Peräpukamien hirtto ja suolen tähystys

olo jälkeenpäin?

Minkälainen olo on odotettavissa seuraavana päivänä suolen tähystyksestä ja peräpukamien hirtosta?
Mulla olis operaatio parin viikon päästä ja seuraavana aamuna pitäis päästä pirteänä lapsen päiväkotiin palaveriin, näinköhän onnistuu?

22

17454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aa

      Ole huoleti, palaveri onnistuu leikiten! Tähystyksestä seuraavan päivän olotila on ihan ok vaikka takapuoli saattaa ollakin hieman arka. Anyway, hirtetyt pukamat saavat aikaan ainakin minulle (mies) sellaisen fiiliksen että koko ajan vähän kusettaa, vaikka mitään virtsaa ei tulekaan. Mutta parissa päivässä olo helpottaa. Burana auttaa.

    • tehty

      Mulla hirtettiin pukamia perjantaina. Ekana päivänä ja yönä' oli jatkuvaa jomotusta ja sitten helpotti. NYt on inhottava vaiva että uloste ei jotenkin tule normaalisti? Tai siis ihankun tossa aukolla olisi joku este, voiko ne hirtettynä olevat olla tiellä?

      • Aa

        Jep, ottaa muutaman päivän ennenkuin hirtetyt pukamat menevät kuolioon ja tipahtavat p*skan mukana pönttöön. Just samat fiilikset on täälläkin, viime perjantaina mullakin slingattiin pari pukamaa. Ahteri tuntuu aika ahtaalta. Myös pientä verenvuoto ulostettaessa voi vielä lähipäivinä esiintyä. "Been there - Done that"


      • tehty
        Aa kirjoitti:

        Jep, ottaa muutaman päivän ennenkuin hirtetyt pukamat menevät kuolioon ja tipahtavat p*skan mukana pönttöön. Just samat fiilikset on täälläkin, viime perjantaina mullakin slingattiin pari pukamaa. Ahteri tuntuu aika ahtaalta. Myös pientä verenvuoto ulostettaessa voi vielä lähipäivinä esiintyä. "Been there - Done that"

        Joo hieman veristä limaa tullut, kai siis normaali ilmiö?


    • Pukamat

      Itsellä (mies 25v) äityivät sisäiset peräpukamat todella pahaksi, hemoblobiini laski alle 80 kun vuoto oli runsasta. Hoitona 2pussia verta sekä pukamien hirtto. Ensimmäisellä kerralla ei hirttäminen juurikaan sattunut mutta jälkikipu oli todella paha, 2päivää kotona jonka jälkee päivystykseen kivun takia. Sain tramal 50mg reseptin jota sitten popsin 3päivää (ei vienyt kipua täysin mutta ei vituttanut niin paljoa :) Viikko meni sängyssä kun ei kivun sekä matalan HB:n takia ollut voimia liikkua. Pukamia hirtettiin yhteensä kolme kertaa ja kahdella viimeisellä kerralla ei jälkikipua juurikaan ollut kun toimenpide päivänä.

      Kannattaa siis hakeutua ajoissa lääkäriin jos alkaa verta peräpäästä tulemaan.

    • vieras1233

      minula on hirtäjäiset ja ensin pieni tähystys onko kellään kokemusta että sattuuko ne ? olen toosi arka ja pelottaa ja jännittää tosi paljon :(

    • Hirtetty

      Toimenpide ei tee kipeää. Jälkeenpäin tuntuu peräaukossa olevan jotain ylimääräistä, joka aiheuttaa ponnistamisen tarvetta. Menee nopeasti ohi.

      • paula

        jos joku sanoo että tähystys ei satu niin valehtelee.mulla satu niin helkkaristi,että ei mikään ole koskaan niin paljon sattunut,enkä saanut mitään lääkeitä koko tähystyksen aikana.jos vielä joudun tähystykseen niin nukutuksessa saa tehdä.oli se niin kauhea kokemus.


      • Nainen 55 v.
        paula kirjoitti:

        jos joku sanoo että tähystys ei satu niin valehtelee.mulla satu niin helkkaristi,että ei mikään ole koskaan niin paljon sattunut,enkä saanut mitään lääkeitä koko tähystyksen aikana.jos vielä joudun tähystykseen niin nukutuksessa saa tehdä.oli se niin kauhea kokemus.

        Sama täällä eli paksusuolen tähystys oli kivulias vaikka sain esilääkityksen. Se oli mitättömän pieni annos Diapamia. Kun hoitaja kuuli, että painan vain 45 kg, niin esilääkitys oli sen mukainen, eikä juuri auttanut. Toivottavasti en joudu uudelleen samaan. Peräpukamakin vaivaa, mutta sille ei ole vielä tehty mitään. Gynekologi sanoi, että tilanne näyttää normaalilta, mutta nyt on pukama pullistellut peräaukon ulkopuolella aiheuttaen arkuutta ja kutinaa. Pukamavoiteita en ole kokeillut eli auttavatko?


      • Ritva
        paula kirjoitti:

        jos joku sanoo että tähystys ei satu niin valehtelee.mulla satu niin helkkaristi,että ei mikään ole koskaan niin paljon sattunut,enkä saanut mitään lääkeitä koko tähystyksen aikana.jos vielä joudun tähystykseen niin nukutuksessa saa tehdä.oli se niin kauhea kokemus.

        Paksusuolen tähystys on brutaali sadistinen tutkimus vaikka limakalvot ehjät ei polyybbeja eikä mitään muutakaan ongelmaa mutta kipu oli helvetillistä ja sanonpa että synnytys kivut eivät ole mitään verrattuna tähän toimenpiteeseen. En koskaan enään mene tuollaiseen tutkimukseen. En voi ymmärtää että 2000 luvulla tehdään enään näin brutaaleja ja kivuliaita tutkimuksia. Taju meinasi lähteä. Lopulta ennen maaliin pääsyä pyysin hyvin tiukkasanaisesti lopettamaan toimen piteen. En ole masokisti joten tuollaista kidutusta en halua enään koskaan. Minulla on korkea kipukynnys jo pelkästään jatkuvien reumakipujen vuoksi joten matalasta kipukynnyksestä ei kyse. Mitään kipulääkettä ei missään vaihessa edes tarjottu. On varmaan hoitohenkilöstöllekin kamalaa tuottaa tuollaista kipua ihmisille. Ainakaan minusta ei olisi tuohon tutkijan asemaan.


      • Tapsa50v
        paula kirjoitti:

        jos joku sanoo että tähystys ei satu niin valehtelee.mulla satu niin helkkaristi,että ei mikään ole koskaan niin paljon sattunut,enkä saanut mitään lääkeitä koko tähystyksen aikana.jos vielä joudun tähystykseen niin nukutuksessa saa tehdä.oli se niin kauhea kokemus.

        Sain maata tähystyksessä selälläni ns:gyne 'asennossa lääkäri laittoi puudutus salvaa tutki samalla eturauhasen tutkimus oli oikeastaan täysin kivuton


    • n 20v

      Se tähystys ei siis todellakaan kaikilla ole kivulias. Se riippuu niin monesta asiasta; kipuherkkyydestä, suolen kunnosta ja mutkaisuudesta. Itse pelkäsin ihan hulluna sitä tähystystä (tehtiin kylläkin vain paksusuolen loppuosan tähystys) ja sain pienimuotoisen paniikkikohtauksen siinä diapameista huolimatta. Loppujen lopuksi minulla toimenpide ei ollut kivulias. Ainoastaan suoleen pumpattu ilma tuntui inhottavalta, mutta sitäkin sai päästää ulos jo tutkimuksen aikana, mikä helpottaa huomattavasti.

      Siinä samalla minulta hirtettiin yksi sisäinen pukama. Ei sattunut nipistystä enempää. Tosin jo ennen tähystystä peräaukon seutu puudutettiin sellaisella voiteella, joka varmaankin vaikutti asiaan. Jälkeenpäin tuntui paineen tunnetta, kuin olisi koko ajan tarve käydä vessassa, mutta ihan turhaahan se oli. Tämäkin oire hävisi vuorokaudessa. Ohjeen mukaan pukama irtoaa 7-10vrk:n kuluttua hirtosta ja voi aiheuttaa verenvuotoa, joten saa nähdä alkaako perse vuotaa (tähysty ja hirtto siis tehtiin vasta muutama päivä sitten).

    • Paskantukko

      Ottaa lääkityksen tähystykseen niin ei tunnu missään (siis vaatii KUNNON lääkityksen). Se suoleen jäävä ilman aiheuttää jälkikäteen kipua, helpottaa tunnissa kun pieree sen ilman ulos. Ei kannata mennä tähystykseen jos ei anneta kipulääkettä (ns. Humaus-annostus).

      Hirttäminen on pikkujuttu, mutta kannattaa mennä sellaiselle lääkärille joka osaa sen (esim. Gastrolääkärit helsingissä). Pari kertaa käynyt ja ainoastaan pikkujomotusta ekoina päivinä. Suosittelen ehdottomasti koska helpottaa kyllä elämää jatkossa.

      • kipeä anus

        Itsellä isot pukamat (4 kpl) hoidettiin kumilenkkihoidolla nukutuksessa. Nyt kolmantena päivänä kivut edelleen tosi kovat eikä kipulääkkeet auta (burana 600 panacod). Sairaslomaa 2 viikkoa muttei taida riittää jos näin kipeänä olo jatkuu. En suosittele toimenpidettä kenellekkään joilla isot pukamat!! Pienemmät ehkä helpompia hoitaa...


      • Kipee
        kipeä anus kirjoitti:

        Itsellä isot pukamat (4 kpl) hoidettiin kumilenkkihoidolla nukutuksessa. Nyt kolmantena päivänä kivut edelleen tosi kovat eikä kipulääkkeet auta (burana 600 panacod). Sairaslomaa 2 viikkoa muttei taida riittää jos näin kipeänä olo jatkuu. En suosittele toimenpidettä kenellekkään joilla isot pukamat!! Pienemmät ehkä helpompia hoitaa...

        Kolme tuntia pukamien hirttämisestä, kivut kamalat! Särkylääke ei auta, viimekerralla sama juttu, en enää kolmatta kertaa mene jos pyjamat ei nyt lähde


      • pukama1

        heti kumppareiden asennuksen jälkeinen kipu johtuu siitä että kumpparit on asennettu liian alas voi särkeä ja jomottaa 10päivää jos ei burana tai vastaavat auta niin pyydä lyhyt kuuri tramalia niin helpottaa


    • Testimoni

      Pukamia tulee kun vain istuu, syö, lihoo ja kirjoittaa tänne. Menisitte lenkille.

      Sain tuntuvan avun vaivaani, kun lopetin käymiseni tällä palstalla.

      • Anonyymi

        Pukamia tulee, kun synnyttää. :)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minusta tuntuu, että pukamalääke vaikuttaa veren virtaamiseen joka voi aiheuttaa verenvuodon ja samoin jos se koskettaa hirttokohtaa,

        Mulle sattui sillä lailla, että menin reilun kolmen viikon kuluttuja hirttämisestä kokovartalohierontaan ja annas olla, kun seuraavana aamuna menin isolle hädälle. Iso hätä tuli hyvin ja kivuttomasti, mutta sen jälkeen pönttö tuli täyteen verihyytymiä ja verta. Se ei loppunut ennen kuin pääsin sairaalaan ja makuulle pariksi tunniksi. Muuta ei tarvinnut onneksi tehdä. Eli ei hierontaa tai muutakaan kovaa käsittelyä vähään aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että pukamalääke vaikuttaa veren virtaamiseen joka voi aiheuttaa verenvuodon ja samoin jos se koskettaa hirttokohtaa,

        Mulle sattui sillä lailla, että menin reilun kolmen viikon kuluttuja hirttämisestä kokovartalohierontaan ja annas olla, kun seuraavana aamuna menin isolle hädälle. Iso hätä tuli hyvin ja kivuttomasti, mutta sen jälkeen pönttö tuli täyteen verihyytymiä ja verta. Se ei loppunut ennen kuin pääsin sairaalaan ja makuulle pariksi tunniksi. Muuta ei tarvinnut onneksi tehdä. Eli ei hierontaa tai muutakaan kovaa käsittelyä vähään aikaan.

        Hyvä tietää että noinkin pitkän ajan jälkee voi tulla vuotoa.
        Itsellä vasta neljäs päivä menossa.
        Varovasti tulee käytyä pöntöllä ja vähän jarruteltua ettei liikää ponnista kun meinaa välillä tulla kouristamalla.


    • Anonyymi

      Jos vielä joku kaipaa kokemuksia, niin itsellä ensimmäinen päivä ja yö hirttämisen jälkeen olivat todella kivuliaat. Särkylääke ei auttanut. Myös verta tuli muutaman päivän ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1902
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1363
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1250
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 13
      1010
    Aihe