Vali vali

kunnon äijä

Ei ihme etteivät lapset viitsi käydä katsomassa vanhempiaan, kun lukee näitä teidän valituksia niin tietää, että vaikeita hetkiä lapsille ovat yhteiset tarina tuokiot. Sairauksia, milloin ei tule posti ja viimeisimpänä tämä tietotekniikka. Ei lapsienne kuulu korjata teidän tietämättömyydessänne aiheuttamia junttureita koneilla, eikä muutenkaan olla ikuisen valituksenne vastaanottavana osapuolena. Meillä on kotona hauskaa ja minä osaan tietotekniikan ammattilaisena jopa neuvoa heitä.

42

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toi sun näkemyksesi on vanhanaikainen. Nykytrendin mukaan meidän ikäiset ovat ne joiden oletetaan pitävän tämän maan talouden pystyssä. Meidän odotetaan tekevän ne nykyajantyöt ja nostaa suomi lamasta. Jopa eläkeläisiä huudetaan kokoajan auttamaan töihin.

Meidän ikäisten katsotaan tekevän töitä, palkalla, palkatta, pyyteettömästi, "harjoittelija" "vapaaehtoinen" "työllistetty" nimikkeen verukkeilla, plus sun muilla "kuntoutus" verukkeella.

Ei meitä kukaan todellakaan käy missään katsomassa, mehän käymme töissä ja hoidetaan jopa omien lapsiemme ja lapsenlapsemmekin puolesta tai avuksi yhtä sun muuta hommaa. Toi sun tietokoneosaamisesi ei ole todellakaan ainut tieto-taito, mitä yhteiskunta meiltä halutaan. Me olemme aivan varmasti kaikki hyvinkin kysyttyjä moneen muuhunkin askareeseen ja toimeen, krempoista ja huonoista atk.taidoista huolimatta.

• kunnon äijä

näillä palstoilla suurin osa asuvista ole työssäkäymättömiä ja ajankuluksi typerään elämäänsä valittavat kaikesta mahdollisesta?

• kunnon äijä kirjoitti:

näillä palstoilla suurin osa asuvista ole työssäkäymättömiä ja ajankuluksi typerään elämäänsä valittavat kaikesta mahdollisesta?

Ei täällä kukaan mitään valita, mitä nyt sinä juuri nyt itse vähän rutiset.

• kunnon äijä
        miljoona kirjoitti:

Ei täällä kukaan mitään valita, mitä nyt sinä juuri nyt itse vähän rutiset.

ongelmien maton alle lakaisemisessa olette mainioita.

• Jassumarke
        kunnon äijä kirjoitti:

ongelmien maton alle lakaisemisessa olette mainioita.

lapseni viikonloppuna syömään, elikkä tänne tulee 4 2 koiraa. Ei tulisi mieleenikään mistään valittaa. Tosin poikani joutuu joskus konettani entraamaan, ja opettamaan, mutta alan ammattilaisena tekee sen mielellään koska onhan se kiva kun "äiskäkin" jotain osaa. Apu toimii puolin ja toisin, minä teen taas jotain mitä itse osaan hyvin, näinhän sen pitää toimia käsitykseni mukaan.

Vaatii vain pientä järjestelyä jotta mahdutaan kaikki saman pöydän ääreen, mutta pahaa mieltä en halua kenellekään tuottaa, päinvastoin. Itselläni on hyvä olla kun lapsilla on kaikki hyvin.

Kyllähän niitä valittajiakin on, myönnän, mutta kaitpa he eivät ole kasvaneet aikuisiksi?

• mitäkä mies
        kunnon äijä kirjoitti:

Minun lähettämiä kommentteja. Mikä sinun motiivi on tulla tänne katselemaan valituksia? Sinähän itse valitat valittamisesta..

• Aitonainen...
        kunnon äijä kirjoitti:

puhu vain omasta puolestasi. Ja tee omia johtopäätöksiä suhteellisen pienellä kapasiteetillä, oletan.

Näillä palstoilla on paljon aiheita ja asioita, sinä vain kohdistat huomiosi valituksiin. Ja yleensähän me ihmiset huomiomme ensisijaisesti ne itselle tutut asiat.

• Osuit naulan kantaan. Suomi vajoaa maan alle uusavuttomuuteen kun meistä alkaa koiranputkea puskea! kaikenmaailmankataisilta ei onnistu muu kuin puhuminen ja sekin vain suurella rahalla sponsoroituna. kenenkähän pitäisi ryhtiliike tehdä???

• k/k

Sun fiksuurestas kiinostuneita,täysinäinen jääkaappi ja pesulapalvelut niitä kiinnostaa.

• ja kompastelen. Nuoriso on ihan sitä samaa kuin eilenkin :((

• tintti.kotivintti kirjoitti:

ja kompastelen. Nuoriso on ihan sitä samaa kuin eilenkin :((

oli tarkoitus.

• Jassumarke
        tintti.kotivintti kirjoitti:

oli tarkoitus.

valittajien kuoro ja tappelut on heti aamusta käynnissä ynnä nälvimiset. Kai se heijastuu kotielämäänkin sitten??

• RIMMIR

osuit taas jälleen kerran. Näinhän se menee, ainahan lapset ovat olleet fiksumpia kuin vanhempansa.

• viivi-amaldiina

tollaisia luulet, meillä käy jokaikinen päivä jokin lapsenlapsistakin, viimeksi tänään koulusta ruokiksella kahvilla ja koulunpäivän loputtua heitä olikin jo kaksi. :)

Meillä on elämää jokaikinen päivä....

• mitäkä mies

On hyvä että lapsilla on kaikki tietävä isä,mutta oletko koskaan tullu ajatelleeksi sitä että haluavatko he neuvoja.Se mitä täällä kirjoitetaan ei välttämättä toteudu oikeassa elämässä ja mun lapset käy kyllä mun luona silloin tällöin,siis ihan tarpeeksi,juuri sopivasti,ettei tarvi käydä haudalla niin tiuhaan,koska silloin en ole näkemässä heitä.Koneet hoitele ihan itse,vaikka en olekkaan minkkään amattilainen,eikä tällaisen tavallisen surrffaajan tarvitse paljoa edes tietää,vaan riittää että osaa siivota koneensa silloin tällöin ja senkin voi automatisoida.
      Pahu kun ei ole edes sairauksia mistä voisin valittaa,no ei se mitään,kyllä me keksitään jotain puhumista ja voimme puhua vaikka heidän elämästään,taloistaan ja kaikkein mieluiten lapset puhuvat autoistaan,ainakin minulle.Enoo kyllä valittanu täällä,tai en huomaa valtusvirttäni.

• Jassumarke

etteivät lapset aina kuuntele vanhempiaan vaan tietävät itse paremmin, tämä on vain elämää jonka myötä itsekin olemme oppineet, en muistaakseni itsekään paljon vanhempiani kuunnellut vaan kantapään kautta oppinut mitä olen oppinut??

Saa sitä tietoa kuitenkin ujutettua kun koettaa olla rauhallinen. Vaikka toinen kuinka suuttuisi, koetan kuunnella loppuun ja käsittää mitä sanotaan. Sitten istun tukka pystyssä sohvalla ja mietin ehtiiköhän se bussiin, ajaakohan se varovasti, syökö terveellisesti ja muuta äitimäistä hössöä.

Onneksi ne koirat tottelevat minua heti, ei tarvitse kuin sormi nostaa ja nimi sanoa niin ne istuu ja kuuntelee. Toisella koiralla on tapana jutella kanssani siten, että antaa mulle molemmat tassunsa, siinä sitten puhutaan viisaita.

• Sol57
        Jassumarke kirjoitti:

etteivät lapset aina kuuntele vanhempiaan vaan tietävät itse paremmin, tämä on vain elämää jonka myötä itsekin olemme oppineet, en muistaakseni itsekään paljon vanhempiani kuunnellut vaan kantapään kautta oppinut mitä olen oppinut??

Saa sitä tietoa kuitenkin ujutettua kun koettaa olla rauhallinen. Vaikka toinen kuinka suuttuisi, koetan kuunnella loppuun ja käsittää mitä sanotaan. Sitten istun tukka pystyssä sohvalla ja mietin ehtiiköhän se bussiin, ajaakohan se varovasti, syökö terveellisesti ja muuta äitimäistä hössöä.

Onneksi ne koirat tottelevat minua heti, ei tarvitse kuin sormi nostaa ja nimi sanoa niin ne istuu ja kuuntelee. Toisella koiralla on tapana jutella kanssani siten, että antaa mulle molemmat tassunsa, siinä sitten puhutaan viisaita.

sinusssa Jassu aika paljon samaa kuin minussakin;)) Sitä kyllä aika voimaakkasti ajattelen minäkin näin...että, antaa elämän myös opettaa. Sitäkö ei voi toisen ihmisen puolesta niitä päätöksiä tehdä...Tuossa miehen kanssa eilen juteltiin...ettei näiden vanhempien kundien elämään enää jakseta kumpikaan sillee puuttua, nuorempi on asia erikseen hänestäkö pitää välittää eritavoin.....Ollaan vaan onnellisia kun välit on hyvät. Sitä kyllä kundeille korostanut että, sellaista asiaa sitten ei saa tulla mitä ei yhdessä selvitettäsi...ja jos, oikein elämä potkaisee niin hima on aina hima...tänne voi myös tulla kokomaan palaset paikalleen...ei moitita...virheitä kun tekee nuorikin ihminen helposti... Eikä sitä itsekään kovin helpolla kun nuori oli niih...omien vanhempien juttuja ja oheita silloin halunut kuunnella....Halusi itse päätökset tehdä...ja niihän se sitten on vastaavasti myös omilla nuorilla ja lapsilla kun aikuistuvat.

Koirien kanssa minäkin tykkään jutella valitettavasti emme vain nyt pitää yhtäkään toivon mukaan vielä joskus.....nekö kummasti ymmärtää sitä puhetta ja ovat todella viisaita..ja mikälie kuudes aisti osaavat myös lohduttaa;))

tsau:Friidu

• Yxitypy

äijä. Mäkin yritän lapsia aina neuvoa, mutta kun eivät ota mun neuvoista vaaria. Ovat muka paljon tietävämpiä :=))

Mutta yhden asian tunnustan, mitä en osaa. Se on just tää tietokone, kun se tökkii. En osaa ite tehdä sille juuri mitään.
      Niinpä olenkin ottanut pienen kiristyskeinon käyttöön. Lapsenlapsia kun ollaan tuomassa yökylään viikonloppuisin.
      Sanon pojalle, jos mulla sattuu tietsikka tökkimään, että otan lapset yökylään, jos katsoo mikä mun tietokoneessa on vikana.
      Tämä konsti tepsii aina :=))

• iloakiloamonta

ja sie valitat toisten elämää, mistä et mitään tiedä. Meillä lauletaan ja naureteaan, ja on niin hauskaa, kuin olla voi.
      Lapsena aikoinaan, aikuisena lapsenasiis, sain koko ajan kotoa, mitä kehtasin ottaa. Kai normaalisti vanhemmat ovat antava puoli, joka ihaillen katsoo lastensa taitoa, mm. tietokonehommissa.

• eräs naislukija

ole täällä valitellut, enkä muuallakaan. Lapset käyvät viikottain moikkaamassa. Äsken kävi tytär, toi
      leipomansa lämpimän saaristolaisleivän, nam! Samalla ovenavauksella pörhälsi poika, toi korjaamansa
      radion. Ovat kyllä ihania ja neuvovat tietotekniikassa " vanhaa " äitiään, ei pakosta vaan omasta tahdostaan.

Meilläkin on hauskaa yhdessä. Iloista ja murheista kyllä puhumme silloin, kun sellaisia ilmenee ja pohdimme
      mahdollisiin ongelmiin ratkaisuja.

• kun äijä käy niin harvoin kylässä, kun me tulemme niin helvetin hyvin toimeen ja kakarat kutsuu bailuihinkin aina. Kivaa on, kun ei tartte olla besserwisserinä, vaan antaa niiden tietää omat asiansa ja sitten ne kysyy jos itse tiedän jotain paremmin.:-D))) Näin meillä ja huomenna menen hoitamaan pojanpoikaani joka on ehdoton vaarifani.

• Sol57

juuh...minäkin tätä vanhinta kundia useammin haluaisin nähdä...mutta, asuu niin kaukana Nurmeksessa saakka...toki väliin tänne Stadiin tulee mutta, aivan liian harvoin;)) Eikä me oikein sinnepäin hänellä kun siellä snadit tilat...miten mahduttaisiin kaikki.. Keskimmäinen taas soittaa itse...milloin haluaa tulla...ja hyvin pelaa...toisinaan sitten niinkuin eilenkin halusi myös jäädä yöksi...vaikka tuossa Kalliossa ausuu itse..sellainen tosi rauhallinen ja isokokoinen nuorimies...hyvin tämän nuoremman kanssa kahdestaan pärjäävät;)) Tietsikahommat ja uusien ohjelmien asennukset meillä tämä keskimmäinen hoitaa ja muutenkin avuksi...Friidu kovin onnellinen nainen kun mukavat kundit...ei mitään ongelmia ole koskaan vielä ollut toivon mukaan ei tule;)

Vain sellainen vaarin murunen se on Teolla....ymmärtää kyllä...että, Teo-vaari on ihastuksissaan....miksei olisi;)) Mekin kovasti sitä tempsulatukkaista pikku-friidua tai pikku-kundia toivottaisiin jo tervetulleeksi....mutta, eihän näistä vanhemmista kundeista taida vielä tekemään tai perhettä vakavasti perustamaan kummastakaan ole vielä;)) Ei edes kysillä;)) Ehkä aikanaan tai ei....oma päätös sekin...

• Sol57 kirjoitti:

juuh...minäkin tätä vanhinta kundia useammin haluaisin nähdä...mutta, asuu niin kaukana Nurmeksessa saakka...toki väliin tänne Stadiin tulee mutta, aivan liian harvoin;)) Eikä me oikein sinnepäin hänellä kun siellä snadit tilat...miten mahduttaisiin kaikki.. Keskimmäinen taas soittaa itse...milloin haluaa tulla...ja hyvin pelaa...toisinaan sitten niinkuin eilenkin halusi myös jäädä yöksi...vaikka tuossa Kalliossa ausuu itse..sellainen tosi rauhallinen ja isokokoinen nuorimies...hyvin tämän nuoremman kanssa kahdestaan pärjäävät;)) Tietsikahommat ja uusien ohjelmien asennukset meillä tämä keskimmäinen hoitaa ja muutenkin avuksi...Friidu kovin onnellinen nainen kun mukavat kundit...ei mitään ongelmia ole koskaan vielä ollut toivon mukaan ei tule;)

Vain sellainen vaarin murunen se on Teolla....ymmärtää kyllä...että, Teo-vaari on ihastuksissaan....miksei olisi;)) Mekin kovasti sitä tempsulatukkaista pikku-friidua tai pikku-kundia toivottaisiin jo tervetulleeksi....mutta, eihän näistä vanhemmista kundeista taida vielä tekemään tai perhettä vakavasti perustamaan kummastakaan ole vielä;)) Ei edes kysillä;)) Ehkä aikanaan tai ei....oma päätös sekin...

saa pikkusiskon tai veljen syksyllä ja siitä olen ylpeä, että sitä ei ole kerrottu muille kun miniän äidille ja minulle. Tässähän sen voi mainita, kun kukaan ei kuitenkaan tiedä kenestä on ksysymys.:-)

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

saa pikkusiskon tai veljen syksyllä ja siitä olen ylpeä, että sitä ei ole kerrottu muille kun miniän äidille ja minulle. Tässähän sen voi mainita, kun kukaan ei kuitenkaan tiedä kenestä on ksysymys.:-)

Toivotaan nyt oikein koko sydämestä että, kaikki menee hyvin...Harvoista asioista voi sanoa että, ilo kuulla tällaisia asioita todella ihana ja ilo kuulla.... Muistahan sitten kertoa milloin tämä pieni ihme tulee maailmaan....

• Sol57 kirjoitti:

Toivotaan nyt oikein koko sydämestä että, kaikki menee hyvin...Harvoista asioista voi sanoa että, ilo kuulla tällaisia asioita todella ihana ja ilo kuulla.... Muistahan sitten kertoa milloin tämä pieni ihme tulee maailmaan....

olen juuri poijan hoitajana. Kaveri on päiväuilla:-)

• Sol57
        Teotwawki kirjoitti:

olen juuri poijan hoitajana. Kaveri on päiväuilla:-)

Viettäkää iloinen päivä...vaari ja pikkuinen;)) yhdessä ja kimpassa...mikäs sen ihanampaa...

• Korppis

Kun lapseni olivat kotona meillä oli tosi hauskaa ja huolehdin heistä ja annoin kaiken huomioni. Lisäksi kulutin suunnattomasti rahaa heidän hyvinvointiinsa. Nyt kun he tulevat kylään on ihanaa kun he korjaavat tietokoneeni ja opettavat minulle uusia jutskia. He nauttivat siitä kun voivat neuvoa minua ja meillä on kivaa yhdessä. Minä olen nyt niin avuton ja he ovat huolehtivaisia ja kultaisia.

• Sisältä kultaa

Minulla lapsiini niin hyvät välit,että käyvät luonani usein:) Meillä juttua riittää ja nauretaan mahat kipeiksi:)
        Olen todella iloinen,ettei lasten kanssa ole ollut ikinä riitaa.Halauksia ja rakkaudentunnustuksia emme säästele:)

• Korppis
        Sisältä kultaa kirjoitti:

Minulla lapsiini niin hyvät välit,että käyvät luonani usein:) Meillä juttua riittää ja nauretaan mahat kipeiksi:)
        Olen todella iloinen,ettei lasten kanssa ole ollut ikinä riitaa.Halauksia ja rakkaudentunnustuksia emme säästele:)

lukea ilosta ja rakkaudesta. Peterin kulttuurista olen oppinut poskisuudelmat ja ne tulee nykyään spontaanisti kaikille läheisille ja ystäville.

• kunnon äijä

Eiköhän muutamat lukijat saaneet ajattelemisen aihetta :)

• Meriläinen

En mie ainakaan saanut mitään ajattelemista, en ole jaksanut lukea koko ketjua. Alotukses vaan ja tän kiitoksen.
        Kun ei ole lapsia niin ei ole noita juttujakaan.

• näin meillä

Vaan, miten voit aikuisia lapsiasi enää määräillä? He ovat näet sitä mieltä, että olen heille niin paljon antanut, joten on heidän vuoronsa antaa nyt.
      He eivät käy luonani passattavana, vaan minä käyn heidän luonaan passattavana.

• Heikunkeikku

Äläpäs nyt ala yleistämään asioita, Hyh, hyh, Hyi sua.
      Uskon vakaasti, että suurin osa immeisistä on semmosia, jotka eivät joka mutkassa ala valittelemaan ja surkuttelemaan.

Meillä on kans ihan hauskaa, kun poika tulee perheen kanssa mun luo.
      Usein menen kuitenkin heidän luo. Minulla on huomattavasti helpompi mennä sinne, kuin heidän tulla minun luo. Siinä ei kauan nokka tuhise, kun tallustan autoon ja hurahutan heidän luo.
      Kolmen lapsen kanssa kun lähtee kylään, niin se on yks tohinahomma se.

Tietokonehommissa oon todellakin nolla-tasolla. Jos jotakin häikkää on, niin oitis soitan pojalle. Usein Hesas asuvalle, koska hän on niissä hommissa suhteellisen hyvä ja osaa tosta noin vaan selittää puhelimitse, että mitä pitää tehdä.

Eilen autoni oli juuttunut lumeen. Yritin kyllä itse ensin, mutta totesin, että sen verran paskamainen juttu, joten soitin pojalle. Lähti heti tulemaan luokseni ja teki tosi kovan homman, että sai auton pois.

Meillä on YYA-sopimus. Vuorosiin autellaan.

Ja jos oikein ottaa päähän, niin kyllä mä voin siitä pojille sanoa. Mitä sitte. Jos heillä on jotakin, niin kyllä mun korvat heitä kuunteloo.

Kaiken kaikkiaan yhdessäolomme on mitä värikkäintä ja kutkuttavat naurupyrskähdykset pulppuaa suusta ja sieraimista, kun toistemme kanssa laskettelemme leikkiä. Varsinkin lapsenlapset ovat kerrassaan mainioita pakkauksia.

Joo, ylypiä oon lapsistani ja lapsenlapsistani. Hyvä tuuri, että semmoset oon saanut.

Tää mikää pitkä vaustaus oo :/

• Jaa kenestä mahdat puhua, täältä ainakin just vajaa kymmenen minuuttia sitten lähti tyttö töihin ja pääsin sitten minäkin taas tälle koneelle.

• kanssa et valita,niin piti tull tänne purkamaan tuota kitinää...

• ---

vanhemmaksi ihminen tulee, sitä enemmän se valittaa.

• meirikki

Mitenkö on sinun suhteet lapsiisi, tunnut kovin katkeralta, tai enempikin omahyväiseltä:(
      Eihän me vaadita lapsiltamme yhtikäs mitään. Ja ylpeitä ovat kun saavat vanhempansa tietokoneen saloihin.

Minun tyttöni istuu vieressä, ja laittaa minut toimimaan, sillainhan se jää parhaiten mieleen. Kun soittelemme melkein aina kysyy onko tullut ´uupeloa´koneen kanssa?

Kyllä se niin on et yhteinen avunantosopimus se on vanhempien - lasten välillä, en edes voisi ajatella mitenkään noin kuin kirjoitit!

Mistä sairauksista, valitatko sinä? Mitään sairauksia ole, lääkärille minä vaivani valitan, entä sinä?
      Jäipä alakuloinen mieli kirjoituksestasi....koita pärjätä.

• uskomattoman

monen tekopyhän nilkkaan :)

• :)))))))))

minkälaisen kansaakaatavan närkästyksen sait aikaan. Jo on helmot monella kileellä! :)))))))))))

• Helpottaako?

Oletko luvallisella iltalomalla?

• :)))
        Helpottaako? kirjoitti:

Oletko luvallisella iltalomalla?

tuo nyt naurattavaa hyökätä tuntematonta ihmistä kohtaan, joka, EHKÄ, vain provoilee. Mutta kaipa kaikki saavat ulostettua pahaa oloaan??
        Minusta hänelläkin on ääneenpuhumisoikeus, vai eikö Sinun mielestäsi?
        Ja, toisaalta, mistä luulet minun olevan pois? Älä hyökkää ihmiseen, hyökkää kommenttiin!!!

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5702
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      44
      5223
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3658
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3623
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3096
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3053
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      49
      2790
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56