Kannattaako jujutsu-harrastus aloittaa enää vähän yli kolmekymppisenä, kun pohjalla ei ole minkäänlaista kamppailu- tai itsepuolustustaustaa? Ajattelin aloittaa harrastuksen lähinnä kunnonkohennusmielessä. Asuinpaikkakunnallani on 3 eri seuraa ja peruskurssejakin alkanee varmaan taas syksyllä. Onko jujutsun aloittaneilla yleensä muuta kamppailulajitaustaa?
Vastaukset 3
- antipainija
vanha jäykkis
tottakai
ja kumpikin yhtä aikaa
hokutoruy ja bjj
aina enne ku meet treeneihin juokse 1-3km oot silloin parhaillas
me vanhat lämmetään niin hitaasti
ja jos mahkuja vedä pieni kuntopiiri (9-15min) ku tuut töistäs kotiin että lämpeet ja venyttele semosis asenois että pystyt lukee ja rentoutuun pitkiä venytyksiiä ilman kipua - fdergswgg
Mene karateen. Shotokan sopii nuorelle ja vanhallekin. Ju-jutsukat jää nuorina eläkkeelle.
- paljon treenannut
Ei harjoittelu ikää katso. Enemmän ikää, enemmän järkeä ja elämänviisautta. Vähän yli kolmekymppisellä on vielä 30 vuotta aikaa harjoitella, jos kuuntelee omaa kroppaa ja harjoittelee järjen kanssa. Nuorena ja innokkaana käyttää kroppaa ja voimaa, vanhempana huomaa että voimaa ei tarvita vaan tekniikkaa ja ajatusta. Mene ihmeessä mukaan ja tarkista kaikki 3 seuraa, erot seurojen välillä ovat suuret.
Hae lisätietoja www.jujutsuliitto.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521053Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll211000Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514838- 49801
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan60583Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560