Mooririn valo vilkkuu ja ESP/ASR system fault

Auttakaa, pliis

Moi, kesken ajon auto alkoi vähän nykimään, tuntu kuin voimat olivat autosta loppumassa. Syttyi moottorin varoitusvalo ja sitten alkoi vilkkumaan. Samaan aikaan syttyi ESP/ASR system fault ilmoitus. Auto kulkee, kuitenkin (ei normaalisti). Tyhjäkäynnissä nykii hiukuan, välillä enemmän.

Missä vika?

Voiko moottorivian aiheuttaa sytytyspuola?

9

10370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkoa edelliseen

      Unohdin kiireessää laittaa milllainen auto.

      Renault, Megené II, 2006, 1,4l, bensakone

      • kysyä viasta

        jostakin korjaamosta. Täältä palstalta et varmaa vastausta saa, "mutua" kyllä on jaossa. Minä voin aloittaa arvausleikin, sanotaan nyt vaikka ykkös-sylinterin puola.


      • Erkki vaan
        kysyä viasta kirjoitti:

        jostakin korjaamosta. Täältä palstalta et varmaa vastausta saa, "mutua" kyllä on jaossa. Minä voin aloittaa arvausleikin, sanotaan nyt vaikka ykkös-sylinterin puola.

        Tai sitten ei. Meidän rellusta ei ole mennyt yhtään puolaa. kaverin dscniciin on vaihdettu sitäkin useammin ja turhaan. Aina nykii, kunnes putsasi pyrörimista mittaavan anturin vauhtipyörän päältä. Sun ongelmaan suosittelisin testerissä käynti, jotta tiedät missä anturissa on vika. Voi olla myös ABS-anturissa


    • _DonC_

      Voi olla, että ongelmasi on jo hoidettu, mutta muillekin tiedoksi: sytytyspuolat. Varoitusvalot vilkkuu ku joulukuusi ja auto nykii. Puolat kärtsää Megane II:ssa kerran-pari elinkaaren aikana. Itellä meni n. 70 000 km. Kulkee kuin unelma puolien vaihdon jälkeen.

    • _DonC_

      ...piti vielä lisätä, että puolia on tuon ikäisessä Meganessa 4 kpl, kandee vaihtaa suosiolla kaikki kerralla.

      • moi,

        Mulla oli toi vika ja huollettiin. Huollossa vaihdettiin viellinen, sitten vaihdoin ite loput 3 vaihtamatonta. 3kk päästä eli nyt sama vika, voihan vittu.

        Onko itse sytytyspuolilla jotain takuuta olemassa, minne voisin valittaa?


      • näinsemeneee
        megamies kirjoitti:

        moi,

        Mulla oli toi vika ja huollettiin. Huollossa vaihdettiin viellinen, sitten vaihdoin ite loput 3 vaihtamatonta. 3kk päästä eli nyt sama vika, voihan vittu.

        Onko itse sytytyspuolilla jotain takuuta olemassa, minne voisin valittaa?

        Tulpat myös vaihdettu? Niissä pitää olla oikea kärkiväli, liian tiukka kuumentaa puolat ja polttaa ne.


    • Jtle

      Ehdottomasti puola. Ne menevät muutaman kk välein, helppo vaihtaa itse (n. 40€/kpl) ja bonuksena katsastaja tulee hylkäämään koska OBD:hen jää vikaviesti.

    • Zipe75

      Moro! Itellä oli meganessa -04 sama vika kunnes huomasin että jarruvalo palaa koko ajan. Jarruvalo katkaisija ei saanut kunnolla kontaktia ja tämä aiheutti noin 2km ajon jälkeen ESP/ASR valon syttymisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe