Hei!
Olen lähdössä viikoksi Firenzeen huhtikuussa, ensimmäistä kertaa. Kaupungissa on itsessään nähtävää yllin kyllin, mutta olisi kiva tehdä jokin retki myös kaupungin ulkopuolelle. Mikä olisi hyvä kohde omatoimimatkailijalle, johon olisi hyvät kulkuyhteydet? Se voisi olla joku vähän rennompi kohde, taidetta ja arkkitehtuuria ainakin on riittävästi Firenzessäkin. Esim. jokin viinitila voisi tulla kyseeseen, olisiko jollain kokemusta? Tai sitten jokin muu kiva paikka sopivan matkan päässä. Lisäksi ravintola / museo -suositukset on tervetulleita ja ylipäätään kaikki vinkit!
päiväretki Firenzestä
3
795
Vastaukset
- ML
Firenzestä on hyvät yhteydet mihin tahansa, itse käväisin päiväseltään mm. Sienassa, S.Gimingnanossa, Arezzossa jne. Fiesolekin aivan Firenzen kupeessa ja mahtavat näköalat. Tässä aikataulu
http://www.sitabus.it/sita-toscana/Firenze - Siena.pdf
Viinitilolla en ole käynyt, joten ei tietoa.
Pari ravintolaa joita voisin suositella...
http://www.trattoriazaza.it/index.html?Pagina=/news/primapagina.asp?idLingua=1&PrimaPagina=X&idSito=1
http://trattoria-mario.com/- mj
Kiitos!
Sienassa varmaan tulee käytyä, vaikuttaa niin ihanalta paikalta ja Fiesole on mukavan lähellä. Bussimatkalla Sienaan varmaan näkee myös maaseutua mitä ei muuten ilman autoa pääse näkemään. Kiertääköhän nuo bussit maaseutua pitkin? - Giili
mj kirjoitti:
Kiitos!
Sienassa varmaan tulee käytyä, vaikuttaa niin ihanalta paikalta ja Fiesole on mukavan lähellä. Bussimatkalla Sienaan varmaan näkee myös maaseutua mitä ei muuten ilman autoa pääse näkemään. Kiertääköhän nuo bussit maaseutua pitkin?Pisaan on noin tunnin junamatka eikä matka maksa paljon. Junia menee ja tulee päivittäin tiheästi.
Fiesolessa voi vierähtää päivä. Siellä kannattaa kävellä ympäriinsä, kivoja kujia ja maisemia löytyy. Sinne on helppo mennä bussilla.
Lisäksi kannattaa kiertää bussilla Firenzen toiselle puolelle. Nyt en muista enää paikan nimeä, mutta siellä Bobolin puutarhojen takana oleva kukkula, josta näkee koko Firenzen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6158140Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3463110Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4072198- 1281347
- 311303
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51229Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1081138- 911083
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651065- 46923