleensä oireet näkyy..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe