Kannattaako käydä ihotautilääkärillä?

joku88

Kannattaako käydä ihotautilääkärillä jos on 99% varma että on "Pustulosis palmoplantaris, PPP"
Mitä itse siitä olen lukenut niin eipä paljon lääkäri sille mitään voi tehdä...vai voiko?

Taudilla niin selvät "oireet" että olen aivan varma että kyseessä on PPP.
Kiitos etukäteen vastauksesta..

3

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • r

No jos lääkettä haluut ni ehkä kannattais...

• sininen täti

Ei sille taudille voi edes lääkärit tehdä mitään, eikä se parane ikinä. Silti kannattaisi kyllä käydä lääkärissä, niin saisit reseptin jotain lääkevoidetta varten. Itselläni on samaan tautiin Dermovat, joka on keskivahva kortisonivoide. Rakot saa sillä kyllä lähtemään, hetkeksi. Jonkun ajan kuluttua ne ilmestyvät taas, siitä tämä on pirullinen tauti. Mulla on taas tänä kesänä kukkinut kädet, on niin kurjaa kun tulee rakkoja ja sitten niiden kuivuttua lähtee kämmnistä ja sormenpäistä nahka. Varsinkin sormenpäät on todella kipeät, kun lähtee nahka ja tulee haavoja. Itse haluaisin löytää jonkun voiteen tai mitä tahansa, jolla saisi vähän paremmaksi näitä käsiä. Myös jalkapohjiin tulee ihottumaa, mutta nyt se on vähän rauhallisempi ollut. Näistä sormenpäistä mietin sitä, että miten tällaisista sormenpäistä voi hankkia sormenjälkipassin.

• skramur

Kun kädet menivät käytänössä niin pahaksi että en oikein voinut tehdä mitän sain lääkäriltä lääke nimelta Neotigason. Ensimaista kerta neljan vuoden olen lähes ilman Psoria, parasta on että kädet paransivat parissa vikkossa täysin. Ainoa ongelma on että lääke ei sovi naisille, eli voi olla vaikea saada lääkäri kirjoitamaan jos ole kaunemman sukupuolen edustaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      160
      2720
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      42
      1457
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1143
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe