Jees eli Nikonin D5000 järkkäri tuli hankittua lokakuussa ja on pieni ja mitätön häikkä... Elikkäs kun kuvaa ja tarkennuspisteet aktivoituvat näkyy etsimessä niistä aktiivisista tarkennuspisteistä lähteviä viivoja? Ne ovat ihan suoria ja lähtevät aina siitä aktiivista tarkennuspistettä merkkaavan kehyksen reunasta lähintä reunaa päin (eli ylimmästä tarkennuspisteestä ylös ja vasemmanpuoleisesta aina vasempaan reunaan). Tämä ei sinänsä ole iso ongelma eikä tietenkään näy kuvissa mutta mietin että voiko tuolle kotikonstein mitään tehdä? Kameraa on pidetty hyvin, on pidetty siistinä eikä ole kolhittu, kasteltu eikä mitään muutakaan...
Saattoi olla erittäin epäselvä selostus mutta parempaan en pysty...
D5000 pieni häikkä?
4
450
Vastaukset
- gffgd
Eiköhän tuo kannata viedä huoltoon, kun takuuta on vielä jäljellä.
- dkaks
Ainakin vanhemmissa Nikoneissa tuo oli myös,eli aktiivisesta tarkennuspisteestä lähti hiuksenohut viiva lähimpään etsimen reunaan. Kyseessä oli (on)jonkinsortin "virtajohdin",en tarkalleen muista,miksi sitä sanottiin.Kuitenkin tuo on joissain Nikonin malleissa täysin normaali ilmiö,eli ei syytä huoleen.
Voit varmuuden vuoksi kysäistä Nikonin teknisestä tuesta Nikon.fi
- fotokauppias
Kyseessä todellakin on piuha jolla virta johdetaan valaistulle tarkennuspisteelle, eli sen kuuluukin näkyä.
- jeeespooks
Tämä on helpottava kuulla, kiitos kovasti ja kiitos muillekin vastaajille! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427