Kokoomus jyrää

meitin!

Kokoomusjohtoisen oikeistoideologian mukaisesti olemme siirtymässä päikkäri- ja leikkikoulujärjestelmästä - ah, opetusministeri Henna Virkkusen johdolla, niin ihanasti nimettyyn - "osapäiväiseen varhaiskasvatuksen palveluun"!? Ja sosialistit seuraa naruunkiedottuna mähkäsäkkinä perässä.

Aiva oikein, luitte oikein. Varhaiskasvatuksen palveluun siirtryminen tarkoittaa sitä, että nykysenlaiset alle kuusivuotiatten lasten päiväkodit lakkautetaan ja tilalle tulee aivan pienimpien lasten osalta "lapsen palvelu" ja päiväkoti-ikäisten osalta tuo osapäiväinen varhaiskasvatuksen palvelu.

Opetusminsisteri ilmaiseekin asian kivasti: "On mahdollista, että tämä johtaa perheiden näkökulman kevenemiseen"! Taidatkos sen selkeämmin sanoa? Kiitoksemme on kokonaan Kokoomuksen puolella!

9

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kansa on saanut sellaisen hallituksen minkä on halunnut.

      • ei saanut!

        Kansa uskoi ja äänesti kovinta meteliä suurimmalla rahalla pitäneiden ehdokkaiden aivan fantastisia julistuksia.

        Unohdettiin kokonaan itse puolueitten periaatteet ja ohjelmat. Jos äänestäjä olisi vaivautunut tutkimaan kenen asialla mikin puolue tosiasiallisesti touhuaa, ehkä hän olisi valinnut pikkuisen toisin. Mainio esimerkki onkin Kokoomuksen mainoskampanja työrukkasineen, sirppeineen ja vasaroineen: "Kokoomus työväenpuolue!"


    • herra huu

      pistäisitkös vähän lähdetietoa, kun alkoi niin paljon jurppimaan.

    • Kuka tukehtuu?

      No kas kun en sepustuksestasi mitään ymmärtänyt, niin taisit itsekin ymmärtää asian väärin taikkapas et ollenkaan. Kysynpä vaan, että eikö lasten hoitaminen ole aina myös kasvatusta???? Osuit kommentillasi asian ytimeen. Eli lapsen hoitaminen ja kasvatus kulkevat rinnakkain. Toista ei voi olla ilman toista ja toinen tukee toista. Lapsen hoito on aina myös lapsen kasvatusta. Se ei tarkoita mitään koulumaista kasvatusta, se tietämättömyydellsei ojennukseksi. ei sillä ole tavalliselle ihmiselle merkitystä minkä organisaation alla tuo hoito ja kasvatus menevät

      • yxkaks

        Kun olin tuossa iässä 60 vuotta sitten, ei ollut ilmaisia päiväkoteja, joiden kulut toisten veronmaksajien olisi pitänyt maksaa.

        Silti kakaralaumat olivat valtavia ja olimme tyytyväisiä, kun ei koko ajan ollut joku vahtimassa pihalla. Saimme tehdä mitä halusimme. Ja niin me tehtiinkin!

        Eikä näytä siltä, että tulos olisi ollut huonompi, kuin tällä hetkellä. Nyt viinaa juodaan kadulla, heti kun holhouksesta päästään.......


    • --------------------

      Tiedäthän, ettei viestilläsi ole mitään pohjaa, ellei mukana ole minkäänlaista asiallista lähdeviitettä?

      • valmisteluraportti!

        Valmisteluraportti lienee löydettävissä opetusministeriön valmisteluaineistoista - jos on, koska pääministeri on yleisestikin kieltänyt keskeneräsisistä asioista keskustelun?

        Asiasta voi tähän hätään lukea lisää ainakin Helsingin Sanomistakin. Jutussa ihmetellään kuinka kouluun siirretyt pikkulapset tulevat toimeen aikaisin aamulla ja kouluajan loputtua? Ministeriön mukaan osa lapsista voitaisiin siirtää kesken päivän päikkärin tiloihin? Järkevää tosiaan - ainakin pikkulapsen kannalta! Kun nykyään vielä ollaan keskittämässä kouluja useiden satojen oppilaiden suuryksiköiksi, esikoulut toimisivat siis mahdollisesti samassa pihassa lukion kanssa, herää jo vahva epäilys järjenkäytöstä!

        Opetusministerin vähintäänkin mielikuvitukselliset "lausumat" ovat suoraa lainausta Hesarin reportaasista.


      • JouniL-
        valmisteluraportti! kirjoitti:

        Valmisteluraportti lienee löydettävissä opetusministeriön valmisteluaineistoista - jos on, koska pääministeri on yleisestikin kieltänyt keskeneräsisistä asioista keskustelun?

        Asiasta voi tähän hätään lukea lisää ainakin Helsingin Sanomistakin. Jutussa ihmetellään kuinka kouluun siirretyt pikkulapset tulevat toimeen aikaisin aamulla ja kouluajan loputtua? Ministeriön mukaan osa lapsista voitaisiin siirtää kesken päivän päikkärin tiloihin? Järkevää tosiaan - ainakin pikkulapsen kannalta! Kun nykyään vielä ollaan keskittämässä kouluja useiden satojen oppilaiden suuryksiköiksi, esikoulut toimisivat siis mahdollisesti samassa pihassa lukion kanssa, herää jo vahva epäilys järjenkäytöstä!

        Opetusministerin vähintäänkin mielikuvitukselliset "lausumat" ovat suoraa lainausta Hesarin reportaasista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8902462 Ei jyrää, äänestä oikein :)


      • Konsuli
        JouniL- kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8902462 Ei jyrää, äänestä oikein :)

        Kokoomuksen ja SDP:n seuraava vaaliteema. Juokaa kokemäenjoen vedestä valmistettua kemikaaleilla ja bakteereilla terästettyä virttaanharjun tekopohjavettä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe