Kamerateline tuulilasiin

Minä itse

Onko kellään tommosesta tietoa mistä löytyisi. Olen joskus nähnyt Livenä olisiko ollut joku merkkikohtainen.

7

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2x4
      • Minä itse

Oli tarkoitus sisäpuolelle. Olen sellaisen nähnyt oli kamera sisäpuolella tuulilasiin laitettu imukupilla 3kpl. Olisi lomamatkoilla ihan hyvä olisi siinä valmiina jos jotain kuvattavaa tulisi ajaessa ja pieni videokamera kävis samoin. Ehkä se vastaan tulee vielä. Saahan noistakin säveltämällä.

• 2x4
        Minä itse kirjoitti:

Oli tarkoitus sisäpuolelle. Olen sellaisen nähnyt oli kamera sisäpuolella tuulilasiin laitettu imukupilla 3kpl. Olisi lomamatkoilla ihan hyvä olisi siinä valmiina jos jotain kuvattavaa tulisi ajaessa ja pieni videokamera kävis samoin. Ehkä se vastaan tulee vielä. Saahan noistakin säveltämällä.

kuvanlaatu kärsii.

Tuulilasi ei ole optisesti oikein priimmaa ja aiheuttaa ylimääräisiä heijastuksia.

Mulla oli lomamatkalla kamerat kiinni jalustalevyllä kojelaudassa ja obiskan kuminen vastavalosuoja tiiviisti tuulilasia vasten. Pikakiinnityslevy oli kätevä kameran vaihdossa.

Kuvanlaadun kannalta parhaaksi ratkaisuksi osoittautui kuitenkin nätti "repsikka" kuvaajana avattavan kattoikkunan kautta.

• tuulilasilta
    • kjfoiewgjioerjigoe

Aiheuttaako imukuppi jännityksiä tuulilasiin, altistaako se halkeamille? Imukuppihan kuitenkin muodostaa alipaineen melko pistemäisesti kupin kohtaan, lasit on kaarevia ja alipaine pyrkii vetämään lasia siitä kohti sisäänpäin "suorempaan", kuppiin kiinnitetty kamera tai navigaattorikin painaa jonkin verran.

• insinööri-

Jos auto ajaa moottoritiellä vaikka 120 km/h vastatuuleen niin taitaa lasin edessä oleva ylipaine (=lasin sisäpuolen alipaine) olla merkitt'västi suurempi.. Enpä oo ikinä kuullut, että kun joku on imaissut imukupin lasiin kiinni että lasi olisi siitä hajonnut..

• no hätä

Aiheuttaako imukuppi jännityksiä tuulilasiin, altistaako se halkeamille?
        —aiheuttaa mitättömän pienen jännityksen jolla ei ole mitään merkitystä lasin kestävyyden kannalta.
        Imukupin perusidea ei ole lasin vetäminen vaan paine ero. Eemmän lasia rasittää kameran paino.
        Toisaalta imukupin voi kiinnittää myös sivuikkunan etureunaan repsikan puolelle jos sen ei tarvitse olla keskellä autoa.
        Mulla on imukuppi kiinni kojetaulun päällä olevassa levyssä joka tuli kännykän (nexus one) autotelineen mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      125
      6610
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      54
      5672
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      79
      4426
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      86
      4309
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      103
      4079
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      84
      1426
    7. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      334
      1237
    8. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      79
      1235
    9. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      15
      1203
    10. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      35
      978
    Aihe