Jäi mieleen

Jari-Kyösti

kun weha sanoi, että Jumalan valtakunnan ovella ei ole ovenripaa ulkopuolella, vaan sisäpuolella ja se ovi avataan sisältäpäin. Eli joku Jumalan valtakunnan asukas, sisäpuolella oleva henkilö voi sen avata. Mutta jos kolkutan ja ei kukaan minulle avaa, niin jään auttamattomasti ulkopuolelle.

Mutta entäpä tämä sitten. Raamattu sanoo:

"Ilm. 3:20
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

Eikö ole lohduttavaa!

32

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että silleen

Eihän siinä tarvita ripaa, kun avaimet ovat vl-saarnaajilla! Vain he e voivat sulkea tai avata sen oven.

Tuossa edellä olevassa Raamatunkohdassa on varmaan käännösvirhe, sillä sehän kuuluu näin:

Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja vl-saarnaaja avaa oven, niin
      minä käyn hänen sisälleen...."

• Onko vaikeaa

Kohta 1: " kun weha sanoi, että Jumalan valtakunnan ovella ei ole ovenripaa ulkopuolella, vaan sisäpuolella ja se ovi avataan sisältäpäin. Eli joku Jumalan valtakunnan asukas, sisäpuolella oleva henkilö voi sen avata. Mutta jos kolkutan ja ei kukaan minulle avaa, niin jään auttamattomasti ulkopuolelle."

Jeesus sanoi: "teissä minä tahdon asua ja teissä vaaeltaa ja minä olen kanssanne maailman loppuun asti. Jeesus siis asuu uskovaisten sydämissä Pyhän Henkensä kautta ja kun joku ihminen haluaa ottaa evankeliumin uskolla vastaan, hänelle Jeesus avaa oven sen Pyhän Hengen saaneen palvelijansa suun kautta, eli hänet Jeesus armahtaa Pyhässä Hengessä ja ottaa sisälle Jumalan valtakunnan asukkaaksi.

Itse asiassa tarkoitta samaaa:
      Kohta 2: Tässä Jeesus seisoo ihmisen sydämen ovella ja kolkutaa tuntoa, kun ja jos ihminen haluaa uskoa evankeliumin, niin Jeesus myös käy Pyhässä Hengessä jo ennen uskoneen suun kautta hänenkin sydämensä asukkaaksi. Näin tuo autettu tulee myös Jumalan valtakunnan asukkaaksi ja viinipuun oksaksi.

• Kohta 1: " kun weha sanoi, että Jumalan valtakunnan ovella ei ole ovenripaa ulkopuolella, vaan sisäpuolella ja se ovi avataan sisältäpäin.

Eli joku Jumalan valtakunnan asukas, sisäpuolella oleva henkilö voi sen avata. ** Mitäh. Lue se teksti Raamatusta, äläkä Wehan sepustusta. Sanot, että - että Jumalan valtakunnan ovella ei ole ovenripaa ulkopuolella, vaan sisäpuolella ja se ovi avataan sisältäpäin. ???
        Teksti kuuluu Ilmestyskirja:
        3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja AVAA OVEN, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        Niin, tässä ihminen avaa sen oven ULKOA, kuullessaan Jeesuksen äänen, ei lestadiolaisen. Uudempi käännös kertoo, ETTÄ JEESUS KOLKUTTAA, ei ihminen, ja ihminen AVAA ISTE OVEN. >> Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.

• outo juttu

Kuuroilla ei ole asiaa taivasten valtakuntaan!

• Onko vaikeaa
        Kesitas kirjoitti:

Kohta 1: " kun weha sanoi, että Jumalan valtakunnan ovella ei ole ovenripaa ulkopuolella, vaan sisäpuolella ja se ovi avataan sisältäpäin.

Eli joku Jumalan valtakunnan asukas, sisäpuolella oleva henkilö voi sen avata. ** Mitäh. Lue se teksti Raamatusta, äläkä Wehan sepustusta. Sanot, että - että Jumalan valtakunnan ovella ei ole ovenripaa ulkopuolella, vaan sisäpuolella ja se ovi avataan sisältäpäin. ???
        Teksti kuuluu Ilmestyskirja:
        3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja AVAA OVEN, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        Niin, tässä ihminen avaa sen oven ULKOA, kuullessaan Jeesuksen äänen, ei lestadiolaisen. Uudempi käännös kertoo, ETTÄ JEESUS KOLKUTTAA, ei ihminen, ja ihminen AVAA ISTE OVEN. >> Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.

Ymmärrys:

"26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
        33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

• Onko vaikeaa

on Jumalan valtakunta ja sisälle Herran huoneeseen pääsee Pyhän Hengen kautta Jeesuksessa Kistuksessa:
        Ei yhtään omilla ansioilla, vaan armosta uskon kautta Jeesuksen Kristuksen tähden.

Ps. 118:26 "Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta".

• outo juttu
        Onko vaikeaa kirjoitti:

on Jumalan valtakunta ja sisälle Herran huoneeseen pääsee Pyhän Hengen kautta Jeesuksessa Kistuksessa:
        Ei yhtään omilla ansioilla, vaan armosta uskon kautta Jeesuksen Kristuksen tähden.

Ps. 118:26 "Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta".

Onko oppi taas muuttunut?

"on Jumalan valtakunta ja sisälle Herran huoneeseen pääsee Pyhän Hengen kautta Jeesuksessa Kistuksessa:
        Ei yhtään omilla ansioilla, vaan armosta uskon kautta Jeesuksen Kristuksen tähden."

Täällähän on opetettu, että siihen tarvitaan myös toista vl-läistä. Ilman häntä ei voi pelastua! Pelkkä
        armo ei riitä!

• --->
        outo juttu kirjoitti:

Onko oppi taas muuttunut?

"on Jumalan valtakunta ja sisälle Herran huoneeseen pääsee Pyhän Hengen kautta Jeesuksessa Kistuksessa:
        Ei yhtään omilla ansioilla, vaan armosta uskon kautta Jeesuksen Kristuksen tähden."

Täällähän on opetettu, että siihen tarvitaan myös toista vl-läistä. Ilman häntä ei voi pelastua! Pelkkä
        armo ei riitä!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8899114#comment-42921007

• Sectori

Löysit hyvän kohdan. Jeesus itse seisoo sydäntemme ovien takana kolkuttamassa, eikä jätä tulematta, jos joku avaa. Sen sijaan ihmismieli tekee aitoja ja lukittuja ovia, joilla se haluaa estää vapaan uskomisen Jeesuksen päälle. Vaikka joku olisi kuinka oikeassa oman oppinsa kanssa, ja noudattaisi piirulleen kaikkia neuvoja, ei hän ilman rakkautta pärjää. Tähän sortuivat fariseukset, jotka kivittivät ihmisiä. He kuvittelivat olevansa oikeassa, ja lain mukaa olivatkin, mutta rakkaus ihmistä ja lähimmäistä kohtaan heiltä puuttui täysin.

Täytyy kuitenkin muistaa, että opetuslapset kokoontuivat lukittujen ovien takana, koska he p e l k ä s i v ä t . Se, joka kokoontuu lukittujen ovien takana, ja vaatii, että hänen ovelleen kolkutetaan, tarvitsee omalle kohdalleen samanlaista uskonvahvistusta kuin opetuslapset tarvitsivat. Rukoilemme, että Jeesus Kristus ilmestyy tällaisiin lukittuihin kolkkiin. Tähän pelkoon on Johanneksen kirjeen mukaan lääke, ja sen nimi on rakkaus. "Rakkaudessa ei pelkoa ole." Kehotan kaikkia kristittyjä jättämään turhan aitojen ja esteiden kasaamisen kokonaan, ja keskittymään lähimmäisen rakastamiseen, ilman pelkoa ja ennakkoluuloja.

• 3+19=?

Tuon ovenripajutun Weha on kuullut joltain puhvelilta, alkaa olla jo vakiofraseologiaa kaikilla.

Tietty sopii miettiä, mihin ulkopuolella tarvitaankaan ripaa, jos ovi aukeaa etelämaalaisittain sisäänpäin.

• näin on

sisälläolevasta kahvasta avata kolkuttavalle uloskinpäin. Mutta ulkopuolelta ei sitä ovea voi avata omin voimin.

• Raamatussa on Sana: ”Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan,
      niin kaikki tämä teille annetaan.”

"Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa. Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen".

13. Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo...
      20. Katso, minä seison ovessa ja kolkutan: jos joku minun ääneni kuulee ja avaa oven, sen tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista hänen kanssansa ja hän minun kanssani.

weha: tarkkaan ottaen se menee näin: Jeesuksen omat ja valitut kuulevat hänen äänensä, jonka Jumala vaikuttaa. Sisälle pääsee parannunsaarnan kautta. (tässä tulee myös oikea vanhurskauttamisoppi esiin, oikein ymmärrettynä.

• "Jos joku haluaa löytää Kristuksen, hänen täytyy löytää ensin seurakunta. Kuinka saatamme tietää missä Kristus ja hänen uskonsa ovat, jos emme tiedä missä hänen uskovaisensa ovat?
        ja se, joka haluaa tietää jotakin Kristuksesta, ei saa uskoa itseään, ekä rakentaa omalla järjellään siltaa taivaaseen, vaan hänen on mentävä seurakuntaan sitä etsimään ja kyselemään.

Nyt seurakunta ei ole puu eikä kivi, vaan joukko uskovaisia ihmisiä. Heihän tulee pitäytyä ja katsottava miten he uskovat elävät ja opettavat. Heillä on varmasti Kristus keskuudessaan."

• Jari-Kyösti

20 kuuluu: "Katso, minä seison ovessa ja kolkutan; jos Jeesuksen omat ja valitut minun ääneni kuulevat ja avaavat oven, niiden tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista heidän kanssaan ja he minun kanssani.

Entä jos joku, joka ei ole vielä Jeesuksen oma ja hän kuulee, kun Jeesus kolkuttaa ja päästää Jeesuksen sisään, niin hänellä on Jeesus sydämessä ilman vl:n parannussaarnaa.

• totuus esiin

taas omiaan!!!!

"Sisälle pääsee parannunsaarnan kautta. (tässä tulee myös oikea vanhurskauttamisoppi esiin, oikein ymmärrettynä. "

Missä noin on kirjoitettu???

Raamatun mukaan sisälle pääsee VAIN USKOMALLA JEESUKSEEN!!!!!!

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Ap 16:31

Eikö Wehan tajuntaan mene mikään oikea opetus?

• Jari-Kyösti kirjoitti:

20 kuuluu: "Katso, minä seison ovessa ja kolkutan; jos Jeesuksen omat ja valitut minun ääneni kuulevat ja avaavat oven, niiden tykö minä tahdon mennä sisälle, ja pitää ehtoollista heidän kanssaan ja he minun kanssani.

Entä jos joku, joka ei ole vielä Jeesuksen oma ja hän kuulee, kun Jeesus kolkuttaa ja päästää Jeesuksen sisään, niin hänellä on Jeesus sydämessä ilman vl:n parannussaarnaa.

Raamatussa aina oli Jumalan lapsi uskoon auttamassa etsijään. Ne oli kaikki uskoonauttajat Jumalan valtakunnan asukkaita. Samalla tavalla se on tänäänkin.

Ennen taivaaseen astumistaan Jeesus muistutti opetuslapsiaan, mikä on heidän tehtävänsä maailmassa: "...saarnattaman hänen nimessään parannusta ja synteinanteeksiantamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista. Mutta te olette näiden todistajat" Luuk.24:47-48).

Parannus ei ole ihmisen teko, vaan Jumalan teko, jota tarjotaan armosta osattomalle ihmiselleJumalan valtakunnassa. Jumala on se joka antaa parannuksen armon.

• totuus esiin
        weha kirjoitti:

Raamatussa aina oli Jumalan lapsi uskoon auttamassa etsijään. Ne oli kaikki uskoonauttajat Jumalan valtakunnan asukkaita. Samalla tavalla se on tänäänkin.

Ennen taivaaseen astumistaan Jeesus muistutti opetuslapsiaan, mikä on heidän tehtävänsä maailmassa: "...saarnattaman hänen nimessään parannusta ja synteinanteeksiantamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista. Mutta te olette näiden todistajat" Luuk.24:47-48).

Parannus ei ole ihmisen teko, vaan Jumalan teko, jota tarjotaan armosta osattomalle ihmiselleJumalan valtakunnassa. Jumala on se joka antaa parannuksen armon.

Paavalikin kohtasi Jeesuksen YKSIKSEEN ja Jeesus teki hänestä palvelijansa ja todistajansa!!!
        Ap 26:16

Parannus ei todella ole ihmisen teko eikä toisen vl-läisen auttamisesta kiinni, vaan Jeesuksella
        on kaikki valta taivaassa ja maan päällä ja Hän ottaa vastaan jokaisen, joka tulee hänen
        tykönsä!

"Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois2!

Vanhassa liitossakin uskovat kohtasivat Jumalan yksinäisyydessä, kuten esim Mooses, Aabraham,
        Jaakob, Jesaja jne jne..

• Jari-Kyösti
        weha kirjoitti:

parannus on Jumalan teko, niin eiköhän me anneta Jumalan itse valita paikan, missä se parannus tapahtuu. Eihän me voida Jumalaa määräillä, että täällä sen parannuksen on tapahduttava, koska täällä olemme me.

• Sectori

Entä Lestadius, minkä seurakunnan oveen hän koputti? Minkä seurakunnan hän löysi etsiessään? Liittyikö hän siihen seurakuntaan, jonka hän löysi? Vanhoillislestadiolaisuus on perustettu hänen jalanjäljilleen, joten vastaa ihan vakavissasi, äläkä ohita kysymyksiäni millään sekaoppisuus -verukkeilla.

Jos sinä et osaa vastata tuohon, sinun opetuksesi on tyhjää. Itse vaadit nimettyä henkilöä tekemään synninpäästön, joten ymmärrät varmaan, että sinun on voitava osoittaa tämä ketju.

• Onko vaikeaa
        totuus esiin kirjoitti:

taas omiaan!!!!

"Sisälle pääsee parannunsaarnan kautta. (tässä tulee myös oikea vanhurskauttamisoppi esiin, oikein ymmärrettynä. "

Missä noin on kirjoitettu???

Raamatun mukaan sisälle pääsee VAIN USKOMALLA JEESUKSEEN!!!!!!

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Ap 16:31

Eikö Wehan tajuntaan mene mikään oikea opetus?

kutsuu sinuakin. Kun Jeesus on opettanut, että parannuksen kautta pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan, niin silloin se on uskottava. Omat tikapuut saa heittää romukoppaan.
        Gal. 3:
        " 14 ETTÄ Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me Niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."
        Matt. 7:21
        " Ei jokainen, Joka sanoo minulle: 'Herra, Herra! ", Pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, Joka tekee minun taivaallisen isäni Tahdon."

Aabrahamin siemenen:
        Hepr. 2:
        "16 Silla ei Hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen Hän Ottaa huomaansa."
        Ap. t. 3:1
        24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet OVAT, OVAT myös ennustaneet Näitä päiviä.
        25 Te olette profeettain ja SEN liiton lapsia, Jonka Jumala teki Meidän Isiemme Kanssa sanoen Aabrahamille: "Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki Maan sukukunnat '.
        26 Teille Ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja Lähettänyt Hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin POI pahuudestanne."

Gal. 3:1"16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja Hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin Yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", Joka on Kristus.
        " 14 ETTÄ Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me Niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."
        " Ei jokainen, Joka sanoo minulle: 'Herra, Herra! ", Pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, Joka tekee minun taivaallisen isäni Tahdon."

Meidän tulee uskoa, mitä Jeesus on sanonut:
        Joh. 14:
        "15 Jos te minua rakastatte, Niin te pidätte minun käskyni."
        19 Samana päivänä, viikon Ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen OVIEN takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi Heille: "Rauha teille!"
        20 Ja SEN sanottuaan Hän näytti Heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi Heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on Lähettänyt minut, Niin Lähetän minäkin teidät."
        22 Ja TÄMÄN sanottuaan Hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi Heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 joiden synnit te anteeksi annatte, Niille Ne ovat anteeksi annetut, joiden synnit te pidätätte, Niille Ne ovat pidätetyt. "

Gal. 3:
        18 Silla jos perintö tulisi laista, Niin se Ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala SEN Lahjoittanut lupauksen kautta.
        19 Mitä VARTEN sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan Siihen asti, Kunnes oli Tuleva se siemen, jolle Lupaus oli annettu, ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
        20 Välimies taas ei ole Yhtä VARTEN; Mutta Jumala on Yksi. "

• Että näin
        Sectori kirjoitti:

Entä Lestadius, minkä seurakunnan oveen hän koputti? Minkä seurakunnan hän löysi etsiessään? Liittyikö hän siihen seurakuntaan, jonka hän löysi? Vanhoillislestadiolaisuus on perustettu hänen jalanjäljilleen, joten vastaa ihan vakavissasi, äläkä ohita kysymyksiäni millään sekaoppisuus -verukkeilla.

Jos sinä et osaa vastata tuohon, sinun opetuksesi on tyhjää. Itse vaadit nimettyä henkilöä tekemään synninpäästön, joten ymmärrät varmaan, että sinun on voitava osoittaa tämä ketju.

Keläksi ihan oman seurakunnan ja siitä alkoi lestaadiolaisuus

• totuus esiin
        Onko vaikeaa kirjoitti:

kutsuu sinuakin. Kun Jeesus on opettanut, että parannuksen kautta pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan, niin silloin se on uskottava. Omat tikapuut saa heittää romukoppaan.
        Gal. 3:

Aabrahamin siemenen:
        Hepr. 2:
        "16 Silla ei Hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen Hän Ottaa huomaansa."
        Ap. t. 3:1
        24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet OVAT, OVAT myös ennustaneet Näitä päiviä.
        25 Te olette profeettain ja SEN liiton lapsia, Jonka Jumala teki Meidän Isiemme Kanssa sanoen Aabrahamille: "Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki Maan sukukunnat '.
        26 Teille Ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja Lähettänyt Hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin POI pahuudestanne."

Gal. 3:1"16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja Hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin Yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", Joka on Kristus.

Meidän tulee uskoa, mitä Jeesus on sanonut:
        Joh. 14:
        "15 Jos te minua rakastatte, Niin te pidätte minun käskyni."
        19 Samana päivänä, viikon Ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen OVIEN takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi Heille: "Rauha teille!"
        20 Ja SEN sanottuaan Hän näytti Heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi Heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on Lähettänyt minut, Niin Lähetän minäkin teidät."
        22 Ja TÄMÄN sanottuaan Hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi Heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 joiden synnit te anteeksi annatte, Niille Ne ovat anteeksi annetut, joiden synnit te pidätätte, Niille Ne ovat pidätetyt. "

Gal. 3:
        18 Silla jos perintö tulisi laista, Niin se Ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala SEN Lahjoittanut lupauksen kautta.
        19 Mitä VARTEN sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan Siihen asti, Kunnes oli Tuleva se siemen, jolle Lupaus oli annettu, ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
        20 Välimies taas ei ole Yhtä VARTEN; Mutta Jumala on Yksi. "

noin hakoteillä????
        Minä luulin, että ainoastaan Weha ei tunne Raamattua, mutta näyttää teitä olevan muitakin, jotka
        kelaavat samoja harhoja ja koettavat löytää niille tukea Raamausta.

Ei taida sinullakaan luetun ymmärtäminen olla vahvoja puoliasi!

"Gal. 3:

Sanotaanko tuossa, että tarvitaan toinen vl, ennenkuin Herra voi antaa Pyhän Hengen?????

Mahdatko tietää edes, ketä tarkoitetaan, kun sanotaan "Aabrahamin siemen"?
        Vaikuttaa nimittäin siltä, että sinäkään et tunne Raamattua, kun nuo siteeraamasi kohdat eivät liity keskusteluaiheeseen.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että nuo vl-tikapuut on heitettävä
        romukoppaan.

• Onko vaikeaa
        totuus esiin kirjoitti:

noin hakoteillä????
        Minä luulin, että ainoastaan Weha ei tunne Raamattua, mutta näyttää teitä olevan muitakin, jotka
        kelaavat samoja harhoja ja koettavat löytää niille tukea Raamausta.

Ei taida sinullakaan luetun ymmärtäminen olla vahvoja puoliasi!

"Gal. 3:

Sanotaanko tuossa, että tarvitaan toinen vl, ennenkuin Herra voi antaa Pyhän Hengen?????

Mahdatko tietää edes, ketä tarkoitetaan, kun sanotaan "Aabrahamin siemen"?
        Vaikuttaa nimittäin siltä, että sinäkään et tunne Raamattua, kun nuo siteeraamasi kohdat eivät liity keskusteluaiheeseen.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että nuo vl-tikapuut on heitettävä
        romukoppaan.

Siemen on Jeesus Kristus: Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Se on se uskon Sana, josta saarnaamme. Jeesus jätti maan päälle Pyhän Henkensä lastensa sydämiin ja käski Hänen nimessään saarnata sovintoa uskosta uskoon ALKAEN JERUSALEMISTA KAIKILLE syntisairaille JOTKA USKOVAT TUON SANAN. Missä näin uskotaan ja saarnataan, Siellä on Pyhä Henki.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

• Onko vaikeaa
        Onko vaikeaa kirjoitti:

Siemen on Jeesus Kristus: Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Se on se uskon Sana, josta saarnaamme. Jeesus jätti maan päälle Pyhän Henkensä lastensa sydämiin ja käski Hänen nimessään saarnata sovintoa uskosta uskoon ALKAEN JERUSALEMISTA KAIKILLE syntisairaille JOTKA USKOVAT TUON SANAN. Missä näin uskotaan ja saarnataan, Siellä on Pyhä Henki.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; Tehkää Parannus ja uskokaa evankeliumi".
        Matt. 3:2
        ja sanoi: "Tehkää Parannus, Silla taivasten valtakunta on tullut lähelle ".

Ap. T. 3:25
        "Te olette profeettain ja SEN liiton lapsia, Jonka Jumala teki Meidän Isiemme Kanssa sanoen Aabrahamille: "Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki Maan sukukunnat ' "

Hakusana (esim. pelastus):

Hakualue: Koko RaamattuUusi testamenttiVanha TestamenttiMooseksen kirjatHistorialliset kirjatRunolliset kirjatProfeettakirjatEvankeliumitApostolien teotPaavalin kirjeetYleiset kirjeetIlmestyskirja

Hakuohjeet

Raamatunpaikka (esim. Joh.. 3:16):

Asiayhteys: Vain haettu jae -1 Jae -2 Jaetta -3 Jaetta -4 Jaetta -5 JaettaKoko luku

Raamatun teksti
        Vertailuteksti 1
        Vertailuteksti 2

---- Suomenkieliset ----Biblia 1776Raamattu 1933/38Raamattu 1992---- Pohjoismaiset -----Svenska Bibeln 1917Danske Bibel 1931Norsk Bibelen 1930- Englanninkieliset ---Kuninkaalle JamesYoung's literalDarby BibleAmerican StandardKansainvälinen standardiMaailman Englanti BibleGreen's literal----- Muut kielet -----Louis SegondLuther 1545Lutherbibel 1912Riveduta BibbiaReina-ValeraRusskaja Biblija- Antiikin käännökset --SeptuagintaEnglanti TR. ja PeshittaLatinalainen Vulgata----- Alkutekstit -----Biblia HebraicaBysantin tekstilaitosHöyty ReceptusWestcott-Hort laitos
        ---- Suomenkieliset ----Biblia 1776Raamattu 1933/38Raamattu 1992---- Pohjoismaiset -----Svenska Bibeln 1917Danske Bibel 1931Norsk Bibelen 1930- Englanninkieliset ---Kuninkaalle JamesYoung's literalDarby BibleAmerican StandardKansainvälinen standardiMaailman Englanti BibleGreen's literal----- Muut kielet -----Louis SegondLuther 1545Lutherbibel 1912Riveduta BibbiaReina-ValeraRusskaja Biblija- Antiikin käännökset --SeptuagintaEnglanti TR. ja PeshittaLatinalainen Vulgata----- Alkutekstit -----Biblia HebraicaBysantin tekstilaitosHöyty ReceptusWestcott-Hort laitos

Löytyi 13 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä. Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä Eikä ohdakkeista viikunoita?
        Matt. 7:20
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        Joh.. 7:28
        Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, Mistä minä olen, ja itsestäni minä en ole tullut, vaan Hän, Joka minut on Lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.
        Joh.. 14:7
        Jos te olisitte tunteneet minut, Niin te tuntisitte myös minun isäni, tästälähin te tunnette Hänet, ja te olette nähneet Hänet. "
        Joh.. 14:17
        Totuuden Hengen, Jota maailma Ei voi Ottaa vastaan, KOSKA SE EI näe häntä Eikä tunne häntä; Mutta te tunnette Hänet, Silla Hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        Ap. T. 3:16
        Ja uskon kautta Hänen nimeensä on Hänen nimensä vahvistanut TÄMÄN miehen, Jonka te näette ja tunnette, ja usko, Jonka Jeesus vaikuttaa, on Hänelle antanut Hänen jäsentensä Terveyden kaikkien teidän nähtenne.
        Room. 13:11
        Ja Tehkää Tama, KOSKA tunnette TÄMÄN ajan, ETTÄ JO on hetki teidän unesta nousta, silla pelastus on nyt meitä lähempänä Kuin silloin, kun uskoon tulimme.
        1. Kor. 16:15
        Mutta minä kehoitan teitä, veljet: te tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, ETTÄ SE Akaian ensi hedelmä ja ETTÄ hän OVAT antautuneet pyhien palvelukseen.
        2. Kor. 5:11
        Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, Niin me koetamme Saada Ihmisiä uskomaan, Mutta Jumala kyllä meidät tuntee, ja minä Toivon, ETTÄ tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        2. Kor. 8:9
        Silla te tunnette Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Armon, ETTÄ Han, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, ETTÄ te Hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        Ef. 5:5
        Silla SEN te tiedätte ja tunnette, ettei hän yhdelläkään haureellisella Eikä saastaisella Eikä ahneella-Silla Hän on epäjumalanpalvelija-Ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
        Fil. 2:22
        Mutta Hänen koetellun mielensä te tunnette, ETTÄ Han, niinkuin poika isäänsä, on minua palvellut evankeliumin työssä.
        1. Joh.. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: Jokainen henki, Joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

• on vaikeaa
        Onko vaikeaa kirjoitti:

15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; Tehkää Parannus ja uskokaa evankeliumi".

"Te olette profeettain ja SEN liiton lapsia, Jonka Jumala teki Meidän Isiemme Kanssa sanoen Aabrahamille: "Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki Maan sukukunnat ' "

Hakusana (esim. pelastus):

Hakualue: Koko RaamattuUusi testamenttiVanha TestamenttiMooseksen kirjatHistorialliset kirjatRunolliset kirjatProfeettakirjatEvankeliumitApostolien teotPaavalin kirjeetYleiset kirjeetIlmestyskirja

Hakuohjeet

Raamatunpaikka (esim. Joh.. 3:16):

Asiayhteys: Vain haettu jae -1 Jae -2 Jaetta -3 Jaetta -4 Jaetta -5 JaettaKoko luku

Raamatun teksti
        Vertailuteksti 1
        Vertailuteksti 2

Löytyi 13 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä. Matt. 7:16
        Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä Eikä ohdakkeista viikunoita?
        Matt. 7:20
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        Joh.. 7:28
        Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, Mistä minä olen, ja itsestäni minä en ole tullut, vaan Hän, Joka minut on Lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.
        Joh.. 14:7
        Jos te olisitte tunteneet minut, Niin te tuntisitte myös minun isäni, tästälähin te tunnette Hänet, ja te olette nähneet Hänet. "
        Joh.. 14:17
        Totuuden Hengen, Jota maailma Ei voi Ottaa vastaan, KOSKA SE EI näe häntä Eikä tunne häntä; Mutta te tunnette Hänet, Silla Hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        Ap. T. 3:16
        Ja uskon kautta Hänen nimeensä on Hänen nimensä vahvistanut TÄMÄN miehen, Jonka te näette ja tunnette, ja usko, Jonka Jeesus vaikuttaa, on Hänelle antanut Hänen jäsentensä Terveyden kaikkien teidän nähtenne.
        Room. 13:11
        Ja Tehkää Tama, KOSKA tunnette TÄMÄN ajan, ETTÄ JO on hetki teidän unesta nousta, silla pelastus on nyt meitä lähempänä Kuin silloin, kun uskoon tulimme.
        1. Kor. 16:15
        Mutta minä kehoitan teitä, veljet: te tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, ETTÄ SE Akaian ensi hedelmä ja ETTÄ hän OVAT antautuneet pyhien palvelukseen.
        2. Kor. 5:11
        Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, Niin me koetamme Saada Ihmisiä uskomaan, Mutta Jumala kyllä meidät tuntee, ja minä Toivon, ETTÄ tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        2. Kor. 8:9
        Silla te tunnette Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Armon, ETTÄ Han, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, ETTÄ te Hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        Ef. 5:5
        Silla SEN te tiedätte ja tunnette, ettei hän yhdelläkään haureellisella Eikä saastaisella Eikä ahneella-Silla Hän on epäjumalanpalvelija-Ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
        Fil. 2:22
        Mutta Hänen koetellun mielensä te tunnette, ETTÄ Han, niinkuin poika isäänsä, on minua palvellut evankeliumin työssä.
        1. Joh.. 4:2
        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: Jokainen henki, Joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

Nyt tuli vahingossa kopioitua liikaa. Vain 3 jaetta oli tarkoitus kopioida edelliseen viestiini: "Aika Mark. 1:15
        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; Tehkää Parannus ja uskokaa evankeliumi".

• näin on marjat
        on vaikeaa kirjoitti:

Nyt tuli vahingossa kopioitua liikaa. Vain 3 jaetta oli tarkoitus kopioida edelliseen viestiini: "Aika Mark. 1:15
        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; Tehkää Parannus ja uskokaa evankeliumi".

Sana=Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki. ovat yhtä.
        Pelto = maailman ihmiset
        Siemen =Jumaln Sana
        Ylkä on Jeesus
        Morsian= uskoon autettu ihminen
        Jumalan valtakunta =seurakunta= uskovien yhteys Pyhässä Hengessä

• Sectori
        Että näin kirjoitti:

Keläksi ihan oman seurakunnan ja siitä alkoi lestaadiolaisuus

Kiitos sinulle vastauksesta. Odottelen kuitenkin vielä wehan vastausta:)

• Meiliaikku
        totuus esiin kirjoitti:

Paavalikin kohtasi Jeesuksen YKSIKSEEN ja Jeesus teki hänestä palvelijansa ja todistajansa!!!
        Ap 26:16

Parannus ei todella ole ihmisen teko eikä toisen vl-läisen auttamisesta kiinni, vaan Jeesuksella
        on kaikki valta taivaassa ja maan päällä ja Hän ottaa vastaan jokaisen, joka tulee hänen
        tykönsä!

"Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois2!

Vanhassa liitossakin uskovat kohtasivat Jumalan yksinäisyydessä, kuten esim Mooses, Aabraham,
        Jaakob, Jesaja jne jne..

joka tulee minun tyköni minä en heitä pois. Mutta ..se edellyttää Jeesuksen luokse tulemista. Jeesus asuu vain omassa valtakunnassaan, yhdessä ainoassa.

• Meiliaikku

vähän on enää kolkuttajia oikealle ovelle. Väärille oville ei tarvii kolkutellakaan, ku heittäytyy vaan. Raamattu käy tässäkin toteen: Monet kulkevat laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen

• 4+3

mutta älä silti tuomitse ketään muuta. tekstistäsi haiskahtaa tuomion henki.

• Kop kop

vl-herätysliikkeen ovelle, niin oven avaa naama virneessä valheen isä saatana.

• jo on puppua
        Kop kop kirjoitti:

vl-herätysliikkeen ovelle, niin oven avaa naama virneessä valheen isä saatana.

Jeesusta valheen isäksi ja saatanaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      105
      1099
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      60
      1047
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      601
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      547
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe