asp marginaali?

aspaaja

Nyt pitäisi päättää ASP lainan nostosta. Millaisilla marginaaleilla olette ASP lainaa viime aikoina saaneet ?

7

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ywetska

kuin normaaleissakin lainoissa. Kesäkuu 2009 / 1,1%.

• jupsis

Aika huonon diilin teit, tuohan on pankille riskitöntä, koska valtio takaa niin kyllä sitä marginaaliakin pitäisi saada tingittyä alaspäin... Kannattaa noi asp-lainatkin kilpailuttaa useamman pankin kesken eikä tyytyä siihen pankkiin, johon on tuon tilin avannut.

• ...
        jupsis kirjoitti:

Aika huonon diilin teit, tuohan on pankille riskitöntä, koska valtio takaa niin kyllä sitä marginaaliakin pitäisi saada tingittyä alaspäin... Kannattaa noi asp-lainatkin kilpailuttaa useamman pankin kesken eikä tyytyä siihen pankkiin, johon on tuon tilin avannut.

Ei valtio automaattisesti takaa ASP-lainaa.
        ASP-lainan idea on nimenomaan se että että ASP-tilin avanuut säästäisi itse 10 % asunnon hinnasta eikä ottaisi 100 % velkaa.
        Mutta valtio antaa korkotukea ASP-lainan yli 3,7 % koron menevälle osalle.

Sen sijaan valtion takauksen saa mille tahansa asuntolainalle (osittain) jos taakaajia tai säästöjä ei löydy. mutta se maksaa.

• ...
        jupsis kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031211284940_uu.shtml

• niin niin
        ... kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031211284940_uu.shtml

Kyllä se valtio takaa ASP-lainan ilmaiseksi, 100 000 euroon asti. Sen sijaan 100 000 ylittävältä osalta menevästä takauksesta valtio perii maksua riskeistään. Eli pankin kannalta tosiaan alle 100 000 ASP-lainat ovat aika lailla riskittömiä.

Tämä todetaan myös ympäristöministeriön sivuilla:
        "ASP-korkotukilainoihin voi saada ilman erityistä hakumenettelyä omistusasuntolainojen rajoitetun valtiontakauksen."
        http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=803&lan=fi

• aspilaina

itse sain viime kuussa 0,7% marginaalilla..

• aspaaja

Mistä pankista sait tuon 0,7*%? Minulle tarjottiin ensin 1%, mutta nyt yritän tingata sitä alemmas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7728
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3712
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1130
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      963
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe