Olen pitemmän aikaa seurannut avauksia palstalla. Yhä useammin pyydetään kirjoittamaan lähes kaikesta maan ja taivaan välillä.
Alkuperäinen tarkoitushan on, että kirjoittaja avaa ketjun mieleisestään aiheesta, perustelee ja kysyy.
Muut vastaavat aiheessa pysyen tai miksei rönsyillenkin.
Tarkastellaan myö viestien määrää: Joku rehvastelee sillä, että hänellä on ketjussaan 100 osallistujaa. Aikaa on kuitenkin saattanut kulua kuukausi eli vestejä/päivä on n. 3kpl.
Pidä aika hyvänä ketjua, jossa kirjoittajia on 10-20 päivässä. Tuohon määrään pääsen itsekin joskus.
Tämä on vain mielipide ja sellaisia saavat kaikki esittää, eikö niin?
Huomautus vielä. Ei määrä koskaan korvaa laatua, ei keskusteluissakaan.
Asiaa palstalaisille
37
505
Vastaukset
- 0ree
-hyvää huomenta- on yleensä suosituin keskustelunaihe!
- n a s e v a a
En ole mikään tilastotieteilijä enkä laske mielipiteitä, mutta arvostan erilaisia aiheita maan ja taivaan välillä ja minusta on mukavaa lukea tekstejä. Liian pitkiä ketjuja tai kirjoituksia kyllä tuppaan välttämään. Rakastan romaaneita ja kaikkea kirjallisuutta, mutta harvoin täällä mikään juttu yltää siihen tasoon. Asian voi kertoa turhia jaarittelematta ja ketjua pitkittämättä metrikaupalla.
n a s e v a a kirjoitti:
En ole mikään tilastotieteilijä enkä laske mielipiteitä, mutta arvostan erilaisia aiheita maan ja taivaan välillä ja minusta on mukavaa lukea tekstejä. Liian pitkiä ketjuja tai kirjoituksia kyllä tuppaan välttämään. Rakastan romaaneita ja kaikkea kirjallisuutta, mutta harvoin täällä mikään juttu yltää siihen tasoon. Asian voi kertoa turhia jaarittelematta ja ketjua pitkittämättä metrikaupalla.
Olen todennut, että itse kullakin on halu saada huomiota osakseen, olla noteerattu, ninkuin sanotaan. Ymmärrän, jopa tiedän, että moni palstalainen on käynyt aikanaan ainoastaan peruskoulun, eikä sana ole tottumattoman hallussa. Jos tarvittavaa tietoa ole voi sitä hankkia. Pitäisi rohkaistua omiin avauksiin itseä kiinnostavista aiheista.
Parempaa jatkoa!- 19ja15
Ruuneperi kirjoitti:
Olen todennut, että itse kullakin on halu saada huomiota osakseen, olla noteerattu, ninkuin sanotaan. Ymmärrän, jopa tiedän, että moni palstalainen on käynyt aikanaan ainoastaan peruskoulun, eikä sana ole tottumattoman hallussa. Jos tarvittavaa tietoa ole voi sitä hankkia. Pitäisi rohkaistua omiin avauksiin itseä kiinnostavista aiheista.
Parempaa jatkoa!Ruunella ainakin on tarve tulla noteeratuksi.
Rohkaisua tuo ei ainakaan ole. - demeter
n a s e v a a kirjoitti:
luulen, että jokainen toivoisi lyhyitä ja ytimekkäitä kirjoituksia, mutta kun sattuu olemaan tällainen rönsyilijä ja sivupoluille eksyjä. Ja kun "tyyli on ihminen itse" vaikea sitä on muuttaa, noistakin syistä, mitkä Ruuneperi mainitisi. Yritetään kuitenkin pärjätä, joutuihan Goethekin pyytämään ystävältään anteeksi, kun ei ehtinyt kirjoittaa lyhyttä kirjettä...
- etsivivä-amadeus
Ruuneperi kirjoitti:
Parempaa jatkoa!ja nykyisin karikko.Kyllä ikävää seurata Ruune,kuinka aluksesi karahtaa jatkuvasti karille.
En suosion huipulla itsekkään ratsasta,mutta säälittävää toi ainainen neuvominen.
Ylioppilaslakki ei kutreillani ole keikkunut,mutta älyän senverran,että kun ei tykätä,niin ei tupata.
Kaikesta huolimatta,hyvää lämmintä kevättä amateus - Sinisiä ajatuksia
Ruuneperi kirjoitti:
Parempaa jatkoa!Jos olet viisas, ole viisas; pidä se maallinen hyvä, jonka jumalat sinulle suovat.
Hvvä Ruuneperi mieti näitä lauseita.
- 3+16= 19
Naurettavaa tuo sinun heikko itsetuntosi,,, kerrohan nyt mitä kaikea kouluja oletkaan käynyt, että ei tämän jälkee enään tarvitse palstalaisten olla epätietoinen, kuinka oppinut oikein oletkaan. Kun kerta toisensa jälkeen otat asiaksesi ilmoitta kuinka oppimatonta porukkaa täällä kirjoittelee.
- Tähtisilmä **
tai peräti huomata, että asettumalla samalle linjalle ketjuun osallistujien kanssa, osoittaa oikeastaan suuruutta, tullaan vastaan ihmisiä, heidän ehdoillaan. Ei voi luokitella itse mikä on paras,koska itse ei pysty näkemään ulkopuolelta itseään. Ihmisyys on jotakin aivan muuta kuin osata kirjallisesti itseään ilmaista.
Hyväntahtoisuutta osoittaa minusta se, että ei aseta vaatimuksia kanssakulkijoille ja osallistujille. Jokainen omana itsenään saa tulla mukaan! Silloin ketju saa monta osallistujaa. Tähtisilmä ** kirjoitti:
tai peräti huomata, että asettumalla samalle linjalle ketjuun osallistujien kanssa, osoittaa oikeastaan suuruutta, tullaan vastaan ihmisiä, heidän ehdoillaan. Ei voi luokitella itse mikä on paras,koska itse ei pysty näkemään ulkopuolelta itseään. Ihmisyys on jotakin aivan muuta kuin osata kirjallisesti itseään ilmaista.
Hyväntahtoisuutta osoittaa minusta se, että ei aseta vaatimuksia kanssakulkijoille ja osallistujille. Jokainen omana itsenään saa tulla mukaan! Silloin ketju saa monta osallistujaa.ole määki. En ol paha kettä arvostelema,mutt hiuk tuntu kummalliselt.ett tämä ikkäste tarvittis jotta tiadoi ensi jostai hakki,et pystyis vastamaha ja pysymä asias. Ja mitä hemmetti,etten sanois,väli sill o,mitä koului kukaki o käynny. Eik pääasi ol et kaikk osata lukki ja kirjotta, ja jokane taapla tyylilläs. Kyll sitt tarvittis pann noihi alotuksihi heti,minkkaltassi oppiarvoi olis tarvinn saavutta,ett uskaltais vastat. Kyll mää ole vahvast sitä miält,etei näist kannaotoist kenellekkä mittä sädekehä pään pääll saa loistama. Ei muut ko ettippäi sanos mummu lumes.
- *Kukkahame*
Tähtisilmä ** kirjoitti:
Hyväntahtoisuutta osoittaa minusta se, että ei aseta vaatimuksia kanssakulkijoille ja osallistujille. Jokainen omana itsenään saa tulla mukaan! Silloin ketju saa monta osallistujaa.Turhaa on myös arvioida minkä mittaista tai kuinka arvostettua koulua on sattunut käymään.
Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta tietää kenenkään oppiarvoja tai käytyjä kouluja tai opistoja, jos täällä viihdytään ollaan samanarvoisia ja jatketaan sovussa ja jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä.
Jos tämä suomi24 antaa meille tilaa ja jotain yhteisiä jutunaiheita löytyy, siitä vaan kertoilemaan,
onhan täällä selvästi erilaisia ja eritasoisia, mutta mitä siitä niin pitääkin olla ei kaikki silti pidä kaikesta eikä kiinnostu joka aiheesta, en toki minäkään.
Joskus pistän tekstiä joka ei sopisi ollenkaan otsikon alle, joskus sen huomaan joskus edes en, se vaan on erilaisuutta.
Jatketaan kirjoittelemista, mukavaa näitä on lukeakin. - korputkorput
*Kukkahame* kirjoitti:
Turhaa on myös arvioida minkä mittaista tai kuinka arvostettua koulua on sattunut käymään.
Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta tietää kenenkään oppiarvoja tai käytyjä kouluja tai opistoja, jos täällä viihdytään ollaan samanarvoisia ja jatketaan sovussa ja jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä.
Jos tämä suomi24 antaa meille tilaa ja jotain yhteisiä jutunaiheita löytyy, siitä vaan kertoilemaan,
onhan täällä selvästi erilaisia ja eritasoisia, mutta mitä siitä niin pitääkin olla ei kaikki silti pidä kaikesta eikä kiinnostu joka aiheesta, en toki minäkään.
Joskus pistän tekstiä joka ei sopisi ollenkaan otsikon alle, joskus sen huomaan joskus edes en, se vaan on erilaisuutta.
Jatketaan kirjoittelemista, mukavaa näitä on lukeakin."kun pää on viisto, maailma on viisto" Shakespeare
- Hauska lukea
korputkorput kirjoitti:
"kun pää on viisto, maailma on viisto" Shakespeare
Voi voi, turha meidän on oppiarvoillamme, tutkinnoillamme ja opiskeluillamme kekkaloida. Meidän kaikkien paperit ovat jo ajat sitten vanhentuneet. (Mutta joskus ihailen itseäni ja kaivan koko nipun kätköistä ja kehun kovasti itseäni - on ne niin kauniita papereita)! - Mutta lyhyestä virsi kaunis, mielestäni jokaisella on oikeus kirjoittaa tänne, kun vain taitaa osata kirjainnappia painaa.
- Se AmandA
Hauska lukea kirjoitti:
Voi voi, turha meidän on oppiarvoillamme, tutkinnoillamme ja opiskeluillamme kekkaloida. Meidän kaikkien paperit ovat jo ajat sitten vanhentuneet. (Mutta joskus ihailen itseäni ja kaivan koko nipun kätköistä ja kehun kovasti itseäni - on ne niin kauniita papereita)! - Mutta lyhyestä virsi kaunis, mielestäni jokaisella on oikeus kirjoittaa tänne, kun vain taitaa osata kirjainnappia painaa.
Minkähänlainen aivopieru tähän nyt sopisi?
Kirjoitti äiti Amanda, Tosiasiat kertovat.
Meidän 7-kymppisten keskuudessa ei suuri oppineisuus ollut mahdollista. Olen itse vaatimattomista ja köyhistä oloista. Peruskoulutukseni on supistettu kansakoulu ja oletan vanhanajan kansakoulun muidenkin pohjakoulutuksesksi.
Tunnen toki palstalaisia, jotka ovat sairaaanhoitajia tai maistereita. Muitakin oppineita tai ainakin hyviä kirjoittajia palstoilla on.
On aivan sejvää, ettei kansakoulun käynyt henkilö, joka on tehnyt elämäntyönsä tehtaantyöläisenä tai siivoojana ole joutunut ja tottunut kirjalliseen ilmaisuun. En kuuna kullanvalkeanakaan halua näitä työteliäitä ihmisiä loukata. On tietysti myös henkilöitä, jota ovat kuin synnynnäisiä kirjailijoita. Asiasisältöhän ratkaisee, ei kielivirheet.
Omalla oppineisuudellani en halua rehvastella. Olen kuitenkin kiertotietä saanut mahdollisuuden opiskella Tenillisessä Korkeakoulussa ilman ylioppilastutkintoa. Tuohon "portaille" loppuivat voimat.
Minusta olisi siis voinut tulla vaikka professori, mutta hyvä näinkin.
Nyt vain kirjoittelen palstan harmina, mutta onhan kritiikkikin kovaa.FlikklapsRaumalt kirjoitti:
ole määki. En ol paha kettä arvostelema,mutt hiuk tuntu kummalliselt.ett tämä ikkäste tarvittis jotta tiadoi ensi jostai hakki,et pystyis vastamaha ja pysymä asias. Ja mitä hemmetti,etten sanois,väli sill o,mitä koului kukaki o käynny. Eik pääasi ol et kaikk osata lukki ja kirjotta, ja jokane taapla tyylilläs. Kyll sitt tarvittis pann noihi alotuksihi heti,minkkaltassi oppiarvoi olis tarvinn saavutta,ett uskaltais vastat. Kyll mää ole vahvast sitä miält,etei näist kannaotoist kenellekkä mittä sädekehä pään pääll saa loistama. Ei muut ko ettippäi sanos mummu lumes.
Tommot määki sanoisisn jos vaa osaisin.
- Tsilmä **
Se AmandA kirjoitti:
Minkähänlainen aivopieru tähän nyt sopisi?
Kirjoitti äiti Amanda,ääneen, olipa naseva laukaisu:D Voi herttinen jee meitä ihmisiä, mutta uskon jotakin hyvää tästä kehittyvän. Ainakin kahden "vetävän" tarkoitan keskusteluja vetävän miesten rintamalla. Emme palstalaisetkaan ole niin tyhmiä, ettemmekö huomaisi sitä kilpa laulantaa, mikä tässä ja monissa aikaisemmissa kirjoituksissa on tullut ilmi.
Jokin aavistus sanoo, että asiat ovat menossa parempaan suuntaan vähitellen. Hyviä öitä, kiitos makeasta naurusta. - hihi hih !
Ruuneperi kirjoitti:
Tosiasiat kertovat.
Meidän 7-kymppisten keskuudessa ei suuri oppineisuus ollut mahdollista. Olen itse vaatimattomista ja köyhistä oloista. Peruskoulutukseni on supistettu kansakoulu ja oletan vanhanajan kansakoulun muidenkin pohjakoulutuksesksi.
Tunnen toki palstalaisia, jotka ovat sairaaanhoitajia tai maistereita. Muitakin oppineita tai ainakin hyviä kirjoittajia palstoilla on.
On aivan sejvää, ettei kansakoulun käynyt henkilö, joka on tehnyt elämäntyönsä tehtaantyöläisenä tai siivoojana ole joutunut ja tottunut kirjalliseen ilmaisuun. En kuuna kullanvalkeanakaan halua näitä työteliäitä ihmisiä loukata. On tietysti myös henkilöitä, jota ovat kuin synnynnäisiä kirjailijoita. Asiasisältöhän ratkaisee, ei kielivirheet.
Omalla oppineisuudellani en halua rehvastella. Olen kuitenkin kiertotietä saanut mahdollisuuden opiskella Tenillisessä Korkeakoulussa ilman ylioppilastutkintoa. Tuohon "portaille" loppuivat voimat.
Nyt vain kirjoittelen palstan harmina, mutta onhan kritiikkikin kovaa.Ei edes ylioppilas antakaa mun nauraa !!!!
Täällähän on kaikki opiskelleet kiertoteitse melkein tohtoreiksi . - hospoti
hihi hih ! kirjoitti:
Ei edes ylioppilas antakaa mun nauraa !!!!
Täällähän on kaikki opiskelleet kiertoteitse melkein tohtoreiksi .Se on lukenut pitkän Belgian ;-D!
- ystäväsi*
Ruuneperi kirjoitti:
Tosiasiat kertovat.
Nyt vain kirjoittelen palstan harmina, mutta onhan kritiikkikin kovaa.jos olosuhteet olisivat olleet toisenlaiset:) Ole oma itsesi vain Ruuneperi, älä pyri enempään suotta, kuka on sanonut professuurin tekevän ihmisestä parempaa? Minusta olet kiva sellaisena kuin olet aitona ja omana itsenäsi. Ja omalla ihmisläheisellä huumorillasi ja sydämmelläsi !
- Salmö salar
Ruuneperi kirjoitti:
Tosiasiat kertovat.
Nyt vain kirjoittelen palstan harmina, mutta onhan kritiikkikin kovaa.Onhan Ruuneperi viittä vaille uima maisteri. Opetteli vähän suoritti tutkinnon niin kuin kierto tietä omia aikojaan. Puu päänsä ansiosta pysyi hyvin vielä pinnalla.
Ruuneperi kirjoitti:
Tommot määki sanoisisn jos vaa osaisin.
Kirjoittaisin enempikin jos aikani ei olis rajallinen.
Toiseksi en ehdi lukee kuin Kahvipirtin kirjoitukset sekä 2 muun aloituksia.
Minusta Ruuneberi on nimensä mukainen, aloituksesi aina mielenkiintoisia.
Kaikille onnee ja menestystä
- rofeetta
Olen myös, Ruunen tapaan, kuulunut jo pitkään tämän palstan vakiokalustoon.
Alkuvuosina kirjoittelin eri nikillä, kuin nykyään, kun nikkikin katsokaas kuluu.
On erittäin epämiellyttävää todeta, että kehiotystä ei ole vuosien kuluessa tapahtunut, mitä tulee keskustelukulttuuriin.
Täällä näyttää olevan sellaisia tyyppejä, jotka pitävät tätä palstaa kaatopaikkana, jonne voi jättää jätöksensä.
Kukaan meistä tuskin on täydellinen, siis olemme erehtyväisiä ihmisiä, mutta kun jotkut eivät opi tavoille, ei sitten millään.
Johtopäätös on, että nyt pidetään taukoa ja palataan asiaan joskus, jos palataan.- Tähtisilmä **
hyvää huomenta, täällä ollaan päästy vilkkaaseen alkuun, ja Enirolla pikkulamput vilkkuu,iloiseen. Paljon mahtuu asioita maan ja taivaan alle, ja vielä kun niitä taivaitakin on niin monta peräti 7 lauletaan jossakin. Raamatussakin Paavali tempaistiin käymään jossakin taivaassa. Kaipa siellä sitten on lapsillekin tarjona jotakin.
On se mahtavaa kun on niin valtavia asioita meidän maapallomme ulkopuolella ! Upeaa, ei tule ahtaanpaikan
kammoa ainakaan, mikäs se aihe olikaan, oho näistä saa poimia aloituksia, kiva niistä olisi jutella. - Katl.eija
Amen, näin tehdään ja jo osittain tehty. Enkä ainoa.
- Iliman Nicciä
Katl.eija kirjoitti:
Amen, näin tehdään ja jo osittain tehty. Enkä ainoa.
Onhan täällä kaikentapaista väkeä, tuntijoita ja tuntemattomia.
Nuo kirjoittajiin kohdistuvat ilkeilyt on niitä ala-arvosia vaan eipä siinä kaikki, kun joku osaa oikein ilkeillä päivästä toiseen, on niitäkin jotka kannustavat tätä kirjoituksillaan...."itse on syyllinen kun niin ja näin".
Olen sen eräästä tunnetusta ketjusta lukenut ja pitäköön vaan hyvänään.
Jos itse kelläkin on työelämä kausi päätöksessä ja voi nyt nauttia vapaudesta, miksi sitä ei tee vaan vielä tulee näille palstoille pomottamaan, on tainnut olla hankala koko elämänsä.
Huomattu on sekin että ne esiintyy sykleissä, se on kai sen isonpyörän kiertokulkuratas osittain kulunut.
Odotellaan aurinkoa se parantaa paljon asioita! - Atolfia
Iliman Nicciä kirjoitti:
Onhan täällä kaikentapaista väkeä, tuntijoita ja tuntemattomia.
Nuo kirjoittajiin kohdistuvat ilkeilyt on niitä ala-arvosia vaan eipä siinä kaikki, kun joku osaa oikein ilkeillä päivästä toiseen, on niitäkin jotka kannustavat tätä kirjoituksillaan...."itse on syyllinen kun niin ja näin".
Olen sen eräästä tunnetusta ketjusta lukenut ja pitäköön vaan hyvänään.
Jos itse kelläkin on työelämä kausi päätöksessä ja voi nyt nauttia vapaudesta, miksi sitä ei tee vaan vielä tulee näille palstoille pomottamaan, on tainnut olla hankala koko elämänsä.
Huomattu on sekin että ne esiintyy sykleissä, se on kai sen isonpyörän kiertokulkuratas osittain kulunut.
Odotellaan aurinkoa se parantaa paljon asioita!oli tänään. Oikein kevättä on jo rinnassa. Tyynen paikkaan kun asettui, niin jopa lämmitti aurinko vanhaan tyyliin poskiani.
En nyt viitsi ottaa noihin oppiarvoihin kantaa enkä muutenkaan pysty arvostelemaan kenenkään kirjoituksi. Tyylihän täällä ei juuri ole muuttunut. Käydään aina hanakasti yhden kimppuun.
Minä puolestani voin sanoa, että minua ei mikään täällä ärsytä. Sanotaanko, että paremminkin huvittaa ja hymy huulilla lueskelen yleensä näitä palstoja. Vähemmän kirjoittelen. Mahtaneeko olla syynä se, että en tunne itseäni tarpeeksi älykkääksi tänne älykköjen joukkoon.
Aurinko on siis tullut jo. Toivottavasti lämmittää aina ja aina enemmän näitä vanhan luita. Ei ne kylläkään vielä ole alkanut kolottelemaan ja jospa eivät alakaan.
P.S. Asiasta toiseen. Demarit ovat alkaneet jo vaaliukamppanjan. Ostoskeskuksessa oli jo laitettu katos ja punaisia ilmapalloja jaettiin roppakaupalla. Vuoden kun nyt palloja jakavat, niin onhan tullut mainostettua.
Vaihdanpahan vielä aihetta. Luin eräästä lehdestä otsikon. " Eläkkeitä voisi verottaa työntekoa rankemmin. Etlan Tarmo Valkonen on sitä mieltä. Se hänen mielestään innostaisi ihmisiä pysymään pitempään työssä.
Eikö nyt riitä se, että meitä kuritetaan leikatulla indeksillä, kysyn vaan?
Anteeksi, en tainnut pysyä asiassa. terv. Atolfia - suomuska
Atolfia kirjoitti:
oli tänään. Oikein kevättä on jo rinnassa. Tyynen paikkaan kun asettui, niin jopa lämmitti aurinko vanhaan tyyliin poskiani.
En nyt viitsi ottaa noihin oppiarvoihin kantaa enkä muutenkaan pysty arvostelemaan kenenkään kirjoituksi. Tyylihän täällä ei juuri ole muuttunut. Käydään aina hanakasti yhden kimppuun.
Minä puolestani voin sanoa, että minua ei mikään täällä ärsytä. Sanotaanko, että paremminkin huvittaa ja hymy huulilla lueskelen yleensä näitä palstoja. Vähemmän kirjoittelen. Mahtaneeko olla syynä se, että en tunne itseäni tarpeeksi älykkääksi tänne älykköjen joukkoon.
Aurinko on siis tullut jo. Toivottavasti lämmittää aina ja aina enemmän näitä vanhan luita. Ei ne kylläkään vielä ole alkanut kolottelemaan ja jospa eivät alakaan.
P.S. Asiasta toiseen. Demarit ovat alkaneet jo vaaliukamppanjan. Ostoskeskuksessa oli jo laitettu katos ja punaisia ilmapalloja jaettiin roppakaupalla. Vuoden kun nyt palloja jakavat, niin onhan tullut mainostettua.
Vaihdanpahan vielä aihetta. Luin eräästä lehdestä otsikon. " Eläkkeitä voisi verottaa työntekoa rankemmin. Etlan Tarmo Valkonen on sitä mieltä. Se hänen mielestään innostaisi ihmisiä pysymään pitempään työssä.
Anteeksi, en tainnut pysyä asiassa. terv. Atolfiajatkuvalla marinalla, keksi sitten itse "Ruuneperi" jokin hyvä tai hyviä aloituksia, ei mielestäni sekään ole
mitään, että on tällaisia: kerro kukista, kerro autoista, kerro veneistä, kerro saunareissusi,
kerro junamatka, lakko, kirkko, ruuhka, tähden lento jne.
ei niistäkään juttua kummemmin tule pelkästään niistä, juttu tai kirjoitus elää hetken minkä elää
ja on monipuolinen, eihän näissä ole määräyksiä eikä pituusrajoituksisa, ne vain tulevat ja menevät
ja kirjoittajat saavat oman mielensä mukaan purkaa mietteitään ilman eripuraa ja kaunaa,
eikö se näin vain toimi ja ollaan tyytyväisiä ja luetaan mikä kiinnostaa ja vastataan niihin oman
taidon mukaan, vastata voi vanhempaankin juttuun jos ei aiemmin ole huomannut tai ollut edes
mukana kirjoittelemassa, uudet ovat myös aina uutta tuovia kirjoittajia - *Kukkahame*
suomuska kirjoitti:
jatkuvalla marinalla, keksi sitten itse "Ruuneperi" jokin hyvä tai hyviä aloituksia, ei mielestäni sekään ole
mitään, että on tällaisia: kerro kukista, kerro autoista, kerro veneistä, kerro saunareissusi,
kerro junamatka, lakko, kirkko, ruuhka, tähden lento jne.
ei niistäkään juttua kummemmin tule pelkästään niistä, juttu tai kirjoitus elää hetken minkä elää
ja on monipuolinen, eihän näissä ole määräyksiä eikä pituusrajoituksisa, ne vain tulevat ja menevät
ja kirjoittajat saavat oman mielensä mukaan purkaa mietteitään ilman eripuraa ja kaunaa,
eikö se näin vain toimi ja ollaan tyytyväisiä ja luetaan mikä kiinnostaa ja vastataan niihin oman
taidon mukaan, vastata voi vanhempaankin juttuun jos ei aiemmin ole huomannut tai ollut edes
mukana kirjoittelemassa, uudet ovat myös aina uutta tuovia kirjoittajiaMua ei marisuta yhtään, on ollut niin vaihderikas ja värikäs lauantai että eipä parempaa.
Parasta on ollut että on ollut vuoroin aurinkoista ja taas sadetta, on tullut pyörittyä kauppakeskuksissa ja Hgin keskustassa, jalat ovat ollet käytössä koko armaan päivän.
Uskonkin huomenna olevan jonkun paikan aivan oikeasti kipeänä, selkä on jo oireillut.
Kentällä en enää uskaltanut käyttää portaita, vaan hissillä mentiin, ja mikä parasta auto hävisi taas, menin eri hissillä tasanteelle ja se oli siinä, löytyi lopulta.
Sen verran olen ollut kotona että kylvin oikein vihdalla ja karistelin kaikki kaupungin noet iholtani.
Nyt on teekin sen verran jäähtynyt että sen voin siemailla.
Toivotankin kaikille ihmisille ohjelmaa jonkun verran joka päivälle, onpahan jotain muutakin kirjoiteltavaa, kuin hapatusta!
Tänään taitaa olla Tarmon päivät, eikös se oli joku Keskon kauppanimi! Onnea..vaan! - Tähtisilmä **
*Kukkahame* kirjoitti:
Mua ei marisuta yhtään, on ollut niin vaihderikas ja värikäs lauantai että eipä parempaa.
Parasta on ollut että on ollut vuoroin aurinkoista ja taas sadetta, on tullut pyörittyä kauppakeskuksissa ja Hgin keskustassa, jalat ovat ollet käytössä koko armaan päivän.
Uskonkin huomenna olevan jonkun paikan aivan oikeasti kipeänä, selkä on jo oireillut.
Kentällä en enää uskaltanut käyttää portaita, vaan hissillä mentiin, ja mikä parasta auto hävisi taas, menin eri hissillä tasanteelle ja se oli siinä, löytyi lopulta.
Sen verran olen ollut kotona että kylvin oikein vihdalla ja karistelin kaikki kaupungin noet iholtani.
Nyt on teekin sen verran jäähtynyt että sen voin siemailla.
Toivotankin kaikille ihmisille ohjelmaa jonkun verran joka päivälle, onpahan jotain muutakin kirjoiteltavaa, kuin hapatusta!
Tänään taitaa olla Tarmon päivät, eikös se oli joku Keskon kauppanimi! Onnea..vaan!Ihanaa, että on optimistisiä ihmisiä:D , kun minäkään en haluaisia hylätä tätä palstaa, kun täällä on jo niin monia tuttuja, vaikkakin on ollut hiljaista, enkä yhtään ihmettele, sellaista kielenkäyttöä kun on ollut! Annetaan niiden mennä pois jonnekin, pääasia on, että pidämme yhteyttä kun se antaa iloakin elämään.
Olin Facebookissa, oli niin kivaa kun poikani heti noteerasi ja kaikki sukulaiset, nyt niitä on jo lähes 40 :D Ihan kivaa sekin,kaikki lapsenlapset tulivat ja iloitsivat, että minäkin olen mukana siellä:) Lämmittäähän se sydäntä, mutta tämä palsta on sittenkin se, jossa olen saanut kirjoittaa ajatuksiani, ja saanut vastakaikuakin!
Onhan sitä ohjelmaa, kun vaan lähtee mukaan siihen mikä kiinnostaa, ja miks'ei jos haluaa olla omassa rauhassaan kotona, kuka estää. Moikka taas ....pilvi* Atolfia kirjoitti:
oli tänään. Oikein kevättä on jo rinnassa. Tyynen paikkaan kun asettui, niin jopa lämmitti aurinko vanhaan tyyliin poskiani.
Anteeksi, en tainnut pysyä asiassa. terv. AtolfiaOn suorastaan ihanaa huomata, että palstalla on ainakin yksi ajatteleva ja hyvä ihminen. Olet viisas nainen, varmaan älykäskin.
En minäkään oppiarvoista piittaa. Tiedän kuitenkin, ettei ikäistemme joukossa ole paljonkaan oppineita.
Ei ennen vanhaan ollut tilaisuutta kuin harvoilla.
Tämä palstakin on läpileikkaus suomalaisesta väestöstä. Oppineitahan ovat kaikki, elämänkoulu opettaa.
Kun kirjoitin aiheesta, minua vaadittin kertomaan oppineisuudestani. Kun kirjoitin, sain ties mitä halventavia mainintoja osakseni.
Pst. kerron sinulle, että olen opistoinsinööri. Opiskelun päättyessä sain todistuksen *kykenevyydestä opiskella Teknillisessä Korkeakoulussa'. Voimia, varoja eikä enää haluakaan ollut jatkaa. Joskus on saatava elää - minunkin.
Olen palvellut suomalaista radio-ja tv-teollisuutta, Helsingin Yliopistoakin. Olen jopa opettanutkin kun "pätevät opettajat" eivät ole tehtävissään selvinneet.
Atolfia hyvä! Älä kerro palstalaisille tai joudun yhä suurempiin hankaluuksiin.
Kiitos mukanaolostasi palstalla! Kaikkea hyvää!
Ystäväsi Ruuneperi- Atolfia
Ruuneperi kirjoitti:
On suorastaan ihanaa huomata, että palstalla on ainakin yksi ajatteleva ja hyvä ihminen. Olet viisas nainen, varmaan älykäskin.
En minäkään oppiarvoista piittaa. Tiedän kuitenkin, ettei ikäistemme joukossa ole paljonkaan oppineita.
Ei ennen vanhaan ollut tilaisuutta kuin harvoilla.
Tämä palstakin on läpileikkaus suomalaisesta väestöstä. Oppineitahan ovat kaikki, elämänkoulu opettaa.
Kun kirjoitin aiheesta, minua vaadittin kertomaan oppineisuudestani. Kun kirjoitin, sain ties mitä halventavia mainintoja osakseni.
Pst. kerron sinulle, että olen opistoinsinööri. Opiskelun päättyessä sain todistuksen *kykenevyydestä opiskella Teknillisessä Korkeakoulussa'. Voimia, varoja eikä enää haluakaan ollut jatkaa. Joskus on saatava elää - minunkin.
Olen palvellut suomalaista radio-ja tv-teollisuutta, Helsingin Yliopistoakin. Olen jopa opettanutkin kun "pätevät opettajat" eivät ole tehtävissään selvinneet.
Atolfia hyvä! Älä kerro palstalaisille tai joudun yhä suurempiin hankaluuksiin.
Kiitos mukanaolostasi palstalla! Kaikkea hyvää!
Ystäväsi RuuneperiMinä olen hissukseen enkä puhu enkä pulise. Olkoon tämä meidän salaisuutemme, nimittäin tuo opinto- ja työhistoria.
Kiitos ystävyydestäsi, vaikka olenkin täällä harvoin, mutta silloin sitäkin hartaammin, varsinkin lukijan omonaisuudessa.
Hyvää Yötä!!! Nauttikaamme huomenna aurinkoisesta päivästä.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446