Migreeni+pyörtyminen

emile

Hei! Onko teistä kellään ollut migreenikohtauksen yhteydessä tajunnanmenetystä tai pyörtymistä? En ole löytänyt vielä ketään muuta, joka kärsisi samasta oireesta kanssani. Omat lääkärinikään eivät osaa sanoa mistä tämä voi johtua, olen ollut tajuttomana monesti muutamasta sekunnista pisimmillään 16 minuuttiin pahojen kohtausten aikana. Onko kukaan kuullut vastaavasta?? Haluaisin kipeästi apua tilanteeseen.

4

5171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärsivä nainen

Ihme juttu, etsin juuri netistä syytä omiin vaivoihini ja löysin sinun tekstisi! Etsin samoin migreenin yhteyttä tajuttomuuteen. Itselläni tajuttomuus ei kestä kauaa. Minä pökerryn. Oireeni menevät näin:

Yhtenä päivänä minä masennun ja olen ihan poikki. Minun on myös vaikea kävellä suoraan ja olen aika jumissa fyysisesti ja mentaalisesti.. Sitten saan omituisia tuntemuksia kehossani ja näen joskus jopa salamoita (ne ne vasta hämmentäviä ovat) Kun koko huone vilkkuu kuin ukkostaisi. Seuraavana päivänä alkaa varsinainen migreeni kohtaus ja kipu alkaa niskasta, oikealla puolella. Se sieltä etenee korvan taakse ja ohimoon ja sitten silmän taakse ja kipu yltyy sellaiseksi, että hengittäminen sattuu. Tässä vaiheessa tekee mieli itkeä. Pahinta on tunne siitä, että pää tyhjenee ja tulee keveäksi ja sitten., wumps pyörryn. Mutta tämä on tosi kyhytkestoinen juttu, enkä mihinkäämn koomaan vaikene, mutta tipahdan kylläkin, ellen ole makaamassa. Jos olen makuuasennossa, filmi menee vain tyhjäksi vähäksi aikaa. JOs olen pelättnyt jopa aivovereitulpaa tai jotain vuotoa, mutta ei se sitä taida olla. Saaan tällaisen kohtauksen pari kertaa kuussa. Yleensä ovulaation aikaan tai kuukautisten aikaan, joten jokin linkki hormoneilla on.

• kärsivä nainen

Kamalia kirjoitusvirheitä, no syytän siitä pään alueen vammojani heh ;)

Tarkoitin sanoa, että joskus olen pelännyt jopa aivoveritulppaa tai vuotoa, mutta ei se sitä varmaankaan ole, kun pari kertaa kuukaudessa vain tulee tämä kohtaus.

• Pökry

Joskus parikymppisenä pyörryin, kun oli migreenikohtaus. Muistan vain, että olin menossa sängyltä laittamaan telkkaria pois päältä ja seuraavaksi heräilin lattialta. Kelloa on tajunnut katsoa, että kuinkakohan kauan siinä olin makoillut...Aika pelottava kokemus. Koskaan sitä ennen tai sen jälkeen en elämässäni ole pyörtynyt. Mulla nuorempana oli muutenkin migreenikohtaukset aika rajuja: kasvot, kädet ja jalat puutui ja tuli oksettava olo. Oksentanut en kuitenkaan migreenin takia ole.

Nykyään migreeni on pysynyt hallinnassa, kun osaan välttää sitä aiheuttavia tekijöitä, esim. alkoholia. Joskus taas syön esim. suklaata tai juusto paljon, jos haluan että kohtaus iskee. Kohtaus nimittäin tavallaan puhdistaa, sen jälkeen on virkeä olo. Lääkkeillä en migreeniäni enää hoida, koska ne vaan siirtää kohtausta. Myös säännöllinen ruokailu auttaa minulla pitämään migreenin loitolla. Kun syö jotakin pientä, vaikka hedelmiä vähintään kolmen tunnin välein, ei migreeni vaivaa läheskään niin usein kuin ennen.

• lepppis1

Moi! Mulla on kans ollu pyörtyilyä ja menin sitten pelkän pyörtyilyn takia lääkäriin. Multa tutkittii kaikki sydän ja pää ja kaikki mutta mitää ihmeellist ei löytyny ja lääkäri sanoi että mulla on yksi migreenin muoto (mulla siis ennestää migreeni jo) ja nyt mul on estolääkitys ihan tavis migreenii ja se on auttanu enkä enää pyörry.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82