Hei! Onko teistä kellään ollut migreenikohtauksen yhteydessä tajunnanmenetystä tai pyörtymistä? En ole löytänyt vielä ketään muuta, joka kärsisi samasta oireesta kanssani. Omat lääkärinikään eivät osaa sanoa mistä tämä voi johtua, olen ollut tajuttomana monesti muutamasta sekunnista pisimmillään 16 minuuttiin pahojen kohtausten aikana. Onko kukaan kuullut vastaavasta?? Haluaisin kipeästi apua tilanteeseen.
Migreeni+pyörtyminen
4
4661
Vastaukset
- kärsivä nainen
Ihme juttu, etsin juuri netistä syytä omiin vaivoihini ja löysin sinun tekstisi! Etsin samoin migreenin yhteyttä tajuttomuuteen. Itselläni tajuttomuus ei kestä kauaa. Minä pökerryn. Oireeni menevät näin:
Yhtenä päivänä minä masennun ja olen ihan poikki. Minun on myös vaikea kävellä suoraan ja olen aika jumissa fyysisesti ja mentaalisesti.. Sitten saan omituisia tuntemuksia kehossani ja näen joskus jopa salamoita (ne ne vasta hämmentäviä ovat) Kun koko huone vilkkuu kuin ukkostaisi. Seuraavana päivänä alkaa varsinainen migreeni kohtaus ja kipu alkaa niskasta, oikealla puolella. Se sieltä etenee korvan taakse ja ohimoon ja sitten silmän taakse ja kipu yltyy sellaiseksi, että hengittäminen sattuu. Tässä vaiheessa tekee mieli itkeä. Pahinta on tunne siitä, että pää tyhjenee ja tulee keveäksi ja sitten., wumps pyörryn. Mutta tämä on tosi kyhytkestoinen juttu, enkä mihinkäämn koomaan vaikene, mutta tipahdan kylläkin, ellen ole makaamassa. Jos olen makuuasennossa, filmi menee vain tyhjäksi vähäksi aikaa. JOs olen pelättnyt jopa aivovereitulpaa tai jotain vuotoa, mutta ei se sitä taida olla. Saaan tällaisen kohtauksen pari kertaa kuussa. Yleensä ovulaation aikaan tai kuukautisten aikaan, joten jokin linkki hormoneilla on.- kärsivä nainen
Kamalia kirjoitusvirheitä, no syytän siitä pään alueen vammojani heh ;)
Tarkoitin sanoa, että joskus olen pelännyt jopa aivoveritulppaa tai vuotoa, mutta ei se sitä varmaankaan ole, kun pari kertaa kuukaudessa vain tulee tämä kohtaus.
- Pökry
Joskus parikymppisenä pyörryin, kun oli migreenikohtaus. Muistan vain, että olin menossa sängyltä laittamaan telkkaria pois päältä ja seuraavaksi heräilin lattialta. Kelloa on tajunnut katsoa, että kuinkakohan kauan siinä olin makoillut...Aika pelottava kokemus. Koskaan sitä ennen tai sen jälkeen en elämässäni ole pyörtynyt. Mulla nuorempana oli muutenkin migreenikohtaukset aika rajuja: kasvot, kädet ja jalat puutui ja tuli oksettava olo. Oksentanut en kuitenkaan migreenin takia ole.
Nykyään migreeni on pysynyt hallinnassa, kun osaan välttää sitä aiheuttavia tekijöitä, esim. alkoholia. Joskus taas syön esim. suklaata tai juusto paljon, jos haluan että kohtaus iskee. Kohtaus nimittäin tavallaan puhdistaa, sen jälkeen on virkeä olo. Lääkkeillä en migreeniäni enää hoida, koska ne vaan siirtää kohtausta. Myös säännöllinen ruokailu auttaa minulla pitämään migreenin loitolla. Kun syö jotakin pientä, vaikka hedelmiä vähintään kolmen tunnin välein, ei migreeni vaivaa läheskään niin usein kuin ennen. - lepppis1
Moi! Mulla on kans ollu pyörtyilyä ja menin sitten pelkän pyörtyilyn takia lääkäriin. Multa tutkittii kaikki sydän ja pää ja kaikki mutta mitää ihmeellist ei löytyny ja lääkäri sanoi että mulla on yksi migreenin muoto (mulla siis ennestää migreeni jo) ja nyt mul on estolääkitys ihan tavis migreenii ja se on auttanu enkä enää pyörry.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456