Mitä jos?

Kimmopi

Jos laitamme asunnon myyntiin ja lähdemme vuokralle ja kävisi niin että heti kun asunto on myyty ja kaupat tehty mutta uusi asukas ilmoittaisi että muuttaa vasta vaikka 3kk päästä sisään,kuka maksaa tuolta 3kk yhtiövastikkeen/lainan?

Entä jos käy niin että meillä ei ole asuntoa johon muuttaa joudumme ilmoittamaan että asunto vapautuu vaikka 3kk päästä..maksetaanko me myös lainaa ja vastiketta siltä ajalta vaikka ollaan kaupat tehty eikä olla mitään velkaa pankille?

2

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue laista

Yhtiövastike ja muut maksut maksetaan sen mukaan, miten myyjä ja ostaja sopivat. Yleensä hallinta-ajan mukaisesti eli jos sovitaan, että asunnon hallinta vaihtuu vaikka toukokuun alussa, niin silloin myyjä maksaa vielä huhtikuun osuuden ja ostaja toukokuun osuuden. Sama koskee asunnon vaaranvastuuta.

Useimmiten ostaja ei suostu maksamaan sellaiselta ajalta, jolloin hän ei asunnossa asu tai se ei ole hänen hallinnassaan. Eli jos myyjä on muuttanut etukäteen muualle vuokralle, mutta ostajalle sopii muuttaa asuntoon vasta myöhemmin, niin on itsestäänselvää, että ostaja tuskin suostuu maksamaan kuluja niiltä osin, jotka aiheutuvat, vaikka myyjä on vapaaehtoisesti muuttanut etukäteen.

• siihen....

kauppakirjaan merkitään yleensä se HALLLINTA/OMISTUSoikeuden alkaminen, ja siitä lähtien tietysti uusi omistaja maksaa.

OMISTAJA siis maksaa - ellette nyt sitten muuta sovi. Yleensä maksaja maksaa KOKO kuukauden, on se sitten uusi tai vanha omistaja. Ja omistusoikeudet siirtyvät tavallisimmin myös "vuokrakauden vaihteessa".

RAUTALANGASTA: jos vastike maksetan vaikkapa 1. päivä.
      Omistuoikeus siirtyy ed. kuun VIIMEINEN - uusi omistaja maksaa seuraavan kuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73