Onkos

Päivi+

Olen kuullut että itsemurhan tehneet ihmiset eivät peri Jumalan valtakuntaa,vaain silloin jos ihminen ei ole henkissessä tasapainossa,mutta ne jotka päätyvät itsemurhaan eivät ole henkisessä tasapainossa muutenhan ei sitä temppua tekisikään.Miten on?

8

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepi-

Aikanaan nämäkin asiat selviävät, joten ei niiden miettimiseen kannata kuluttaa resursseja. Kohtalaisen varmaa on, että ne, jotka hoitokokouskäsittelyn jälkeen ajautuivat itsemurhaan, eivät olleet enää henkisesä trimmissä.
      Tässä valossa on helposti nähtävissä, että hoitomiehet olivat varsinaiset tappajat.

• Olen kuullut että itsemurhan tehneet ihmiset eivät peri Jumalan valtakuntaa, ** Mutta Päivi, missä uskosi VL evankeliumiin? – jos lähtiessä vilkuttelee, niin on synnit anteeksi.

Mutta miten siihen suhtautuu Sana.

Jeesuksen lain täyttäminen on Häntä Herranaan pitävälle uudestisyntyneelle kaiken kattava. Se ei erottele syntejä ne on sovitettu.

Mutta vain se, joka on itse käynyt sen kurimuksen läpi, voi ymmärtää vain tuskan, missä itsarin tekijä teon tekee, ja jos on ottanut Jeesuksen vastaan Herrana, kuten ristin ryöväri, ei ole estettä, etteikö Jeesus tule Häntä vastaan pilviin tempauksen aikana.

Jos taas katsotaan Vl lahkon näkövinkkelistä, heillähän oli avaimet?? Heidän taivaaseen ei varmaan hevillä pääse, olen sen ymmärtänyt VL papin hauitajaispuheista.

• tuollaisessa asiassa ei voi asettua Jumalan paikalle. Jumala tietää ihmisen tilan tasan tarkkaan, kun ihminen tästä elämästä poistuu. Olen aina ymmärtänyt, että jos ihmisellä "proppu" kärähtää, niin hän on silloin ymmärtämättömässä tilassa, mutta Jumala tietää asian laidan. Asiat on Jumalan käsissä.

Kesitas vääristelee vaikka on asian kuullut. Vilkuttamalla ei saa syntejä anteeksi, eikä vL:ät niin opeta. Sinä annat väärää puhetta kesitas, 8-käsky katekismuksessa?
        Tietysti tulee olla halu uskoa synnit anteeksi! käden nosto, on ainoastaan merkki, että haluaa synnit henkilökohtaisesti uskoa anteeksi. Tämä on lohduttavaa, kuulla uskovaiselta äänellinen evankeliumi.

• Tuttu juttu
        weha kirjoitti:

tuollaisessa asiassa ei voi asettua Jumalan paikalle. Jumala tietää ihmisen tilan tasan tarkkaan, kun ihminen tästä elämästä poistuu. Olen aina ymmärtänyt, että jos ihmisellä "proppu" kärähtää, niin hän on silloin ymmärtämättömässä tilassa, mutta Jumala tietää asian laidan. Asiat on Jumalan käsissä.

Kesitas vääristelee vaikka on asian kuullut. Vilkuttamalla ei saa syntejä anteeksi, eikä vL:ät niin opeta. Sinä annat väärää puhetta kesitas, 8-käsky katekismuksessa?
        Tietysti tulee olla halu uskoa synnit anteeksi! käden nosto, on ainoastaan merkki, että haluaa synnit henkilökohtaisesti uskoa anteeksi. Tämä on lohduttavaa, kuulla uskovaiselta äänellinen evankeliumi.

>käden nosto, on ainoastaan merkki, että haluaa synnit henkilökohtaisesti uskoa anteeksi.

Miksi haluista pitää antaa joku merkki?

• weha kirjoitti:

tuollaisessa asiassa ei voi asettua Jumalan paikalle. Jumala tietää ihmisen tilan tasan tarkkaan, kun ihminen tästä elämästä poistuu. Olen aina ymmärtänyt, että jos ihmisellä "proppu" kärähtää, niin hän on silloin ymmärtämättömässä tilassa, mutta Jumala tietää asian laidan. Asiat on Jumalan käsissä.

"Jumala tietää ihmisen tilan tasan tarkkaan, kun ihminen tästä elämästä poistuu. Olen aina ymmärtänyt, että jos ihmisellä "proppu" kärähtää, niin hän on silloin ymmärtämättömässä tilassa, mutta Jumala tietää asian laidan. Asiat on Jumalan käsissä."

Sellaisesta tilanteesta, että ihminen on ollut vl-liikkeen "sielunhoidollisessakokouksessa" ns. hoitokouksessa. Hän ei ole saanut syntejään anteeksi siinä kokouksessa, ja hänet on julistettu saatanan haluun. Ihminen on syvästi järkyttynyt saamastaan kohtelusta, ja ajutuu sitten itsemurhaan.

Uskotko, että ihminen joutui saatan haltuun tehtyään itsemurhan kun hänet hoitokokouksessa sinne jätetiin? Vai uskotko, niinkuin sanot, että Jumala yksin tietää ihmisen tilan, ja näkee sen, että ihminen on ymmärröttämässä tilassa?

Kumpaan uskot tässä tapauksessa vl-henkilön julistamaan tuomioon, vai siihen, että Jumala yksin tietää mihin tuo ihminen menee?

• Emmalia kirjoitti:

"Jumala tietää ihmisen tilan tasan tarkkaan, kun ihminen tästä elämästä poistuu. Olen aina ymmärtänyt, että jos ihmisellä "proppu" kärähtää, niin hän on silloin ymmärtämättömässä tilassa, mutta Jumala tietää asian laidan. Asiat on Jumalan käsissä."

Sellaisesta tilanteesta, että ihminen on ollut vl-liikkeen "sielunhoidollisessakokouksessa" ns. hoitokouksessa. Hän ei ole saanut syntejään anteeksi siinä kokouksessa, ja hänet on julistettu saatanan haluun. Ihminen on syvästi järkyttynyt saamastaan kohtelusta, ja ajutuu sitten itsemurhaan.

Uskotko, että ihminen joutui saatan haltuun tehtyään itsemurhan kun hänet hoitokokouksessa sinne jätetiin? Vai uskotko, niinkuin sanot, että Jumala yksin tietää ihmisen tilan, ja näkee sen, että ihminen on ymmärröttämässä tilassa?

Kumpaan uskot tässä tapauksessa vl-henkilön julistamaan tuomioon, vai siihen, että Jumala yksin tietää mihin tuo ihminen menee?

johdateltuja kysymyksiä asiasta, että se ei ole puolueetonta. Minä en asiaan halua kantaa ottaa. Jumala tietää.

Tiedän vain, että Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole yhtään autuutta.

• weha kirjoitti:

tuollaisessa asiassa ei voi asettua Jumalan paikalle.** Jumalanko. Kaikki valat on Jeesuksen, ja Jeesus on se joka sovittaa.
        Jumala ei tuomitse ketään. Lue Johannes Joh. 5:22
        Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on ANTANUT KAIKEN TUOMIOVALLAN POJALLEEN,

Oletko sinä Jt kun toitota vain Jumalaa? Onko taas lippu muuttunut?
        Kesitas vääristelee vaikka on asian kuullut. Vilkuttamalla ei saa syntejä anteeksi, eikä vL:ät niin opeta.** Kuulehan wehai, kuulen sen joka viikko Pooki Saanassa ainakin kaksikymmentä kertaa, onko He väärässä Hengessä?
        Sinä annat väärää puhetta kesitas, 8-käsky katekismuksessa? ** En lue katekismusta, minulla on Raamattu.
        Koko vilkuttelunne ja syntijuttunne on aivan muualta kun Jeesuksesta, jota et edes uskalla mainita.

• weha kirjoitti:

johdateltuja kysymyksiä asiasta, että se ei ole puolueetonta. Minä en asiaan halua kantaa ottaa. Jumala tietää.

Tiedän vain, että Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole yhtään autuutta.

"johdateltuja kysymyksiä asiasta, että se ei ole puolueetonta."

Vaan kysymys oli tehty täysin vilpittömässä mielessä.

"Tiedän vain, että Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole yhtään autuutta."

Vl-liikkeestä saatanalle heitetyn katsotaan olevan ulkona Jumalan Valtakunnasta. Joten katsot, että sellainen ei sitten pelastu?

Kuitenkin aiemmin toteat, että:

Hoitokokouksen jälkeen ihminen on varmasti hyvinkin ollut sekavassa tilassa, ja ei tiedä mitä tekee.

On outoa, että et osaa vastata kumapaan sitten uskot. Siihen tuomioon mikä on annettu hoitokokouksessa? Vai siihen, että Jumala tietää asian oikeanlaidan, ja asia on Jumalan käsissä.

Minä pystyn vastaamaan, että se tuomio mikä on annettu vl-hoitokouksessa on höpöhöpö tuomio. Jumala todellakin ratkaisee sen mikä on itsemurhaan ajautuneen kohtalo, ja huom. näkee myös sen syyn miksi ihminen ajautuu moiseen tekoon, mikään ei pysy Jumalalta salassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      934
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      888
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      798
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      718
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      675
    6. 78
      531
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      477
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe