mies, ikä 50v ja

nnnnhhhnn

kun olen nyt 8 vuotta ihmetellyt ja kärsinyt epämääräisiä ylävatsan kipuja, niin pakko hyväksyä se tosiasia, että viljatuotteet ovat ongelman taustalla. Oireitten kohdalla erityistä ollut se, että kun tilanne on pahimmillaan (yleensä yöllä) niin oikein missään asennossa ei voi olla. Lattialla maton päällä vatsallaan makaaminen tai kävely ovat vaihtoehdot.

Kaupassa olen kauhistellut gluteenittomien tuotteiden hintoja. Pitää kai ruveta itse leipomaan.

4

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliaakkikom50-

      Vois olla vaikka refluksia(refluksi.fi)..ei kannata lopettaa viljojen syöntiä noin vaan tutkimatta.Syitä voi olla monia..tee kotitesti ensin ja jos siinä löytyy vasta-aineita niin sitten keliakia tutkintaan..kannattaa aina tutkia eikä hutkia..kela myöntää korvaustakin 21e/kk.Mulla 20v ollu keliakia diagnoosi..kuvittele jos minä olisin ollu turhaan gluteenittomalla dietillä nämä parikyt vuotta turhaan..toisaalta jos olisin jatkanut viljojen syömistä olisin haudassa nyt..joten mene tutkimuksiin asian VARMISTAMISEKSI

      • nnnnhhhnn

        Refluksian oireet ei täsmää lainkaan. Esim. kahvia voi juoda reilusti eikä suuhun nouse happoja kuin äärimmäisen harvoin. Kahvi ei myöskään aiheuta kipuja. Vatsakatarrin oireet osuvat lähimmäksi, kun olen hankkinut tietoa ylävatsan sairauksista. Äitini on hypännyt lääkärillä vuosikymmeniä mahavaivojen takia. Monta kertaa on tähystetty ylä- ja alapäästä. Lääkärit määränneet antibioottikuureja ja maha-haavalääkkeitä äitini vaatimuksesta. Alan nyt uskoa, että myös äidilläni on keliakia, mutta (kuten minullakin) sen verran lievä muoto, että sen kanssa on voinut elää kun gluteenia syö erittäin kohtuullisesti.


      • tähystetty
        nnnnhhhnn kirjoitti:

        Refluksian oireet ei täsmää lainkaan. Esim. kahvia voi juoda reilusti eikä suuhun nouse happoja kuin äärimmäisen harvoin. Kahvi ei myöskään aiheuta kipuja. Vatsakatarrin oireet osuvat lähimmäksi, kun olen hankkinut tietoa ylävatsan sairauksista. Äitini on hypännyt lääkärillä vuosikymmeniä mahavaivojen takia. Monta kertaa on tähystetty ylä- ja alapäästä. Lääkärit määränneet antibioottikuureja ja maha-haavalääkkeitä äitini vaatimuksesta. Alan nyt uskoa, että myös äidilläni on keliakia, mutta (kuten minullakin) sen verran lievä muoto, että sen kanssa on voinut elää kun gluteenia syö erittäin kohtuullisesti.

        Jos on tähystetty eikä suolinukka ole tuhoutunut, silloin ei ole keliakiaa.
        Tosin erittäin epäpätevät lääkärit ovat olleet kyseessä jos ovat potilaan vaatimuksesta lääkkeitä määräilleet!


      • keliukko..
        nnnnhhhnn kirjoitti:

        Refluksian oireet ei täsmää lainkaan. Esim. kahvia voi juoda reilusti eikä suuhun nouse happoja kuin äärimmäisen harvoin. Kahvi ei myöskään aiheuta kipuja. Vatsakatarrin oireet osuvat lähimmäksi, kun olen hankkinut tietoa ylävatsan sairauksista. Äitini on hypännyt lääkärillä vuosikymmeniä mahavaivojen takia. Monta kertaa on tähystetty ylä- ja alapäästä. Lääkärit määränneet antibioottikuureja ja maha-haavalääkkeitä äitini vaatimuksesta. Alan nyt uskoa, että myös äidilläni on keliakia, mutta (kuten minullakin) sen verran lievä muoto, että sen kanssa on voinut elää kun gluteenia syö erittäin kohtuullisesti.

        Viljan syönti on haitallista vaikka oireesi olisivatkin olemattoman vähäiset..myös ns oireettomien keliaakikkojen olisi tärkeää välttää gluteenia joka aiheuttaa monia piileviä sairauksia heikentää mm immuniteettia..lyhentäen elinikää ym


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe