Nyt pitäisi päättää ASP lainan nostosta. Millaisilla marginaaleilla olette ASP lainaa viime aikoina saaneet ?
asp marginaali?
7
1032
Vastaukset
- Ywetska
kuin normaaleissakin lainoissa. Kesäkuu 2009 / 1,1%.
- jupsis
Aika huonon diilin teit, tuohan on pankille riskitöntä, koska valtio takaa niin kyllä sitä marginaaliakin pitäisi saada tingittyä alaspäin... Kannattaa noi asp-lainatkin kilpailuttaa useamman pankin kesken eikä tyytyä siihen pankkiin, johon on tuon tilin avannut.
- ...
jupsis kirjoitti:
Aika huonon diilin teit, tuohan on pankille riskitöntä, koska valtio takaa niin kyllä sitä marginaaliakin pitäisi saada tingittyä alaspäin... Kannattaa noi asp-lainatkin kilpailuttaa useamman pankin kesken eikä tyytyä siihen pankkiin, johon on tuon tilin avannut.
Ei valtio automaattisesti takaa ASP-lainaa.
ASP-lainan idea on nimenomaan se että että ASP-tilin avanuut säästäisi itse 10 % asunnon hinnasta eikä ottaisi 100 % velkaa.
Mutta valtio antaa korkotukea ASP-lainan yli 3,7 % koron menevälle osalle.
Sen sijaan valtion takauksen saa mille tahansa asuntolainalle (osittain) jos taakaajia tai säästöjä ei löydy. mutta se maksaa. - ...
jupsis kirjoitti:
- niin niin
... kirjoitti:
Kyllä se valtio takaa ASP-lainan ilmaiseksi, 100 000 euroon asti. Sen sijaan 100 000 ylittävältä osalta menevästä takauksesta valtio perii maksua riskeistään. Eli pankin kannalta tosiaan alle 100 000 ASP-lainat ovat aika lailla riskittömiä.
Tämä todetaan myös ympäristöministeriön sivuilla:
"ASP-korkotukilainoihin voi saada ilman erityistä hakumenettelyä omistusasuntolainojen rajoitetun valtiontakauksen."
http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=803&lan=fi
- aspilaina
itse sain viime kuussa 0,7% marginaalilla..
- aspaaja
Mistä pankista sait tuon 0,7*%? Minulle tarjottiin ensin 1%, mutta nyt yritän tingata sitä alemmas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733