Todellinen mysteeri!

Karmaisevaa

Huomasimme että makuuhuoneemme kelloradio edistää useita minutteja vuorokaudessa! No ajattelimme että kello on viallinen ja kävimme ostamassa uuden...No nyt se outo homma! Tämä uusikin kelloradio tekee samaa ja edistää useita minuutteja vuorokaudessa????? Tämän vanhan kelloradion annoimme tyttärellemme kun hän halusi sen omaan huoneeseensa ja siellä se käy tarkaa aikaa??? Miten ihmeessä tämä on mahdollista????

AIKA PELOTTAVAA KIELTÄMÄTTÄ!

17

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöydälläsi

      on mahtava häiriökenttä tai huoneessa Poltergeist.

    • jokopa

      pistorasiasta puuttuu sähkö ja kello käy varaparistolla joka on tarkoitettu sähkökatkon varalta.

      • pöydälläsi

        "...puuttuu sähkö ja kello käy varaparistolla..."

        toi kannattaa tarkistaa,omakin yökelloni käy ihan puutaheinää
        sähkökatkon aikana.
        Varakäynti on tarkoitettu vain lyhyisiin katkoksiin ja sitä
        ei ole vaivauduttu tekemään mitenkään tarkaksi jos se on
        pitkän aikaa käytössä.


      • No huhuh
        pöydälläsi kirjoitti:

        "...puuttuu sähkö ja kello käy varaparistolla..."

        toi kannattaa tarkistaa,omakin yökelloni käy ihan puutaheinää
        sähkökatkon aikana.
        Varakäynti on tarkoitettu vain lyhyisiin katkoksiin ja sitä
        ei ole vaivauduttu tekemään mitenkään tarkaksi jos se on
        pitkän aikaa käytössä.

        Kävin muuten äsken testaamassa tuon eukon hiustenkuivaajalla ja kyllä virtaa tuli! Mutta miettikää jokainen että kyllä tuossa ajatus rupeaa juoksemaan että mitä hel...ä....kun virran ottaa tuosta pistorasiasta niin kello rupeaa edistämään......


    • CoPpErFiElD :KÖ

      kellon eri huoneeseen ja katsellaan vieläkö edistää? Ja jos nyt ei edistä pitää soittaa Hymy-lehdelle :D

    • Loisjosvois

      Epäilen että on huonolaatuisia loistevalaisimia.

    • on synkronoitu

      verkkotaajuuteen, niin sehän heittää hyvinkin vuorokaudessa minuutteja puoleen ja toiseen eli verkkotaajuus feidaa edestakaisin 50Hz'in ympärillä.

      • Sähköammattilainen

        Suomessa on verkkotaajuus määritelty tiettyjen speksien mukaan ja 50 Hz:n taajuus pitää paikkansa /- 1% tarkkuudella 99,5% ajasta, joten minuuttitolkulla ei ainakaan omista verkkoon synkronoiduista kelloista yksikään heitä.

        Eräs vaiohtoehto voisi olla jos kyseisen pistorasian ryhmässä on esimerkiksi valaisin tms. huonolaatuisen himmentimen takana ja kyseinen himmennin puskee häiriöpiikkejä verkkoonpäin jotka kello sitten laskee mukaan.

        Eräässä tapauksessa oli kellon kanssa samassa pistorasiassa tuollainen himmenninsäätöinen kattoon ja alaspäin näyttävä liekö ikea- tms. mallinen halogeenivalaisin josta hieman samoja oireita, mutta oli helppo seurata kun kellossa oli myös sekuntinäyttö joka hyppeli vain ja ainoastaan kun valaisinta himmensi.


      • Taikuri Luttinen
        Sähköammattilainen kirjoitti:

        Suomessa on verkkotaajuus määritelty tiettyjen speksien mukaan ja 50 Hz:n taajuus pitää paikkansa /- 1% tarkkuudella 99,5% ajasta, joten minuuttitolkulla ei ainakaan omista verkkoon synkronoiduista kelloista yksikään heitä.

        Eräs vaiohtoehto voisi olla jos kyseisen pistorasian ryhmässä on esimerkiksi valaisin tms. huonolaatuisen himmentimen takana ja kyseinen himmennin puskee häiriöpiikkejä verkkoonpäin jotka kello sitten laskee mukaan.

        Eräässä tapauksessa oli kellon kanssa samassa pistorasiassa tuollainen himmenninsäätöinen kattoon ja alaspäin näyttävä liekö ikea- tms. mallinen halogeenivalaisin josta hieman samoja oireita, mutta oli helppo seurata kun kellossa oli myös sekuntinäyttö joka hyppeli vain ja ainoastaan kun valaisinta himmensi.

        No niin pistin tuon kellon eri huoneeseen ja aikamerkin mukaan aikaan klo 18. Kello on käynyt normaalisti tänne asti että jossain mättää ja todella kovaa???????????? Makuuhuoneessa ei ole himmennintä eikä tässä samassa pistorasiassa ole mitään muuta laitetta valaisinta ym ym!!!!!!

        MUTTA AIKA MIELENKIINTOISTA EI MUUTA VOI SANOA.


      • joskus heittää
        Sähköammattilainen kirjoitti:

        Suomessa on verkkotaajuus määritelty tiettyjen speksien mukaan ja 50 Hz:n taajuus pitää paikkansa /- 1% tarkkuudella 99,5% ajasta, joten minuuttitolkulla ei ainakaan omista verkkoon synkronoiduista kelloista yksikään heitä.

        Eräs vaiohtoehto voisi olla jos kyseisen pistorasian ryhmässä on esimerkiksi valaisin tms. huonolaatuisen himmentimen takana ja kyseinen himmennin puskee häiriöpiikkejä verkkoonpäin jotka kello sitten laskee mukaan.

        Eräässä tapauksessa oli kellon kanssa samassa pistorasiassa tuollainen himmenninsäätöinen kattoon ja alaspäin näyttävä liekö ikea- tms. mallinen halogeenivalaisin josta hieman samoja oireita, mutta oli helppo seurata kun kellossa oli myös sekuntinäyttö joka hyppeli vain ja ainoastaan kun valaisinta himmensi.

        "Taajuuden standardilaatu Suomessa määritellään niin, että 95 % verkkotaajuuden mittaustuloksista osuu välille 49.5 … 50.5 Hz. Lisäksi taajuuden poikkeamaa 50 Hz:stä integroidaan ajan suhteen jatkuvasti ja integraali pyritään pitämään nollassa. Tämä takaa, että verkkotaajuudella käyvä synkronimoottoriin perustuva kello pysyy ajassa."

        http://www.lut.fi/fi/technology/lutenergy/electrical_engineering/articles/ac_dc/Sivut/Default.aspx


      • Sähköammattilainen
        Taikuri Luttinen kirjoitti:

        No niin pistin tuon kellon eri huoneeseen ja aikamerkin mukaan aikaan klo 18. Kello on käynyt normaalisti tänne asti että jossain mättää ja todella kovaa???????????? Makuuhuoneessa ei ole himmennintä eikä tässä samassa pistorasiassa ole mitään muuta laitetta valaisinta ym ym!!!!!!

        MUTTA AIKA MIELENKIINTOISTA EI MUUTA VOI SANOA.

        Voi riittää jos on samassa ryhmässä (usein sama sulake) useamman huoneen pistorasioille tai jopa saman vaiheen takana jokin häiriöpiikkejä tekevä laite (jääkaappi/pakastin käynnistyessäänn tms).


      • Sähköammattilainen
        joskus heittää kirjoitti:

        "Taajuuden standardilaatu Suomessa määritellään niin, että 95 % verkkotaajuuden mittaustuloksista osuu välille 49.5 … 50.5 Hz. Lisäksi taajuuden poikkeamaa 50 Hz:stä integroidaan ajan suhteen jatkuvasti ja integraali pyritään pitämään nollassa. Tämä takaa, että verkkotaajuudella käyvä synkronimoottoriin perustuva kello pysyy ajassa."

        http://www.lut.fi/fi/technology/lutenergy/electrical_engineering/articles/ac_dc/Sivut/Default.aspx

        Yleensä tuo normi 230 V vaihtojännite vain muunnetaan pienemmäksi ja tuo taajuustarkkuus koskee jo isompia jännitteitä kuten esim. 110 KV:n siirtolinjoja.

        Ks. oheinen linkki ja sivu 2.

        Linkki: http://www.fingrid.fi/attachments/fi/palvelut/kantaverkkopalvelut/liittyminen/sahkonnlaatu_110kv.pdf


      • estimoidaan
        Sähköammattilainen kirjoitti:

        Yleensä tuo normi 230 V vaihtojännite vain muunnetaan pienemmäksi ja tuo taajuustarkkuus koskee jo isompia jännitteitä kuten esim. 110 KV:n siirtolinjoja.

        Ks. oheinen linkki ja sivu 2.

        Linkki: http://www.fingrid.fi/attachments/fi/palvelut/kantaverkkopalvelut/liittyminen/sahkonnlaatu_110kv.pdf

        päässälaskien, että pahimmillaan kello jätättää/edistää 0.5s/minuutissa ja sitä kestää muutaman tunnin kunnes mennään toiseen suuntaan.

        Minulla verkkosynkronissa oleva kello heivaa usean minuutin verran eesjataas ja sitäkin tietty miten sattuu. Keskimääräisesti se näyttää oikeaa aikaa.


        Tarkkaa aikaa mittaan sitten GPS'sään synkronoidulla kotikutoisella kellolla.


      • ja muut
        Sähköammattilainen kirjoitti:

        Suomessa on verkkotaajuus määritelty tiettyjen speksien mukaan ja 50 Hz:n taajuus pitää paikkansa /- 1% tarkkuudella 99,5% ajasta, joten minuuttitolkulla ei ainakaan omista verkkoon synkronoiduista kelloista yksikään heitä.

        Eräs vaiohtoehto voisi olla jos kyseisen pistorasian ryhmässä on esimerkiksi valaisin tms. huonolaatuisen himmentimen takana ja kyseinen himmennin puskee häiriöpiikkejä verkkoonpäin jotka kello sitten laskee mukaan.

        Eräässä tapauksessa oli kellon kanssa samassa pistorasiassa tuollainen himmenninsäätöinen kattoon ja alaspäin näyttävä liekö ikea- tms. mallinen halogeenivalaisin josta hieman samoja oireita, mutta oli helppo seurata kun kellossa oli myös sekuntinäyttö joka hyppeli vain ja ainoastaan kun valaisinta himmensi.

        50Hz poikkeavat kiharat on helppo eliminoida sopivalla loogisella 'ikkunalla' asiaa sotkemasta.


    • Perkelen perkele

      Meillä ei ole noita himmentimiä missään! Mutta siis tuo häiriöpiikki on syypää tuohon juttuun? On tuo vaan merkillinen juttu sillä kelloradio on ollut kuukausia tuossa samassa pistorasiassa ja nyt rupesi sitten temppuilemaan!! Mutta nyt tärkeimpään kuinka saan tuo probleeman korjattua? se heitää noin 7 minuuttia vuorokaudessa joten ihan liikaa........

      • signaali

        On aloitettu sähkön mittaus kaukomittauksella ?


      • jyrkein
        signaali kirjoitti:

        On aloitettu sähkön mittaus kaukomittauksella ?

        Lähellä on lämpöpumppu? Noi halvat luonnon haaskuu, eli energian säästölamput kans likaa sähköä. Kuulemma digitelekkukin voi kummitella noitten lamppujen takia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe