Jos yksi kanava pyhitettäisiin julkiselle palvelulle eli viranomaisviesteille ja hätätiedotteille, niin tämmöisen kanavan ylläpitokustannukset olisi 50snt/vuosi/talous. Tämä voisi näkyä kaikille ilmaisena ja kustantaa esim. progressiivisen verotuksen kautta. Loput YLE:n ohjelmistot voidaan siirtää maksukorttipuolelle ja sielläkin segmentoida tilausten mukaan esim. ajankohtaisohjelmat, luonto-ohjelmat, urheilu-ohjelmat jne. Pelkkä uutisten luku 195eur/vuosi/talous ilmestyneistä lehdistä ei ole kustannusvastaavaa. Ohjelmistojen jakelupuoli on siirtymässä nettiin valokaapelin kautta seurattavaksi ja teräväpiirto on tulossa joka tapauksessa. Aktiivinen netin käyttäjä ei edes kaipaa TV:tä, joten miksi siitä pitäisi pakolla maksaa mediamaksun muodossa.
50snt/vuosi mediamaksun todellinen hinta
1
210
Vastaukset
- free tv
Suljetaan kaikki TV kanavat maanpäälisestä/sateliitti/kaapeli verkosta ja käytetään rahat vaikka ihmisten viihtyvyyden parantamiseen. Oikeestaan telkku on tylsä ja pitää valita joko manokset ohjelmissa tai ei mainokset ohjelmissa. Mainokset on kaikkein surkeinta mitä jenkki skeidan lisäksi telkusta nykysin tulee. Oikeesti tv maksu ei ole rahasta kii monella vaan jokin periaatteellinen juttu. Valtiolla olis varaa piffaa koko maksu millon tahansa, kun näitä menoja pikkasen siirrettäis ja vähemmän tarpeellisia karsittas. Viimekädessä KANSA maksaa aina laskun kumminkin ja nyt rahaa tuhlataan ihan huuhaa juttuihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1028104- 1075677
- 2815047
- 494973
- 763757
- 562980
- 642687
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292452- 432421