Esikoisemme on 2,5kk vanha ja sairastaa nyt ensimmäistä korvatulehdusta. Lääkäriin lähdettiin kun pienokainen oli itkuinen eikä suostunut enää syömään kunnolla. Nyt ruoka maistuu taas ja vauva on toipuvan oloinen. Ainoa ongelma on väsymys. Antibiootin aloittamisen jälkeen vauva haluaisi nukkua kokoajan ja on aivan uupunut. Viime yönäkin nukkui 8h putkeen, kun yleensä nukkuu n. 5h. Voiko tällainen väsymys johtua antibiootista? Väsyttääkö vauvoja antibiootti? Antibiootista on tullut myös ripuli, joka varmaan vie voimia. Meillä on käytössä Ditrim Duplo -niminen lääke.
Väsymystä antibiootista?
YVYVYV
13012
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Yleensä väsymys ei kulu antibioottien sivuvaikutuksiiin. sen sijaan tulehdus (jota siis antibiotiitilla hoidetaan) aiheuttaa väsymystä. Jos lapsi on vilä nukkunut huonosti edellisinä vuorokausina korvakipun vuoksi, niin on ihan normaalia, että nyt nukutaan univelkoja pois. Myös tuo ripuli voi aiheuttaa lapsessa voimattomuutta ja väsymystä. Nyt kun lapsi on selkeästi sairas, niin häntä kannattaa herätellä syömään muutaman tunnin välein (näin hän ei pääse kuivumaan ripulin ja mahdollisen kuumeen vuoksi). Myös kuivumisen merkkejä kannattaa seurata. Kun sairaus on ohi (ripuli ja korvatulehdus) ei herättelyä tarvitse jatkaa, vaan voitte palata taas lapsen tahtiseen ruokailurytmiin.