Onko ketään jolla 2 dysfasia lasta perheessä?

dyfdyf

Eli haluaisin kuulla kokemuksia jos on 2 dysfaattista lasta perheessä että miten arki menee ja miten olette järjestäneet puheterapeuteilla käynnit? Itsellä kohta 4v dysfasia poika ja nuoremmalla luultavasti myös hän kohta 2v eikä tule yhtään sanaa.

9

1113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LAKDJLikuj

Minulla on kohta 4vee poika ja tutkimukset ovat vasta käynnissä ja toinen on 2,5vee ja hänellä ei ole yhtäkään sanaa eli olemme vasta siinä vaiheessa kun tutkimuksissa juostaan ja puheterapiassa kummankin kanssa.

• thinkaboutit

Onko teillä 2 lasta kotona, joilla joku "asiantuntija" on todennut dysfasian?

Vai onko teillä kotona 2 dysfaatikkolasta?

Miettikää hetki....

• tytti 76

pitääkö saivarrella?

• jorma l
        tytti 76 kirjoitti:

pitääkö saivarrella?

Pitääkö lasta kutsua dysfaattiseksi lapseksi? Mistä dysfasia alkaa ja mihin lapsi loppuu?

• Sanna-Tuuli1975
        jorma l kirjoitti:

Pitääkö lasta kutsua dysfaattiseksi lapseksi? Mistä dysfasia alkaa ja mihin lapsi loppuu?

Sama tilanne täällä. 4 ja 2 vuotiaat dysfasia lapset (isommalla siis jo diagnoosi ja pienemmälle olen antanut itse ) ja puheterapiassa käydään ja ne kaiken maailman neuvolapsykologit ja muuta tahot kun on kummallakin niin on aikamoista. Kyllä kaikesta selviää kun kuitenkin lapset ovat terveitä ja ei kuitenkaan kummemmasta ole kyse. Nykyään kun tosiaan 4 ja 2 vuotiaiden kohdalla voidaan kuntouttaa niin hyvin että tuskin isomapana suurempia ongelmia ja tilanne kun voi ton ikäsillä muttua ihan ilman kuntoutustakin niin että ei ole kouluiässä dysfasiasta tietoakaan. Siskoni pojalla todettiin 4 vuotiaana dysfasia 80.1 ja nyt 14 vuotiaana on suosittu poika ja hyvä kielellisesti ja hyvin pärjännyt koulussa eli ei ole jälkeäkään dysfasiasta..

• teillä
        Sanna-Tuuli1975 kirjoitti:

Sama tilanne täällä. 4 ja 2 vuotiaat dysfasia lapset (isommalla siis jo diagnoosi ja pienemmälle olen antanut itse ) ja puheterapiassa käydään ja ne kaiken maailman neuvolapsykologit ja muuta tahot kun on kummallakin niin on aikamoista. Kyllä kaikesta selviää kun kuitenkin lapset ovat terveitä ja ei kuitenkaan kummemmasta ole kyse. Nykyään kun tosiaan 4 ja 2 vuotiaiden kohdalla voidaan kuntouttaa niin hyvin että tuskin isomapana suurempia ongelmia ja tilanne kun voi ton ikäsillä muttua ihan ilman kuntoutustakin niin että ei ole kouluiässä dysfasiasta tietoakaan. Siskoni pojalla todettiin 4 vuotiaana dysfasia 80.1 ja nyt 14 vuotiaana on suosittu poika ja hyvä kielellisesti ja hyvin pärjännyt koulussa eli ei ole jälkeäkään dysfasiasta..

sitten kaikki on mennyt. Meillä kaksi nuorta ja kyllä dysfasia vaikeuttaa heidän jokapäiväistä elämäänsä ihan oppimisvaikeuksista ymmärtämisen vaikeuteen ja puheentuoton vaikeuteen.
        Kyllä se jonkunlaisen vaikeuden jättää, jos oikeasti on dg saatu. Yleensä ne vaikeudet kasvaa samalla, kun lapsikin kasvaa.

• Sannuli78

Meillä 5v esikoistyttö sai juuri dysfasia-diagnoosin. Puheterapeutilla käy kerran viikossa.

Nuorempi poika täytti juuri 2v eikä tule kuin hädin tuskin 1-2 sanaa silloin tällöin. Puheterapeutin jonossa on, mut en tiedä koska pääsee pitkien jonojen takia. Esikoisen diagnoosin ja lukemani tiedon pohjalta olen itse alkanut miettiä/epäillä myös hänellä dysfasian mahdollisuutta.

• Johanna K.

Mulla on 2 lasta,joilla dysfasia.Tytär 8v ja poika 6v.Kun mol olivat vielä pvkodissa,niin vein heidät puheterapeuteille,ajat olivat 15.00 ja 15.15,välimatkaa 5km.Tyttärellä käy puheterapeutti koulussa,pojalla pvkodissa.Diagnoosit saatu sairaalan lastenneurologiselta työryhmältä(puhe-ja toimintaterapeutti ja psykologi sekä neurologi).Kotona käytössä tukiviittomat ja kuvat arkea helpottamaan.Olen yh..

• Luumun kukka

Täälä, ehkä! :)
      Vanhemmalla pojalla on siis diagnosoitu kielellinen erityisvaikeus (nyt 5 vuotta) ja nuoremmalla (3 vuotta) ei vielä
      juurikaan sanoja (sanoja ehkä noin 20). Eli lähete foniatrille tehty myös nuoremman pojan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      122
      5669
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      64
      4020
    3. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      45
      3706
    4. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      31
      3089
    5. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2902
    6. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2439
    7. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      13
      2286
    8. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      12
      2252
    9. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1727
    10. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1704
    Aihe