alkoholitarkastajan käynnistä..

sanna.tee

Hei olen töissä ravintolassa ja minulla on vastaavan hoitajan pätevyys,siis työkokemusta yli kaksi vuotta. Mietinkin tuossa että työpaikallani olevissa työtodistuksissa ei ole paikkojen yhteystietoja (osa ulkomailla), että tuleekohan poruja alkoholitarkastajalta? vai ottaako se paikkoihin yhteyttä?

3

999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikanaan kaatanut

Pääsääntö nyt on, että historian pitää näyttää järkevältä ja uskottavalta. Ei tarkastaja lähde ottamaan selvää, vaan käskee joko pistää asian kuntoon tai sitten itsesi jälkikäteen ilmoittaa asian olevan ok. Vähän sen mukaan millaisen vaikutelman saa, voisiko olla kusetuksen makua.

Se vain on kovin yleistä, että aukkoja ja vajavuuksia täytellään jollain ulkomaisilla työsuhteilla ym. joilla saadaan aika täyteen, jos epäselvyyksiä on. Joku tilkkutäkki juuri ja juuri yli 2 vuoden sieltä ja täältä nyt voi vähän suurennuslasin alle joutuakin tarkasti katsovan tarkastajan silmissä. Hieman sekavampihan se on kuin joku 4 vuotta yhden ja saman työnantajan palveluksessa. Tosin jos uskottavasti asian selittää ja paperilla on, niin tuskinpa siitä nyt kummoista haloota nousee.

TOSIN: Jos kerran olet todella ollut ulkomailla (kuten ilmeisesti paikkansa pitää) niin eipi se nyt varmaan ole kummoista laittaa vaikka erilliselle lapulle yhteystietoja. Jotkut yhteystiedottomat kohdat nyt aina voivat antaa vähän sen kuvan, että "juu juu olen ollut kyypparina turkissa 8kk ja 3vkoa mitkä uupuvat tästä, nyt en äkkiseltään muista nimeä tai paikkakuntaa...". Uskoisitko itse jonkun olleen töissä jossain jos alkaa takellella, että ei nyt muista tuoreeltaan loppuneita työsuhteita ja vielä ulkomailla:)?

Mutta nämä vain omia kokemuksia tarkastajista, toisaalla joku voi tehdä toisin. Mutta paikan päällä tarkastuksessa nyt ei luonnollisesti aleta selvittämään asiaa.

• valitettavasti

hoitajan pätevyydeksi. Sinulla tulee olla anniskelupassi, jonka saat kokeeseen osallistumalla. Kokeeseen osallistumaan pääsevät ne, jotka ovat opiskelleet tarjoilijaksi TAI ne, joilla on työkokemusta 2 vuotta paikoista, joissa on anniskeltu. Eli jos nyt tulee tarkastaja työpaikallesi niin luvat menee jos tuota anniskelupassia ei sinulla ole ja olet yksin paikalla.

• Alalla hengaillut

Niin kyllä anniskelupassin voi käydä suorittamassa aivan kuka tahansa aivan pystymetsästäkin. Itsekin kävin vain koska oli mahdollista, että ns. kolmoshommassani sitä joskus saattaisin tulla tarvitsemaan mikäli työtehtävät hieman laajenisivat. Anniskelupaikkojen vastaavia vain koskee tuo kahden vuoden raja täysin ERILLISENÄ juttuna.

Eipä tarvitse kuin ilmoittautua haluamassaan (yleensä aikuiskoulutuskeskus) oppilaitoksessa kokeeseen, lukea itse tai olla lukematta, miten kukaksin katsoo läpäisevänsä ja mennä kokeeseen henkkarin kanssa. Enpä ole koskaan itsekään tarvinnut missään työtehtävässä mutta käyty on.

Erona tosin, että eikös edelleenkin tästä saa kompensaationa paperin joka ajaa saman asian, jos on käynyt koulutuksen jossa katsotaan asioiden tulleen osa-alueissa esiin. Ainakin ennen oli niin joitakin vuosia sitten. Mutta tosin oppilaitokset koulutusten yhteydessä taitavat pitkälti kys. aloilla opetukseen kuuluvanakin järjestää anniskelupassikokeen (joissain tarvitsee maksaa ehkä jotain pientä itsekin, eikä kuulu ilmaisopetukseen), mutta eipä tuo nyt kummoinen jos on 3 vuotta koulussa, että siinä samalla käy myös tuon passin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1319
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1105
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1033
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      801
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      744
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    Aihe