Kamerateline tuulilasiin

Minä itse

Onko kellään tommosesta tietoa mistä löytyisi. Olen joskus nähnyt Livenä olisiko ollut joku merkkikohtainen.

7

1316

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2x4
      • Minä itse

Oli tarkoitus sisäpuolelle. Olen sellaisen nähnyt oli kamera sisäpuolella tuulilasiin laitettu imukupilla 3kpl. Olisi lomamatkoilla ihan hyvä olisi siinä valmiina jos jotain kuvattavaa tulisi ajaessa ja pieni videokamera kävis samoin. Ehkä se vastaan tulee vielä. Saahan noistakin säveltämällä.

• 2x4
        Minä itse kirjoitti:

Oli tarkoitus sisäpuolelle. Olen sellaisen nähnyt oli kamera sisäpuolella tuulilasiin laitettu imukupilla 3kpl. Olisi lomamatkoilla ihan hyvä olisi siinä valmiina jos jotain kuvattavaa tulisi ajaessa ja pieni videokamera kävis samoin. Ehkä se vastaan tulee vielä. Saahan noistakin säveltämällä.

kuvanlaatu kärsii.

Tuulilasi ei ole optisesti oikein priimmaa ja aiheuttaa ylimääräisiä heijastuksia.

Mulla oli lomamatkalla kamerat kiinni jalustalevyllä kojelaudassa ja obiskan kuminen vastavalosuoja tiiviisti tuulilasia vasten. Pikakiinnityslevy oli kätevä kameran vaihdossa.

Kuvanlaadun kannalta parhaaksi ratkaisuksi osoittautui kuitenkin nätti "repsikka" kuvaajana avattavan kattoikkunan kautta.

• tuulilasilta
    • kjfoiewgjioerjigoe

Aiheuttaako imukuppi jännityksiä tuulilasiin, altistaako se halkeamille? Imukuppihan kuitenkin muodostaa alipaineen melko pistemäisesti kupin kohtaan, lasit on kaarevia ja alipaine pyrkii vetämään lasia siitä kohti sisäänpäin "suorempaan", kuppiin kiinnitetty kamera tai navigaattorikin painaa jonkin verran.

• insinööri-

Jos auto ajaa moottoritiellä vaikka 120 km/h vastatuuleen niin taitaa lasin edessä oleva ylipaine (=lasin sisäpuolen alipaine) olla merkitt'västi suurempi.. Enpä oo ikinä kuullut, että kun joku on imaissut imukupin lasiin kiinni että lasi olisi siitä hajonnut..

• no hätä

Aiheuttaako imukuppi jännityksiä tuulilasiin, altistaako se halkeamille?
        —aiheuttaa mitättömän pienen jännityksen jolla ei ole mitään merkitystä lasin kestävyyden kannalta.
        Imukupin perusidea ei ole lasin vetäminen vaan paine ero. Eemmän lasia rasittää kameran paino.
        Toisaalta imukupin voi kiinnittää myös sivuikkunan etureunaan repsikan puolelle jos sen ei tarvitse olla keskellä autoa.
        Mulla on imukuppi kiinni kojetaulun päällä olevassa levyssä joka tuli kännykän (nexus one) autotelineen mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3372
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3167
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2668
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      86
      1477
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82