Lääket.lis.

Outoa.

Lääket.lis? mitä toi nyt tarkoittaa? siis oliko neurologi vai ei?.

22

831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outoa.

Minulla piti olla nimenomaan aika neurologille ja kyseessä ihan neurologinen poliklinikka, mutta eteen tuli "lääket.lis"! Ajattelin aluksi tietenkin, että hän on se kauan odottettu neurologi, mutta nimilapussa luki aivan jtn muuta ja lääket.lis ei varmaan mene neurologista?

• -----------

ole neurologi .Lääket.lis voi erikoistua neurologiksi

• Outoa.
        ----------- kirjoitti:

ole neurologi .Lääket.lis voi erikoistua neurologiksi

Oliko se sitten joku opiskelija, joka suorittaa esim. mm. neurologin tutkintoa?. Onko hän siis kouluttautumassa alaan, mutta ei ole vielä niinkun varsinaisesti neurologi.

• Johannes V
        Outoa. kirjoitti:

Oliko se sitten joku opiskelija, joka suorittaa esim. mm. neurologin tutkintoa?. Onko hän siis kouluttautumassa alaan, mutta ei ole vielä niinkun varsinaisesti neurologi.

Erikoistuu jos ei harjoittele ? ei pelkkä lukeminen riitä lääkärin erikoistutkintoon.

• ----------
        Johannes V kirjoitti:

Erikoistuu jos ei harjoittele ? ei pelkkä lukeminen riitä lääkärin erikoistutkintoon.

kysymys kuului,onko Lääket.lis neurologi ja vastaus on EI

• oli.......
        ---------- kirjoitti:

kysymys kuului,onko Lääket.lis neurologi ja vastaus on EI

lähete neurologian erikoislääkärille, mutta siellä olikin nuori Lääket. lis joka ei tiennyt mistään höläkäsen pöläystä vaan joka toinen lause oli "kysykää sitä omalta lääkäriltä ja teidän pitää tilata aika omalle lääkärille" näin meitä neuron polilla huijataan, ja nyt olen entistä kipeämpi.

• Johannes V
        oli....... kirjoitti:

lähete neurologian erikoislääkärille, mutta siellä olikin nuori Lääket. lis joka ei tiennyt mistään höläkäsen pöläystä vaan joka toinen lause oli "kysykää sitä omalta lääkäriltä ja teidän pitää tilata aika omalle lääkärille" näin meitä neuron polilla huijataan, ja nyt olen entistä kipeämpi.

On ollut harvinaisen huonoa tuuria olikohan valelääkäri ? kyllä lääkärin pitää osata jo vastata ilman erikoistutkintoa.

• Outoa.
        oli....... kirjoitti:

Jep.. mulla oli asia ihan toinen, mutta juuri sellainen, että pisti arveluttamaan, että kenelle mä nyt sitten loppupeleissä jouduin. Että, kiitti näistä.

• töissä neurolla

Sairaalalääkäreiksi noita kai kutsutaan. Ottavat esim. polilla itsenäisesti vastaan, MUTTA potilas tiedot (lähete, tehdyt tutkimukset) käydään läpi aina valmiiksi jonkun erikoislääkärin (esim. se neurologi) kanssa. Heillä on käytettävissä samat tutkimusmahdollisuudet kuin muillakin polin lääkäreillä ja voivat aina konsultoida erikoislääkäriä.

Ovat erikoistumisvaiheessa, neurologian polilla voi olla esim. neurologiaan tai geriatriaan erikoistuvia lääkäreitä.

• julk. sekt.

Julkisella sektorilla on aina 50 %:n epävarmuus, onko todellakin 1) jo erikoistumisopintonsa suorittanut LL ja neurologi vai 2) samoja erikoistumisopintoja suorittava, harjoittelussa oleva LL. Olen tyytymätön erikoistumassa oleviin, mutta valmistuneisiin tyytyväinen kokemusteni mukaan. Viime vuoden tapaus poliklinikalla oli erikoistumassa oleva, ja potilaana tiesin enemmän hän.

Kannattaa käyttää yksityisiä neurologeja, niin tietää pääsevänsä varmasti neurologille.

• ....................

lääketieteen lisensiaatti, ei siis erikoisunut. Eli ei ole neurologi.

• Outoa.

Parempi vaan, et tollasen vieressä pitäisi olla se aito oikea neurologinen erikoislääkäri.

• .............
        Outoa. kirjoitti:

Parempi vaan, et tollasen vieressä pitäisi olla se aito oikea neurologinen erikoislääkäri.

kyllähän siinä pitäisi sitten olla se neurologiaan erikoistunut lääkärikin mukana.

• Outoa.
        ............. kirjoitti:

kyllähän siinä pitäisi sitten olla se neurologiaan erikoistunut lääkärikin mukana.

Musta tämä on niin väärin, kun sellainen erikoistunut lääkäri ei ole siinä läsnä. Voi jopa yllättyä pahasti !

• tosi on
        Outoa. kirjoitti:

Musta tämä on niin väärin, kun sellainen erikoistunut lääkäri ei ole siinä läsnä. Voi jopa yllättyä pahasti !

Tiedättekös sitä, että nämä lääket.lis suorittavat myös leikkauksia, jopa neurokirurgian puolella....Monikaan ei varmasti tiedä, ettei se välttämättä ole erikoislääkäri joka leikkauksen suorittaa.

• ....................
        tosi on kirjoitti:

Tiedättekös sitä, että nämä lääket.lis suorittavat myös leikkauksia, jopa neurokirurgian puolella....Monikaan ei varmasti tiedä, ettei se välttämättä ole erikoislääkäri joka leikkauksen suorittaa.

pidä paikkaansa että neurokirurgisia operaatioita tekisi LL=)

• kohdalleni sattunut
        .................... kirjoitti:

pidä paikkaansa että neurokirurgisia operaatioita tekisi LL=)

Syksyllä 08, sekä sykyllä 09 olin neurokirurgisissa leikkauksissa joissa molemmat oli alunperin suunniteltu lääket.lis suorittamiksi. Kun sain tämän itse selville ja VAADIN, että leikkaukset suorittaisi erikoistunut lääkäri, tähän suostuttiin. Tosin vastahakoisesti. Tunsin olevani ns. hankala potilas. Näin toimitaan yliopisto-sairaaloissa varsin yleisesti. Toisaalta, jostainhan näiden täytyy oppinsa saada, mutta itse en halua olla harjoittelun kohteena. Olisin ehkä suostunutkin tähän järjestelyyn mutta kun minulle ei voitu selkeästi luvata sitä, että pätevä lääkäri edes olisi paikalla ohjaamassa niin kieltäydyin koekaniinin roolista. Moni potilas ei edes tiedä, että näin toimitaan...

• Outoa.
        kohdalleni sattunut kirjoitti:

Syksyllä 08, sekä sykyllä 09 olin neurokirurgisissa leikkauksissa joissa molemmat oli alunperin suunniteltu lääket.lis suorittamiksi. Kun sain tämän itse selville ja VAADIN, että leikkaukset suorittaisi erikoistunut lääkäri, tähän suostuttiin. Tosin vastahakoisesti. Tunsin olevani ns. hankala potilas. Näin toimitaan yliopisto-sairaaloissa varsin yleisesti. Toisaalta, jostainhan näiden täytyy oppinsa saada, mutta itse en halua olla harjoittelun kohteena. Olisin ehkä suostunutkin tähän järjestelyyn mutta kun minulle ei voitu selkeästi luvata sitä, että pätevä lääkäri edes olisi paikalla ohjaamassa niin kieltäydyin koekaniinin roolista. Moni potilas ei edes tiedä, että näin toimitaan...

Tälläisissä asioissa pitää olla opiskelijan kanssa erikoistunutkin lääkäri ehdottomasti.

Tuossa kun aiemmin sanottiin: "Mites sitä Erikoistuu jos ei harjoittele ? ei pelkkä lukeminen riitä lääkärin erikoistutkintoon." -Joo ei kyllä niin.. mutta miten sitä erikoistuu, kun harjoittelee ilman alan erikoislääkäriä..? Se, että leikkauksetkin edistyy ilman erikoislääkäriä, ni on ehdottomasti väärin!.

Pistää niin vihaksi nyt tollanen.. Minäkään en tiedä sitä, että tulenko minä nytten koskaan näkemään juuri sitä erikoislääkäriä, kun piti..

• oli.....
        Outoa. kirjoitti:

Tälläisissä asioissa pitää olla opiskelijan kanssa erikoistunutkin lääkäri ehdottomasti.

Tuossa kun aiemmin sanottiin: "Mites sitä Erikoistuu jos ei harjoittele ? ei pelkkä lukeminen riitä lääkärin erikoistutkintoon." -Joo ei kyllä niin.. mutta miten sitä erikoistuu, kun harjoittelee ilman alan erikoislääkäriä..? Se, että leikkauksetkin edistyy ilman erikoislääkäriä, ni on ehdottomasti väärin!.

Pistää niin vihaksi nyt tollanen.. Minäkään en tiedä sitä, että tulenko minä nytten koskaan näkemään juuri sitä erikoislääkäriä, kun piti..

soittoaika NEUROLOGILLE, ihmettelin kun siellä vastasi nainen joka sanoi vain etu ja sukunimen, luulin, että soitin vahingossa väärään numeroon ja kysyin onko neurologi, johon vastaus ON, kun sitten oli käynti neuron polilla, sama tyttö siellä oli näyttelemässä neurologia, eikä tiennyt mistään mitään, tuijotti vaan papereita ja käski mennä omalle lääkärille.TURHA KÄYNTI JA NYT OLEN 22e köyhempi, muutenkin oli niin tollon tuntuinen, että ihmettelen millä papereilla hän on päässyt lääket.lisendiksi. Olisi voinut rehellisesti jo puhelimeen vastatessa sanoa, että puhelimessa lääketieteen opiskelia SUUTUTTAA NÄMÄ TURHAT JUOKSUTTAMISET kun muutenkin on vaikea liikkua.

• +++++++++++++++
        oli..... kirjoitti:

soittoaika NEUROLOGILLE, ihmettelin kun siellä vastasi nainen joka sanoi vain etu ja sukunimen, luulin, että soitin vahingossa väärään numeroon ja kysyin onko neurologi, johon vastaus ON, kun sitten oli käynti neuron polilla, sama tyttö siellä oli näyttelemässä neurologia, eikä tiennyt mistään mitään, tuijotti vaan papereita ja käski mennä omalle lääkärille.TURHA KÄYNTI JA NYT OLEN 22e köyhempi, muutenkin oli niin tollon tuntuinen, että ihmettelen millä papereilla hän on päässyt lääket.lisendiksi. Olisi voinut rehellisesti jo puhelimeen vastatessa sanoa, että puhelimessa lääketieteen opiskelia SUUTUTTAA NÄMÄ TURHAT JUOKSUTTAMISET kun muutenkin on vaikea liikkua.

lisensiaatti Ei ole opiskelija vaan hän on valmis lääkäri."Olisi voinut rehellisesti jo puhelimeen vastatessa sanoa, että puhelimessa lääketieteen opiskelia" Eli nyt "haukut" väärää puuta.

Meniköhän sinulta nyt kandidaatti ja lisensiaatti sekaisin?

• minulle.......
        +++++++++++++++ kirjoitti:

lisensiaatti Ei ole opiskelija vaan hän on valmis lääkäri."Olisi voinut rehellisesti jo puhelimeen vastatessa sanoa, että puhelimessa lääketieteen opiskelia" Eli nyt "haukut" väärää puuta.

Meniköhän sinulta nyt kandidaatti ja lisensiaatti sekaisin?

yksi tyttö sanoi neuron polilla, että hän on opiskelemassa täällä, ja oli LL koska reseptistä sen näin, mukana oli myös kokenut neurologi, joten jos puhelimeen vastaa LL niin on vastattava lääket. lis.......jne, eikä esiintyä neurologina, ja kerrottava totuus potilaalle vastaanotolla, että ei ole neurologi vaan opiskelee neuroa.

• Terv.keskus
        minulle....... kirjoitti:

yksi tyttö sanoi neuron polilla, että hän on opiskelemassa täällä, ja oli LL koska reseptistä sen näin, mukana oli myös kokenut neurologi, joten jos puhelimeen vastaa LL niin on vastattava lääket. lis.......jne, eikä esiintyä neurologina, ja kerrottava totuus potilaalle vastaanotolla, että ei ole neurologi vaan opiskelee neuroa.

lääkärit ole myös lääket.lis. Ja jos terv.keskus lääkäri lähettää neurologian erikoislääkärille,niin silloin on MYÖS PÄÄSTÄVÄ PÄTEVÄLLE NEUROLOGILLE eikä millekään lääket. lis. joka taas lähettää takaisin omalle lääkärille, hölmöläisten hommaa ja potilaiden narraamista. Monet kokeneet terv.keskus lääkärit ovat paljon pätevämpiä kuin nämä nuoret vasta valmistuneet LL lääkärit, jotka lähtevät erikoistumaan, koska heillä ei ole käytännön kokemusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      227
      9123
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      147
      3321
    3. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      3
      2750
    4. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      170
      2232
    5. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      101
      1875
    6. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      174
      1806
    7. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      181
      1686
    8. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      139
      1351
    9. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      50
      1329
    10. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      115
      1094
    Aihe