Onko ketään jolla 2 dysfasia lasta perheessä?

dyfdyf

Eli haluaisin kuulla kokemuksia jos on 2 dysfaattista lasta perheessä että miten arki menee ja miten olette järjestäneet puheterapeuteilla käynnit? Itsellä kohta 4v dysfasia poika ja nuoremmalla luultavasti myös hän kohta 2v eikä tule yhtään sanaa.

9

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LAKDJLikuj

      Minulla on kohta 4vee poika ja tutkimukset ovat vasta käynnissä ja toinen on 2,5vee ja hänellä ei ole yhtäkään sanaa eli olemme vasta siinä vaiheessa kun tutkimuksissa juostaan ja puheterapiassa kummankin kanssa.

    • thinkaboutit

      Onko teillä 2 lasta kotona, joilla joku "asiantuntija" on todennut dysfasian?

      Vai onko teillä kotona 2 dysfaatikkolasta?

      Miettikää hetki....

      • tytti 76

        pitääkö saivarrella?


      • jorma l
        tytti 76 kirjoitti:

        pitääkö saivarrella?

        Pitääkö lasta kutsua dysfaattiseksi lapseksi? Mistä dysfasia alkaa ja mihin lapsi loppuu?


      • Sanna-Tuuli1975
        jorma l kirjoitti:

        Pitääkö lasta kutsua dysfaattiseksi lapseksi? Mistä dysfasia alkaa ja mihin lapsi loppuu?

        Sama tilanne täällä. 4 ja 2 vuotiaat dysfasia lapset (isommalla siis jo diagnoosi ja pienemmälle olen antanut itse ) ja puheterapiassa käydään ja ne kaiken maailman neuvolapsykologit ja muuta tahot kun on kummallakin niin on aikamoista. Kyllä kaikesta selviää kun kuitenkin lapset ovat terveitä ja ei kuitenkaan kummemmasta ole kyse. Nykyään kun tosiaan 4 ja 2 vuotiaiden kohdalla voidaan kuntouttaa niin hyvin että tuskin isomapana suurempia ongelmia ja tilanne kun voi ton ikäsillä muttua ihan ilman kuntoutustakin niin että ei ole kouluiässä dysfasiasta tietoakaan. Siskoni pojalla todettiin 4 vuotiaana dysfasia 80.1 ja nyt 14 vuotiaana on suosittu poika ja hyvä kielellisesti ja hyvin pärjännyt koulussa eli ei ole jälkeäkään dysfasiasta..


      • teillä
        Sanna-Tuuli1975 kirjoitti:

        Sama tilanne täällä. 4 ja 2 vuotiaat dysfasia lapset (isommalla siis jo diagnoosi ja pienemmälle olen antanut itse ) ja puheterapiassa käydään ja ne kaiken maailman neuvolapsykologit ja muuta tahot kun on kummallakin niin on aikamoista. Kyllä kaikesta selviää kun kuitenkin lapset ovat terveitä ja ei kuitenkaan kummemmasta ole kyse. Nykyään kun tosiaan 4 ja 2 vuotiaiden kohdalla voidaan kuntouttaa niin hyvin että tuskin isomapana suurempia ongelmia ja tilanne kun voi ton ikäsillä muttua ihan ilman kuntoutustakin niin että ei ole kouluiässä dysfasiasta tietoakaan. Siskoni pojalla todettiin 4 vuotiaana dysfasia 80.1 ja nyt 14 vuotiaana on suosittu poika ja hyvä kielellisesti ja hyvin pärjännyt koulussa eli ei ole jälkeäkään dysfasiasta..

        sitten kaikki on mennyt. Meillä kaksi nuorta ja kyllä dysfasia vaikeuttaa heidän jokapäiväistä elämäänsä ihan oppimisvaikeuksista ymmärtämisen vaikeuteen ja puheentuoton vaikeuteen.
        Kyllä se jonkunlaisen vaikeuden jättää, jos oikeasti on dg saatu. Yleensä ne vaikeudet kasvaa samalla, kun lapsikin kasvaa.


    • Sannuli78

      Meillä 5v esikoistyttö sai juuri dysfasia-diagnoosin. Puheterapeutilla käy kerran viikossa.

      Nuorempi poika täytti juuri 2v eikä tule kuin hädin tuskin 1-2 sanaa silloin tällöin. Puheterapeutin jonossa on, mut en tiedä koska pääsee pitkien jonojen takia. Esikoisen diagnoosin ja lukemani tiedon pohjalta olen itse alkanut miettiä/epäillä myös hänellä dysfasian mahdollisuutta.

      • Johanna K.

        Mulla on 2 lasta,joilla dysfasia.Tytär 8v ja poika 6v.Kun mol olivat vielä pvkodissa,niin vein heidät puheterapeuteille,ajat olivat 15.00 ja 15.15,välimatkaa 5km.Tyttärellä käy puheterapeutti koulussa,pojalla pvkodissa.Diagnoosit saatu sairaalan lastenneurologiselta työryhmältä(puhe-ja toimintaterapeutti ja psykologi sekä neurologi).Kotona käytössä tukiviittomat ja kuvat arkea helpottamaan.Olen yh..


    • Luumun kukka

      Täälä, ehkä! :)
      Vanhemmalla pojalla on siis diagnosoitu kielellinen erityisvaikeus (nyt 5 vuotta) ja nuoremmalla (3 vuotta) ei vielä
      juurikaan sanoja (sanoja ehkä noin 20). Eli lähete foniatrille tehty myös nuoremman pojan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe